Téma: [pomoc] Yamaha MT10SP - úprava
12.6.2023 v 22:00
Zdravím všechny!
Předem se omlouvám, zda to bude pro někoho blbej dotaz, je to moje první velká motorka a rád bych si jí nějak smysluplně doladil k pohodlnější jízdě.
Mám stock Yamu MT10-SP a chtěl bych si upravit spojkovou páku, resp. rád bych si zvyknul na řazení dvěmi prsty a měl většinu ruky stále na řiditkách.
V prvé řadě by mě zajímalo zda lze nebo je pravidlem spojku při řazení vždy stisknout úplně na doraz nebo stačí do 3/4 polohy, jelikož pokud řadím dvěmi prsty zaseknu se o zbytek prstů ale i tak zařadím, nicméně bych to nerad dělal na úkor spojky.
To souvisí s druhým dotazem a to zda lze zjistit efektivitu táhla, vím, že spojka by měla být volná cca na 4mm než klade odpor, následně po táhnutí má účinnost, lze zkrátit účinnost například na dalších 20mm jakoby na max?
Naposledy editováno 12.06.2023 22:18:22
Předem se omlouvám, zda to bude pro někoho blbej dotaz, je to moje první velká motorka a rád bych si jí nějak smysluplně doladil k pohodlnější jízdě.
Mám stock Yamu MT10-SP a chtěl bych si upravit spojkovou páku, resp. rád bych si zvyknul na řazení dvěmi prsty a měl většinu ruky stále na řiditkách.
V prvé řadě by mě zajímalo zda lze nebo je pravidlem spojku při řazení vždy stisknout úplně na doraz nebo stačí do 3/4 polohy, jelikož pokud řadím dvěmi prsty zaseknu se o zbytek prstů ale i tak zařadím, nicméně bych to nerad dělal na úkor spojky.
To souvisí s druhým dotazem a to zda lze zjistit efektivitu táhla, vím, že spojka by měla být volná cca na 4mm než klade odpor, následně po táhnutí má účinnost, lze zkrátit účinnost například na dalších 20mm jakoby na max?
Naposledy editováno 12.06.2023 22:18:22
1 reakcí na tento příspěvek [pomoc] Yamaha MT10SP - úprava
V první řadě máš neuvěřitelný talent popsat úplnou blbost tak, že tomu nikdy jiný nerozumí.
2 reakcí na tento příspěvek [pomoc] Yamaha MT10SP - úprava
QS to vyresi,co tam mas dal?
1 reakcí na tento příspěvek [pomoc] Yamaha MT10SP - úprava
nezmacknout packu uplne a "efektivita tahla" je cca to same ne? si to zkus, jestli kdyz zmackne spojku jen o tolik kolik si predstavujes, jestli treba vyradis/zaradis bez problemu jednicku...
nevim k cemu je dobre to co popisujes, ale neresila by to treba kratsi packa? pripadne posunout packu?
nevim k cemu je dobre to co popisujes, ale neresila by to treba kratsi packa? pripadne posunout packu?
1 reakcí na tento příspěvek [pomoc] Yamaha MT10SP - úprava
to ma QS v serii ne?
2 reakcí na tento příspěvek [pomoc] Yamaha MT10SP - úprava
nikdo nevime, jestli ta spojka dostatecne vystavuje, ten krok je tam delsi nez je treba aby kompenzoval vyrobni tolerance, opottrebeni dilu atd... jak je to u tveho konkretniho kusu a jak to bude za pul roku nikdo z nas nevi...
kdyz ti napisu, ze to tim kurvis a kohlstein napise, ze ne... co si vyberes?
Naposledy editováno 12.06.2023 22:52:48
kdyz ti napisu, ze to tim kurvis a kohlstein napise, ze ne... co si vyberes?
Naposledy editováno 12.06.2023 22:52:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) [pomoc] Yamaha MT10SP - úprava
assassin> pokud je tam možnost, že jí kurvím, tak se doinformuju na seřízení táhel zda a jak zkrátit efektivity táhla a koupím kratší páčku to mi bude bohatě stačit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) [pomoc] Yamaha MT10SP - úprava
assassin> Musí se řadit tak rychle, že to ta blbá spojka ani nepostřehne!
