Téma: Kawasaki ER 5 - záhada při startování
23.5.2021 v 22:23
Přeju pěkný nedělní večer.
Dneska se mi na mojí ER 5ce stala taková záhadná věc.
Asi po hodině jízdy jsem zastavil, vypnul motor, dal si s kamarádem cigáro a chtěl zase odjet. Ale… zapnul jsem klíček, zmáčkl spojku a zmáčkl startovací tlačítko. Nestalo se nic, jen zhasly všechny kontrolky. Vypnul jsem klíček, zapnul ho znovu, kontrolky se rozsvítily, zmáčkl jsem tlačítko a znovu to samé. Potom už se kontrolky nerozsvítily, ať jsem klíček kroutil jak jsem chtěl. Jako bych odpojil baterku… Zkoušel jsem sklopit stojan, pomačkat páčku spojky (kvůli tomu kontaktu co tam je) a nic. Tak jsem asi 10 minut zkoumal pojistky, kontakty na baterce a tak, ale nic jsem nenašel. Tak jsem všechno vrátil, zaklapl sedlo, zkusil to znovu a motor se roztočil. Potom už se to nestalo, zkoušel jsem asi 10x vypnout motor a nastartovat, ale vždycky v pohodě, i po další půl hodině jízdy.
Napadá někoho, co by to mohlo být? Zaseknuté relátko? Baterka? Vyhřátý kontakt někde u spínačky?
Kontakty na baterce vypadaly Ok.
Prostuduju schémata a zkontroluju kontakty, ale budu vděčný za každou radu.
Dík.
Naposledy editováno 23.05.2021 22:26:53
Dneska se mi na mojí ER 5ce stala taková záhadná věc.
Asi po hodině jízdy jsem zastavil, vypnul motor, dal si s kamarádem cigáro a chtěl zase odjet. Ale… zapnul jsem klíček, zmáčkl spojku a zmáčkl startovací tlačítko. Nestalo se nic, jen zhasly všechny kontrolky. Vypnul jsem klíček, zapnul ho znovu, kontrolky se rozsvítily, zmáčkl jsem tlačítko a znovu to samé. Potom už se kontrolky nerozsvítily, ať jsem klíček kroutil jak jsem chtěl. Jako bych odpojil baterku… Zkoušel jsem sklopit stojan, pomačkat páčku spojky (kvůli tomu kontaktu co tam je) a nic. Tak jsem asi 10 minut zkoumal pojistky, kontakty na baterce a tak, ale nic jsem nenašel. Tak jsem všechno vrátil, zaklapl sedlo, zkusil to znovu a motor se roztočil. Potom už se to nestalo, zkoušel jsem asi 10x vypnout motor a nastartovat, ale vždycky v pohodě, i po další půl hodině jízdy.
Napadá někoho, co by to mohlo být? Zaseknuté relátko? Baterka? Vyhřátý kontakt někde u spínačky?
Kontakty na baterce vypadaly Ok.
Prostuduju schémata a zkontroluju kontakty, ale budu vděčný za každou radu.
Dík.
Naposledy editováno 23.05.2021 22:26:53
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5 - záhada při startování
Vyndávals pojistky a zas vracel a už to jede? Možná nějaká oxidace na kontaktech tam. Ale třeba to může být i někde jinde, třeba kontakty na spínačce.
Nicméně po letech může být oxidace na hodně místech, spínače, konektory atd, nejlíp všechno rozebrat a prostříkat kontaktolem nebo WDčkem.
Jinak mám zkušenost u ER-5, že ten hlavní svazek drátů u krku je docela namáhaný, tak snad nemáš problém tam...
Nicméně po letech může být oxidace na hodně místech, spínače, konektory atd, nejlíp všechno rozebrat a prostříkat kontaktolem nebo WDčkem.
Jinak mám zkušenost u ER-5, že ten hlavní svazek drátů u krku je docela namáhaný, tak snad nemáš problém tam...
Ahoj, toto se mi stalo na Kawasaki Zephyr 550.
Nejprve při prvním startu po zimě, tak jsem to moc neřešil, řekl jsem si, že to je prostě zimou... A podruhé dneska. Bylo to ale vždy za studena, při rozehřátém motoru se mi to nikdy nestalo, tak nevím.
Ale kdyby někdo věděl čím to je, docela bych to info ocenil. Tyhle problémy co se objevují a mizí samy od sebe jsou dost nepříjemné.
Nejprve při prvním startu po zimě, tak jsem to moc neřešil, řekl jsem si, že to je prostě zimou... A podruhé dneska. Bylo to ale vždy za studena, při rozehřátém motoru se mi to nikdy nestalo, tak nevím.
Ale kdyby někdo věděl čím to je, docela bych to info ocenil. Tyhle problémy co se objevují a mizí samy od sebe jsou dost nepříjemné.
To mi taky kdysi dělalo. Nevím, kde byla chyba. Ale rozdělal a vyčistil jsem startér a očistil kontakty na baterce a od té doby je klid.
Moc jsem do teď nechopil tu prodlevu pro znovu rozsvícení kontrolek. Musel jsem po zhasnutí kontrolek vypnout klíček a tak dvě minutky počkat, aby to zas naskočilo.
Moc jsem do teď nechopil tu prodlevu pro znovu rozsvícení kontrolek. Musel jsem po zhasnutí kontrolek vypnout klíček a tak dvě minutky počkat, aby to zas naskočilo.
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5 - záhada při startování
Ko baterie mě taky napadla, ale bylo to po jízdě, měla by být aspoň trochu oživená. Navíc předtím motorka dva týdny stála a v pohodě chytla.
Napadlo mě, jestli není u startéru nějaká ochrana, která by odpojila plus, když se třeba zasekne, ale u takhle starého stroje asi ne.
Napadlo mě, jestli není u startéru nějaká ochrana, která by odpojila plus, když se třeba zasekne, ale u takhle starého stroje asi ne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 - záhada při startování
Stangha> Proč nevěříš tomu, že je to ve spínačce?
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5 - záhada při startování
Ze spínačky vyšel impuls - cvaklo relátko a pak pohasly kontrolky => sepnutím startéru výrazně pokleslo napětí. Baterka KO nebo nějaký nahodilý kraťas na trase spínačka - startér včetně startéru samotného. Toliko teorie...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 - záhada při startování
rousini> Kdyby byla baterka KO, tak bych třeba po té chvíli nastartoval jednou, ale já to pak zkoušel několikrát a už žádný problém. Kdyby zůstalo přilepené relé na startéru, tak by to spálilo pojistku, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 - záhada při startování
Stangha> Starter neni pres pojistky ne? Tam nemas zadnou 200A pojistku. Mas pojistku na spinani/ovladani rele. Ja si to vylozil tak, ze starter se natoci do nejake pozice, ze ktere se neumi rozbehnout. Velky odber (asi - nevim, nejsem elektrikar) slepi rele.
Vycistil jsem starter - jakoze od prachu z uhliku, komutator, zkusil jestli volne chodi uhliky atd. Slozil jsem to a od te doby je klid.
Naposledy editováno 24.05.2021 09:42:37
Vycistil jsem starter - jakoze od prachu z uhliku, komutator, zkusil jestli volne chodi uhliky atd. Slozil jsem to a od te doby je klid.
Naposledy editováno 24.05.2021 09:42:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 - záhada při startování
Koudy01> Startér nemá pojistku, ale kdyby zůstalo několik minut slepené startovací relé (doba kdy se nechtěly rozsvítit kontrolky) něco by určitě zhořelo
Ale udělám to co ty, vyčistím startér a všechno okolo.
Jak moc dobře se k němu dalo dostat? Sundaval jsi při tom nádrž?

