Téma: Otočení přes nohu a vůbec váha motorky
Zdravím pánové,
takové odlehčené téma. Umíte se otočit přes nohu? Jestli jo ..s jakou motorkou (váha) ?
Bo já ne Když ji nakloním málo, tam motka má tendenci jet rovně i s zablokovaným kolem a když ji nakloním moc, tak motka skončí na zemi.
Co asi dělám blbě?
takové odlehčené téma. Umíte se otočit přes nohu? Jestli jo ..s jakou motorkou (váha) ?
Bo já ne Když ji nakloním málo, tam motka má tendenci jet rovně i s zablokovaným kolem a když ji nakloním moc, tak motka skončí na zemi.
Co asi dělám blbě?
1 reakcí na tento příspěvek Otočení přes nohu a vůbec váha motorky
Nedávno jsem narazil na tohle...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otočení přes nohu a vůbec váha motorky
TomasNBK> na suchym asfaltu to bude chtit vic odvahy
1 reakcí na tento příspěvek Otočení přes nohu a vůbec váha motorky
Zerog, čau, nie si sám. Mne sa to tiež zapáčilo, taká bezpečná aktivita a celkom frajerinka. Skúšal som to s endurom, huska TE 449 váha cca 120 kg, idem pozrieť TP , prevádzkový hmotnosť 126 kg. Tiež sa mi to nepodarilo, ono to na videu vyzerá jednoduché, ale v skutočnosti....je to na hovno.
PS: Teória hovorí jasne, píšem o otočke do ľava, do prava ani neskúšam-mrzácke koleno, síce na ľavej mám mrzácky kotník, ale ten je v čižme. No, k veci, nahnúť motorku na seba a oprieť ju o ľavú nohu, tým by som ju mal nadľahčiť. Potom by sa to zadné koleso mal šmýkať po zemi. No, malo, ale ono je to drapák a na bokoch pneu sú tie špunty najmenej opotrebené, teda na mojej motke. Skúšal som to na tráve, na hline, na betóne a už to radšej neskúšam, lebo mám z toho depresiu, aký som neschopák. Možno to bude tým, že tá pravá noha je stále prehodená cez motorku a asi by ju trebalo dvihnúť, ako keď ští pes ( to bude ono, tam je zakopaný pes) a nahnúť sa dopredu aby som motorku odľahčil vzadu a zaťažil vpredu. Lebo, darmo mám, zabrzdené predné koleso , ten zadok ju furt tlačí dopredu a nechce sa šmýkať do boku. Najbližšie skúsim polohu : ako keď ští pes a možno sa dielo podarí.
Takže záverom, zaradiť 1, zastaviť, oprieť motorku o ľavú nohu, zabrzdiť predné koleso, zaujať polohu , ako ští pes, zaťažiť predné koleso a odľahčiť zadné pridať plyn a pustiť trošku spojku. A keď sa to nepodarí tak zaujmeme polohu chcípleho brouka.
Naposledy editováno 21.09.2024 08:38:10
PS: Teória hovorí jasne, píšem o otočke do ľava, do prava ani neskúšam-mrzácke koleno, síce na ľavej mám mrzácky kotník, ale ten je v čižme. No, k veci, nahnúť motorku na seba a oprieť ju o ľavú nohu, tým by som ju mal nadľahčiť. Potom by sa to zadné koleso mal šmýkať po zemi. No, malo, ale ono je to drapák a na bokoch pneu sú tie špunty najmenej opotrebené, teda na mojej motke. Skúšal som to na tráve, na hline, na betóne a už to radšej neskúšam, lebo mám z toho depresiu, aký som neschopák. Možno to bude tým, že tá pravá noha je stále prehodená cez motorku a asi by ju trebalo dvihnúť, ako keď ští pes ( to bude ono, tam je zakopaný pes) a nahnúť sa dopredu aby som motorku odľahčil vzadu a zaťažil vpredu. Lebo, darmo mám, zabrzdené predné koleso , ten zadok ju furt tlačí dopredu a nechce sa šmýkať do boku. Najbližšie skúsim polohu : ako keď ští pes a možno sa dielo podarí.
Takže záverom, zaradiť 1, zastaviť, oprieť motorku o ľavú nohu, zabrzdiť predné koleso, zaujať polohu , ako ští pes, zaťažiť predné koleso a odľahčiť zadné pridať plyn a pustiť trošku spojku. A keď sa to nepodarí tak zaujmeme polohu chcípleho brouka.
Naposledy editováno 21.09.2024 08:38:10
1 reakcí na tento příspěvek Otočení přes nohu a vůbec váha motorky
co otočit moto kolem nohy, to je prd, ale otočit nohu respektive koleno kolem motorky, když ti noha zapadne do výmolu a zrovna to otáčíš kolem haxny ,ale nespadl jsem a dojel před barák... Akorát mě museli sundat, jednou nohou to na stojánek nešlo
1 reakcí na tento příspěvek Otočení přes nohu a vůbec váha motorky
Na enduru si to občas davam ale jen na mekcim povrchu kde to tolik nedrzi. Sotolina hlina sterk apod. Fakt je celkem treba se nebat a dát dost plynu a rychleji se spojkou aby se koło proste utrhlo. Jak na to pujdes pomalu zustane moc gripu a má to tendenci te vyhodit dopredu.
