Mám problém určit diagnózu u virážky 1100 tak se obracím na fórum zda jste se tím někdo už nepotkal.
Neustále mi černají svíčky, zadní válec se uchlastává rychleji. Do oleje se dostává benzín a celkově se problém zhoršuje (stále se to opakuje akorát s kratším intervalem).Při rychlém přidání plynu motorka reaguje až po pár vteřinách a pak zařve a vylítnou na moment otáčky bez zrychlení načež otáčky spadnou a začne pozvolna přidávat.
V rámci hledání problému bylo uděláno seřízení ventilů, kontrola a čištění karburátorů. Vyměněn podtlakový senzor. Vaměněna jedna cívka (přední válec,na zadním válci je cívka v pohodě).
Už dvakrát se karburátory synchronizovaly a seřizovala se směs. Ale po pár kilákách se to zase rozhází a problém se opakuje. Jde zní černej dým a po chvíli začne střílet. Olej přibejvá jako oživot a smrdí benzínem. V cestě pro vzduch uvnitř rámu i ve vzduchovej přírubách je uvnitř mastnota, nejspíš z odfuku motoru co je na předním válci.
Po všech akcích co jsem na tom už udělal bez výsledku jsem vyloučil zapalovací okruh a nenapadá mě nic než že to teče přez pístní kroužky. Upřímně, nechce se mi ani do rozborky motoru ani do nákupu kroužků co jsou drahý jak blázen dokud nezkusim vše ostatní. Jestli máte někdo nějaký nápad tak budu fakt šťastnej.
Dík míla
Edit : a nebo jak píše Váca ti nedovírají jehly nad plovákem .
Naposledy editováno 08.02.2019 14:50:35
Kvůli tomu sem šel po tom zapalování protože další logickej předpoklad byl tím pádem nespálený palivo.
Jedině jestli je možný že by začaly protejkat až potom co se od válcú ohřejou po chvíly jízdy. Tepelná roztažnost je mrcha.
To by odpovídalo příznakum, ale nevim jestli tahle moje úvaha neni blbost.

Naposledy editováno 08.02.2019 15:58:25

Naposledy editováno 08.02.2019 15:53:47
1 reakcí na tento příspěvek benzin v oleji
1 reakcí na tento příspěvek benzin v oleji
tvuj jediny postup ktery by jsi mel ted udelat je zmerit komprese, zapsat si hodnoty pokud budou plusminus stejny tak pak zmerit komprese pote co nalejes trochu oleje do valce. Pokud se hodnoty zvednou tak mas v haji krouzky... nicmene pokud do oleje pribyva velkym tempem palivo, pak ocekavam ,ze budes mit praskelj pist nebo neco podobneho a to prave zjistis pri mereni kompresi. Protoze pak jeden valec nebude mit kompresi a nebo bude ohodne mensi nez druha.
Navic pokud ti to hazi olej odfukem ven ze skrine do sani, tak ti tlakuje spodek motoru a to opet vypada spis na prasklej pist nez na ojete krouzky.
Pokud budes chtit vedet jak to vypada ve valci tak se daji za par stovek koupit male endoskopicke kamery, ktere prostrcis dirou pro svicku. sice to nema buhvijak HD obraz ,ale ledacos se s tim poznat da jeste pred samotnou rozborkou.
preju hodne stesti.
Vyndavat ten motor v domacich podminkach nebude urcite jednoduche a samozrejme vzdy se motor snadneji vyndava nez vraci.
Stacilo mi jen to, ze jsem jeste nemel na traverze zavesenou kocku a musel jsem ho zvednout na ponk sam. Predstava ze to mam casnovat sam bez pripravku z motorky tak nevim teda...nerikam ,ze to nepujde ,ale prijemna prace to rozhodne nebude.
A jen te dopredu upozornim, pokud se do toho pustis a budes pak opravenej motor vracet zpatky tak si nezapomen protahnout zadni koleno svodu ramem a kyvkou, protoze jakmile tam das motor tak to koleno tam uz nedostanes a budes muset motor znovu vycuknout ven.
jsem zvedavej cim to nakonec bude, tak doufam ,ze sem napises co jsi zjistil.

1 reakcí na tento příspěvek benzin v oleji
Sám ho mám a funguje OK. Na SV jsem se s ním díval do válců.
crowack píše: Kdybys sháněl endoskop, můžu doporučit https://www.dx.com/...2068525#.XF2tpOFAo3E
Sám ho mám a funguje OK. Na SV jsem se s ním díval do válců.
jo jo...tohle taky funguje...a je to dostatecne ...sice z toho nejsou buhvijak super HD zabery v bezvadne kvalite, ale na to ze to strcis do tmy kde s tim kroutis na kabelu je to docela dobre. Motorka okamzite po startu hazela vodu vyfukem ven...
Motor byl par hodin po GO motoru. Dovezli to za mnou jestli bych se na to nemohl mrknout. Stim, ze at to moc nerozebiram, ze to zkusi uhrat na zaruku..takze jen jsme se podival kamerou do valce a bylo jasno.

