přemýšlím nad výběrem "nového" cestovního endura. Mám KLR 600 kde mě nevyhovuje určitá nekultivovanost motoru hlavně na silnici a to že optimální cestovní rychlost je 90 tachometrových a hlavně že ve dvou se na tu motorku pohodlně na delší cestu prostě nevlezem (mám cca 203cm 115kg) a přítelkyně taky není úplně drobek. Koupil jsem teda BMW R 1200GS Adventure(2010) odjel jsem s ním Rumunsko ve dvou a není to špatná motorka, ale nějak mě to na ní nebaví, do terénu je moc těžká a nehodí se tam a dle mého názoru je poměrně drahá na provoz. Na dálnici ji zase chybí výkon, respektive se ve vysokých rychlostech 160-170+ se necítí dobře. Myslel jsem že správnou volbou bude nějaké jiné velké cestovní enduro zkoušel jsem KTM 1290 SA, Triumph Tiger explorer 1200, Multistradu a nové BMW LC 1200 Adv. a zjistil jsem že s žádným z těchto velkých cestovních endur není žádný med jezdit v terenu, né že by to nešlo, ale nedává to smysl. Přítelkyně si navíc teď udělal řidičák a jezdí na CB500F takže žádnými velkými rychlostmi stejně nejezdíme.
Hledám vlastně takovou nějakou univerzálni motorku která bude schopná na silnici a po nějakých drobných úpravách zvládne i poměrně špatné cesty, úmyslně nehovořím o terenu protože na motokrosové trati s ní jezdit nebudu, ale rád bych projel +- všude bez ohledu na kvalitu silnice/pešiny/cesty/stezky
Vyzkoušel jsem Suzuki Strom DL 650 a přišlo mě že je s ním největší zábava těch 130 dá na dálnici v pohodě a na cestování mimo dálnici těch 50kw zcela postačuje. V terenu je lehký s nízkým těžištěm a po nějakých úpravách(zvýšení světlé výšky, zvýšení řidítek) si myslím, že bude i celkem schopný.
Rozhodně bych chtěl něco co bude nenáročné na údržbu a bude spolehlivé, z elektronických vychytávek mě stačí ABS.
Trochu jsem pošilhával (a vyzkoušel) i po nové Africe, ale přijde mě drahá a těžká, docela se mě líbí taky Tiger 800, ale tam bych měl největší obavy ze spolehlivosti.
Chtěl bych za ni dát max 200k
Nějaké doporučení?
Naposledy editováno 02.10.2018 14:09:27
2 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro
Ted zase pises, ze budes jezdit pomaleji, protoze polovicka si udelala RP tak proc najednou nestaci to GS co mas?
je to na nem nuda, o tom zadna.
Pokud za 200 nejakej universal spis na horsi cesty, ale schopnej dalnicniho presunu tak
KTM 950 Superenduro
KTM 950 Adventure
KTM 990 Adventure
Naposledy editováno 02.10.2018 14:18:33
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
KubaLC8 píše: Hledas motorku, ktera neexistuje, enduro ktery ve dvou bude mit dost vykonu a stability ve 170 na dalnici proste neni. Nejbliz k tomu ma aktualni produkce KTM. Ale to je o jinejch penezich.
Ted zase pises, ze budes jezdit pomaleji, protoze polovicka si udelala RP tak proc najednou nestaci to GS co mas?
je to na nem nuda, o tom zadna.
Pokud za 200 nejakej universal spis na horsi cesty, ale schopnej dalnicniho presunu tak
KTM 950 Superenduro
KTM 950 Adventure
KTM 990 Adventure
Jo to máš pravdu zjistil jsem že enduro které bude super stabilní na dálnici není, to jsem opustil stačí mě něco co bude schopné jet po dálnici ve dvou těch 130.
BMW to zvládá, ale na to crcání kolem komína mě to přijde dost neekonomické.
na KTM jsem se díval, ale raději bych něco spolehlivějšího/novějšího nehledě na to že je jich jak šafránu a ještě s poměrně vysokým nájezdem.
Naposledy editováno 02.10.2018 14:34:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
Koudy01 píše: BMW F800GS
moc drahé jinak by to myslím bylo OK
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro
Znamej to behem tydne a 150km prodaval, protoze to je koncentrovana nuda s legendarnim znakem
BTW: co vis o spolehlivosti KTM, 950 / 990 nebo tigeru?
Dalnici ve dvou 130 da cokoliv.
Naposledy editováno 02.10.2018 14:42:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
Firecracker píše: moc drahé jinak by to myslím bylo OK
Psal si 200 tis. Kč ne?
KubaLC8 píše: Tak jo, vyreseno, kup si GS800
Znamej to behem tydne a 150km prodaval, protoze to je koncentrovana nuda s legendarnim znakem
BTW: co vis o spolehlivosti KTM, 950 / 990 nebo tigeru?
Dalnici ve dvou 130 da cokoliv.
BMW je dost drahý na pořízení i na provoz měl jsem auto i motorku a stačilo mě.
U Tigeru si majitelé na zahraničních forech spolehlivost moc nechválí, co se týče KTM tak jsem četl to samé i když je pravda, že ne zrovna u 950 ale u 1090/1190/1290
Taky myslím, proto mě z toho stále vychází nejlépe ten strom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
KTM obecne trochu drazsi a specifictejsi servis (zvlast lc8) , ale uplne bych nerekl ze je nespolehliva.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
super stabilní znamená že se na té motorce necítím v té rychlosti stejně dobře jako třeba na Blackbirdu, chápu, že se to nedá srovnávat, ale není to pro mě komfortní.
