Téma: záběh
19.5.2021 v 08:46
Ninja 650.
Ahoj, mohl by sem prosím majitel ninja/ Z 650 hodit návod na záběh z manuálu. Já mám podle manuálu 0-800km točit max. 4000ot/min, 800-1600 max 6000 ot/min. Přišlo mi to divný, na zákaznickém servisu říkali 400-600km 6000ot/min a pak postupně přidávat.
Ptřeboval bych v tom udělat jasno, díky
Žádné dobré rady prosím
Naposledy editováno 20.05.2021 08:09:32
Ahoj, mohl by sem prosím majitel ninja/ Z 650 hodit návod na záběh z manuálu. Já mám podle manuálu 0-800km točit max. 4000ot/min, 800-1600 max 6000 ot/min. Přišlo mi to divný, na zákaznickém servisu říkali 400-600km 6000ot/min a pak postupně přidávat.
Ptřeboval bych v tom udělat jasno, díky
Žádné dobré rady prosím
Naposledy editováno 20.05.2021 08:09:32
Ja myslim ze tady nikdo nechape na co se vlastne ptas...
Manuál máš,číst umíš,čemu nerozumíš motory jsou +/- stejné ať 2 válec/ 4 válec. Zajíždět pozvolna né tomu hned nandavat
Naposledy editováno 19.05.2021 19:01:19
Naposledy editováno 19.05.2021 19:01:19
Tak určitě! Věřit anonymnímu "rádci" je rozumnější než se řídit manuálem k moto On to ten týpek ze servisu určitě ví líp než výrobce, tak je potřeba si to nechat potvrdit dalším volem… Chápu Tvou starost o funglovku, ale drž se manuálu. Ale věřit mi nemusíš, Tvoji motku nemám.
Ale furt je to český člověk na telefonu, který Ti nic hmatatelně negarantuje. Osobně nerozumím tomu, proč zvažuješ variantu spíše nevěřit psanému manuálu. Mě by ani nenapadlo to ověřovat telefonicky. (Jednu funglovku jsem letos taky zajížděl.) Nic ve zlém, prostě radím dodržet manuál. Přeji úspěšný proces!
Moc řešíš. Normálně jezdi, s rozumem i střídavě nakládat. Já jsem novou Hondu CRF 250 L nějak nešetřil. Jasně, nedrtil jsem ji konstantně 130 kmh po dálnici. Ale průběžně to i vytočit do vyšších toček tomu nemůže uškodit, pokud to není kazový kus. Pokud máš trochu citu, tak ta motorka ti sama tak nějak řekne kde má dost. Když to byla syrovka, bylo cítit, jakoby maximum otáček bylo níž. Prostě ve vyšších měl člověk pocit, že už je na konci. S dalším jezděním to postupně bylo lepší a lepší.
Když se budeš řídit rozumem a +- manuálem, tak to bude ideál. Nad těch 800 km to po zahřátí občas víc vytoč s postupným přidáváním zátěže. Úplně nejlépe uděláš pro ten motor, když po tomhle zajížděcím cyklu vyměníš olej + filtr. Spíš než nepřelézat max otáčky po dobu zajíždění, je pro motor vhodný, abys často otáčky měnil, takže hodně řadit a plynule přidávat ubírat. Naopak jednou za čas se podívat do vyšších otáček, ať ho trošku roztaháš. Zbytek no stress... nedělej z toho mega vědu.
Naposledy editováno 21.05.2021 12:30:23
Naposledy editováno 21.05.2021 12:30:23
Čau, ono s tým zábehom je to veľmi čudné. Kamoš v práci kúpil tiež kawu, tu v Zámkoch je predajňa a tiež tam boli také čudá popísané v manuály, otáčky na zábeh. snažil sa to dodržiavať a až ho nakoniec zastavili cajti, že im je podozrivý ako jazdí. ( že ako debil, hahaha) tak im to vysvetľoval , že to je zábehu . Hlavne , ale musíš dávať pozor , aby si nešiel pod 3000 ot/min lebo podtočený motor hotová pohroma. Teda jazdiť max 4000 ot a min 3000 otáčok je fakt umenie. Hlavne dávaj pozor, aby si to niekde nerozbil, lebo budeš v kuse čumákovať na otáčkomer a to je veeeľmi nebezpečné. Radšej čum na cestu, keď to porušíš sem taam trošku nahor , nič sa nedeje. Nadol nie to je zle. Pod 3000 otáčok nejazdi, NIKDY. Ja to poznám, mám enduro, voľnobeh 1850 ot/min a obmedzovač 6000 ot/min.