1 reakcí na tento příspěvek benzin v oleji
To kukátko je za ty peníze boží věc, hned ho objednám.
Jinak ty komprese jsme zkoumali hned z kraje a byly ok, ale je fakt že za tu dobu co to řešim mohla vést jedna závada k druhé.
Dneska může být všechno jinak než vloni.I tak se mi to ale nezdá na ten ruplej píst to by toho voleje v sání byly asi mraky. ja to mam spíš takovej pravidelnej mastnej film všude. ne jako vohozený spíš jako sedlý z blbě spálený směsi s trochou voleje. Zato do tý spojky leje ten benzín neskutečně.
No nic, asi začnu čtvrtou extrakcí kerbeců (chyba bejvá nejčastějc lidská) a až příjde kukátko tak pohledem vnu válce.
Naposledy editováno 08.02.2019 18:39:38
1 reakcí na tento příspěvek benzin v oleji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzin v oleji
4confed píše: Dík moc.
To kukátko je za ty peníze boží věc, hned ho objednám.
Jinak ty komprese jsme zkoumali hned z kraje a byly ok, ale je fakt že za tu dobu co to řešim mohla vést jedna závada k druhé.
Dneska může být všechno jinak než vloni.I tak se mi to ale nezdá na ten ruplej píst to by toho voleje v sání byly asi mraky. ja to mam spíš takovej pravidelnej mastnej film všude. ne jako vohozený spíš jako sedlý z blbě spálený směsi s trochou voleje. Zato do tý spojky leje ten benzín neskutečně.
No nic, asi začnu čtvrtou extrakcí kerbeců (chyba bejvá nejčastějc lidská) a až příjde kukátko tak pohledem vnu válce.
a jinak vis, ze karburatory maji jednak jehlovej ventil, ale sedlo pro ten ventil je vyjmatelne a je za tim sitko a to sedlo je tesnene gumovym "O" krouzkem... Jen tak jestli nahodou nebudes mit chybu tady... protoze to navolno tect nemusi, ale kdyz to pak ma fungovat to tama muze zacit protejkat. toto jsou veci co se meni preventivne.
A jinak cistit ultrazvukem, protoze jinak nemas sanci.






badyXV píše: cuir> s tím zadním kolenem nesouhlasím dá se vyndat i nandat i když tam je motor
tak pak ses asi sikovnejsi... ja ho tam nedostal a nez tam s tim dve hodiy kroutit tak jsem naznal ze bude rychlejsi motor vycuknout ven, dat koleno a nasledne zas nahodit motor.
1 reakcí na tento příspěvek benzin v oleji
1 reakcí na tento příspěvek benzin v oleji
To jsem jednou takhle jel na staré Africe a plácl sebou v jedné zatáčce. Posbíral jsem se a moto jela úplně bez problémů. Po cca 50 km najednou nešla za plynem, neměla výkon a začala žrát jako kráva.
Na místě jsem zkoušel u kamaráda první poslední, i rozborku karbeců, ale domů jsem jel na valníku.
Nepomáhaly synchra, čištění, seřizování všeho možného... Až jsem si všiml toho, že je vymačkaná jedna z pruzinek, které se z obou stran opírají o doraz šroubků seřizování synchra. Po výměně pruzinek(investice 14kč) moto šlape bez závad.
Edit: https://www.xrv.org...g.html#/topics/84005
Post #4
Naposledy editováno 09.02.2019 07:16:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzin v oleji
badyXV píše: Nejhorší je že od motoru musíš nasadit tu část co se přitáhne k motoru a do toho tu objímkou
jo je to vlasnte svod vyfuku pro zadni valec... a ten kdyz je motor v ramu a je tam kyvka, tak se mi proste nepodarilo protahnout tak abych se vubec dostal k hlave. Proto jsem motor vyhodil ven, to koleno jsem si tam dal tak aby bylo +- na svem miste a az jsem tam vratil motor tak jsem ho tam prisrouboval.
ALe protahnout ho na misto mezi motorem, ramem a kyvkou se mi proste nepovedlo :) asi je to rukama :D :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzin v oleji
Tača píše: Mě se ti stala taková nepříjemná problém s podobnýmy symptomy.
To jsem jednou takhle jel na staré Africe a plácl sebou v jedné zatáčce. Posbíral jsem se a moto jela úplně bez problémů. Po cca 50 km najednou nešla za plynem, neměla výkon a začala žrát jako kráva.
Na místě jsem zkoušel u kamaráda první poslední, i rozborku karbeců, ale domů jsem jel na valníku.
Nepomáhaly synchra, čištění, seřizování všeho možného... Až jsem si všiml toho, že je vymačkaná jedna z pruzinek, které se z obou stran opírají o doraz šroubků seřizování synchra. Po výměně pruzinek(investice 14kč) moto šlape bez závad.
Edit: https://www.xrv.org...g.html#/topics/84005
Post #4
tohle nebylo znat pri kontrole ci serizovani synchronizace, kdyz jsi hledal zavadu ?
1 reakcí na tento příspěvek benzin v oleji
1 reakcí na tento příspěvek benzin v oleji
Podle mě se ti to jednoznačně uchlastává. Odpovídá tomu benzín v oleji, černání svíček i tmavý dým z výfuku. S velkou pravděpodobností za to může karburátor zadního válce. Proto na zadním válci zčerná svíčka dříve a přední válec si nacucne jen přebytky benzínu, které se zachytí v sacím traktu.
Teď zjistit, co je příčinou. Jak byly měřené hladiny? Správně se mají kontrolovat na běžíícím zahřátém motoru po dobu několika minut. Při takovém měření by bylo pravděpodobně vidět, že hladina pomalu stoupá.
Už tady padlo upozornění, že vložka jehlového ventilu je demontovatelná a je utěsněná o-kroužkem. Ten stářím tvrdne, křehne a popraská a benzín pak obtéká okolo vložky. A na pogumované špici jehly nesmí být viditelný otlak, jinak jehla těsní náhodně. Takže znovu rozebrat a zkontrolovat a hladiny změřit jak jsem popsal.
Můžeš zkusit ještě jeden fígl: Vypustit karburátory. Pak je nechat naplnit čerpadlem a znovu každý vypustit do odměrného válce. Poznač si, kolik mililitrů z každého vyteklo. Pak motorku nastartuj a počkej, až se začnou projevovat příznaky. Vypni motor a znovu změř, kolik vyteče z každé plovákovky. S velkou pravděpodobností zjistíš, že je v některé nebo v obou benzínu víc.
Teoreticky mohlo i těleso karburátoru prasknout nebo mohla povolit některá z vnitřních záslepek, ale to se stává málokdy.
cuir: Motor se v Viraga vyndává celkem dobře, díky absenci rámu pod ním

