řešíme se kamarádem, zda když na motorce (Tenere 700 2021) vyměníme originální svody za "laděné"(lépe průchozí), vyndáme lambda sondu (respektive v těch nových svodech není, do zásuvky se dá eliminátor aby nesvítila chyba motoru) a místo originální koncovky se použije univerzální čínský shit (někdo jiný už ho s originálníma svodama a s lambdou má a bez problémů (nejsou tam nějaké propady ve výkonu, krouťáku atd.), zda to bude mít negativní vliv na motor, jeho životnost.
(originální svody měli v sobě katalyzátor pro plnění euro 5 laděné ne)
Výhody které vidíme jsou následující:
Čínská koncovka má výhodu ve váze je asi o 3kg lehčí než originální výfuk, vyndání lambdy(ať už s origo svodama nebo s laděnýma) by mělo mít výhodu v chladnějších výfukových plynech, lepší zátah v nizkých a středních otáčkách a odstranění cukání.
Shrnuto, dotaz zní, poškozují tyhle úpravy motor?
Naposledy editováno 20.05.2021 08:50:37
1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
moje zkušenost:
dokud to byla jen koncovka a zůstal kat se svodama, asi by se nic nedělo.
Jak šly svody, byl problém. Bylo to chudší a hodně ohřátý to dokonce střílelo. Já měl lambdu vzadu v katu a zůstala na konci novejch svodů, ale lambda v 999 motoru je jen de facto pro volnoběh... nevím jak je to u Tenere a jakej ročník řešíš.
https://www.vyfuky-d...dy.html#produkt_vice
1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
Ale uz jen z teorie je jasny, ze kdyz kvuli euro 5 musim motorku sesktrtit tak, aby se vesla do limitu, znamena priskrtit sani vyfuk, aby mohl motor dlouhodobe fungovat na nejakou davku paliva.
Po otevreni jsou “prekazky” pryc a je potreba dodat chybejici palivo dychajicimu motoru. To ale sama jednotka nedokaze, lambda podle vsecho reguluje pouze volnobeh. A dal je to jen pevna mapa + vypocet odchylky z teploty vzduch a motoru.
Osobne bych se nebal ladaku, ale svody s katalyzatorem bych na motorce nechal.
Jeste prikladam odkaz na decat od seriozniho vyrobce, kterej vylozene pise,ze je potreba po zasahu zkontrolovat smes a po pripade premapovat palivovou mapu.
https://www.ebay.com...349624.m46890.l49286
Osobně si myslím, že bez přemapování to "nějak" pojede, ale nebude to optimální spíš k horšímu a stopne výrazně hlučnost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
Rkalis píše:
Po otevreni jsou “prekazky” pryc a je potreba dodat chybejici palivo dychajicimu motoru. To ale sama jednotka nedokaze, lambda podle vsecho reguluje pouze volnobeh. A dal je to jen pevna mapa + vypocet odchylky z teploty vzduch a motoru.
Tohle určitě není pravda, lambda je jeden ze vstupů, který jednotka vyhodnocuje a podle něj upravuje minimálně délku vstřiku - po dosažení provozní teploty a v celém rozsahu otáček.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
Slávek-TDM píše: Tohle určitě není pravda, lambda je jeden ze vstupů, který jednotka vyhodnocuje a podle něj upravuje minimálně délku vstřiku - po dosažení provozní teploty a v celém rozsahu otáček.
jestli si dobře pamatuju tak lambda má vliv do 1/3 otevření plynu nebo aspoň tak nějak se mě zdá že to říkal mechos ale stejně bude muset být mapa pokud to bude úplně otevřené1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
2 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
Když jsem po tomhle pátral bylo mi napsáno že lambda reguluje do cca 3-4 tisíc,pak už jen přednastavená mapa. Každopádně Rkalis to napsal správně- lambda regulující v celém otáčkovém spektru by poslala na buben všechny ladiče.
Anti píše: Katalyzátor potřebuje především správnou teplotu...
Když jsem po tomhle pátral bylo mi napsáno že lambda reguluje do cca 3-4 tisíc,pak už jen přednastavená mapa. Každopádně Rkalis to napsal správně- lambda regulující v celém otáčkovém spektru by poslala na buben všechny ladiče.
Tak k tomuhle prosím poslat zdroj. Dokážu si představit, že jednotka ignoruje signál z lambdy při plně otevřeným plynu, ale jinak tomu nevěřím.
Anti píše: Katalyzátor potřebuje především správnou teplotu...
