Dily na batbike




paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda Cr 125 2002 - Ve vysokých otáčkách se neuvěřitelně dusí
Zdravím, od roku 2020 mám Hondu Cr 125 2002. Koupil jsem ji s tím, že byl motor dělaný, to mi bylo fakturami atd. potvrzeno. Motorka jezdila krásně a minulý rok na zimu jsem začal dělat motor v cca 60 - 70 mth. Po měření hlavy se ukázalo, že není potřeba dělat nikasil a koupil se pouze nový píst s kroužkem, ložisko pístního čepu a komplet těsnění. Původně v moto byla svíčka B8EG, na kterou jezdila normálně. Rozhodl jsem se koupit novou dle manuálu, to je BR9EG. Také se koupil nový palivový filtr a hadice, které jsou přímo na benzín. Během skládání se různě hýbalo s karburátorem, byl suchý a točilo se s ním i vzhůru nohama. Taky se čistil vzduchový filt, ten byl i řádně namazán. Začal jsem s motorem v prosinci a někdy v lednu byla složená a poprvé nastartovala. Hned při prvním startu mi bylo divné, že nakopávačka jde hrozně zlehka oproti minulu, dala by se nakopnout jen rukou, což kdysi nebývalo možné. Po chvilce nastartovala, měla podstatně klidnější chod, otáčky držely skoro pořád stejnou úroveň, předtím lehce poskakovaly, ale to bylo pouze hodně lehce a u 2t je to dle mého normální. Při prvním startu jsem ji nechal cca 0.1 mth blafat bez vysokého vytáčení. Po té sem jen dolil vodu a nechal ji asi 3 měsíce stát. Nedávno jsem se rozhodl, že už by bylo načase začít jezdit a tak jsem vyrazil. Ale motorka se začala dusit ve vysokých otáčkách, odhadem 8000 - 8500. To by nebylo tak divné, hladina, směs, malý přítok paliva, atd. Jenže to se děje pouze na 4. a 5. rychlost. Na 1,2 motorka normálně točí až do omezovače a jede jak drak, jenže na 3 se vytočí max do cca 9500 otáček a pak se začne brutálně dusit, je to tak moc až začne i brzdit, po ubrání plynu najednou hodně cukne a zase jede, ale přes cca 9500 otáček se nedostane. U 4 a 5 je hranice o něco menší, cca 8000. Problém teď řeším, zkusil jsem tok paliva přes hadice a filtr, ten byl naprostlo dostačující, dnes jsem zkusil dát starou svíčku, to docela změnilo situaci. Na starou svíčku B8EG úplně zmizela hranice otáček kam se dostane, na 3 se dostane až do omezovače, na 4 a 5 se dostane na asi tak 9500 otáček. To mě potěšilo, ale zase jak je u 2t známo, v určitých otáčkách se probudí a jede, což bylo na novou svíčku BR9EG extrémní. Připadala mi docela mrtvá a pak vystřelila a jela jak smislu zbavená. Na starou svíčku B8EG byla od spodu trochu živější, ale v těch určitých otáčkách nebyla tak ostrá. Na druhou stranu, při testu se starou svíčkou sem už měl málo benzínu a asi 3 minuty po testu max otáček sem zjistil, že je úplně suchá. Při jízdě ale nebylo vůbec nic poznat a ani nezačala točit omezovač jak u ní bylo zvykem (vzduch v karburátoru kvůli nedostatku benzínu). Momentálně je vše ve stádiu řešení a radím se s každým co se ve 2t pohybuje. Poslední podezření mám na sací hrdlo, dával jsem do něj hadr kvůli nečistotám, je možné, že jsem ho trochu přiohnul? Pokud se někdo setkal s podobným problémem, budu rád za cokoliv :D

1 reakcí na tento příspěvek Honda Cr 125 2002 - Ve vysokých otáčkách se neuvěřitelně dus...

