paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Nejvhodnější supersport 600ccm
Ahoj všem. Jelikož se mi poserpruhy na CBR500R už menší, přemýšlím o výměně na příští sezónu. Rozhoduju se mezi CBR600R, Yamaha R6, Kawasaki Ninja ZX6R nebo Suzuki GSXR6R.
Co tak vím o R6, tak je to ostrá motorka, z jmenovaných nejvhodnější na okruhy. Honda mi přijde taková “nejpoužitelnější” protože není tak ostrá a víc odpouští chyby. Motorku chci na občasné ježdění do práce, tak i na svižnější projetí. O ninje toho moc nevím a o Suzuki jsem slyšel, že je to nejmenší kvalita ze všech + horší brzdy. Zatím to u mě teda vyhrává CBR, ale chtěl jsem se zeptat i zde zkušenějších, co by jste mi doporučili? Jsem posera, začal jsem na 125ccm a postupně jdu nahoru takže litru se zatím vyhýbám.
Rovnou bych se i chtěl zeptat na doporučení jaké pneu obout? Samozřejmě jsme zvažoval Diablo Rosso 3, ale o těch jsem slyšel že je to hrozně přeceňovaný.
Předem Vám všem děkuji a hlavně kolama dolů.
1 2

25.8.2024 v 11:41 | Nahoru | #1
Motorku chci na občasné ježdění do práce, tak i na svižnější projetí na to ti asi dál stačí to co máš. Proč měnit to co funguje

25.8.2024 v 12:20 | Nahoru | #2
kokoška.> jednoduše už chci přesedlat na silnější.

Naposledy editováno 25.08.2024 12:24:15

25.8.2024 v 16:25 | Nahoru | #3
Co bych doporučil tak CBR 600F stříkačku

25.8.2024 v 22:21 | Nahoru | #4
RTSbike> cbrko je právě favorit. Můžu se jenom zeptat na nějakej stručnej popis gsxrka? Podle profilovky s ním máš asi zkušenost a já něj slyšel jenom kritiku. Špatná kvalita a horší brzdy, ale myslím si, že se na něm musí najít i něco, v čem vyniká.

26.8.2024 v 07:39 | Nahoru | #5
Doomguy> Hele asi tak všechny japonské stroje jsou good já jsem fanda do Suzuki a každý si bude hájit svoji značku to je jasný.. Mám rád stroje kolem milénia +/- jak SRAD, GSX-R K1 nahoru, TELE samozřejmě podvozkově a na brzdy nemůžeš konkurovat mnohem mladším ročníkům ale na tu dobu to byli nadčasové stroje. Myslím že na okruhy to neplánuješ a do normálního provozu co vezmeš je asi jedno protože ten potenciál moto nikdy nikdo nevyužije asi tak.. jo a pneu jaký dáš takový dáš v provozu na limit té gumy se taky nedostaneš

26.8.2024 v 08:10 | Nahoru | #6

Doomguy píše: Můžu se jenom zeptat na nějakej stručnej popis gsxrka?

O GSXR 750 se před asi patnácti lety psávalo "váha šestky, výkon litra"

No a dnes je v podstatě každá druhá vyráběná motorka právě tohoto objemu (+-50ccm). Možná by nebylo od věci koukat i do této objemové třídy.

26.8.2024 v 11:48 | Nahoru | #7
RTSbike> Okruh občas. Byl jsem zatím jednou ale plánuju víckrát.

26.8.2024 v 12:23 | Nahoru | #8
Doomguy> Nejlépe 2 moto mít na značce a bez ní.. Na okruh bych volil něco staršího jednoznačně. Toho bych se nebál. Ale připrav se že to je vše finančně nákladné.

26.8.2024 v 12:27 | Nahoru | #9
ja bych to videl opacne, na okruh spis novejsi, do provozu je fuk na jakym veteranu se tam placas... me treba stara suzuki v provozu vyrazne neomezuje, na okruh bych s tim nechtel, tam je vse spatne...

26.8.2024 v 12:28 | Nahoru | #10
Z toho co jsem měl možnost jezdit, tzn R6 99, Gsxr600 08, a Cbr600rr 06 bych zvolil hondu….na mých 187cm pro mě nejlepší posez , pohodlí, ovladatelnost a +- i spotřeba.
Plus cca do 170 nemam potřebu zalehávat…při nějakých nutných dálničních přesunech .
Ty pneumatiky… za mě cokoliv co relativně slušně drží i v dešti. Což mám vyzkoušeno M7RR a Mitas Sport Force jako něco co drží a nájezd kolem 8t

Naposledy editováno 26.08.2024 17:27:13

26.8.2024 v 12:49 | Nahoru | #11

26.8.2024 v 17:52 | Nahoru | #12

RTSbike píše: assassin> ale houby špatně.. pokud dobře chápu klučina to má na seznámení s okruhem.. novější model tím pádem dražším si může dovolit někdo co má mnoho nalítáno a honí časy.

