Téma: Výměna/vyndání tlumiče na KLR
9.5.2024 v 18:59
Ahoj,
Mohl by mi prosím někdo poradit jak sundat tlumič na KLR 600 (bohužel je to trochu jinak než na 650) ? Uvolnil jsem čepy v přepákování jak je vidět na fotce, ale problém je v tom, že mi překáží kus hliníku (část přepákování), který je v červeném kroužku, myslím, že ho musím vyndat abych mohl vyndat tlumič směrem dolu, problém je v tom, že po povolení šroubu na jedné straně, který drží levou stupačku nejsem schopen šroub, (který ten kus drží) vyndat. Zkoušel jsem ho jemně vyťukat kladivem ale ani se nehne, problém je že ten šroub na druhé straně nejsem schopný povolit (otočit s ním) ani zaboha - asi bych mohl ještě víc zabrat když by mě někdo podržel motorku - talhle je zvedám/sundávám se stojánku, ale stejně se bojím že strhnu ten šestihran.
Podle nákresu bych řekl, že ten šroub co nemůžu vyndat je díl 33032 který to vypadá je možné je vytlouct.
Naposledy editováno 09.05.2024 19:01:37
Mohl by mi prosím někdo poradit jak sundat tlumič na KLR 600 (bohužel je to trochu jinak než na 650) ? Uvolnil jsem čepy v přepákování jak je vidět na fotce, ale problém je v tom, že mi překáží kus hliníku (část přepákování), který je v červeném kroužku, myslím, že ho musím vyndat abych mohl vyndat tlumič směrem dolu, problém je v tom, že po povolení šroubu na jedné straně, který drží levou stupačku nejsem schopen šroub, (který ten kus drží) vyndat. Zkoušel jsem ho jemně vyťukat kladivem ale ani se nehne, problém je že ten šroub na druhé straně nejsem schopný povolit (otočit s ním) ani zaboha - asi bych mohl ještě víc zabrat když by mě někdo podržel motorku - talhle je zvedám/sundávám se stojánku, ale stejně se bojím že strhnu ten šestihran.
Podle nákresu bych řekl, že ten šroub co nemůžu vyndat je díl 33032 který to vypadá je možné je vytlouct.
Naposledy editováno 09.05.2024 19:01:37
1 reakcí na tento příspěvek Výměna/vyndání tlumiče na KLR
MartasUS píše: Není tohle kontramatka? Nebo není tam obráceně závit? Nebo nejde to vyndat vrchem?
Není, jsou to výstupky na kterých drží levá stupačka.
A to pod tím šroubem jak se to konicky rozšiřuje je hladké není to za co chytit - je to vidět i na tom nákresu.
Vyndat vrchem to nejde možná by to šlo dozadu, pokud bych odmontoval vše od tlumiče dozadu v podstatě půl motorky.
Pohled zezhora na tlumič - to stříbrnés červenou čepičkou uvnitř
Naposledy editováno 09.05.2024 20:36:21
1 reakcí na tento příspěvek Výměna/vyndání tlumiče na KLR
Aha ok. No jen vařim z vody. Ono u dost motorek se vyndavá vrchem. Nemáš fotku z vrchu trochu víc z výšky?
2 reakcí na tento příspěvek Výměna/vyndání tlumiče na KLR
Když jsem tu osu naposled vytloukal, zůstal mi kus kladiva pod kůží na palci. Prostě tam vletěla špona a já myslel že je to tak napuchnutý
Bral jsem to nakonec pod lis. Můžeš zkusit nahřívat a bušit, nic jiného neporadím.
Bral jsem to nakonec pod lis. Můžeš zkusit nahřívat a bušit, nic jiného neporadím.
Nepíšeš rok, ale řekl bych že osa je 33032-1129
www.google.com/search
Tam žádný závit na druhé straně není, ikdyz jsem to už u některých os viděl.