Skvělá odpověď, děkuji! 1.5.2022 v 22:40 | Nahoru | #1
1. nový píst - když to jede, tak asi špatně složené nebo přidřené to nebude, ale jaký je skutečný rozměr pístu v porovnání se starým? A jakou má kompresní výšku, že to jde lehce protočit rukou? S jinou kompresní výškou pístu by se změnilo i časování kanálů (k horšímu).
2. svíčka - nemůže být "mokrá", když je vytažená z teplého jdoucího motoru. Může být načnuté zapalování a sklepnutí elektrod svíčky na 0,4mm by pak mohlo ochotu motoru zlepšit. Vyzkoušej velikost hlavní trysky - dej sprint z místa na plný plyn s vytočením motoru na všechny kvalty a jak dosáhneš maximálky, tak spojka, zdechni motor, ať nejde na volnoběh a referuj sem barvu svíčky.
3. hadr v sání - mohlo se dostat něco do kanálků navrtaných ze sání k jednotlivým okruhům karburátoru. Jednodušší, než tady vypisovat, kolikrát jsi s karbecem zatočil, bude rozebrat ho a zkontrolovat. Co je tam za karbec? Jestli je tam Mikuni TMX, tak možná vím přesně, kde se vloudila chybička.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Cr 125 2002 - Ve vysokých otáčkách se neuvěřitelně dus...

1.5.2022 v 23:34 | Nahoru | #2
Ariete> 1. Původní píst byl 53,94 Wossner, teď je tam 53,95 Prox. Před koupí sem nestudoval kompresní výšku nezkoumal, na pohled byly stejné.
2. Po cca 20 hodinách co motorka nejela jsem ji vytáhl, byla trochu olejová, ale to byla asi bohatším "zájezdovým" benzínem. Test určitě zkusím.
3. No, složitá otázka. Karburátor byl pryč v čistu, do kánálů se teoreticky něco dostat mohlo, ale před složením sem vše profoukal a promil čističem brzd. Mikuni TMX mám, kdysi jsem ho kvůli vysokým otáčkám po startu rozebíral, byl nastaven dle továrních nastavení. Upřímně to na palivo nebo karburátor nevidím, ale v nejhorším ho budu muset zkontrolovat.
Moc děkuju za rychlou pomoc.

1 reakcí na tento příspěvek Honda Cr 125 2002 - Ve vysokých otáčkách se neuvěřitelně dus...

2.5.2022 v 09:42 | Nahoru | #3
Když se stane tohle s jedním malým těsněním , tak TMX přestane fungovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Cr 125 2002 - Ve vysokých otáčkách se neuvěřitelně dus...

2.5.2022 v 09:48 | Nahoru | #4

.. Po cca 20 hodinách co motorka nejela jsem ji vytáhl, byla trochu olejová, ale to byla asi bohatším "zájezdovým" benzínem...


Není to chladicí kapalina? Olej (nebo spíš lubrikant) se odpaří nebo vytvoří karbon.

(reakce na) Honda Cr 125 2002 - Ve vysokých otáčkách se neuvěřitelně dus...

2.5.2022 v 19:52 | Nahoru | #5
Ariete> Chladící to určitě nebyla, byla doslova mastná a černá od oleje, mokrá nebyla. Dnes jsem se radil a došel k tomu, že zkusím starou svíčky ještě jednou, pak bych zkusil sklepnout novou svíčku. Taky se zkusím podívat na alternátor či jak se to nazývá :D při rozebírání jsem totiž hýbal s tím čidlem na jiskru. Dál zkusím projít elektriku jestli není někdě okousaná od myšiček či tak :D Jinak díky za rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Cr 125 2002 - Ve vysokých otáčkách se neuvěřitelně dus...

12.11.2024 v 19:27 | Nahoru | #6
Ariete> kde to těsnění koupím ?

(reakce na) Honda Cr 125 2002 - Ve vysokých otáčkách se neuvěřitelně dus...

12.11.2024 v 20:12 | Nahoru | #7
Jezdimspicku> viz. PM a odkaz na jinou diskusi výše, brumla.com to vedli, takže by to měli sehnat i teď.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CR125 2003 motorka vůbec nejd... Honda CR 125 Honda 08L55-KPC-850 Pítr43 6 17.5.2024 v 10:49 ja1
Pomoc s výběrem krosky Honda CR 125, Honda CRF 450R Dzony321 14 25.3.2024 v 18:17 krokoš
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein
Honda Cr 125r hlava valce Honda CR 125 TomiNyxer 0 9.5.2023 v 16:51 TomiNyxer
Koupě motorky KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR 125, Yamaha YZ 1... Tomino104 3 14.11.2022 v 20:37 Julip2

TOPlist