S tím bych úplně nesouhlasil, vždy to bude o tom kolik na to má kdo peněz a ty starší v jakem jsou tech stavu. I moje Cbr 06 origo nájezd 46t při nákupní ceně 80t a to poslednich cca 7 let max 2-3 okruhové dny a značka v depozitu , mě servisem za 3 roky stála dalších 70t

26.8.2024 v 21:00 | Nahoru | #13
Gahan37> Ano to je taky pravda.. to mi vykládej.. Kdybych si ji dával do servisu co se na mé vše dělalo, tak by se cena vyšplhala jako při pořizování..

28.8.2024 v 10:50 | Nahoru | #14
Gahan37> Tak to jsme na tom podobně. Mám 190cm. S tím že vítr mě pěkně sere a i na té CBR500R hodně často lehám.. :D Jinak jak říka RTSbike> budu se s ní seznamovat s okruhem. S tím že garáž už mám plnou, auto na víkend + motorka + auto před garáží bych druhou motorku asi neměl kam dát... Proto se víc přikláním k CBR než R6. R6 by byla asi super na okruh ale na provoz už asi horší. Nevím co je na tom pravdy, ale co jsem od všech slyšel tak R6 je spíš ostrej okruhovej stroj a CBR víc civilnější co odpouští víc chyb. Proto bych chtěl něco "vyváženého". Jenom o té GSXR a Ninja nic nevím.

Skvělá odpověď, děkuji! 28.8.2024 v 11:10 | Nahoru | #15
Doomguy> na R6 jsem měl pocitově váhu víc na rukách, nebo jsem změnil styl jak sedím na moto a dokážu si “ odpočinout “ plus ta R6 se mi zda i menší . Ale tak já mám rád hondu jako značku, to může zkreslit pohled na to co je lepší ….a ze určitě lepší jsou o tom žádná

28.8.2024 v 12:56 | Nahoru | #16
Doomguy> Tak pokud by to měla být Honda, tak na okruh bych volil jednoznačně CBR 600RR ale jsou menší no.. tak na mě

Skvělá odpověď, děkuji! 29.8.2024 v 13:17 | Nahoru | #17
Nevím, na jaké ročníky koukáš ale moje zkušenost s GSX-R a YZF-R jsou následující:

GSX-R 750 1998 - největší mašina ze všech, s daleko nejhoršíma tupýma brzdama (i po repasi brzdičů, budu ale měnit pumpu za tu z R6 co se mi v garáži válí). Váha na rukou, nohy celkem vzadu, díky velikosti je poměrně stabilní. Na ježdění to města celkem ok.

GSX-R 600 2006 - posaz cestovnější oproti staršímu GSX-R, brzdy jsou super do chvíle, než tomu dáváš na okruhu - pak se po pár kolech začne páčka propadat až k řídítku a musíš brzdit 4 prstama. Jinak na ježdění fajn, i sériový zvuk je líbivý, přístrojovku má za mě nejlepší ze všech mých motorek, velký plus je ukazatel kvaltu z výroby.
Nevýhodou jsou úzká řídítka, myšleno nastavená na úzko - manipulace v nižších rychlostech horší.

Yamaha YZF R6 2013 - tu mám čistě okruhovou, na okruhu jsem s ní výrazně rychlejší než jsem byl na tom gsx-r, ale je na ní vzadu Öhlins TTX a vepředu K-tech pístky, pumpa brembo rcs 19, takže těžko říct, jak moc jiná je oproti originálu. Překvapilo mě, jak je ta motorky ve skutečnosti velká a vysoká - posaz rozhodně výš než na GSX-R 600 2006.

Můj názor - Honda bude univerzál, brzdy celkem dobré, ale líbí se mi z nich asi nejmíň. Na běžné ježdění jsem byl hodně spokojený s tím GSX-R 600 2006 a pokud tě okruh láká jen na občasné svezení, šel bych do ní. Že by byla nižší kvality mi nepřijde a na limity brzdové pumpy se v běžném ježdění nedostaneš.

29.8.2024 v 22:54 | Nahoru | #18

30.8.2024 v 09:14 | Nahoru | #19

Doomguy píše: seccomk> tak teď jsem hodně nalomenej na to gsxero nebo cbrko. Nemyslím si, že jsem nějakej střelec a brzdy mi nebudou stačit. Příští sezónu chci jít s tím šestikilem rovnou na motokurz. Možná bude nejlepší si někde obě zkusit a rozhodnout se podle toho, se mi bude příjemnější. Podle pocitu jsem si vybral značku auta a nikdy bych neměnil.

