Je možné, že patříte mezi pár šťastlivců jímž se to podaří, ale některé pojišťovny se jen tak lehce nedají. Já to štěstí bohužel neměl. Proto přidávám pár osobních zkušeností, které mohou budoucím adeptům na vyrovnání s pojišťovnou pomoci.
1. Došlo k nezaviněné nehodě a okolnosti nenaplňují nutnost přivolání asistence Policie ČR. Pokud jste jako poškozený řídil jednostopé vozidlo, volejte Polici vždy! Jedná se tu o zdravotní následky. I když se jedná jen o lehčí nehodu s pohmožděním. Bezprostředně po nehodě jste v šoku a ve vašem těle pracuje zvýšená hladina adrenalinu, který tlumí veškerou bolest. Takže poranění se projeví až po hodině i více. Pokud nebudete mít potvrzení o nehodě od Policie ČR, budete mít problémy při jednání s pojišťovnou.
2. Pokud se to už stane a vy Policii ČR hned nepřivoláte, budete mít s pojišťovnou problémy ať již s prokázáním, že jste neřídil pod „vlivem“, či jinými „detaily“, které pojišťovny velice dobře znají a rychle je pak proto vám použijí. Pravděpodobně budou stále toto potvrzení od Policie ČR vyžadovat. Pokud na tuto jejich hru přistoupíte a dostavíte se na dopravní policii s požadavkem zpětného prošetření, tak vás v lepším případě pouze vyhodí, nebo začnou nehodu zpětně řešit, a to se pak nebudete stačit divit! První věcí bude, že vám oznámí, že jste se vlastně dopustil trestného činu, protože jste nehodu hned nenahlásil (např. z důvodu, že nebylo viditelné zranění). Takže vás čeká postih pokutou 3.000 - 5.000,-Kč, k tomu 5-7 trestných bodů a ztráta bonusu při sjednání příštího povinného ručení po dobu příštích 20 let! To je pravda a bylo mi to dnes řečeno na oddělení dopravní policie.
3. Mějte sebou vždy EU-formulář a psací potřeby! Při vyplňování „Záznamu o nehodě“ nezapomeňte uvést do záznamu i svého spolujezdce, i když tam na to není vyhrazená kolonka! Dodatečně a hlavně pozdě mi bylo vysvětleno, že se to má napsat do kolonky č.14 – vlastní poznámky. Jinak pojišťovna neuzná nárok na odškodnění pro spolujezdce. Pro ni je to doklad o přítomnosti spolujezdce na nehodě! Lékařská zpráva z urgentního příjmu nemocnice prý pro ni nemá právní podklad. Manželka se dostavila na urgentní příjem do hodiny po nehodě. Tam jí vypsali, že byla účastníkem dopravní nehody s popisem jejího průběhu a popsali všechna místa poranění. Pojišťovna po obdržení této lékařské zprávy sdělila, že to není pro ní průkazný materiál ohledně její přímé účasti na nehodě. Prý taky mohla mezitím spadnout ze schodů!!!
Takhle se chová pojišťovna Allianz!
Tohle není bohužel pohádka na dobrou noc, ale tvrdá současná realita. Takže přeji všem více štěstí a snad to bude ku prospěchu příštím poškozeným... Řízení probíhá dál. Průběžně budu informovat.
1 reakcí na tento příspěvek Na co si dát pozor
1 reakcí na tento příspěvek Na co si dát pozor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor
Myslím a alespoň já jsem to tak pochopil, že ,,TOLREN,, chtěl říct jen to, že pokud bude mít někdo nějakou podobnou příhodu na cestách, nechť raději volá PČR, přesto že se cítí v ten moment zcela zdráv a bez úhony.
Jinak k Tvému podivení musím říct jen, že ta hranice 100t, není až tak rozhodující. Když máš firemní vozidlo a to může být i moto, musíš volat vždy.