Když jsem po tomhle pátral bylo mi napsáno že lambda reguluje do cca 3-4 tisíc,pak už jen přednastavená mapa. Každopádně Rkalis to napsal správně- lambda regulující v celém otáčkovém spektru by poslala na buben všechny ladiče.
Lambda sonda bude regulovat v jakémkoliv zatížení a otáčkách, pokud to řídící jednotka vyhodnotí jako ustálený stav, který stíhá uregulovat. Ano, u starších moto systémů to možná stačilo omezit na otáčky a zatížení, které se používaly v homologačním testu.
Motor pro euro 5 se mechanicky liší od předešlých jenom tím, že má menší překrytí ventilů, aby se omezily uhlovodíky. V tom testu se jede něco takového:
Edit: Ale odpoved, jestli se muze neco podpalit zalezi na tom jak moc je to chudy proti idealni smesi. A tu dostanete jedine, kdyz zajedete na brzdu, kde pripoji sirokopasmovou lambda sondu a odecte hodnoty v celem spektru otacek vs polohy TPS.
Naposledy editováno 20.05.2021 18:13:42
1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
je fakt, ze uz nesleduju posledni trendy, ale zrovna tenere neni top vykrik techniky, takze tam uplne novinky nebudou - a v tomto pripade bych podepsal to co pise Rkalis,
motorky toho v ustalenem rezimu moc nenajedou a stechiometricka smes je v tomto pripade prilis chuda. takze ani ja neverim, ze existuje nejaka soucasna motorka ktera v celem spektru reguluje smes podle skokove lambdy s cilem jet na stechiometrickou smes.
co se soudu jestli se neco podpali nebo ne tyka - bez mereni WB lambdou toto nedokazu odhadnout.
Naposledy editováno 21.05.2021 09:12:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
stechiometricka smes je v tomto pripade prilis chuda.
Když má lambda sondu, tak ji musí i používat. V režimu prdlání po silnici kilem určitě. Taky předpokládám, že ECU je tak trochu samoučicí a tu předem definovanou mapu dokáže korigovat, pokud podle lambdy pozná, že v ustáleném režimu jsou potřeba jiné parametry pro výpočet doby vstřiku.
1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
Naposledy editováno 21.05.2021 10:14:02
Nove motorky uz maji nejake adaptacni tabulky, ale myslim, ze zatim tam zadna velka veda nebude. Porad je tam podle ma ta lambda jen kvuli emisim v nekterych rezimech - uz podle toho, ze je tam jen skokovka. Takze to rizeni nebude postavene na te lambde, ale spis tam bude jen dobastlene nejake omezeni v rezimech kde se meri.
Dukazem muze byt to, ze u spousty motorek jde lambda nahradit eliminatorem a dokonce to s nim funguje lepe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
Spousta levnych motorek ma treba tlumic typu trubka s pistem a dira kterou to tlaci olej. Tuningove firmy do takovych vidlic dodavaji kartridze s rychlostne zavislym tlumenim - pistky s porty skrcenymi soustavou planzet - system ktery pouzivaji drazsi motorky. Myslis, ze i v takovem pripade obstoji argument, ze vyrobce to udelal lepe a neni co vylepsovat?
Jinak ja rozhodne nejsem pritel urvanych vyfuku, zvlast ne do provozu (momentalne mame pakarnu na okruzich, protoze ja treba se seriovym vyfukem neprojdu hlukovejma limitama a budu muset nasypat hodne penez do tuningoveho vyfuku co proti serii hluk snizi....) ale tvrdit, ze na motorce neni co vylepsovat, protoze to nekdo vyvijel x let asi taky neni na miste...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
Je pravda že co jsem viděl grafy tak už to mají vychytaný a rozdíl mezi sérií a odladěným průchozím je minimální
1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... | Enky | 3 | 8.9.2024 v 13:19 skaza55 |
obleceni na endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700 | Norik11 | 86 | 7.9.2024 v 07:10 assassin |
Nastavení tvrdosti zadního tlumiče Yamaha Tenere 700 | vr46. | 3 | 4.9.2024 v 16:52 Krautkopf |
Transalp XL750 nebo Yamaha Tenere 700 [1 ... 4, 5] Yamaha Tenere 700, Honda XL750 Transalp | BigEasy23 | 149 | 4.9.2024 v 15:19 bery01 |
trať enduro Yamaha Tenere 700 | Eskoun | 4 | 31.8.2024 v 16:27 tomasL6 |