mám pocit, že mě motorka celkem topí (KLR 600 1985) víc než dřív při velmi klidné jízdě kolem 80km/h je ve 3/4 ukazatele kdy normálně bývala na 1/2 ukazatele teploty, když jsem ji trochu prohnal po dálnici asi 10 km (110-120km/h) tak teplota vylezla na cca 80/90% ukazatele. Chladič je dost teplý ruku bych na něm delší dobu určitě neudržel ale větrák nespíná, ještě minulý rok spínal.
Napadlo mě jestli to není termostatem tak jsem ho vyndal a dal povařit viz. foto nejsem žádný expert ale zdá se mě že funguje správně, ještě vyměním chladící kapalinu byla už hnusně tmavá.
ve studené vodě
po uvaření ve vroucí vodě
Naposledy editováno 13.08.2020 19:02:33
1 reakcí na tento příspěvek Je termostat ještě funkční (fotky)
1 reakcí na tento příspěvek Je termostat ještě funkční (fotky)
I kdyby větrák vůbec nefungoval, tak je to přeci jedno když jedu ne? Chápal bych že se to bez funkčního větráku bude hřát ve městě nebo když zastavím, ale když jedu ?
Naposledy editováno 13.08.2020 19:15:36
1 reakcí na tento příspěvek Je termostat ještě funkční (fotky)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je termostat ještě funkční (fotky)
ALFA70 píše: je otevreny 83 C,tak zkus to čidlo,ale to ma spinat až nad 103 C,tak nějak...
čídlo jsem zkoušel povařit, ale ani neťuklo, problém je že se u vody při běžném tlaku nedostanu přes nějakých 99,51°C (teda alespoň podle mého teploměru), tak jsem zkusil čidlo trošku ogrilovat zapalovačem, ale opět ani ťuk, ještě teda může být špatný větrák jako takový, nicméně i kdyby špatný byl tak přeci za jízdy větrák neběží ne?
Naposledy editováno 13.08.2020 20:19:27
1 reakcí na tento příspěvek Je termostat ještě funkční (fotky)
Staci tomu nekde dat couda a pak zvolnit a vetrak sepne aby to dochladil i za jizdy.
pokud mas dobrej termostat, coz vypada, ze mas, tak pak pripoj na vetrak tvrdejch 12V a pokud se toci tak vymen cidlo...neni to zadna veda.
1 reakcí na tento příspěvek Je termostat ještě funkční (fotky)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je termostat ještě funkční (fotky)
udinar píše: Ten termostat funguje naprosto bezvadně, podle mě by mohl být problém v té kapalině. Napsal jsi, že už byla hnusná a tmavá, mohl se ti přispat chladič bordelem. Asi bych uvažoval o propláchnutím nějakým čistícím přípravkem na chladiče a pak samozřejmě novou kapalinu na hliníkové motory Když jezdím se svojí XZ, tak ve městě se teplota občas dostane do třičtvrtě ukazatele budíku a tehdy mi sepne sahara, ale jakmile se rozjedu, třeba i jen na 50 Km/h, tak teplota poslušně klesne na polovinu a při rychlejší jízdě i pod tu polovinu, kde drží. I když jedu na plnej céres třeba do kopců, tak za jízdy přes 50 Km/h se teplota přes polovinu nehne, jen ve městě na červené (třeba, nebo v koloně). Tak asi tak
Dobrý nápad, už jsem objednal Liqui Molly čistič chladiče.
Přesně jak píšeš taky si nepamatuji že by větrák někdy běžel při jízdě 50+
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je termostat ještě funkční (fotky)
Firecracker píše: Dobrý nápad, už jsem objednal Liqui Molly čistič chladiče.