Kohlstein> tak od toho tam je pak QS ale když chci dolů tak blipper nemám, jde čistě o pohodlnost a mít to víc po ruce, ta základní pačka je prostě velká, daleko a na 2 prsty zbytečně těžká, nemáte nějaký návod nebo co hledat na instalaci spojkové páčky vč. seřizení? Klidně v AJ
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) [pomoc] Yamaha MT10SP - úprava
Veverkaris> Jak je možné, že máš vždy první půlku věty česky a zbytek už moc ne? Za mě stačí spojku líznout, nemusí se stlačovat při řazení až na řidítka, ale já jsem se tvojí motorky nikdy nedržel, takže vím prd, jak to máš seštelované.
1 reakcí na tento příspěvek [pomoc] Yamaha MT10SP - úprava
no jsem zvedav jak se ti bude dvouma prstama na kratke pacce rozjizdet ... zvlast treba pri prujezdu nejakym vetsim mestem...
ono tam zas neni moc co serizovat a je to popsane v servisnim manualu...
ja jsem teda nikdy nepotreboval zkracovat packy a ladit efektivitu tahla... nechces se v tom zacit vrtat az na tom neco najedes - naucis se ridit?
Naposledy editováno 12.06.2023 23:20:16
ono tam zas neni moc co serizovat a je to popsane v servisnim manualu...
ja jsem teda nikdy nepotreboval zkracovat packy a ladit efektivitu tahla... nechces se v tom zacit vrtat az na tom neco najedes - naucis se ridit?
Naposledy editováno 12.06.2023 23:20:16
assassin> tak už teď co jsem pročetl tak mi zabírá dost dole + klidně bych si na ní najezdil víc ale nemám pocit, že si na to zvyknu, mám na ní zatím 2tis km, pohraju si s tahlem a pak uvidím, každopádně nemusím mít kratší ale stačilo by mi, kdyby doraz nebyl na prstech ale třeba 20mm před gripem což měla být asi hned prvně položená otázka
Naposledy editováno 12.06.2023 23:31:24
Naposledy editováno 12.06.2023 23:31:24
Já si nastavil páčku na dva prsty, za jízdy při zavřeném plynu otestoval kdy se odpojí motor, nemusím domackavat ani na prsteníček, v poho to stačí. Takže zhruba 60% chodu páčky asi tak nějak..
Vůli jsem neřešil, páč mám hydrauliku a efektivitu taky ne, páč to funguje.
Vůli jsem neřešil, páč mám hydrauliku a efektivitu taky ne, páč to funguje.
Me porad nejak nejde do hlavy “prvni velka” a MT10, neni to na zacatek zbytecne malo? Z toho dotazu mam pocit, ze zacinas, tak se na tom nevymel. Dvema prsty jde snad kazda silnicni motorka. Nemusis to mackat az k riditku. Krasne to poznas za jizdy, drz konstantni plyn, nizsi/stredni otacky a lehce mackej spojku, snadno si zjistis, jak a kde spojka zabira a kdy uz je uplne vymacknuta.
Jelikož to má QS jen na řazení nahoru, hádám, že se jedná o 1. generaci. U ní Yamaha uvádí vůli na páčce 5-10mm, ale je tim myšlenej "červenej", nikoliv "zelenej" rozměr z tohoto obrázku.
Jinak pokud tvuj dotaz chápu správně, tak tě trápí, že spojka jde vymáčknout až na řidítko - chtěl bys, aby měla doraz chodu, aby se ti pod ní věšly prsty. V tom případě smolík, doraz je řešenej dosednutím spojkovýho talíře, nastavit se nijak nedá. Můžeš si dát dolu kratší ramínko (seženeš-li ho někde), ale spojka pak půjde blbě zmáčknout a dávkovat.
Většina lidí se celkem rychle naučí mačkat spojku dvěma prstama aniž by si ty zbejvající dva skřípali i bez dorazu, a na MT-10 leze až když to umí
Jinak pokud tvuj dotaz chápu správně, tak tě trápí, že spojka jde vymáčknout až na řidítko - chtěl bys, aby měla doraz chodu, aby se ti pod ní věšly prsty. V tom případě smolík, doraz je řešenej dosednutím spojkovýho talíře, nastavit se nijak nedá. Můžeš si dát dolu kratší ramínko (seženeš-li ho někde), ale spojka pak půjde blbě zmáčknout a dávkovat.