Naposledy editováno 02.10.2018 17:43:21
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro
Jinak by mě zajímala ta servisní náročnost u BMW, trochu se rozepis dík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
foxdive píše:
Jinak by mě zajímala ta servisní náročnost u BMW, trochu se rozepis dík
To by me taky zajimalo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
Někomu to přijde uplně OK a já mu to neberu, ale mě to nevyhovuje.
v průběhu cca 3 tisíc km
olej v motoru
olej v převodovce
olej v kardanu
brzdová a spojková kapalina
brzdové destičky
svíčky
vzduchový a olejový filtr
celkem asi 10.000kč
baterie cca 2400 kč
pravý vyhřívaný grip (3300kč)
unašeč zadního kola (svolávačka)
příruba palivové pumpy(svolávačka)
palivové čerpadlo (svolávačka)
pasek do nádrže ukazatel paliva 4700kč
ukazatele tlaku v pneumatikách (ukazatele originál 7000kč/čína cca 1700kč) + přezutí cca 900kč
a taky mě sere, že žere olej a že je to normání
Naposledy editováno 02.10.2018 19:47:39
Osobně Tiger 800 dobrá spolehlivá, na asfalt super, v terénu slabý podvozek a strááááášně dlohá jednička a toho budeš litovat - osobní zkušenost pokud teda nemiluješ spojku natolik, že ji nechceš pustit z ruky
strom 650 mám teď, takže asi tak, v terénu mnohem lepší než tigr, mám ho ale zvedlej a celej upravenej, na dálnici je lepší Tigr se stromem je pohodlné max do 150 tacho. Strom dobrej bezudržbovej motor co ti lecos odpustí , slušná převodovka, co je pro mě tragédie je podvozek, resp. př. zdvih. to je důvod proč ho prodávám nebo na něj přes zimu nabastlím předek z husky 701
Letos jsem jel s kamarádem co má afriku Albánii a docela tvrdej off, (na ty motorky) a ten jeho podvozek (afriky) ve srovnání se stromem 100:1 tam kde sem byl v dorazech tam to afra přeletěla jak nic. Terén zvládá afra luxusně to se musí nechat. Na asfaltě když jsem nechtěl tak mě nechytil v zatáčkách je stromek hravější ikdyž je to 650, na dálnici má samo afra navrch.
s jinýma osobní zkušenost nemám tak nemůžu soudit BMW, KTM aj, ale počkám si na jaro na Yamahu Tenere 700
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro
edit : a vzhled...je to trochu exot
Naposledy editováno 02.10.2018 22:29:09
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro
GL1 píše: Jestli vyloženě neřešíš stáří, vem Tigra 955i ve špiškovém stavu, velké zdvihy, velká nosnost, jen to těžiště je výš, a polovina peněz Ti zbyde
edit : a vzhled...je to trochu exot
Koukal jsem na ně, ale ve špičkovém stavu se v podstatě nevyskytují a jsou to +- 20 let staré motorky takových už doma pár mám, raději bych něco novějšího a hlavně lehčího.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro
rád bych projel +- všude bez ohledu na kvalitu silnice/pešiny/cesty/stezky
Nesplňuje ty požadavky (až na cenu) KTM 450 Rally?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
Firecracker píše: Karaya1> Hele nebylo nic speciálního z velké části to byl spotřební materiál ale ve výsledku to byla docela raketa a domnívám se, že to vyšlo dráž než obdobná údržba u mého japonce. Mimo to nejlepší by teď bylo vyměnit i tlumiče cca 40.
Někomu to přijde uplně OK a já mu to neberu, ale mě to nevyhovuje.
v průběhu cca 3 tisíc km
olej v motoru
olej v převodovce
olej v kardanu
brzdová a spojková kapalina
brzdové destičky
svíčky
vzduchový a olejový filtr
celkem asi 10.000kč
baterie cca 2400 kč
pravý vyhřívaný grip (3300kč)
unašeč zadního kola (svolávačka)
příruba palivové pumpy(svolávačka)
palivové čerpadlo (svolávačka)
pasek do nádrže ukazatel paliva 4700kč
ukazatele tlaku v pneumatikách (ukazatele originál 7000kč/čína cca 1700kč) + přezutí cca 900kč
a taky mě sere, že žere olej a že je to normání
Ja mam pocit ze jsi jak zenska, nevis co chces a nedas pokoj dokud to nedostanes.
Na jednu stranu pises ze ti vadi ze s mastodontem typu GS to neni v terenu zaden med -coz je pravda, ale ze bys taky obcas rad jel rychleji po silnici. A vyleze ti z toho malej stromek ? Takova chciplotina, ktera neni ani do terenu ani na silnici ?
Jinak IMHO ta brambora ma specifictejsi servis nez KTM nebo cokoliv jinyho. A volej zere az nelidsky. Me by natom spis vadilo ze se to krouti jak bajadera. kdyz tomu pridas. Si myslim ze jedina tvoje spasa by byla kdyby ti sedla nova Afrika, ale musis pockat nez pujde cenove dolu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Padáky Triumph Tiger 800 XCa 2015 Triumph Tiger 800 XC | martosd | 2 | 20.11.2024 v 23:20 ja1 |
DCT - zadní brzda na řidítka místo ... Honda CRF1000L Africa Twin | godself | 24 | 2.11.2024 v 21:05 godself |
Oblecenie k V-stromu pre zaciatocnika Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 28 | 31.10.2024 v 21:49 abgx1 |
Pneu na Stromka Suzuki DL 650 V-Strom | NoAngel | 16 | 30.10.2024 v 17:23 Peppi |
Jaké vyhřívaní na Africu Honda CRF1000L Africa Twin | Markét111 | 6 | 23.10.2024 v 15:02 mi_psi |