Chtěl bych Vás poprosit o nějaký typ na nastavení tlumičů? Do konce minulé sezony jsem používal nastavení dle manuálu na hodnoty standart, což bylo na normální České silnice celkem ideální. Letos ty silnice jsou tak v dezolátním stavu, že na toto nastavení už nejde jezdit, neboť je cítit veškeré díry i hrboly v rukách a zadech.
Chtěl bych takové nějaké ideální nastavení, aby motorka pod mou vahou 85 kg moc neseděla ale zároveň aby jízda po silnici nebyla utrpením.
Budu rád za každou vaší radu.
Děkují.
PS. asi by bolo najlepšie sa odsťahovať, som to skúsil ale cesty sú tu ešte horšie ako na východe kde som býval .
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení tlumičů
Základem je podle váhy nastavit predpeti zadní pružiny. Když nadlehcis zadní kolo, zmer si od osy k sedačce vzdálenost, když ji pak dáš ze stojanu měla by sednout o cca 2 cm a při zatížením, ve kterém budeš jezdit by měl být rozdíl 4,5 až 5 cm od prvního měření s odlehčeným kolem.
Když tohle nastavís, tak pak teprve má vyznam nastavovat komfort, sport podle ktm manuálu.
Měl jsem nastavený sport a pořád mi odskakovala zadní guma, po tomhle seřízení je v zatáčkách jak prikovana .
Naposledy editováno 04.04.2021 22:46:59
Děkují za tvou radu. určitě to tak udělám. Na pár výletech to otestuju a uvidím jak mi to bude vyhovovat.
Nebyla by i rada na přední tlumiče?
V tom manuálu je nastavení zvláště na sm, sm-r, a sm-t . Nevěděl by jsi prosím tě jaký je konkrétní rozdíl mezí nastavením na komfort a sport v sm-r a jak se to projeví na jízdě, pří výše zmíněných podmínkách?
Vím že na sm-t je nastavení pro sport a komfort opravdu dost velký pocitový rozdíl v jízdě, ale na sm-r ty hodnoty jsou trochu blíže v počtu cvaknutí.
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení tlumičů
Stejně se silničníma pneu na smr nebudeš moc brazdit polnacky.
Nastav si zadek na váhu, pak nastav na předku i zadku sport. Stlacis motorku hned pod nádrží, měla by pruzit celá stejně. Když bude víc pruzit zadek, tak zmekci předek. Ten předek doladis za jízdy, to ucitis jestli je to stabilní nebo se propadá přední vidle.
Ktm staví motorky na lidi, kteří váží 75 kg, mám 85 a dával jsem jinou zadní pružinu v mém váhovém rozsahu.
Nikdy jsem to moc neřešil, ale když jsem v tom začal hledat, tak tlumiče a nastavení je docela alchymie a co jiný kus a jiná váha je úplně jiný nastavení.
Naposledy editováno 04.04.2021 22:47:40
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení tlumičů
Každopádně uvidíš až se svezes.
Vozím poměrně často mladou a ten rozdíl jak se to chová v nastavení jen na mě a se stejným nastavením s mladou, je vážně rozdíl. Batůžek je hezkej na pohled pro přihlížející, ale pro samotného jezdce úplně na hovno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení tlumičů
Ahoj.
Tak jsem vyzkoušel tvé rady ohledně toho nastavení tlumičů na režim Sport, s tím že jsem na zadní pružině malinko více přidal. Neboť, jak jsi napsal, je to děláno na menší váhu než mam já.
Musím říct že to nastavení sport je opravdu velký rozdíl oproti tomu nastavení Normál.
Jízda je opravdu pohodlná a není cítit vůbec žádné rády do rukou nebo zadku.
Byl jsem zvědavý i na to nastavení Komfort. A tak jsem ho taky vyzkoušel... Vůbec nechápu proč se tak jmenuje, s komfortem to nemá vůbec nic společného. Bylo to jako-by místo tlumičů byly obyčejné trubky. Cítil jsem každý kamínek který jsem přejel. Nakonec jsem to zase vrátil na Sport a je to opravdu paráda.
Děkují z a tvou radu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení tlumičů
Nastavení tlumičů samo o sobě je hrozná alchymie,
Teď jsem nechal repasovat zadní tlumič, kdyby jsi někdy potřeboval, tak to stojí 2800,- dával jsem to do Prahy Suchdol.
Jinak ještě k tomu nastavení, uvidíš až pojedeš opravdu kudlu do zatáčky. Kdyby ti náhodou odskakovalo zadní kolo, tak to trošku změkči.
Ještě si udělej to zatížení s tvojí váhou i na předku, ať je totožný se zadním.
Smr je spíše na silnice, ten podvozek na terén moc není. Když vezu mladou a vezmu hrbol, tak ji kolikrát mám až na zádech.
To samé přední.
Když budeš dodržovat předepsaný intervaly od ktm, tak budeš jen v servisu.
Hlavní je olej, a hlídat si hladinu chladící kapaliny kvůli guferu na pumpě.
Kontroloval jsem vůle ventilů po 15 000 a ani trošku se nezměnily.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vadný imobilizér KTM 990 SM R | kawar125 | 7 | 19.4.2024 v 08:40 kawar125 |
Stojan pro KTM 990 SM R KTM 990 SM R | RED-MAN | 3 | 9.7.2023 v 22:19 RED-MAN |
Spojka - 990 superduke KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... | pagos | 5 | 13.2.2023 v 15:11 Pepa919 |
Integralka 10 - 15 - 20 tisic [1, 2, 3, 4] KTM 990 SM R | PetrXX | 98 | 23.7.2022 v 19:34 dva_hrnce |
Identifikace Akrapoviče KTM SMT [1, 2] KTM 990 SM-T, KTM 990 SM R , KTM 990 SM | KubaLC8 | 31 | 20.7.2022 v 14:34 KubaLC8 |