Nemám moto jako ty, ale loni po koupi nové moto jsem přesně dodržoval manuál výrobce. Do 1000km 5600 o/min, od 1000km do 1600km 6800 o/min. Pro mě byl manuál výchozí bod. Výrobce ví nejlépe co je nejlepší pro jeho stroj.
Hlavně prosím at te ani nenapadne tech prvních 800 km to vytocit treba na 4100 otacek to se urcite rozbije.
Já nevím co porad vsichni z tech motorek delají, jsou to normalní stojní vyrobky takže ze začátku dejme tomu do 1000 - 2000 km jedit opatrneji, pak prvně vyměnit olej, a pak uz postupně zvyšovat zátež. Nic složitýho.
Naposledy editováno 22.05.2021 07:10:24
Já nevím co porad vsichni z tech motorek delají, jsou to normalní stojní vyrobky takže ze začátku dejme tomu do 1000 - 2000 km jedit opatrneji, pak prvně vyměnit olej, a pak uz postupně zvyšovat zátež. Nic složitýho.
Naposledy editováno 22.05.2021 07:10:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záběh
stm01> Číňan o to neví nic a Ital o čínské motorce ještě míň.
Když to tady tak čtu, tak to aby se člověk bál koupit nový stroj.... aby to hned nerozbil Ne teď vážně, myslím že úplně postačí se držet tak nějak radami toho konkrétního výrobce a trochu používat selský rozum normálně řadit udržovat předpisy o rychlosti v ČR a myslím že pak se novému stroji v době zajíždění nemůže nic moc stát pokud se nenajde skrytá závada výrobní dneska v těch nových strojích už to není jako za starých dobrých časů strojů chlazený vzduchem většinou je to chlazené vodou,mazání motoru je užtaky na jiném levelu než tomu bejvalo ještě nedavno, je tam spousta snímačů takže jakmile jednotky vyhodnotí nějaký problém tak už to na tebe řve a myslím že jsou i výrobci motorek , nevím to jistě kteří to elektronicky uškrtí aby to nebylo možné vytočit do Vysokých otáček před první servisní kontrolu. Protože je i spousta lidí kteří na manuály kašlou a vůbec to neřeši nějaké zajíždění.... což je jistě špatné ale děje se to....
Naposledy editováno 22.05.2021 09:28:22
Naposledy editováno 22.05.2021 09:28:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záběh
Kohlstein píše: stm01> Číňan o to neví nic a Ital o čínské motorce ještě míň.
Mám se smát nebo brečet? Každopádně k tématu absolutně zbytečná odpověď.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záběh
stm01> Být tebou, tak bych brečel. Víš, kdo je výrobcem tvojí motorky, že chceš dodržovat jeho manuál?
Připomínáš mi ty chytrolíny co se posmívali čínským telefonům před deseti lety. Dneska Huawei či Xiaomi patřé ke špicce. Není nikde psáno, že čínské motorky nebudou třeba špička, ale budou výborné a spolehlivé. Konec konců sleduji majitele "mé" značky co mají nalítáno 50000 km bez závad, na to jak krátce se ty motorky prodávají. Divím se, že se tvé ego vůbec zaobírá a reaguje na to čínské zlo. Jo a zapoměl jsem, vyrábí to QJ Motor, prachobyčejná Čína co překvapivě najede za dva roky i 50000 km bez problému. Měj se a užívej si svůj stroj.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záběh
Kohlstein> zajímalo by mě, co ty máš za motorku, chytrolíne. Ale, napsat jsem můžeš, že máš cokoliv. Tak, že ti stejně nebudu věřit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záběh
ludmal> Ty ale taky žádnou nemáš, a přesto se odvažuješ?
Ale k tématu. Tazatel dostal spoustu informací o tom, co to záběh vlastně je, proč a jak se dělá. Ale protože sveřepě trvá na tom, aby mu někdo napsal, že prvních 800km to nesmí vytočit nad 4000rpm, nebo mu to utrhne kule, tak smazal všechny příspěvky, které to jenom trochu popíraly. Taky dostal odkaz na paralelní téma, kde jsem znovu vložil to, co třeba Folby dával sem, ale pošuk mu to smazal.