Určitě záleží na jaký kus v bazaru narazíš. Pokud to bude série nebo jak píše výše kolega v nějaké lepší úpravě brzd nebo podvozku. Za mě pocitem to Gsxr je drobnější motorka, a co si pamatuju tak i z brzdy jsem měl “ gumovější” pocit. A byla to tutově odstrojená “okruhovka “z Freemoto
Ale určitě je lepší si obě projet ….

Naposledy editováno 30.08.2024 09:15:34

30.8.2024 v 11:06 | Nahoru | #20

30.8.2024 v 11:19 | Nahoru | #21

Doomguy píše: Gahan37> Nejspíš to tak vyřeším. Najdu si jak GSXR tak CBR a co mi víc sedne, do toho půjdu. Co jsem se o nich tady teda dozvěděl, tak že obě jsou z těch supersportů asi nejpoužitelnější i na "cestování".

No to cestování….já jsem teď řešil umístění zavazadla, chtělo by to boční držáky brašen, ale ty se vyráběli až od 07 tzn něco vyrobit samodomo. A zadní topcase. Pak už se dá zabalit a jet. Úplně asi není problém na tom jet cca do 500km/den. Záleží na tom s kým jedeš, protože okresní couračky kolem 90-100km jsou kupodivu víc unavný než svižnější jízda tak o 30+. Možná bych zvážil i konverzi řídítek pokud by to šlo rychle přehazovat dle potřeby

30.8.2024 v 12:20 | Nahoru | #22

30.8.2024 v 12:30 | Nahoru | #23

Doomguy píše: Gahan37> To cestování nemyslím úplně nějak s brašnama. Spíš když pojedu například k babičce na oběd a nepojedu pilu, aby mi neupadli záda. Na té 500R se dá totiž i normálně rovně sedět. Spíš teda řeším posez, kterej bude teda nejlepší na cbr/gsxr.

Zrovna s tímhle bych si hlavu nelámal….je Ti 22? Podle profilu….mě 51 a poslední víkend jsme jeli trip 600km a v pohodě.
Nechci se dotknout 500R ale je to okapotovaný naked, tzn i ten posez tomu odpovídá, tzn RR je trochu jiný ale nic strasidelneho

Naposledy editováno 30.08.2024 12:31:30

31.8.2024 v 21:57 | Nahoru | #24
Gahan37> Jojo, 22. Proto o tom mém cbr mluvím jako o “supersportu”. Řidítka to sice rovný nemá, ale jinak je to úplně stejný jako cb500 co má známej (myslím že je to cb500).

4.9.2024 v 21:47 | Nahoru | #25

4.9.2024 v 22:00 | Nahoru | #26

Doomguy píše: Gahan37> teď mě ještě napadla jedna zbytečná otázka ale dlouho nad tím přemýšlím. 600ccm už bude dospělá motorka nebo tak se říká až litru?

Tak to netuším, zabít se můžeš i na simálu
Ale jo , 87kw už je dostačujících. Já jsem na litru jel jen 1x v životě a zvykat si na vyšší rychlosti v nájezdech do zatáček mi úplně nesedlo. 600-750 je zábavnější . Akorát je pak problém když Tě chce “ pojezdit” kdejaká octávka “ fčipu” jak se teď moderně říká .
Ty sporty nejsou špatný ale slušný naked je proste lepší a použitelnější na běžný provoz

Naposledy editováno 04.09.2024 22:01:35

Skvělá odpověď, děkuji! 5.9.2024 v 12:18 | Nahoru | #27

"Dospělá motorka" se říká všemu, na co potřebuješ řidičák skupiny A. Tedy nad 35 kW.

9.9.2024 v 14:22 | Nahoru | #28
Gahan37> Přesně tímhle "uklidňuju" mámu.. Že jsem se mohl zabít už na 125ccm.. :D

9.9.2024 v 14:24 | Nahoru | #29
Gahan37> Je mi jasný že na tom 600ccm supersportu to bude jiný pohodlí než na tom 500 kilu. Taky jsem si začal hrát s myšlenkou že z garáže vyhodím E46 co mám jako víkendovku a místo ní bude 2. motorka. Ale uvidím, teď je před nám hlavně zima a to budu mít dost času přemýšlet.

9.9.2024 v 15:41 | Nahoru | #30
Doomguy> Jaký máš v hlavě vlastně rozpočet?
1 2
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1233, 1234] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 37000 Dnes v 10:07 Veverčák
Kawasaki zx6r Kawasaki ZX-6R Ninja kut 4 1.10.2024 v 18:59 Pixik09
ZX6R 05-06 vzdochovy neco pod spojkou Kawasaki ZX-6R Ninja kosta636 13 28.9.2024 v 12:21 Kohlstein
ZX-6R 1999 žere olej Kawasaki ZX-6R Ninja Farabrim 4 25.9.2024 v 16:27 nevo7
ZX6R 2005 - lehké klepání ve stupač... Kawasaki ZX-6R Ninja BlazeCZ 6 6.9.2024 v 09:02 kuddla