včera jsem bez mé znalosti servisního manuálu odpojil ze skrtící klapky "subthrottle sensor", protože jsem se potřeboval dostat ke svíčkám a po zkompletování na mě vyskočila chyba č. 32. Jde o automatické otevírání a zavírání přídavných klapek sání. Máte s tím někdo zkušenost jak ten sensor nastavit na původní hodnotu? Asi jsem s tím trochu pootočil a teď to hlásí chybu pravděpodobně odchylky od továrního nastavení.
Jednou věcí co mě zaujala je to, že přestože mám senzor zapojený, tak z druhé strany klapek lze manuálně klapku otevřít a tím pádem regulovat plyn pouze klapkami na plynu. V podstatě to vyřadit, ale svítí ta chyba....
Máte s touto chybou a sensorem někdo zkušenost co s tím? Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek Versys 650 - error code 32 "subthrottle sensor""
Jde o otočný proměnný rezistor, který mění výstupní napětí podle činnosti škrticí klapky. ECU snímá tuto změnu napětí a určuje množství vstřikovaného paliva a časování zapalování podle otáček motoru a otevření škrticí klapky.
V servisním manuálu bude měření ohmmetrem.
https://www.riderfor...rvice-code-32.87746/
Other than Service Code 32, are you getting other service codes (i.e., Service Code 62)? If no, we could rule out a defective subthrottle valve actuator.
Instead of rigging a special pass-through connector, with the subthrottle sensor connector disconnected, I suggest you try measuring resistance between BL Lead [C] and BR/BK Lead [D] -- see pic below. You should be getting about 4-6 kilo ohms (as per service manual). Then try measuring resistance between BR lead [1] and BR/BK Lead [D]. With the subthrottle fully closed, you should get about 1 kilo ohms (more or less). With the subthrottle fully open, you should get about 4 kilo ohms (more or less). With the subthrottle variably fully closed to fully open, you should get varying resistance from 1 to 4 kilo ohms (more or less). If you're not getting the above resistance values, then your subthrottle sensor is shot -- replace entire throttle body.
If subthrottle sensor is not suspect, then it could be the main harness. If not the main harness, then it could be the ECU.
1 reakcí na tento příspěvek Versys 650 - error code 32 "subthrottle sensor""
Dle manuálu jsem proměřil hodnoty napětí a vše v pohodě. Kabel s konektorem na měření nemám, tak jsem musel ohlodat izolaci. U měření výstupního napětí je nutné odpojit bílý konektor u klapek, takže je nutné odstrojit nádrž a airbox.
Při nasazování senzoru zpět je potřeba mít klapky na 90-100% otevřené (né zavřené) a následně hnout se senzorem do vymezených hodnot napětí na výstupu dle manuálu.
Input Voltage: DC 4,75-5,25 V (+ na modrý kabel, - na hnědo-černý kabel)
Output Voltage: DC 0,46-0,95 V zavřené klapky 0% (+ na hnědý kabel, - na hnědo-černý kabel)
DC 4,05-4,15 V otevřené klapky 100% (+ na hnědý kabel, - na hnědo-černý kabel)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ventilové vůle - kdo umí Ústecký kr... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 1 | 13.10.2024 v 20:00 JwKS_Pavel |
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Něco spolehlivého na odjetí dovolen... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 650 GS, Kawasaki Versys 650 | Modra_Vafle | 41 | 28.7.2024 v 21:00 Kohlstein |
dovolená z batuzkem Kawasaki Versys 650 | Janlai | 1 | 9.7.2024 v 19:59 kalous72 |
chyba 33 Versys 650 Kawasaki Versys 650 | RRspeed | 1 | 8.7.2024 v 17:13 Krautkopf |