Ani v roce 1927 se nepsaly do příruček takové nesmysly, jako je ve výše uvedeném návodu. Tohle je pro BMW R27:
Ale k tématu. Tazatel dostal spoustu informací o tom, co to záběh vlastně je, proč a jak se dělá. Ale protože sveřepě trvá na tom, aby mu někdo napsal, že prvních 800km to nesmí vytočit nad 4000rpm, nebo mu to utrhne kule, tak smazal všechny příspěvky, které to jenom trochu popíraly. Taky dostal odkaz na paralelní téma, kde jsem znovu vložil to, co třeba Folby dával sem, ale pošuk mu to smazal.
Ani v roce 1927 se nepsaly do příruček takové nesmysly, jako je ve výše uvedeném návodu. Tohle je pro BMW R27:
Kdyz uz se bavime o cine. Spousta lidi si plete “vyrobeno v cine” vs. “vyrobeno číňany”. V tom je totiz kurva velkej rozdil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záběh
Johny_Servis píše: Kdyz uz se bavime o cine. Spousta lidi si plete “vyrobeno v cine” vs. “vyrobeno číňany”. V tom je totiz kurva velkej rozdil
Kurva je rozdíl hlavně v tom co si objednáš a za jakou cenu.
Číňan ti umí vyrobit ojebanou věc za dolar, ale umí i kvalitní za 10 dolarů.
Kohlstein> Děkuju za souhlas . Když autor smazal většinu komentářu, které řekl bych měli nějakou hodnotu tak jsem se vykašlal na to psát vůbec něco znova, protože mi bylo jasný kam tohle bude směřovat.
Ale abych teda nějak přispěl k tématu. Pokud vim tak motorka hned co sjede z pásu tak dostane několikrát záhul do plnejch na brzdě. Sorry ale hledat pak větší smysl v nějakym záběhu je pičovina. Tahle konkrétní moto nemá ani nijak převratnej výkon neni to závoďák. A světe div se i ten "zábéh" u závoďáku je dost pofidérní. Nebo jste někdo viděl, že by se před závodem dělalo nějaký záběhový kolečko?
Jinak naprosto cíleně jsem se snažil zničit nový motor u jawy 125 travel. Jasně je to 125ka a je to čina, ale ten motor zažil nejhoršich 500km co mohlo být a nic žádný nadměrný opotřebení při měření. Sakra nová motorka je od toho aby sis ji užil a ne jezdil 10km za skupinou, protože teď zrovna musiš jet 5000-6000 ot. měsíc musí být v ascendentu k Jupiteru při svitu severky, která ovšem musí svítit na jihu. Lidi nevymejšlejte blbosti sakra......jezděte tak jak vás to baví
Ale abych teda nějak přispěl k tématu. Pokud vim tak motorka hned co sjede z pásu tak dostane několikrát záhul do plnejch na brzdě. Sorry ale hledat pak větší smysl v nějakym záběhu je pičovina. Tahle konkrétní moto nemá ani nijak převratnej výkon neni to závoďák. A světe div se i ten "zábéh" u závoďáku je dost pofidérní. Nebo jste někdo viděl, že by se před závodem dělalo nějaký záběhový kolečko?
Jinak naprosto cíleně jsem se snažil zničit nový motor u jawy 125 travel. Jasně je to 125ka a je to čina, ale ten motor zažil nejhoršich 500km co mohlo být a nic žádný nadměrný opotřebení při měření. Sakra nová motorka je od toho aby sis ji užil a ne jezdil 10km za skupinou, protože teď zrovna musiš jet 5000-6000 ot. měsíc musí být v ascendentu k Jupiteru při svitu severky, která ovšem musí svítit na jihu. Lidi nevymejšlejte blbosti sakra......jezděte tak jak vás to baví
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Otevření plného výkonu Kawasaki nin... Kawasaki Ninja 650 | lacko12 | 2 | Včera v 16:30 ramlik |
Dotaz Kawasaki Ninja 650 | mmartinzjm | 21 | 24.8.2024 v 19:46 dva_hrnce |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Pomoc s výběrem moto pro ženu Kawasaki Ninja 650, Suzuki GSX-S750, Kawasaki Ninja ... | Prsk0 | 13 | 4.3.2023 v 17:04 Krleš70 |
ER-6F vede z rozvodu pro mazání pře... Kawasaki ER 6N, Kawasaki Versys 650, Kawasaki ER 6F,... | Mr.Dreamer | 5 | 14.8.2021 v 23:24 ramlik |