Téma: Snížení podvozku
Potřeboval bych snížit svoji motorku Aprilii Shiver SL 750 s ABS r.v. 2010 na podvozku tak, aby moje manželka měla při řízení Shivera na zemi i paty. Udělal už jsem první opatření, koupil jsem druhé sedadlo a pár centimetrů na výšku z něj ubral. Poté už manželka při řízení nestojí pouze na špičkách, ale ještě ji 2 až 3 centimetry chybí, aby dala na zem i paty. Předpětí pružiny zadního tlumiče chceme ponechat přibližně uprostřed, aby to vyhovovalo oběma. Budeme Shivera využívat střídavě oba dva, jen si přehodíme sedadla. Našel jsem dva způsoby snížení podvozku: nová kratší progresivně vinutá pružina do zadního tlumiče, nebo přídavné přepákování zadního tlumiče. U druhého způsobu ale někdo tvrdí, že se pružina tlumiče dostává nebezpečně blízko podsedlové konstrukci. V obou případech je třeba ještě snížit motorku na předních vidlicích. Pokud by měl někdo zkušenosti s těmito úpravami motorek, uvítám jakoukoliv zkušenost. Děkuji za vaše příspěvky.
Naposledy editováno 22.12.2018 17:28:43
Naposledy editováno 22.12.2018 17:28:43
podobné řešení je na Kawě ER6, kterou jsem snižoval co to šlo. S tím zadkem, by si to měl samozřejmě popustit i vepředu v brýlích. Já jsem teda musel kombinovat oboje snížení, tzn. podobný bazmek co se dává mezi kyvku a tlumič a do toho ještě výměna podložky pod pružinu. Pokud už teď dosáhne na špičkách, tak si myslím, že je v klidu, jedno to snížení má dát kolem 2cm.
Jinak beze srandy se dají koupit dámské boty Daytona Lady, které mají zvýšenou podrážku na patě, právě pro malé ženské. Hlavně ale doporučuju se naučit automaticky vysedat, aby vždy stála pevně aspoň teda na jedné noze.
Jinak beze srandy se dají koupit dámské boty Daytona Lady, které mají zvýšenou podrážku na patě, právě pro malé ženské. Hlavně ale doporučuju se naučit automaticky vysedat, aby vždy stála pevně aspoň teda na jedné noze.
O těch botách jsme uvažovali také. Téma jiná motorka už nás celkem opustilo z několika důvodů. 1: Shiver je skvělá motorka (palivové mapy, plyn Ride by Wire, skvělý design, skvělý zvuk, .....) v podstatě je to první motorka ze 17 (které nám doma prošly pod rukama) na které jsem nechtěl nic měnit (bohužel až ta výška pro manželku). 2: V současné době už doma máme Shivera, MSX 125, Scarabeo 150, PW 50, PW 80, Yamaha Venture XVZ 1200 s dvoumístným sidecarem Jeaniel Condor. Už teď toho máme na starosti až až. 3: V hledáčku byly ER-6N, Duke 300, MT 03 (verze 650 i 300), Z 400.Všechny to jsou skvělé motorky, ale vždy se objevil nějaký zástupný problém, který by bylo třeba vyřešit (nižší výkon, stejná hmotnost i výška jako Shiver s nižším sedlem). 4: Manželka ani v podstatě jinou motorku nechce. Jde jen o to získat větší jistotu při manévrování na místě a na křižovatkách. Krizová situace se líp řeší když máte paty na zemi. Dva takové lehké pády zatím odnesla jen brzdová páčka přední brzdy a řadička.
Jeste se zkus pohrat s tim sedlem. Pokud jsi ho snizil jen co se vrsku tyka, tak jeste uber material na bocich sedla. Kdyz uberes material na bocich sedla, tak to udela mnohem vic, nez kdyz uberes jen nahore. Vlastni zkusenost. Sam jsem si takhle snizoval sedlo na predchozi motorce. Vrsek jsem nechal tak, jen odebral cca 5 mm matrialu, ale boky sedla jsem vybral co to nejvic slo.
Siroke sedlo roztahuje nohy a tim znacne zkracuje doslapnuti na zem.
