https://www.garaz.cz...ezna-udrzba-21006609
3 reakcí na tento příspěvek Jawa 300CL po 5000km
assassin píše: Na tom článku je zajimave to, ze v nem neni nic zajimaveho
Tak mě třeba zaujalo, že profesionální servis dělá výměnu oleje bez zvedáku, když zrovna tohle je činnost, při které se mechanik musí úplně nejvíc válet po zemi...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 300CL po 5000km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 300CL po 5000km
FJRPEPA píše: Taky by mě hodně bavilo jezdit s motorkou, která na každé křižovatce chcípne.
Jen čekám, kdy to někdo začne chválit, že je to start-stop jak má honda pcx
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 300CL po 5000km
Další věc z článku: „Jestli vás zajímá, co je na Jawě rozbité a co nefunguje, abyste se měli o čem hádat v hospodě u piva, tak vás musíme zklamat. Žádný zásadní problém se neobjevil.“ a hned za tím, že vyndali z nádrže a čerpadla hrst bordelu, že moto každou chvíli chcípala a že by to chtělo pohrát si s řídící jednotkou, upravit polohu škrtící klapky nebo dělat nějaký neoficiální řešení. Jako vážně?
I všechno ostatní je na hovno, od přístupu k čemukoliv, přes čitelnost budíků až ke zpracování a zásadní otázka se objeví na konci článku. Dá se na tom jezdit? No jasně!
Pro mě je jasné, že do Jawy nepůjdu. Jsem zvědavý, jestli budou mít koule udělat článek po 30 tis. km.
Má ještě k tomu podobný výkon a DODO může správný jawař praktikovat během dlouhé zimy. No prostě idylka.
I když správný jawař jezdí i v zimě a nemá na řešení špatných konstrukčních řešení čas. Stejně se vždy na garáží ožere s ferneta, protože má aspoň chvíli klid od staré.
Jinak bez ironie, kdyby nová 350 stála s papíry 70k Kč, tak radši tu, než novou 125ccm. Až na převodovku, spotřebu a vibrace kolem kila to je nebe a dudy. Po městě se mi na 350 jezdí lépe než na cbf125 i cb500.
To, že neklesá na ceně je příjemné plus.
Naposledy editováno 16.08.2021 20:30:05
Naposledy editováno 17.08.2021 08:53:49
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 300CL po 5000km
A jako obcas dělám i kurýra po Brně a po 8 hodinové šichtě jsem v pohodě. Nepřehřívá se v 30 stupňových vedrech a staruje každé ráno na drc. Spotřeba do 5l a hlavně se nemusí vytáčet a motor je opravdu jemný. Když se ale cestuje, tak vibrace jsou fakt nepříjemné, ale dá se to. Jako nemůžu si moc stěžovat. Jen převodka je fakt tragická, ale jde si zvyknout. Kdybych chtěl, tak tu svoji prodám za 50k jako nic a mohu si koupit Japonce, kterého stejně do konci roku koupím. Jen že hejt na jawu je hlavně od neschopných majitelů nebo už od fabriky špatně sestavených strojů. Když se to udělá pořádně, tak to je srovnatelný stroj s 125 od renomovaných výrobců.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 300CL po 5000km
Kolik jí musíš točit, aby jseš držel v provozu? Co když máš spolujezdce?
Převodovka je o zvyku, ale je to celkem trága pro toho, který si nezvyknul.
Ale krytý řetěz, poloautomat, to, že se motor zvedá v podstatě od volnoběhu. Celkem slušný odpih na 23hp.
Radši 350 v dobrém stavu než starší 125. Jízdní vlastnosti jsou +- podobné, odpovídají výkonu motorů.
Samozřejmě Jawa nemá na ostré 2t 125. Jel jsem na tdr 125 a to je někde jinde, všude. Ale ta motorka nebyla projektována na každý den jako J350, YBR125 nebo CBF125.
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 300CL po 5000km
Zjistil jsem, že takové to tempo kolem 70 km/h mezi vesnicemi na silnicích nižšího řádu je naprosto vyhovující. Motorka se nekroutí, slušně brzdí a nechá se naklopit, až drhnou stupačky.
Kdo by to čekal, že se nebude kroutit, že? A proč by se vlastně kroutit měla?