Přesně jak píšeš taky si nepamatuji že by větrák někdy běžel při jízdě 50+
Akorát dáwej bacha na ten čistič,aby ti nezačal téct někde chladič. Po těch letech už to má něco za sebou. Já dával čistič 2x a vždycky mě to někde prožralo,nebo uvolnilo nějakou dírku. Takže jednou jsem ho musel nechat zaletovat a podruhé jsem to vyčistil a pak zase do toho nasypal ten bordel na utěsnění protože se vytahovat ten chladič by byla porod
Před 2 roky v Bosně klukovi prorazil chladič asi šutr,tak jsem koupil v Plužine u pumpy takovou tekutou sračku a ta tuhne až se dostaně nějakou dírkou na vzduch. Tak jestli dojde k tomu,že to vyčistíš a někde ti to poteče a nebudeš to chtít letovat,tak je lepší ta tekutá sračka,jak ta sypká. Raději přeju,ať to vyčistíš a nikde ti to neteče
Naposledy editováno 14.08.2020 10:50:58
dafikk píše: Akorát dáwej bacha na ten čistič,aby ti nezačal téct někde chladič. Po těch letech už to má něco za sebou. Já dával čistič 2x a vždycky mě to někde prožralo,nebo uvolnilo nějakou dírku. Takže jednou jsem ho musel nechat zaletovat a podruhé jsem to vyčistil a pak zase do toho nasypal ten bordel na utěsnění protože se vytahovat ten chladič by byla porod
Před 2 roky v Bosně klukovi prorazil chladič asi šutr,tak jsem koupil v Plužine u pumpy takovou tekutou sračku a ta tuhne až se dostaně nějakou dírkou na vzduch. Tak jestli dojde k tomu,že to vyčistíš a někde ti to poteče a nebudeš to chtít letovat,tak je lepší ta tekutá sračka,jak ta sypká. Raději přeju,ať to vyčistíš a nikde ti to neteče
Díky za upozornění Snad to bude v pohodě, chladič je sice starý 35 let, ale protože na něj nejde bordel od kola a nebyl nikde bouraný vypadá velmi dobře, takže snad to nikde nezačně prosakovat, uvnitř je to zasyflený jako staré vodovodní trubky.
1 reakcí na tento příspěvek Je termostat ještě funkční (fotky)
Praskl mu valec a mel po zizalkach.... a to se vyplati
uplne nechapu, proc mas touhy cistit chlaici okruh uvolnovaci srackou, kdyz logicky pak uvolnene usady pekne poputuji do vodni pumpy kde se pomelou a vodni pumpu mohou znicit. Navic hrozi jiz vyse zminene prusaky v mistech olsabeni trubek, chladice, tesneni atd.
Nechapu, proc prvne nevyzkousis bezne metody a snazis se vytlouat klin klinem.
Termostat mas evidentne v poradku, tak ho tam vrat zpatky s novym tesnenim, pokud nejsi schopen zmerit teplotni cidlo (coz chapu) tak vyzkousej ventilator tak, ze konektor od cidla proklemujes a ventilator by se mel rozbehnout.
Pokud se rozbehne tak je vse v poradku az na cidlo a vymenis cidlo a mas po problemu.
Pokud se nerozbehne tak muzes mit problem v kabelech, ventilatoru, relatku, takze pak ventilator pripoj natvrdo na napeti a pobezi-li, hledej chybu v kabelech nebo rele, nepobezi - li, tak mas chybu ve ventilatoru.
Toto mi prijde jako postup, ktery dava smysl, ne ukvapene cisteni okruhu, kterym si vyrobis u stare vrany akorat dalsi netesnosti a dalsi problemy.
Cistit chladici okruh je zcela zbytecne.
Jeste by se teda taky sluselo zkontrolovat vodni pumpu, jestli se toci.
Zjistis to pomerne snadno, kdyz vis ze mas funkcni termostat, tak po zahrati budou vsechny hadice horke. Pokud ne, tak tim ze je funkcni termostat, tak pak nedochazi k cirkulaci vody a bude nefunkcni vodni pumpa (poskozena vrtulka, ukroucena urezla hridelka a tak podobne).
Tak at se dari a to cisteni si nechej az jako zaverecne vysmajchlovani cele opravy, ale zacinat tim opravu je proste nesmysl.
Ventilátor i čidlo funguje dnes se mě to povedlo otestovat a následně i prověřit v praxi a po tom vyčištění chladiče zvládá větrák uchladit.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna/vyndání tlumiče na KLR Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 13 | 28.5.2024 v 22:23 Firecracker |
duplikát, prosím smazat Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 0 | 9.5.2024 v 18:58 Firecracker |
na smazání Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 0 | 9.5.2024 v 18:42 Firecracker |
Regulátor nereguluje (možná) [1, 2] Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 52 | 10.8.2023 v 20:29 Anti |
Regulátor nereguluje Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 1 | 13.7.2023 v 18:53 spac1 |