paolo_novy Přidat reklamu

Téma: C800 – chcípá motor
SYMPTOM: Při brzdění motorem C800 K7 se motor někdy udusí a zdechne. Není to pokaždé. Když k tomu nedojde, moto se chová perfektně. Ale jakmile se to jednou stane, dělá to potom nezvratně celou vyjížďku. Opakované nastartování je potom problém. Pokud symptom v určitý moment podchytím a snažím se udržet otáčky plynem, chod motoru je udušený, zvuk výfuků utlumený, motor poškubává, netáhne a nejde za plynem.

ŘEŠENÍ #1: V Iron Moto před časem vyčistili nádrž, vyměnili čerpadlo s palivovým filtrem, cosi seřídili. Závadu odhadovali na některém čidle, které prý nejde identifikovat individuálně a musely by se vyměnit všechny asi za dvacku Palackých. Plus doporučili vyměnit brutálně vyrezlou nádrž po předchozím praseti... majiteli.

ŘEŠENÍ #2: Loni na podzim dáno do autorizáku Suzuki v Brně. Měli za to, že uvolněná koroze v nádrži přicpává sání paliva – že v malých otáčkách se palivo neprocpe přes šupiny rzi do soustavy, a proto to dělá. Vyměněna celá nádrž včetně čerpadla a palivového filtru. Drahý pokus, ale s vidinou klidu v duši navždycky, tak proč ne.

VÝSLEDEK: Včera prověřeno, dělá to stále. Už jsem zoufalý, chytám se stébla. Do servisu nejdu. Proleží jim to tam půlku sezóny, oholí mě o dvě výplaty a nic dlouhodobě nevyřeší. Kdyby to k něčemu bylo, peněz ani zkrácené sezóny nelituju. Zatím ale jsem akorát přišel o peníze, několik sezón a moto se mi vracela v zanedbatelně lepším stavu, než jsem ji odevzdával.

Zahraniční fóra mi daly určité náměty k prověření, ale nechci odvádět pozornost, takže bych chtěl počkat, až co mi tady prosím poradíte. Moc díky za tipy.
— — —
Moto mám od 07/2016 s 19.000 km. Aktuálně 41.655 km. Každý rok Motul 5100 10W40; Hiflo HF138; Motul Gearbox 80W90; NGK DPR7EA-9; Motul Motocool; vypraný a impregnovaný KN filtr; Motul DOT 4. Palivo prémiové Shell/Benzina/OMV. Nádrž před parkingem do plna.

C800 – chcípá motor

4.5.2021 v 15:19 | Nahoru | #1
Asi bych prošel všechny konektory k čidlům, (nevím kolik jich tam je)nemusí to být čidlo, ale "jen" oxidace na konektoru. pokud je to možné, zkontroloval bych i přímo vodiče v pinech. včetně civek svíčka co ja vim čeho všeho ještě..... .... vím,že to je jenom obecná rada, kterou slyšet nechceš, občasná chyba by odpovídala špatnýmu kontaktu.

C800 – chcípá motor

4.5.2021 v 18:02 | Nahoru | #2
Podle toho co popisuješ bych se zaměřil na karburátor, rozebrat, vyčistit(ideálně ultrazvukem), zkontrolovat pružinky, trysky, o-kroužky, těsnění, membrány ... a pořádně seřídit.

Naposledy editováno 04.05.2021 18:03:09

C800 – chcípá motor

5.5.2021 v 08:35 | Nahoru | #3
Nedávno jsem řešil něco podobného na GSX 1400 a kdysi jsem se s tím setkal na Marauderu 800. Motorka šla bez problémů nastartovat, v pohodě běžela. Po zahřátí jsem se rozjel a při prvním zastavení zhasnula. A pak se to chovalo jako při výpadcích zapalování - nešlo to na všechny válce, pokuřovalo to, nedrželo volnoběh. Na vině bylo vadné TPS (viz foto s průběhem napětí na TPS z osciloskopu - křivka je nespojitá, špatně jsou ty zuby). Po výměně vše funguje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaký používáte motorový olej [1, 2, 3] Suzuki VL 800 Volusia Pítrs26 62 9.9.2024 v 14:20 Drevorubak
Náhradní díly Suzuki VL 800 Volusia Bonnd 2 30.5.2024 v 18:08 Bonnd
VL 800 Volusia - vibrace Suzuki VL 800 Volusia Fany-09 3 27.5.2024 v 13:24 Mahony111
Suzuki vl 800 Suzuki VL 800 Volusia Tomo20007 0 6.4.2024 v 07:57 Tomo20007
jake pneu Suzuki VL 800 Volusia Ferda001 13 21.11.2023 v 07:01 Joa


TOPlist