V roce 2009 po sezoně jsem odstavil svoji VFR 800 r.v. 2000 s nájezdem cca 32 tisíc km, bylo to z důvodu očekávání na prvorozenou dceru. Potom přišel na svět syn a já už nikdy na VFR nevyjel. Motorku mám ještě jednu, ale tento rok jsem si řekl , že bych chtěl příští sezonu tento stroj zase osedlat. Bohužel nemám čas ani vybavenou dílnu, kde bych mohl toto provést stylem pokus omyl. Proto jsem se rozhodl, že bych chtěl svěřit motorku někomu, kdo rozumí Hondám (nejlépe VFR-kam). Počítám, že to bude něco stát a pokud bude potřeba tak nechám vyměnit vše co bude potřeba a jsem ochoten investovat peníze možná i větší, než má hodnotu motorka sama. Hledám někoho, popř pokud někoho znáte, kdo by toto uměl, tak budu rád za kontakt, kde bychom detaily osobně probrali.
Přehled pro oživení + opravy, které bych chtěl realizovat.
Výměna náplní komplet ( olej, brzdová kapalina, chladící kapalina)
Komplet filtry
Baterka
Pneu
Desky , kotouče podle stavu
Co se týká oprav, tak vím že bude potřeba udělat (popř co bych chtěl aby se udělalo)
Krček řízení (výměna) měl ve středové poloze drážku a sekal se.
Ignitech regulátor napětí, ke konci nefungoval dobře, tudíž bych chtěl provést výměnu a zapojení originálního regulátoru, popř doporučené náhrady
Hlučná převodovka na 4.,5.,6. převodový stupeň, podle mě ložiska v převodovce, které bude potřeba vyměnit.
Děkuji všem za odovědi.
1 reakcí na tento příspěvek Oživení VFR 800 rv 2000
..ale zase chápu, pokud ji máš rád tak jak já tu svoji, že ji chceš udržet v dobré kondici, protože takové stroje už se nevyrábí
Mohu ti dát kontakt na človíčka co dělá přímo v Hondě a přitom servisuje doma a naprostá spokojenost například ventily u tohoto motoru bych si netroufl ani náhodou Ale je to okres Blansko
Jinak co se týká regulátoru, je vhodné zkontrolovat celou elektroinstalaci a dobíjení a ne jen přehodit součástku.
Se zbytkem jsi v materiálu tak za 25t a nic z toho co chceš vyměnit není extrémně složitý udělat sám….to jsem zvládal i já jako samouk
1 reakcí na tento příspěvek Oživení VFR 800 rv 2000
Zkusím to rozhýbat sám přes zimu, prostory na to jsou.
V první řadě vyleju starý benzín a naleju nový připojím na baterku a uvidím co se bude dít. přemýšlím ještě co s olejem, jestli to nastartovat na 14 let starý olej, nebo ho vypustit a nalít nový před prvním startem. Bude to takový můj projekt na zimu
1 reakcí na tento příspěvek Oživení VFR 800 rv 2000
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000
Ondros píše: Hele jako upřímně, pokud tohle všechno chceš dělat včetně té převodovky, finančně to nedává smysl
..ale zase chápu, pokud ji máš rád tak jak já tu svoji, že ji chceš udržet v dobré kondici, protože takové stroje už se nevyrábí
Mohu ti dát kontakt na človíčka co dělá přímo v Hondě a přitom servisuje doma a naprostá spokojenost například ventily u tohoto motoru bych si netroufl ani náhodou Ale je to okres Blansko
Proč by to měl bejt finanční nesmysl? To co napsal,.krom převodovky je naprosto beznej spotřebák za pár korun a vyžaduje ho každá motorka jednou za 2 roky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000
JARYN82 píše: Co se týká té převodovky, jel jsem na hodně VFR 800 kolem roku výroby 2000. A nikde to co dělá ta moje to nedělalo. Prostě 4 až 6 zařazený stupeň dělá převodovka takový zvuk jako když by bylo chycené ložisko. Nedokážu to popsat, ale s každou vyšší rychlostí to bylo slyšet více. Motorka byla dovezena z Německa, když jsem ji kupoval měla najeto cca kolem 26 tisíc km, ale otázka je, jestli nebyla stočená. Pocitově mi to nepřipadlo, jelikož, kamarád měl v té době VFR s nájezdem kolem 60 tisíc km a tam jsem cítil, že je všechno na motorce takové volnější , než na té mé. Prostě jako když si sednete do auta co má najeto 200 tisíc nebo 80 tisíc km, prostě to poznáte.
No vidíš a už to z tebe leze. Takže místo najeto xy jsi měl napsal netuším kolik to má najeto! Jinak chválím snahu zachránit kultovní stroj. Na ten spotřebák se vrhni sám. Nic na tom není, nepotřebuješ žádnej spesl vercajk ani spesl prostor. Vím, o čem mluvím, jsem na tom stejně jako ty. Samo uk.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000
Luba98 píše: JARYN82> Rozhodně bych starej olej vyměnil ještě před prvním startem. Myslím si, že by taky nebylo od věci nalít do každýho válce lžíci oleje a motor nejdřív párkrát otočit ručně. Co na to říkají ostatní, není to blbost?
Lžíce oleje je zbytečně moc...a měl si ještě dodat, že by měl předtím vytáhnout svíčky, protože kapalina je nestlacitelna...asi by se stal prd, ale dokázal bych si potom představit i ohnutý ventil: ))
Naposledy editováno 06.09.2023 12:24:41
1 reakcí na tento příspěvek Oživení VFR 800 rv 2000
Cvaknout trochu nafty a zkusit protočit rukou bez svíček jestli se vůbec pohne.
Starý olej pokud je ho tam dost bych na první start neřešil. A pak klasika, vyčistit nádrž a karbce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000
Ajo, to mi nedocvaklo, tak tím líp. Maximálně hodit do ultrazvuku.
JARYN82 píše: Luba98> nejsem si jistý co by na ten olej řekl katalyzátor.
vyndat svíčky, pšouknout cokoli co maže ve spreji... a kdybys měl šanci s tím vrtačkou přes pastorek sekundáru chvíli točit, předmažeš to... ale i tak bych se nebál.... to natočit asi i rovnou.
I bych to klidně natočil, v případě že to udrží volnoběh a nabude to točit 5tisíc i se starým olejem... nechat to chvíli vrčet, ohřát to lehce a pak vypustit...
ono povolovat na studeným motoru po 20 letech výpušťák je lahůdka... pokud chceš olej měnit dříve, doporučuju horkovzdušku a nahřát kolem výpušťáku ať ho neserveš... někdy stačí i fén ...
Naposledy editováno 07.09.2023 10:49:38
1 reakcí na tento příspěvek Oživení VFR 800 rv 2000
1 reakcí na tento příspěvek Oživení VFR 800 rv 2000
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |