1 reakcí na tento příspěvek Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární
Co se zeptat na nastaveni toho kdo ti doporučil tyhle pruziny a predelal tlumic?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární
Asi se budes muset řídit radou “ladice” - ja neznam nikoho kdo by mel v krosce progresivní pruziny.
K tem pruzinam mas nejaky parametry? Tuhost na zacatku, na konci?
Jde o pruziny ve vidlici?
Naposledy editováno 16.02.2020 22:57:53
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární
ja vzadu pruzinu menil, na hmotnost kolem 100kg byla v nabidce jak primo od KTM tak K-tech. vzhledem k tomu, ze tam progresivitu dela prepakovani, tak tam uz progresivni pruzinu nechapu vubec... tak nastav sag jak je zvykem a kdyztak muzes pritahnout/povolit predpeti a vyzkouset co ti sedi ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární
Co ja mam zkusenosti s YSS tak spis kopírují to co uz vymyslel nekdo pred nimi...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární
Naposledy editováno 16.02.2020 23:42:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární
pro exc bez prepakovani se taky jako tuning delaji progresivni pruziny... takze nesmysl to neni.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární
LukasZapletal píše: assassin> ... já ještě přepákování nemám tak možná proto taková pružina.. jinak nejbližší hodnota na kterou jsem se dostal je právě 120mm a matice je u konce takže 8 mm už není takový rozdíl....
Koukám, že tady by mohlo být docela veselo. Jestli správně rozumím, tak originál pružina byla moc měkká a s tou novou, tvrdší, se taky nejde dostat s předpětím na správnou hodnotu sag - pořád je moc měkká a zatížená motorka klesne ne o 112mm, ale o 120mm? Podle manuálu je zdvih kola 335mm, static sag 35mm, riding sag 112mm max (107-112mm bude asi nejrozumnější).
Jaké je to katalogové číslo pružiny? Našel jsem v YSS katalogu tohle:
YSS má jednu pružinu pro 85kg až 105kg! Docela dost velký rozsah. A YSS má ke KTM tento ilustrační obrázek pružiny s dvojím stoupáním.
Těch závitů s malým stoupáním je poměrně dost. Dalo by se předpokládat, že při statickém zatížení jezdcem tyto závity dosednou na sebe a dál už bude pružina o dost tužší, než originál. Takže větší než originální sag na takto progresivní (s dvojím stoupáním) pružině by dával smysl.
Co jsem vyčetl, spousta testovacích jezdců hodnotila negativně KTM zadní pružení bez progresivního přepákování s lineární pružinou. Velká tuhost pružení dělala problémy na roletě a menších nerovnostech. V podstatě se vrátili před rok 1982.
Ještě pro úplnost, toto je ona?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární
Spis nez progresivní se označuje jako duální - jo posledni cislo je celková délka pruziny.
Pokud tam neni prepacko a mas pruzinu vybranou tak aby nechodila po dorazech tak pro malé nerovnosti je příliš tuha. S progresivní pružinou by to melo byt lepsi - ta je ale draha, takze to ktm řešila tlumicem s “pds” systemem, ke konci zdvihu se zvětší kompresní útlum, tzn se energie nárazu neakumuluje do pruziny, ale zmaří v tlumici - vysledek je sice ten, ze to nechodi po dorazech, ale neni to tak “pohodlne” jako kdyz je tam prepakovani a tlumic nedohani funkci pruziny.
To cislo bude nekde vyřazené/natistene i primo na pruzine
Jo a souhlasim s kohlsteinem, ze s touhle pružinou bude sag vetsi, dost mozna budes jeste povolovat predpeti az se svezes...
Naposledy editováno 17.02.2020 19:28:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární
LukasZapletal píše: assassin> Aha takže jednoduše řečeno jsem si teď trochu pomohl při skocích a větších nerovnostech ale zase jsem si pohoršil na menších nerovnostech a je dost možné že motorka bude teď dost odskakovat na lehce rozbité trati.. zítra se na to číslo ještě zkusím podívat ale minule jsem ho nikde neviděl..
To co popisujes je chování jake by to melo, kdybys dal silnější linearni pruzinu. Ta duální nebo progresivní ma za ukol fungovat ze zacatku zdvihu citliveji a ke konci zdvihu zase pobrat vic... je ale otazka jak dobre se to povedlo vyrobci navrhnout ...
Ja se ojeté 250 bal, tu dokaze držet pod krkem lde kdo, takze ta si neodpocinula... 450 od hobika, tam si muzes skoro vsadit, ze se do otacek nepodivala - ja bych asi lil neco “fajnovyho” jen pro pocit, ten motul je dobrej oil, ten to musi umazat v poho...
