Podařilo se mi dohledat jen, že výrobcem je Zhejiang Tianying Locomotive Co., Ltd./Zhejiang Shanqi Tianying Vehicle Industry Co., Ltd. https://www.cntym.com/. Phoenix má původní označení Mustang a Sinner Mustang XRS. Tento týden se na stránkách Kentoya objevila nová verze Phoenix s Euro 5. U prodejce jsem tento týden viděl i Sinner s nálepkou Euro 5.
Díky za každý názor.
1 reakcí na tento příspěvek Kentoya Sinner/Phoenix a Capirelli Mustang
1 reakcí na tento příspěvek Kentoya Sinner/Phoenix a Capirelli Mustang
jinak na kratší dobu to zase nemusí být špatná volba, ale je potřeba u toho počítat s velkým poklesem ceny u prodeje i za krátkou dobu, to je možná výhodnější koupit ojetou značku, která už klesá cenou daleko pomaleji a jede daleko lépe a nemusíš s tím na garančky, které samozřejmě taky něco stojí
zajímají mě pouze odpovědi na můj dotaz. o "výhodnosti" nákupu neznačkových skútrů už tady toho bylo napsáno dost. na to si prosím vyberte jiné téma a sem už nepište. dík
Edit: Jinak keto i panTerek to oba vystihli zcela správně
A máš pravdu, že značkové skútry nejsou o tolik lepší o kolik jsou dražší, ty značkové jsou totiž lepší ještě podstatně víc a to tak, že nelitujes ani jedné jediné koruny navíc co ten znackovej stojí proti Číňanovi. Až je porovnas přímo proti sobě, tak uvidíš jak moc zdrcující ten rozdíl je.
Naposledy editováno 10.10.2021 23:06:16
Treba s timto Peugeot TKR za 24.500 Kc udelas rozhodne vice parady, lepe to pojede, vice to vydrzi a dily na to nejsou problem (ano, je to jen 50ccm, ale tyhle znackove dvoutakty jedou stejne jak ta cinska 125ccm a to jsou v serii, vymenis vyfuk, variator a jede to i lepe nez valna vetsina necinskych 125ccm )
Já třeba měl na té kentoyi karburátor, který nešlo ani za boha seřídit a to měl na sobě napsáno Keihin, ale asi šlo o fake karbec. Za jízdy se ulomil kus rámu pod sedlem (to jsem zavaril) a žárovka v předním světle měla životnost tak 2000km a do toho se celá parabola rozpadla. To byl zároveň servisní limit pro olej a ventily, které ale začaly klepat už po 500 km. Do toho občas nějaký prelomeny drát elektriky a nefunkční blinkry. Samozřejmostí pak byli hodně veliké vibrace motoru a celkem vysoká spotřeba.
Fakt je ten, že mě to nikdy, nikde nenechalo, ale nebylo týdne abych na tom něco nespravoval. Opravdu ti to stojí za to ? Naproti tomu na Yamaze jsem teď nedávno pokořil 10 000km a asi ani nemusím říkat, že za celou dobu (přirozeně) bez jediné byť jen malinkate chybičky. Vždy nastartuje na drc. Vibrace minimální, tah motoru, na to že je to 125, až do 90km/h úžasný. Spotřeba 2,3l/100km, jízdní vlastnosti v zatáčkách - díky širokým gumam a tuhému rámu s tunelem - se hodně přibližují klasickým motorkam. Nejvíc top jsou ale brzdy. Na obou kolech kotouče s ABS. Ten skútr umí zabrzdit skoro na fleku, jednou už jsem takto odvrátil hrozící srážku s autem a zatímco na Číně to byla situace tep 200 a modlení se při brzdění smykem a následné nervózní cigárko, tak na Yamaze je to jenom takový ostřejší manévr s pocitově ještě dostatečnou rezervou stroje a po chvilkovém rozrušení pokračuje cesta dál.
Celkově jsem z toho skutra nadšen pořád stejně jako první den když jsem si ho loni dovezl poprvé domu a hrozně rád se na něm pořád vozím i do Karlových Varů a to je cesta 350km daleko, přičemž nikdo nechápe, jak je to možné. Je.
Takže ne, nemáš pravdu, pokud si myslíš že se značkový skútr nevyplatí, ale na to přijdeš také, jenom tě to bude stát prach navíc.
1 reakcí na tento příspěvek Kentoya Sinner/Phoenix a Capirelli Mustang
Podtrženo a sečteno - vyplatil se. Ne moc ohledně celkové ztráty peněz, ale neměli jsme 5 let vázané větší peníze v motorce. A to pro nás bylo tehdy důležité. Na japonce bychom si museli půjčit.