Naposledy editováno 09.02.2019 10:58:21
cuir píše: jo je to vlasnte svod vyfuku pro zadni valec... a ten kdyz je motor v ramu a je tam kyvka, tak se mi proste nepodarilo protahnout tak abych se vubec dostal k hlave. Proto jsem motor vyhodil ven, to koleno jsem si tam dal tak aby bylo +- na svem miste a az jsem tam vratil motor tak jsem ho tam prisrouboval.
ALe protahnout ho na misto mezi motorem, ramem a kyvkou se mi proste nepovedlo :) asi je to rukama :D :D
Jak píše Virago1100 musí být na bočním stojánku jinak to nejde
Dík ten nápad s vypuštěním plovákovek po projevení příznaků je skvělej to mě netrklo.
Jinak jak už někdo psal vejš tak jsem nevěděl že je demontovatelná ta vložka, (já měl karbeci venku dvakrát ale na tohle sem nekouk a předemnou je měl venku mechanik ale tomu sem nekoukal pod ruce). Tvoje úvaha přesně kopíruje mojí od počátku, válec v předu se přikrmuje nespálenou směsí skrz sání. Akorát mi nebylo jasný odkud by se brala, když sme, na šoupěti ani na jehle, nic blbýho neschledali ale ta vložka zní sakra nadějně.



V pondělí je vytáhnu ven prohlídnu to a když nic nenajdu udělám hladinovej test před a po.
Dík tobě a Cuirovy za nápady s karbecem.

V úterý dám vědět jak to vypadá.
Zatím moc děkuju všem za snahu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzin v oleji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzin v oleji
Tača píše: cuir> to není foto mé motorky, je to jen pro příklad, co myslím. U mě se to těsně dotýkalo, ale přítlačná síla byla nula. Nejsem blbej
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Virago 1100 výfuky Silvertail K02 Yamaha XV 1100 Virago | Dempsey3765 | 4 | 20.3.2025 v 15:45 Dempsey3765 |
Virago VX1100 1995 sada na repasi brzd Yamaha XV 1100 Virago | Fichtik | 6 | 29.1.2025 v 07:04 wáca |
Virago XV1100 studený start na jede... Yamaha XV 1100 Virago | Vašátor1 | 13 | 28.1.2025 v 12:25 Vašátor1 |
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10423 | 22.1.2025 v 19:57 badyXV |
Vyběhaná vačka prvního válce Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago | Frantomas | 3 | 23.8.2024 v 17:02 Krautkopf |