Bude to stopro zarezly v těch vodících pouzdrech. Zkusil bych to protočit bouchačkou, případně to budeš muset zkusit nahřát.
Počítej že dostanou zabrat i ty ložiska, v nejhorším případě pod lis.
Naposledy editováno 09.05.2024 21:47:27
www.google.com/search
Tam žádný závit na druhé straně není, ikdyz jsem to už u některých os viděl.
Bude to stopro zarezly v těch vodících pouzdrech. Zkusil bych to protočit bouchačkou, případně to budeš muset zkusit nahřát.
Počítej že dostanou zabrat i ty ložiska, v nejhorším případě pod lis.
Naposledy editováno 09.05.2024 21:47:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna/vyndání tlumiče na KLR
Anti píše: Když jsem tu osu naposled vytloukal, zůstal mi kus kladiva pod kůží na palci. Prostě tam vletěla špona a já myslel že je to tak napuchnutý
Bral jsem to nakonec pod lis. Můžeš zkusit nahřívat a bušit, nic jiného neporadím.
tohle znam taky, vlitnul mi odstipnutej kousek kladiva nebo sekace az ke kosti na kloubu prstu, leta jsem tam mel bouli a jizvu, drzel na tom magnet... ted po cca 10ti letech uz je jizva sotva patrna a magnet uz nedrzi... telo tu "sponu" vstrebalo
Naposledy editováno 09.05.2024 23:23:28
Ad vylisování čepu - někde jsem viděl video, jak borec na vylisování čepu kol u auta používá takové to pneumatické kladivo - pneumatický jehlový odrezovač, jen si na to dal místo těch jehel normální sekáč...určitě by místo toho šlo použít klasické zbijeci kladivo ( a samozřejmě upravit konec sekáče do plochy, ať ta špička nerozmlati konec čepu) ...Jehlový odrezovač
Bourací kladivo na Číze pomohlo zároven s otáčením na druhé straně, já tam matku musel navařit ty už ji tam máš. Normálně jsem strčil kus konstruční kulatiny do SDS Max sklíčidla, konstrukčka je relativně měkká takže by se sklíčidlo nemělo poškodit. Zabušit, otočit a tak dále, ideálně z pomocníkem obojí zároven. Předchozí pokus s heverem zapřeným proti jedné zdi a motorka proti druhé v chodbě selhal.
Díky všem za příspěvky nakonec jsem prostě motorku v podstatě rozpůlil (odšrouboval zadní část) a tlumič vyndal horem, na vyndání té zarezlé osy jsem se vykašlal, rád bych to sice promazal, ale jen to promazání mě za to sraní s tím nestojí.
Řešil jsem to ještě na zahraničních forech kde se lidi shodují, že se to na KLR děje často, že šroubem otočí, ale nevydají - já ho asi ani neotočím, takže myslím, že to mám zarezlé fakt fest. Obávám, se že při pokusu o vyndání bych poničil gumová těsnění a ložiska + to osu jako takovou a ve výsledku by mě to nic nepřineslo.
Řešil jsem to ještě na zahraničních forech kde se lidi shodují, že se to na KLR děje často, že šroubem otočí, ale nevydají - já ho asi ani neotočím, takže myslím, že to mám zarezlé fakt fest. Obávám, se že při pokusu o vyndání bych poničil gumová těsnění a ložiska + to osu jako takovou a ve výsledku by mě to nic nepřineslo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
duplikát, prosím smazat Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 0 | 9.5.2024 v 18:58 Firecracker |
na smazání Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 0 | 9.5.2024 v 18:42 Firecracker |
Regulátor nereguluje (možná) [1, 2] Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 52 | 10.8.2023 v 20:29 Anti |
Regulátor nereguluje Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 1 | 13.7.2023 v 18:53 spac1 |
Spojkové plechy hladké vs vroubkova... [1, 2, 3] Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 67 | 7.11.2022 v 14:42 VlaHa |