Lens 2005 byl povedená motorka. Jenže pak pod stejným názvem začali vozit úplně jiné motorky a ...
Proto si myslím, že si můžeš koupit "čínu", ale musíš vybírat pečlivě. Shánět informace. A ty potřebné informace o čínském skútru na motorkari.cz nenajdeš. Hledej jinde. Na skútrařských fórech, na stránkách fandů atd.
Kentoya je trochu oportunistická značka. Jednoduše vyberou z nabídky v číně modely ze kterejch chtějí mít poskládaný porfolio, navolí množství a to dovezou a prodají. Občas tenhle přístup ne úplně vyjde a třeba Yuki v minulosti dostala kontejner modelů Snake (nebo Smile? nepamatuju si přesně), který měly vadu a vyprodávaly se hned po dovezení za sníženou cenu jako II jakost.
No, na tom by nebylo nic špatnýho, riziko pro tebe, jako potenciálního majitele je v tom, že za pár let nebude tvůj skútr v programu a může se stát, že na to neseženeš specifický díly (atypicky tvarovaný plasty třeba) a budeš muset hledat někde venku přes Ali/Ebay.
Na druhou stranu díly kolem motoru/variátoru/spojky/koncový převodovky se dají sehnat obvykle snadno a levně, na brzdy taky, ložiska do krku a spotřebák obecně. Právě pro případný problémy je super vědět, kdo je výrobce skútru a jaký identický, akorát jinak pojmenovaný mutace se v EU prodávají. Pak třeba neseženeš na Kentoyu, ale seženeš na Romet, což bude ten samej skútr.
čínský skútry chtějí obvykle větší pozornost a častější údržbu od někoho, kdo je v tom alespoň lehce poučenej. Spoléhat se na záruku a servis je spíš placebo, lidi, co chtěli na záruku vychytat všechny mouchy a mušky, aby jejich číňan jezdil jak japonec, ti se za sezónu taky nemuseli moc svézt, bo na každou reklamaci je 30dní, v sezóně jsou servisy tradičně přeplněný a osobně mám trochu i pochyby o kvalitě servicemanů levnejch čínskejch značek.
Takže lidi, co nechtějí/nemůžou dělat údržbu doma, bych nasměroval spíš jinam. Ale třeba mě to baví, mám místo, nářadí a nadšení, tak pro mě nebyl problém provozovat Yukáče, sem tam něco doladit a nikdy jsem se nebál, že bych někam nedojel - mouchy, co se vyskytly byly vesměs spíš otravný, než že by skútra znehybněly.
A taky je čína a čína. Kentoya/Capirelli jsou z nejlacinějších modelů, co se sem momentálně vozí (a bacha, vyslovený šunty, co jsi mohl koupit před lety, ty už dneska prakticky nenajdeš), pak je třeba Keeway, co má znatelně lepší kvalitu zpracování a pak je třeba SYM, kterej si z mýho pohledu se srovnatelnýma japoncema nezadá (taky je dražší). Mimochodem i taková novodobá stylová Labretta za devět pětek v akci je přeplastovanej SYM za pade
číny vůbec docela dojely na Euro4, kdy musely dostat minimálně CBS na brzdy a vstřikování, takže dost podražily a vybírat Kentoyu za 40 ve chvíli, kdy třeba Honda Vision stojí nová 58, to už je na brouka v hlavě...
k tomu konkrétnímu modelu Sinner - je to asi to nejjednodušší, co se dneska dá koupit. Obyč trubkovej rám, vepředu jednoduchej (=za jízdy má tendence se trochu kroutit), motor GY6 QMI157, dvouventilovej vzducháč (jo, nemá papírovej výkon, maximálku tam nečekej moc vysokou, ale zase má docela slušnej průběh, takže ve městě si ani neposteskneš), spolehlivost obecně dobrá. Plasty, ovladače atd, tam nic moc nečekej, pokud bude skútr parkovat trvale venku nezakrytej, sluníčko tyhle čínský plasty obvykle brzo vyšisuje. S brzdama problémy nejsou - alespoň z toho, co já vím, ale pár lidí už řešilo tepelnej sensor a lambdu na novějších modelech se vstřikováním.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenost Kentoya Phoenix / Sinner 125 Kentoya PHOENIX 125 | miloskr | 4 | 6.10.2021 v 10:33 dast01 |