Na jeseň som dával robiť výbrus na svoju ČZtku, ku ktorému som samozrejme dostal nový piest, krúžky, čap a menilo sa aj bronzové ojničné púzdro. Najazdil som na tom asi 30 km úplne v pohode, samozrejme jemne a opatrne kvôli zábehu. Až do nedele išlo všetko má.
V nedeľu som sa išiel previezť, šiel som asi 50 na 4ke (je robená na 100), normálne otáčky, skôr nižšie. Motor bol teplý ale tiež skôr chladnejší. Zrazu mi začalo niečo silno klepať vo valci, tak som stlačil spojku, zastal som a nechal ju vychladnúť. Kompresiu mala, tak keď vychladla som skúsil naštartovať ale klepanie neprestalo.
Keď som to rozobral, tak som našiel zhora piestu niečo "odlupnuté" a z hlavy som vybral nejaké kovové kúsky. Sviečku som vonku nemal, takže to buď odletelo z piestu alebo vtiahlo z karbecu - to by ale asi boli aj hlboké ryhy vo valci a na pieste. Na pieste som si tiež všimol nejaké ryhy, nie hlboké, ktoré sú presne na miestach, kde je karburátor a výfuk. Nemá s tým niekto podobné skúsenosti? Prípadne by niekto neporadil ako to riešiť? Nový piest je samozrejmosťou ale okrem toho?
1 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest
2. podle materiálu se dá jít po stopě odkut to upadlo ale i tak to tady na fóru bude dost věštění
3. vyměnil bych píst, vyndal bych ty kousky z hlavy a po ohledání karburátoru a filtrboxu tradá.
E: na pístu ten materiál nebude odloupnutý ale vyražený od toho jak ten kousek připáčkl v HÚ k hlavě.
Naposledy editováno 02.04.2020 13:49:20
1 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pridretý motor - Zlý piest
1 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest
...a píst bych neměnil, nic mu není.
Naposledy editováno 02.04.2020 14:54:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pridretý motor - Zlý piest
1 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest
2 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pridretý motor - Zlý piest
1 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest
2 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest
Je potřeba ověřit vůli pístu min. 0,05mm, protože výrobci jsou různí a kvalita pístu může být všelijaká. Pak to můžeš zajíždět 1000km a stejně se nakonec při prvním pokusu o dosažení rychlosti 100km/h kousne. Jak přesně probíhalo těch prvních 30km? Takovéto zabíhání "prvních 500km nepřekračujte rychlosti ..., poté postupně zrychlujte" podle návodu k ničemu nevede. Zabíhej to jako krosku, píst musí postupně projít teplotnímy cykly ohřívání a zchlazování:
1. Nastartovat, prohřát, vypnout, zchladit. Namazat 1:25 pro celý záběh.
2. Pak pomalu projíždět, nejdřív 10 minut, pak 20, nakonec 30 minut, v nižších otáčkách někde po rovině. Po každé jízdě zchladit.
3. Po druhé jízdě shodit válec a případná oleštěná zrcátka na pístu vzít jemným brouskem.
4. Najezdit asi 100km ve vlažnějším tempu s občasným vytočením k max. otáčkám na nižší rychlosti .
5. Namazat 1:30 a ready to race.
Takové lehké ťafnutí u takového stroje s tak vysokým měrným výkonem nic néni.
1 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest
2 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pridretý motor - Zlý piest
1 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pridretý motor - Zlý piest
Ďakujem všetkým za rady, odpovede a Váš čas.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Čz 125/476 Elektrika ČZ 125/476 | Hovořak1 | 3 | 8.4.2023 v 18:38 Hovořak1 |
ČZ Posilube 125 vs 175 ČZ 175/477, ČZ 125/476 | RockNRolenc | 11 | 21.9.2022 v 17:47 VGT |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |