prosím o krátkou radu. Chci vyměnit olej v BMW R 1150 R. Dle témat zde a rady předchozího majitel jsem do motoru pořídil Valvoline Durablend 4T 10W40.
Do převodovky Valvoline TDL 75W90
a když jsem prodejci říkal , že do koncového převodu je olej typu SAE90.... řekl, že to vlastně splňuje TDL 75W90 a teď se tedy ptám...Mohu dát do koncového převodu, bez újmy zařízení, tento olej 75W90???
Děkuji moc za radu.
Milo
- minerální olej SAE 20w50
- bez filtru 3,5 l
- s výměnou filtru 3,75 l
- moment pro utažení zátky 32 Nm
- moment pro utažení filtru 11 Nm
převodovka:
- syntetický olej SAE 75W-90 nebo hypoidní převodový olej SAE 80w-90 GL5
- celá náplň 1,0 l
- při výměně 0,8 l
- moment pro utažení zátky 23 Nm
finální převod:
- hypoidní převodový olej, SAE 80w-90 GL5
- celá náplň 0,25 l
- při výměně 0,23 l
- moment pro utažení zátky 23 Nm
na Motorkářích www.motorkari.cz/tema/
dole na stránce máš manuály
www.motorkari.cz/motokatalog/bmw/bmw-r-1150-r.html
a nebo tady
www.baworak.cz/forum/viewthread.php
1 reakcí na tento příspěvek Olej BMW R 1150 R
No dám na rady zde a koupím dle vašeho doporučení.
Ještě jednou díky
Milan
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej BMW R 1150 R
Naposledy editováno 06.09.2019 20:08:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej BMW R 1150 R
Děkuju za odpověď. Ptal jsem se také už jen z toho důvodu, že se tu řeší světové oleje Shell, Castrol, Motul atd..... a olej, který se vyrábí v naší republice je někde v pozadí.
Dělám ve strojírenství a vím jaké má ČR přísné normy a kontroly na to co vyrábí a taky vím, že my Češi umíme dělat velmi dobré a kvalitní věci, je divné, že tedy nikdo nepoužívá ryze český olej. To jsem ale trochu odbočil od tématu.
Všem v tomto vláknu děkuji za příspěvky, beru z nich poučení a přeji všem...jen kolama dolů
Milan
1 reakcí na tento příspěvek Olej BMW R 1150 R
Do motoru u meho R1150GS olej 20W50.
Trysk M8AD SAE 20W50 API SF/CC...............motor.
Ale z dob minulých mám mnoho prázdných obalů od Shell a Motorex...............jen po osobní zkušenosti se tluču do hlavy, proč jsem to dělal a jezdil na ty předražený - údajně lepší
Motorce "ten český hnůj" nejen, že neuškodí, ale dokonce jí to prospělo. Motor se mechanicky utišil, spotřeba oleje minimální, a řazení - převodovka houkala jak na Shell, tak i na Mogul - jen po zahřátí tam nejsou takové rány. Řazení jako na Japoncovi ale nečekej..............je to koncepčně starý motor......superoleje jsou zbytečně vyhozené peníze.
Převody + konec.............................................cokoli co splňuje GL5
Motor 20W50..................................................cokoli co má alespoň API SE a vyšší
a než tam lít kdovíco zbytečně, radši zkátit interval, tím prospěješ všemu výrazně líp, než tam naprat syntetiku zbytečně.
do 12ky dávám 7100 ale, to už je zas jiná
Jsem přesvědčen, že používat stále stejnou značku oleje nemusí být vhodné. Každý výrobce - spíše bych je nazval míchač - má produkt, který bude vytvářet určité oxidanty a karbony. Jiný zase jiné, ale ty první třeba rozpustí.........a na zachycení je tam filtr. Při ceně cca 250kč za filtr a cca 250kč za olej měním častěji, než nájezd 10 000km.
Když budu celý život chlastat jen minerálku, chcípnu na ledvinové kameny...........a přitom je zdravá Chce to občas propláchnout i něčím jiným.........a stejně přistupuji k motoru.
1 reakcí na tento příspěvek Olej BMW R 1150 R
Jen proto, že tam výrobce napíše slovo BOXER a žijeme v dojmech, že tím jsme udělali pro svůj stroj maximum. Už nikdo nezohledňuje, jestli se s motorkou jezdí třeba teď, kdy teplota je do 20°C ...............a nebo v létě Španělsko, Portugalsko, Maroko, kde to atakovalo 45°C a ukazatel teploty vypadal na motorce jako žebřík do nebes.
Hlavně to všichni měňte po 10 000km a při "lepším oleji" to klidně natáhněte i na víc. Já budu raději měnit po 5000km a cenově na tom budu podobně. V pátek odjíždím na balkán a v motoru bude čvachtat Total Quartz 7000 10W40 API SN za 67kč/litr. Po návratu ho klidně vypustím na brikety a dám nový. Ten Total jsem dal jen pro příklad a cenové srovnání. Cokoli převyšující API SE s viskozitou dle podmínek provozu je pro tento prehistorický motor vyhovující.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rafička na tachometru BMW R 1150 R | pidulik | 2 | 20.5.2024 v 00:23 ja1 |
Spojka BMW R 1150 R | pidulik | 1 | 19.4.2024 v 18:54 JwKS_Pavel |
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... | Destroyer | 27 | 10.12.2023 v 13:00 Tomassino |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 2 | 7.11.2023 v 11:25 ja1 |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 1 | 22.10.2023 v 21:42 Destroyer |