Ale udělám to co ty, vyčistím startér a všechno okolo.
Jak moc dobře se k němu dalo dostat? Sundaval jsi při tom nádrž?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 - záhada při startování
Stangha> Jak píšu. Přesnou příčinu neznám. Jsou to jen závěry, který jsem si sám vydedukoval. Nevím, jestli správně. Ale vím, co pomohlo....Co je u ER-5 třeba sundat nevím. Mám XJ600 a tam se nemusí sundávat nic. Dělal jsem to tehdy na parkovišti na srazu...
Stalo se mi to samé.
První co jsem udělal, vlezl k baterce a plusovy kontakt dotáhl křížovým šroubovákem.
Pootočilo se to jen o nula nula nic, ale pomohli to.
Doma pak očistit kontakty na baterce a dosedací plochy kabelů, lehce maznout a hotovo.
Od té doby zase 5 let klid.
Ony ty kontakty mohou být na oko OK, ale mikrooxidace je svině neviditelná a pak je tam takový přechodový odpor, že už to ampery potřebne k nastartování nemusí protlačit.
První co jsem udělal, vlezl k baterce a plusovy kontakt dotáhl křížovým šroubovákem.
Pootočilo se to jen o nula nula nic, ale pomohli to.
Doma pak očistit kontakty na baterce a dosedací plochy kabelů, lehce maznout a hotovo.
Od té doby zase 5 let klid.
Ony ty kontakty mohou být na oko OK, ale mikrooxidace je svině neviditelná a pak je tam takový přechodový odpor, že už to ampery potřebne k nastartování nemusí protlačit.
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5 - záhada při startování
Zdarec.
Tak jsem strávil hodinu kontrolou, čištěním a podobně. Všechny kontakty u pojistek a konektorů vypadali dobře. Problém bude asi v hlavním plusovém kabelu od baterky. Byla na něm docela oxidace. Je hodně zoxidovaný v místě, kde je nalisované “očko” co se šroubuje k baterce. Zkusím sehnat nový…
Všechny konektory, pojistkovku a spínačku tak jsem prolil ACF-50kou.
Dík všem za rady
Tak jsem strávil hodinu kontrolou, čištěním a podobně. Všechny kontakty u pojistek a konektorů vypadali dobře. Problém bude asi v hlavním plusovém kabelu od baterky. Byla na něm docela oxidace. Je hodně zoxidovaný v místě, kde je nalisované “očko” co se šroubuje k baterce. Zkusím sehnat nový…
Všechny konektory, pojistkovku a spínačku tak jsem prolil ACF-50kou.
Dík všem za rady

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5 - záhada při startování
Horka voda, nejakej kontaktol a rana kladivkem pro "dolisovani" by to neopravily?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 - záhada při startování
Koudy01> Možná to hodit přes noc do kýble s coca colou a pak to domačkat kladivem… Je to starší stroj
Ale to k tomu patří
Naposledy editováno 24.05.2021 20:18:56

Ale to k tomu patří

Naposledy editováno 24.05.2021 20:18:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 chytá na jeden válec Kawasaki ER 5 | Hykycz | 7 | 14.4.2025 v 22:22 wáca |
Kawasaki ER-5 2002, netáhne, chcípe... Kawasaki ER 5 | georgin | 9 | 24.3.2025 v 12:00 ..Roko.. |
Kawasaki er5 žárovka Kawasaki ER 5 | Oklahoma | 11 | 6.3.2025 v 16:44 krokoš |
Pokles vykonu v 4000tis ot Kawasaki ER 5 | xshreck | 5 | 18.11.2024 v 09:13 xshreck |
nejvhodnější olej do Kawasaki Er5 [1, 2] Kawasaki ER 5 | Mrc92 | 54 | 2.11.2024 v 12:48 Kohlstein |