A vzhledem k tomu, že majitelé už nejsou magoři co jezdí dokud to neklekne, tak bych rád zeptal zkušenějších jak je to s preventivní výměnou kritických komponent. Tím myslím ojnic, pístů, případně kroužků, ventilů. Ano, najdu to určitě v příslušných manuálech, ale jde mi spíše o konkrétní zkušenosti kdy uživatel je obyčejný motorkář který si občas zajede do terén bez jakýchkoliv závodních ambic.
Konkrétně tu teď mám Hondu CRF 250 na které jsem před cca 50 hodinami dělal kliku a teď ji majitel přivezl na kontrolu ventilových vůlí s tím že jsem mu doporučil hlídat si píst. Motorku má právě těch 50 hodin a kdy se před tím ten píst dělal neví.
Dnes také odjela KTM 350, tam je ojnice i píst dělaný, nicméně (zřejmě) díky prasklé trysce mazání došlo k přidření pístu a ten se ozývá klepáním. Nerad bych aby se mu to někde rozletělo.
Rád bych si přečetl nějaká doporučení, jak obecně postupovat u takových strojů- Přeci jen je to pro mě novinka, doteď chodili majitelé až po destrukci motoru
Předem díky za diskuzi k věci.
ja jsem doted jezdil 450 a spolehal na to, ze to aspon 100mth bez servisu da, pokud da tak super... jezdis dokud to tam nespadne a pak to rozprodas na dily... za prachy co jsi usetril za servis koupis dalsi podobnej strep....
kdyz se jeta 450 prodava 70-100 a mel bys kazdejch 50mth delat malej servis (pist atd) a kazdejch 100mth komplet - tzn ojnice, loziska, casto prevodovka ... tak jsi v tom za dva roky za kilo v servisu
ja nad tim tak dlouho badal az jsem si koupil elektriku
Naposledy editováno 10.02.2024 20:09:44
Ešte k tomu piestu. Píšem len zo skúsenosti z mojou huskou. Je to 4T, 450-tka a ešte má nastavený omedzovač na 7000 ot/min. Pôvodne 9000. Čiže kombinácia obmedzené otáčky , užívatelia hobíci rovná sa dlhá životnosť, piest sa neroztrhne, len opotrebí. Tu na fóre som sa trápil s tým, že mi tlačí olej do sania, tu mi pomáhali aj ľudia čo vedeli robiť na nete a aj vedeli po anglicky, tak mi našli všetko možné , čo povymýšľali majiteľia týchto motoriek všade po svete. Všelijaké konštrukčné úpravy. No, problém bol len v tom, že bol opotrebený piest a tlak fučal do kľuky. Pri poruche kľuky vymenený aj piest a olej do sania už netlačí. Čiže, keď budeš robiť husku TE 449 a bude tlačiť olej do sania tak vymeň piest.
PS: joj, to hlavné som zabudol, držím palce a nech sa darí.
Naposledy editováno 11.02.2024 07:07:49
1 reakcí na tento příspěvek Kdy co měnit- Motokrosy
Pravidelně měním olej a filtr + ostatní náplně a pravidelně se starám o loziska v kyvce a přepakovani.
Liju benzin, prezouvam gumy. Toť vše.
Jezdim pole louky lesy, občas enduro trať, na úrovni hobby mrd.al.
1 reakcí na tento příspěvek Kdy co měnit- Motokrosy
Co jsem početl, tak je standardní interval cca pade pro píst a snad kilo pro ojnici. Takže to majitelům doporučím, zbytek na jeho vlastní riziko. Případně kouknu a zkusím něco poměřit.
Karaya: Může být. Ale já tu měl jinou CRF 250 a tam vysypaný ojniční ložisko totálně rozsekalo motor.
Naposledy editováno 11.02.2024 11:43:09
pist se meni v kratsich intervalech abys zachoval kruhovitost/valcovitost valce, vzdrzi pak dele...
Naposledy editováno 11.02.2024 11:44:37
Anti, u ostrej motorky nemá zákazník žiadnu záruku, veď stačí idiot pri skúšobnej jazde a je po nej.
Pak při 320 MTH budu dělat kompletní GO - ojnice, ložiska, nikasil válce, atd..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda crf 250 problém s nastartován... Honda CRF 250R | Danybomber | 5 | 12.4.2024 v 11:51 Danybomber |
Promáčklý výfuk KTM 350 SX-F | Uxator88 | 10 | 23.2.2024 v 16:07 jardad |
Koupě motokrosové motorky Honda CRF 250R | David_20 | 18 | 20.10.2023 v 16:39 assassin |
250ccm + spacák Honda CRF 250R | trawexis | 1 | 18.5.2023 v 09:20 Danec93 |
Rozměr měrky oleje CRF 250R 2009 Honda CRF 250R | Kopik17 | 2 | 29.1.2023 v 15:48 Kopik17 |