Pisu z pohledu 250 cc tupych endur. Yamaha wr250r. Vetsi mašina bude mít víc síly ale stejne je lepší to kolo trochu roztočit aby nemelo tendenci se chytat
Naposledy editováno 21.09.2024 20:24:54
Pisu z pohledu 250 cc tupych endur. Yamaha wr250r. Vetsi mašina bude mít víc síly ale stejne je lepší to kolo trochu roztočit aby nemelo tendenci se chytat
Naposledy editováno 21.09.2024 20:24:54
Tak jsem rád, že nejsem sám komu to nejde jak tu někdo psal, asi jsem k tomu ještě řidičsky nedospěl.
Jako zadek na nějaké hlíně nebo štěrku urvu, ale sem tam i tak to vezme přední kolo a zablokované ho tlačí dopředu. Možná je fakt, že mám prostě strach tu spojku rychle pustit .. nevím
Jinak kdo to umí, otočí klidně na asfaltu litra, za mě klobouček.
Mě zatím jediné co se povedlo, je urvat páčku přední brzdy
krokoš: mám to stejně jak píšeš, největší chybu asi dělám v tom, že nemám polohu těla vepředu.
Naposledy editováno 22.09.2024 13:46:50
Jako zadek na nějaké hlíně nebo štěrku urvu, ale sem tam i tak to vezme přední kolo a zablokované ho tlačí dopředu. Možná je fakt, že mám prostě strach tu spojku rychle pustit .. nevím
Jinak kdo to umí, otočí klidně na asfaltu litra, za mě klobouček.
Mě zatím jediné co se povedlo, je urvat páčku přední brzdy
krokoš: mám to stejně jak píšeš, největší chybu asi dělám v tom, že nemám polohu těla vepředu.
Naposledy editováno 22.09.2024 13:46:50
... k tomu je nejlepsi dospet postupne .... ja jsem treba prvne zkousel urvat zadek, a posla to do 90 stupnovyho vinglu na trialce 85 kilo na mokry trave. Proste pomalu. Pak na sterku, pak na asfaltu, jde to vsude, ale ten cit ziskat chvilku trva, a ucit se to s tankem neni dobry, zacina se s necim malym a lehkym proste, a pak se pridava. Jak k tomu jednou clovek ziska nejakej cit, tak uz to jde se vsim
1 reakcí na tento příspěvek Otočení přes nohu a vůbec váha motorky
Proč to dělat složitě, když na běžné silnici se normálně otočíš, jako na videu č. 2,3
Chce to trénink, návodů je na YT tři prdele
Čím výš má motorka těžiště, tím důležitější je správné načasování. Třeba s Tenere 700, se mi to nepodařilo vždy jak bych chtěl, ale s wr 250 r je to úplně jiná písnička a Scram 411 je na to taky vhodnej
Plnej rejd, spojka v záběru a hodně plynu, bez přední brzdy. Samozřejmě náklon.
Čím výš má motorka těžiště, tím důležitější je správné načasování. Třeba s Tenere 700, se mi to nepodařilo vždy jak bych chtěl, ale s wr 250 r je to úplně jiná písnička a Scram 411 je na to taky vhodnej
Plnej rejd, spojka v záběru a hodně plynu, bez přední brzdy. Samozřejmě náklon.
FJRPEPA> CZ 350 jsem si postavil s malym rejdem, a leckde se neotočim jinak než přes nohu.
250 panelka to umí hravě taky, pionýr, endura, atp. bez debat. Maximálně si člověk to rozhrábne na krajnici, kde je trošku prašnějc.
Bezpečnější u větších motorek je ale otočení na stojanu.
250 panelka to umí hravě taky, pionýr, endura, atp. bez debat. Maximálně si člověk to rozhrábne na krajnici, kde je trošku prašnějc.
Bezpečnější u větších motorek je ale otočení na stojanu.
Ahoj, otočit jde i těžká motorka, chce to jen cvik a nebát se. Otáčím KTM 1290 Super Adventure na šotoline nebo hlíně. Je lepší si vyzkoušet s lehčím strojem, ale pak to jde. Plný rejd, naklonit motorku( chce to cvik a vědět kam si našlápnou, aby to noha udržela v náklonu) a odpálit to( víc plynu a prudce pustit spojku. Na spojce jen jeden max dva prsty, aby ruka dál dostatečně držela řidítka). Samozřejmě ideálně se dívat kam pak chci jet. A zkoušet to. Ideálně na šotoline. Odkud jsi můžeme se o tom pobavit a zatrenovat.
lepší je otáčet motorku na místě bez nohy na zemi, stát ve stupačkách ale né rovně jako prkno, naklonit se, voroštovat, ale pomáhat si spojkou
vona se sama potom otočí jakoby kolem vnitřní stupačky
Naposledy editováno 26.09.2024 16:44:36
vona se sama potom otočí jakoby kolem vnitřní stupačky
Naposledy editováno 26.09.2024 16:44:36
do těch 160 kilo na vyváženým enduru se ještě dá, ale u mastodontů je to o strach, hlaně, když ti to začne padat na bok tak je problém s tou vnitřní nohou
začne se ti jakoby lámat přes bok motorky a stabilita jde do háje
chce to mít moto vyváženou na střed, což mastodonti teda nejsou a proto je to naprd
Naposledy editováno 01.10.2024 19:42:00
začne se ti jakoby lámat přes bok motorky a stabilita jde do háje
chce to mít moto vyváženou na střed, což mastodonti teda nejsou a proto je to naprd
Naposledy editováno 01.10.2024 19:42:00
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.