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární
Naposledy editováno 17.02.2020 20:50:04
Mam sxf450 2013 a fc450 2014 - 90procent dílu je tam stejnejch a pocitove je ta ktm o hodne lehci, podle zvedání na stojan - pritom je tam rozdilnej jen podsedlak alu-ktm a plast-hqv
2t se mi libi, ale neumim na tom jezdit - pro cloveka co neni moc sikovnej je 4takt hodnejsi - ktm mam 4kvalt - celou trat objedu na 2ku a posbira se i z volnobehu - na 2t bych nestihal radit, spojkovat - jsem rad kdyz se trefim do drážky mel jsme chvili berga te300 - jako super stroj, ale neslo mi to
LukasZapletal píše: Kohlstein> Přesně jak jsi psal stará pružina byla dost měkká a ta nová která vypadá úplně přesně jako ta na obrázku je taky měkčí než by asi měla být.. na pružině je napsáno: YSS-63-80-116-250 jinak sag bez zatížení jezdcem který by měl být 35mm jak sám píšeš je pouze 20mm a se zatížením těch zmíněných 120mm... takže je to nejspíš jak píšeš že pružina dosedne a dál už je tvrdší než klasická a proto nemůžu tyhle hodnoty naměřit.. a jestli jsem tě dobře pochopil tak podle jezdců by měla tahle pružina dělat problémy..? Nebo klasická lineární je o ničem když nemá přepákpvání..? Jinak ano model motorky odpovídá obrázku.
Hodnoty 63-80-116-250 jsou přesně podle té tabulky, co jsem dal výš, pro 85-105kg. Uvidíš, až s tím pojedeš. KTM píše v manuálech úplně konkrétní hodnoty pro sag bez jakékoliv tolerance a třeba ne každému to musí vyhovovat. Japonci jsou v tomto směru mnohem volnější, kolikrát ten sag ani nenapíšou, spíš, že máš vycházet z jízdních vlastností. Hodím sem pár obrázků z manuálu pro RM 250 / 99. Suzuki má samozřejmě přepákování, ale k tomu, samotného mě to překvapilo, ještě i tu "neznám nikoho" progresivní (nebo duální) pružinu.
A ještě pro zajímavost předek, jak lze množstvím oleje ve vidlici ovlivnit charakter pružení, protože vzduch nad hladinou oleje je vzduchová pružina s progresivní charakteristikou. K tomu je variabilně měkká pružina na předek, která má taky pár závitů s menším stoupáním.
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení SAGu u progresivní pružiny oproti lineární
Kamarad dela mx tlumice a pouziva setup od Ktech - pruziny, shim stacky atd podle hmotnosti s jizdniho stylu pilota. Uz byli zakaznici, co si nechali udelat ktech do treninkovky a nasledne prinesli i vidlici ze zavodaku kam se vracela origo kartridz s ktechem a ohlíns kartridz sla do inzerce ..... a taky lidi, co se na motorce zhoupli v depu a rekli, ze to jde moc do zdvihu, ze to je nesmysl, vratit do originalu
To je presne co jsem se hadal s kerutem, s pristupem mechaniky je to proste jen blba hmota, pruzina tlumic, buzeni a par pohybovejch rovnic jenze ve finale to co udela cas na trati je pocit jezdce a kazdej ti zajede na uplne necem jinym... magic
On i pristup ladicu se diametralne lisi ... treba prave andreani vs reactive suspension vs ktech ? Kazdej ti na skoleni rekne trosku neco jinyho. Andreani rekne, ze nic lepsiho nez ttx neexistuje a gareth ti zase vysvetli (a ukaze na dynu ), ze ttx nefunguje a aby ho prinutili trochu pracovat, ze z nej vlastne udelali klasickej tlumic (mx ttx-a)
,.racetech má na webu i kalkulačku ,ale kdo ví jak je to přesný
.,prostě když to někomu dáš budeš určitě spokojenější ,.ti udělá i go tlumiče a máš jistotu
za mě pan "Bureš""mifamoto"" mi naprosto zahranil .,když mi napasoval ppsf1 vidle na moje crko 2t ,,od oka a ani sem nic nemusel ladit ,,nic
a takhle jsem je nikdy za dobu co to mam nenaladil ,,to sem vyzkoušel vše tlumiče dělalo několik lidí ..
i centrál byl původně upravený a když se složil běžně byla to hrůza ,,jen si toho nikdo kromě jeho nevšiml
na to že psf1 není úplně ideal vidle i na nových crf ,tohle se mu opravdu povedlo
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
chudobna zmes [1, 2] KTM 250 SX-F | dzakes | 43 | 8.9.2024 v 20:18 dzakes |
Jakou motorku Suzuki RM-Z450, Suzuki RM-Z250, KTM 250 SX-F, KTM 45... | Erik416 | 4 | 9.7.2023 v 12:56 ja1 |
Jakou motorku Suzuki RM-Z450, Suzuki RM-Z250, KTM 250 SX-F, KTM 45... | Erik416 | 0 | 8.7.2023 v 17:15 Erik416 |
Výměna ojnice na ktm sxf 250 2010 KTM 250 SX-F | velký_hovno | 1 | 6.6.2023 v 18:46 krokoš |
nejde do otáček KTM 250 SX-F | ThSwen | 6 | 17.5.2023 v 18:33 ThSwen |