Většina lidí se celkem rychle naučí mačkat spojku dvěma prstama aniž by si ty zbejvající dva skřípali i bez dorazu, a na MT-10 leze až když to umí
1 reakcí na tento příspěvek [pomoc] Yamaha MT10SP - úprava
Moje rada zní, dej motorku na stojan, ať je zadní kolo v luftu, normálně chyť rudla a zmáčkni spojku dvěma prsty s tím, že si tam necháš ty dva zbylé a zmáčkni spojku až po prsty, když máš spojku zmáčklou až k prstům a zadní kolo se netočí ani když je ve vzduchu, je všechno v pohodě. Obecně si myslím, že tomu tak bude a většina spojek zabírá hned z kraje, tudíž tam ten prostor na přivření zbývajících prstů je žádná věda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) [pomoc] Yamaha MT10SP - úprava
Mircez píše: Moje rada zní, dej motorku na stojan, ať je zadní kolo v luftu, normálně chyť rudla a zmáčkni spojku dvěma prsty s tím, že si tam necháš ty dva zbylé a zmáčkni spojku až po prsty, když máš spojku zmáčklou až k prstům a zadní kolo se netočí ani když je ve vzduchu, je všechno v pohodě. Obecně si myslím, že tomu tak bude a většina spojek zabírá hned z kraje, tudíž tam ten prostor na přivření zbývajících prstů je žádná věda
ve vzduchu se kolo toci, i kdyz spojcis..
nedělal bych z toho žádnou vědu.
1. spojka nesmí prokluzovat = musí být byť aspoň v minimální části chodu páčky sepnutá
2. pokud se ti nevejdou prsty při řazení pod páčku, tak zmenši vůli na páčce a přitom nenaruš bod 1
3. vůle na páčce může být libovolně velká, pokud ti to vyhovuje a přitom vypíná spojka, aby šlo řadit...
A k tomu, jak moc ji mačkat, jestli na doraz... Všimni si, jak v autě šlapeš na spojku při řazení jedníčky a jak při řazení za jízdy (teda pokud už máš něco nakrouceno volantem).
1. spojka nesmí prokluzovat = musí být byť aspoň v minimální části chodu páčky sepnutá
2. pokud se ti nevejdou prsty při řazení pod páčku, tak zmenši vůli na páčce a přitom nenaruš bod 1
3. vůle na páčce může být libovolně velká, pokud ti to vyhovuje a přitom vypíná spojka, aby šlo řadit...
A k tomu, jak moc ji mačkat, jestli na doraz... Všimni si, jak v autě šlapeš na spojku při řazení jedníčky a jak při řazení za jízdy (teda pokud už máš něco nakrouceno volantem).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) [pomoc] Yamaha MT10SP - úprava
Slavan píše: ve vzduchu se kolo toci, i kdyz spojcis..
Aha ? No mě teda ne
Mircez> zalezi na typu spojky a na stavu celeho pohonneho ustroji... pokud nekdo otoci zadnim kolem a otoci se sotva o pul otacky, je mozne, ze ho spojka roztocit nedokaze. u motorek kde jde vse zlehka je klidne mozne, ze i rozpojena spojka kolo unasi.. diky mezeram vyplnenym olejem (princip viskospojek apod)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MT-10 2022 Yamaha MT-10 | xdxxddx | 1 | 3.5.2024 v 23:04 dewwil |
Yamaha MT - 10 2021 Deflektory vzdu... Yamaha MT-10 | MiraKobe | 0 | 10.1.2023 v 11:49 MiraKobe |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
Hledám špínu na vybrané motorky [1, 2, 3] Kawasaki Z 1000, BMW K 1300 R, KTM 1290 Super Duke R... | mmks | 84 | 12.5.2022 v 12:15 starej-Lupo |
Bouraná MT 10 [1, 2] Yamaha MT-10 | Kryšoun | 52 | 26.10.2021 v 21:35 Ozzy_ |