Muj osobni nazor je, ze pokud dosahne polovinou chodidel obou nohou na zem, tak uz bych do podvozku nezasahoval. Jen bych uravil sedlo na bocich.
Ja sam jsem trpaslik a ze sve motorky dosahnu na zem jen spickama. Na krizovatkach se snazim vycist, jestli je v ceste vyjeta kolej od nakladaku a vzdy se snazim do ni vjet pri zastavovani. Manipulaci na miste vzdycky zasadne resim vysednutim z moto a normalne ji otocim. Radeji se ztrapnim, nez bych se trapil a jeste riskoval, ze sebou plesknu na zem. S minulou motorkou jsem sebou pleskl nekolikrat. A u zenske se tomu nikdo ani nebude divit, kdyz sedne, otoci ji, nasedne a odjede.
Siroke sedlo roztahuje nohy a tim znacne zkracuje doslapnuti na zem.
Muj osobni nazor je, ze pokud dosahne polovinou chodidel obou nohou na zem, tak uz bych do podvozku nezasahoval. Jen bych uravil sedlo na bocich.
Ja sam jsem trpaslik a ze sve motorky dosahnu na zem jen spickama. Na krizovatkach se snazim vycist, jestli je v ceste vyjeta kolej od nakladaku a vzdy se snazim do ni vjet pri zastavovani. Manipulaci na miste vzdycky zasadne resim vysednutim z moto a normalne ji otocim. Radeji se ztrapnim, nez bych se trapil a jeste riskoval, ze sebou plesknu na zem. S minulou motorkou jsem sebou pleskl nekolikrat. A u zenske se tomu nikdo ani nebude divit, kdyz sedne, otoci ji, nasedne a odjede.
Sedlo, boty a hlavně se naučit. Do geometrie se hrabat až v případě, že víš, co přesně nastavit, co se navzájem ovlivňuje a jaké kroky teda udělat.
V tomto případě jednoznačně není třeba snižovat, když se udrží na špičkách. Jen taková malá rada. Je lepší celou jednou nohou na zemi než balancovat na obou špičkách.
V tomto případě jednoznačně není třeba snižovat, když se udrží na špičkách. Jen taková malá rada. Je lepší celou jednou nohou na zemi než balancovat na obou špičkách.
Můj nový poznatek, tlumič Bitubo by měl snížit výšku sedla o 5 cm. Máte s tím někdo zkušenosti?
http://www.motosouku...-motorky-detail_3515
Uvítám i zkušenosti z jiných motocyklů, pokud to někdo tímto tlumičem řešil.
http://www.motosouku...-motorky-detail_3515
Uvítám i zkušenosti z jiných motocyklů, pokud to někdo tímto tlumičem řešil.
Ideální je naučit se na něčem lehkém jezdit tak, aby se do krizových situaci nedostávala.
Já mám motorku ze které dosáhnu jen špičkami 16 let a vždycky jsem hodil tlamu z úplně jiných důvodů než protože bych nedosáhl patami na zem.
Já vím, že tohle slyšet nechcete, ale je to prostě tak.
Když si např. v malé rychlosti a v rejdu sáhne po přední brzdě a zlomí se jí to v řídítkách, tak lehne tak jako tak..
Nevím jaké jiné krizové situace myslíš, za mě je lepší mít obě nohy na stupackach i v rychlosti chůze než se snažit "ťapkat" nohama po zemi, to akorát rozhodí balanc..
Atd atd..
Já mám motorku ze které dosáhnu jen špičkami 16 let a vždycky jsem hodil tlamu z úplně jiných důvodů než protože bych nedosáhl patami na zem.
Já vím, že tohle slyšet nechcete, ale je to prostě tak.
Když si např. v malé rychlosti a v rejdu sáhne po přední brzdě a zlomí se jí to v řídítkách, tak lehne tak jako tak..
Nevím jaké jiné krizové situace myslíš, za mě je lepší mít obě nohy na stupackach i v rychlosti chůze než se snažit "ťapkat" nohama po zemi, to akorát rozhodí balanc..
Atd atd..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.