A 70 mezi vesnicemi? Po rovině? Podle dikce asi ne proto, že zatáčky víc nedovolí. Míň jsem jezdil jenom na pinckovi.
Osobně bych ale obul na stroj trochu lepší pneumatiky než to, co tam teď je. Já vím, že to na tuto motorku stačí, ale osobně mám vždycky raději nějakou konstrukční rezervu.
A co tam je teď?
Samozřejmě se kontrolují brzdy, vůle v táhlech, seřizuje se spojka a plynové lanko…
To táhlo bych chtěl vidět.
Naposledy editováno 17.08.2021 10:23:22
jandaxx píše: S tím krytým řetězem máš pravdu. To už jsem nějak vytěsnil z hlavy. To je určitá výhoda. Živě si ale pamatuji, jak jsem dost často demontoval svíčky a meřákem a planžetama ladil předstih / odtrh. A mazal filc u kladívek olejem, aby se silon neutavil. Jsem rád, že tohle už dělat nemusím.
Tak tohle už řeší VAPE. Taky mě ale trochu vypeklo, ale byla to naprostá drobnost.
Samozřejmě se v tom hrabu více než je zdrávo, ale jen pro můj dobrý pocit, že to mám v cajku.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 300CL po 5000km
No tak jsem si pujcil na tři dny scarabeo 300i. Bylo vidět, že má něco za sebou, ale všecko jelo jak má, jen rozjezdy trochu pískly, asi řemen. Když jsem pak koukl na tacho, měl 89 tisíc... Když jsem to vracel, říkám ok, ale dělník už je tak trochu blízko smrti, tak majitel pujcovny rika Ani náhodou. Tak oponuju, že u nás co má 40 tisíc, tak je neprodejný, No u něj si prostě někdo půjčí motorku, objede ostrov, vezme to nekam do písku na plaž a tak to da těch 10-15 tis za sezonu. Reší se jen rozbite věci a co je nutné: pneu, brzdy... Motorově ani podvozkově ty km nebyly moc poznat. No a lidi se na tom střídají jak na nádraží..
Srovnej se spolehlivostí jawy....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 300CL po 5000km
1100Virago píše: Kohlstein: Koukám na fotku té "Jawy" a má to vzadu bubnovou brzdu a opravdu ovládanou táhlem od pedálu.
Das recht! Viděl jsem na detailní fotce kotouč a považoval jsem to za zadní kolo. Bláhově jsem myslel, že v době povinného ABS je mechanicky ovládaná bubnová brzda nemožná.
co zaujalo v článku mě, jsou ty kulisy, kterýma je obestavěnej ten Mojo motor. To mi od začátku týhle motorky přišlo jako hodně odrazující, že na funkčních částech motoru jsou dolepený funkčně úplně zbytečný víka, imitace žeber. Stejně tak falešný kolena výfuků, kdy skutečná trubka výfuku se kroutí vlastně úplně jinak.
Potěmkinova víska ...no dobrá, ne úplně, bo to jezdí, ale tyhle věci jen pro design mě moc nebaví.
Pro mě je třeba ten Shineray-Jawa350OHC mnohem opravdovější i přes hnusný katíky ve svodech.
jandaxx píše: S tím krytým řetězem máš pravdu. To už jsem nějak vytěsnil z hlavy. To je určitá výhoda. Živě si ale pamatuji, jak jsem dost často demontoval svíčky a meřákem a planžetama ladil předstih / odtrh. A mazal filc u kladívek olejem, aby se silon neutavil. Jsem rád, že tohle už dělat nemusím.
zbytečně jsi se s tím stal, stačí jednou za pár tisíc km nastavit odtrh, operace na bezprdele 5min.K nejpopulárnějším typům patřily dvěstěpadesátky Roadking, vycházející ze stroje, na kterém závodil vicemistr světa v motokrosu Jaroslav Falta, a dále typ Yezdi 250 Classic.
Zdroj: https://www.idnes.c...0_160256_motorky_fdv
Že to je jen mírně upravená Faltova mašina z roku 1974, to musí být pravda, vždyť to píšou na wikipedii
Naposledy editováno 18.08.2021 09:10:56
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 300CL po 5000km
https://www.garaz.cz...m-i-po-zlem-21006858
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
toto ste už videli Jawa 300 | Mester222 | 25 | 19.8.2020 v 11:02 FiZzeR |