Většina kolem 300 kč např. https://www.motokra...e-vidlice-cz-477-487
nebo tady ten fialový za 500 http://www.mototech...&products_id=546
Co jsem vyčetl tak to má být kaleno a broušeno, u toho fialového předpokládám broušení chybí a ten za 300 asi bláto co?
Zkušenosti? Pouzdra koupím kvalitní na etovaru ale čep tam nemají.
2 reakcí na tento příspěvek Čep kyvné vidlice hranatá ČZ
dave-lister: já už ho mám venku, lisování nůžkovým heverem proti stěnám chodby nic, bušení kladivem po částečně povolené matce nic, (ale nic se neroztemovalo). Nakonec jsem dal 12 mm kulatinu do el. bouracího kladiva tím to vyjelo pár cm, pak se to zaseklo v držáku motoru. Tak jsem navařil na konec čepu velkou matici a po utržení už šel krásně vytočit. Já mám se šmejdskou českou výrobou špatné zkušenosti nechci dát 2000 za kvalitní pouzdra a pak je domrvit čepem který dělal nějaký neumětel na výstavku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čep kyvné vidlice hranatá ČZ
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čep kyvné vidlice hranatá ČZ
Naposledy editováno 08.01.2023 13:24:45
Takže aby se nezničil rám, hlava se odbrousí či odvrtá a rám jde od kyvky odehnout do té míry, aby tam vešel list pilky...
Naposledy editováno 10.01.2023 18:15:39
1 reakcí na tento příspěvek Čep kyvné vidlice hranatá ČZ
1 reakcí na tento příspěvek Čep kyvné vidlice hranatá ČZ
Kalasnikov píše: Nakonec jsem sehnal uloženkový originál na sbazaru. Zítra pro něho jdu do Zásilkovny, koupím ty pouzdra z e-tovaru a snad to bude dobré a nebude to třeba stružit.
Bude to třeba stružit
Naposledy editováno 15.01.2023 21:21:35
žloutenka píše: Teď řeším taky výměnu čepu a zaráží mě, že se dá sehnat kompletní sada na výměnu, ale není u toho žádná podložka. Mají být dvě podložky mezi držákem motoru a kyvkou. A na kraji, co se je kyvka a rám se zdá, že je miska na těsnící kroužek, ale misky taky v sadě nejsou. Je to součást kyvky, nebo se to dá extra dokoupit?
Taky je dobré jak jsou na fotce vidět ty ďovírky, naondit na ona místa mazničky a sem tam to dekalamitkou promazat vazelínou. Pak to nezarezne
A jelikož čep a vlastně komplet uložení kyvky pochází z moutogrosové Zetky, jedině tak bylo lze možno mazat čep.
Ono to mazání bylo víceméně takové srandovní...páč právě proto, že to bylo z krosové motorky, sů ďůrky aj v rozpěrných futrech...a pokud se to nemazalo a nebo enom sem tam, tak okolo hřídele brzdové páky mohla jít dovnitř vesele voda...zkrátka konstrukce eňo ňuňo .
Origo (krosové) provedení se maže tak, že se vyšrůfuje matka a do ďůrky čepové se naleje hustý převoďák.
Když máš v ďůrce čep, tak naleješ co?
Co se týče montáže, tak sů dvě možnosti - buď je po zalisování futro akorát a nebo malé, že se musí vystružit.
Lepší - v amatérských podmínkách - je upravit venkovní průměr rozpěrky. Páč tím stružením amatér obvykle a) doskáče průměr a nebo za b) se netrefí s osama, případně za c) se mu podaří obé.
Co sem opravoval, tak rozpěrky nejsů kalené a de to bez brůšení.
Kdyby ale nejakým zázrakem tvrdé byly, de to šmirglem a to docela přesně.
Akorát musí mět řemeslník nejaké zkušenosti a "nouhau".
Točit s tým možeš čím chceš.
Dělá se to tak, že vemeš kůsek nejakého tvrdého dřevka a uděláš doňho ďůru průměru čep + 2x sílu šmirglu, kerý použiješ (na plátně, zrnitost tak 100).
Poté se klacek na jedné straně rozřízne a napříč se vyvrtá díra tak na šestku vraťák a tým ten šudlící nástroj budeš štelovat.
No a s ním budeš ubírat to futro tak, abys z teho neudělal nejaků bečku. Když to trefíš, tak ti garantuju, že se to dá udělat velice přesně (průměr) včetně tvarové přesnosti (ale musíš to kontrolovat mikrometrem) a aj drsnost povrchu se dá udělat dobře (podle šmirglu).
Táto operace se dá použít pro změnu průměru pár desetin. Má to tu výhodu, že se to dá použít aj tam, kde potřebuješ ubrat málo (setinu) a to brusků nejde.
Když potřebuješ ubrat víc, tak soustruh.
Jo, ta díra v tem špalku se musí udělat přesně a rovně, takže bez soustruhu se stejně neobejdeš...sorry jako...
Když bys chtěl tů rozpěrku upnůt tak možeš použít kus gumy (šlauch a podobně), mezi dvěma podložkama to stísknůt a tá napěchovaná guma to za tu díru podrží.
Pak to možeš "hrubovat" aj pilníkem a brůsit šmirglem, ale přesnost bude odpovídat použité technologii, ale když budeš šikovný, tak na uložení kyvky to stačit bude.
Sů teda přesnější metody, ale když nemáš čím, tak...si musíš poradit.
Naposledy editováno 22.01.2023 22:09:38
1 reakcí na tento příspěvek Čep kyvné vidlice hranatá ČZ
Psal jsem do e-tovaru a odpověděli mi že to mají přesné takže další úpravy netřeba. Tak to zkusím tam a kdyby to nepasovalo tak reklamace.
Tipy pro žloutenku a ostatní. Podložka M14 pěkně sedí dovnitř zůstane trochu místa na okrajích takže se to nedodrápe. Z druhé strany do které vylézá čep je tenký plechový lem držící o kroužek takže tam nejde dát kdejaká trubka ale sedí tam posuvné futro z přední vidlice viz foto, ke konci lisování jsou potřeba dvě na sobě.
Dost to tam drželo původně jsem zkoušel M10 šroub 8.8, větší jsem tak dlouhý neměl a tím to teda nešlo.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Technický průkaz ČZ 175/477 | K-O-Z-E-L | 3 | 18.9.2024 v 21:03 KAWAHAB |
nová kniha - Motocykly v Českoslove... [1, 2] ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 32 | 18.9.2024 v 20:38 TomasRA |
Výrobní číslo čezeta ČZ 175/477 | plachejD | 8 | 13.8.2024 v 16:45 FJRPEPA |
Originální tlumiče ČZ 477 ČZ 175/477 | kpant | 2 | 1.8.2024 v 15:26 kpant |
čz 175/477 nestartuje ČZ 175/477 | Da-Davor | 30 | 21.6.2024 v 17:20 Diljit |