Téma: Nestartuje, malá komprese
Zdar,
druhý den bojuju se zahradním traktůrkem, motor Briggs Stratton 12.5HP. Při startování tlakuje do sání a stříká z karburátoru benzín půl metru vysoko. Některý modely maj prej automatickou dekompresi, kdy takovej vehement drží ventil v kompresi přiotevřenej, aby startér mohl točit a v otáčkách se to odstředivkou zavře. Když jsem motor rozebral, tak tam nic takovýho není, ale sací vačka vypadá nesouměrná s tím, že je víc masa na kompresní straně. Díky tomu to drží sací ventil lehce (asi 1 mm) otevřenej celou kompresi a pořádně dosedne až v pracovním taktu po TDC. Nejspíš díky tomu jsem naměřil kompresi ani ne 2 bary a motor ani neštěkne. Vůle se nastavit nedá, vačka tlačí na tyčku, tyčka rovnou na ventil. Mohlo se stát, že se ventil zaklepal (doteď to chodilo roky v pohodě) nebo to tak má bejt? A co s tím, zbrousit trochu dřík ventilu?
Díky.
druhý den bojuju se zahradním traktůrkem, motor Briggs Stratton 12.5HP. Při startování tlakuje do sání a stříká z karburátoru benzín půl metru vysoko. Některý modely maj prej automatickou dekompresi, kdy takovej vehement drží ventil v kompresi přiotevřenej, aby startér mohl točit a v otáčkách se to odstředivkou zavře. Když jsem motor rozebral, tak tam nic takovýho není, ale sací vačka vypadá nesouměrná s tím, že je víc masa na kompresní straně. Díky tomu to drží sací ventil lehce (asi 1 mm) otevřenej celou kompresi a pořádně dosedne až v pracovním taktu po TDC. Nejspíš díky tomu jsem naměřil kompresi ani ne 2 bary a motor ani neštěkne. Vůle se nastavit nedá, vačka tlačí na tyčku, tyčka rovnou na ventil. Mohlo se stát, že se ventil zaklepal (doteď to chodilo roky v pohodě) nebo to tak má bejt? A co s tím, zbrousit trochu dřík ventilu?
Díky.
já bych nic nebrousil. pokud to roky chodilo a najednou to nejde, pak broušení nebude řešení. neznám přesně konstrukci toho motoru, ale když zavre až dlouho, pak bych to viděl na posunutý časování rozvodů. jak je hnana vačka? přes ozubeny kola? třeba se kolo pootocilo... nevím jen tak přemýšlím...
Jo, přes ozubený kola a to se nemá šanci posunout. Rozebral jsem motor a sedí to. Dokonce i jiskru to hází v horní úvrati.
Tady žádné podložky nejsou, vačka hejbe tyčkou a tyčka tlačí přímo na dřík ventilu, jednu z těch tí věcí je potřeba ubrousit a většinou se brousí ten dřík, co jsem tak studoval na netu.
Tady žádné podložky nejsou, vačka hejbe tyčkou a tyčka tlačí přímo na dřík ventilu, jednu z těch tí věcí je potřeba ubrousit a většinou se brousí ten dřík, co jsem tak studoval na netu.
Dekompresor to fakt nemá, ale má to el. startér a i když to první otočení někdy zasekne v kompresi, tak nakonec se to rozběhne.
Na start sprej to vrčelo, nakonec se ukázalo, že byla hodně bohatá směs, asi aby to běželo s tou malou kompresí. Pošteloval jsem a už to valí. Sice to nýtuje jako Guzzina za studena, ale už mám posekáno.
Je to moje první zkušenost s tím, že motor je KO kvůli nulovejm ventilovejm vůlím.
Na start sprej to vrčelo, nakonec se ukázalo, že byla hodně bohatá směs, asi aby to běželo s tou malou kompresí. Pošteloval jsem a už to valí. Sice to nýtuje jako Guzzina za studena, ale už mám posekáno.
Je to moje první zkušenost s tím, že motor je KO kvůli nulovejm ventilovejm vůlím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.