Motorku jsem měl sezónu a cca 3 nebo 4000km. Po dlouhým vybírání jsem nakonec koupil v Rakousku od soukromníka.
Motor 990 (snad mě tu neukamenujou) je dneska stará škola se všema výhodama i nevýhodama. Cukání možná jo, já nezaznamenal. Ale dají se oddělat klapky + mapa + výfuk + SAS ven + kdesi cosi a mělo by to snad fungovat. Já cukání nezaznamenal. To samý motorka, poslední modely měly ABS a to je všechno.
Do servisu jsem akorát musel na kalibraci klapek, otáčky mi visely různě mezi 2 a 4000.
Po motorový stránce spodek nic, silnej střed a nahoře to docela taky jede. Jako každá KTM, čím víc tlačíš na pilu, tím líp to jede.
Podvozek a brzdy jsou super, to je bez diskuze. Na terén zapomeň, ale motorka to dá. (sice nevím jak dlouho ale dá to) ale je to trápení jak mašiny tak tebe. Krátký zdvihy, litá kola, dlouhý kvalty. Terén je na prd. Polňačku to bez problémů dá. (jel jsem na tom rumunskou DN66A a už bych si to příště fakt rozmyslel )
Okresky super, blbnutí taky, do zatáčky bokem, ze zatáčky po zadním. Cestování ve 2 by taky šlo...
Motor si docela pápne, když tlačíš na pilu tak klidně 9l, jinak kolem 7 a počítej tak 0,2 - 0,4l oleje na 1000km.
Za mě určitě je to cesta správným směrem, pokud nechceš do terénu.
Pak taky záleží na rozpočtu co do toho chceš pustit.
Naposledy editováno 25.06.2024 08:07:06
1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMT zkušenosti z provozu
1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMT zkušenosti z provozu
Naposledy editováno 25.06.2024 11:19:15
Vesi350 píše: Díky za rychlý recenze takže motorka je taková, že musíš pořád řadit, honit jí, to se jí líbí, jasný. Mezi 990 v adviku a v SMT je rozdíl v převodovce, nebo ten advik má stejnej motorovej projev? Jako ještě pokukuju po Adv 950 kterej dle recenzí funguje dobře i v terénu, ale to má všechno 20 let+ a to už je dost, všechny ojetý už asi až moc...jinak ohledně rozpočtu, mám 150 strop, radši spíš míň, každá motorka potřebuje nějakou investici, plus nějaká hadry atd.... nejradši tak 130...v týhle cenofce se výběr motorek značně zužuje....
Nemusíš pořád řadit a honit ji, umí to jet i pomalu (jako každá motorka) ale až když tomu začneš nakládat, poznáš jak ta motorka funguje.
ADV a SMT jízdně nesrovnávat, ADV je oproti tomuto neohrabaná cihla, která pocitově váží o 50kg víc a má o 30 koní míň. Jiná geometrie, kola, tlumení, zpřevodování a posaz z toho dělá docela jinou motorku.
950 nevím, měl jsem 10 let a už bych to v dnešní době bral jako víkendovku. Ne že by to nejelo, ale údržba v podobě ND už začíná být problém. jezdí to o litr víc než 990, oleje to bere ještě víc.
za 130 bude SMT úplně v pohodě Tady
Nebo Tady
nebo v nemecku posledni rok vyroby
A nebo přihoď 1000 EUR a sežeň Advíka
1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMT zkušenosti z provozu
A 1190....taky jsem na ně koukal, ale upřímně, trochu respekt ze 110kW, aby to nebylo moc jedovatý...a strach z elektroniky... někde jsem četl elektronický podvozek, kontrola trakce atd., hromada čidel, bude to super do tý doby než se to vysere...ale nemám žádnou osobní zkušenost...
Verze R elektronickej podvozek nema. Pokud by mel byt jedinou prekazkou.
Naposledy editováno 25.06.2024 13:26:46
110kw tam sice je, ale není to žádnej zabiják, jede to tak co je na plynu, nevím co s tím všichni máte....
jedovatý to není, v běžně se dá jezdit 3500 - 8000 otáček, výkonu je tam tolik, že to bohatě stačí, pak máš ještě 8 - 10500 a tam už to letí solidně.
zabiješ se i na 85kw v SMT
Na jednu stranu máš opravdu, hormada čidel, el. podvozek, elektornika,....
El. podvozek obejdeš tím, že si koupíš dražší R, nebo zkusit sehnat S bez el. podvozku (jo dělaly se) myslím, ale že vidle se repasují za 7 + 7, zadek jsem četl někde kolem 10.
Kontrola trakce a ABS máš už dneska skoro všude.
Můžu z vlastní zkušenosti říct, že 1190 je na tom po stránce elektornický výbavy ještě hodně dobře v porovnání s 1290.
Obrovská výhoda 1190 vs 990 je motor, 1190 je moderní motor, kterej jezdí do 7 a nebere olej, už to není takový DOdělej DOma jako 950/990
Jinak 990sm mi připadlo živější oproti adv,ale možná jen pocit. smt je lepší na na silnici,adv je univerzál.Co se týče toho cukání,vpodstatě je to vo rukách.Je to spíš o přechodu z karbce na stříkačku(na stříkačce zaklapneš plyn a nedá žádný palivo,kdežto karbec padá postupně) V dnešní době eko benzínů bych šel do stříkačky.
Ucukany to moc nebylo.. celkově podle mě to byla dobrá motorka, ale nebral bych s nájezdem větším než 50 tis. Pak už je to kasička. Hlavně podvozek už je v háji, na motoru rosi vzadu olej atd
1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMT zkušenosti z provozu
U všech motorek, cos postnul máš investice do rozvodu, centrálu minimálně. To máš tak za 20 až 25, vc oleje.
Třeba tady máš poloviční nájezd za stejnou cenu. Origo brašny a normální sedlo.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ktm 990 smt KTM 990 SM-T | pavoukczech | 22 | 25.8.2023 v 11:32 jara. |
Spojka - 990 superduke KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... | pagos | 5 | 13.2.2023 v 15:11 Pepa919 |
Naked co jede pro 2m člověka [1 ... 14, 15] Yamaha FZ6 N, Kawasaki Z 1000, Yamaha FZ1 Fazer, Yam... | KubaLC8 | 441 | 18.9.2022 v 13:23 maca44 |
Identifikace Akrapoviče KTM SMT [1, 2] KTM 990 SM-T, KTM 990 SM R , KTM 990 SM | KubaLC8 | 31 | 20.7.2022 v 14:34 KubaLC8 |
Imobilizér KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... | Kamosmartin | 9 | 24.5.2022 v 21:43 Julip2 |