U dnešních mladších aut jsi za limitem pokud máš v háji světlo a blatník,nárazník.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor
Tom270 píše: Borntobewild>
Myslím a alespoň já jsem to tak pochopil, že ,,TOLREN,, chtěl říct jen to, že pokud bude mít někdo nějakou podobnou příhodu na cestách, nechť raději volá PČR, přesto že se cítí v ten moment zcela zdráv a bez úhony.
Jinak k Tvému podivení musím říct jen, že ta hranice 100t, není až tak rozhodující.Když máš firemní vozidlo a to může být i moto, musíš volat vždy.
U dnešních mladších aut jsi za limitem pokud máš v háji světlo a blatník,nárazník.
To tučně už neplatí asi od té doby co se vytvořil Záznam o dopravní nehodě tzv. euroformulář. Ale volat PČR je jistota, že další jednání s pojištovnou nebude problém.
- jinak pojištovny se tento rok hodně cukají a snaží se nevyplácet a hledají kličky (co platilo dřív - je v současnosti problém). Letos vím o Kooperativě, ČSOB a Generali
1 reakcí na tento příspěvek Na co si dát pozor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor
_Michal píše: Nez diskutovat, tak udelam preventivne to co Tolrem pise. Ty zaznamniky o dopravni nehode fakt nevozim.
Pokud si upadl z moto, tak určitě, ale jinak ten papír se záznamem nemusí být tvůj, ten ti dá každej kdo jede okolo, taky to nevozim
Naposledy editováno 09.12.2022 10:38:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor
Jj, máš pravdu. Já vycházel z interních firemních předpisů a důrazném doporučení po školení řidičů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor
Tom270 píše: karlos-NSR>
Jj, máš pravdu. Já vycházel z interních firemních předpisů a důrazném doporučení po školení řidičů.
Jen pro zajímavost, taky vás tam učí jak přesně vypovídat při střetu se zvěří, aby se člověk vyhnul tomu, že bude viník?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor
Jistě... , se zvířectvem je třeba počítat všude a vždy a stále budeš viník
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor
Tom270 píše: PetrL3>
Jistě... , se zvířectvem je třeba počítat všude a vždy a stále budeš viník
Když ještě školení nebejvalo elektronicky ale docházel do firmy chlápek, tak nás učil (přiblížně) toto:
"Jel jsem rychlostí X a neustále se plně věnoval řízení a sledování dění kolem vozovky když v tom se proti mně pod úhlem 45 stupňu rozeběhl kanec. Okamžitě jsem zastavil, což ale kanec neudělal a došlo ke střetu."
Naposledy editováno 09.12.2022 11:33:27
1 reakcí na tento příspěvek Na co si dát pozor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor
karlos-NSR píše: Jinak kamoš letos v létě narazil do srny a měl připojištění na střet se zvěří do 100 000,- (moto) PČR na místě vše ok. A pojištovna vyplatila necelejch 60 000,- i když je to totálka a škoda 160 000,- (ČSOB)
Tak buď to není úplně kompletní info z tvé strany nebo se nechal kámoš ojebat a odkevjal to, když neměl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor
- viník je zvěř na kterou je připojištěnej na max. 100 000,- a škoda je v Hondě vyčíslena na 160 000,- bez hader
-dopisuje si s pojištovnou a ta to neustále protahovala a před 14 dny mu dala těch 60 000,- (proč nevím)
1 reakcí na tento příspěvek Na co si dát pozor
karlos-NSR píše: PetrL3> Co vím - táhne se to od léta
- viník je zvěř na kterou je připojištěnej na max. 100 000,- a škoda je v Hondě vyčíslena na 160 000,- bez hader
-dopisuje si s pojištovnou a ta to neustále protahovala a před 14 dny mu dala těch 60 000,- (proč nevím)
2 reakcí na tento příspěvek Na co si dát pozor
Naposledy editováno 09.12.2022 20:30:48