A když začneš jezdit kšefty samozřejmě oficiálně,tak je to výdělečná činnost tak potřebuješ profesák,nebo v zaměstnání jezdíš pro firmu=výdělečná činnost tak musíš mít profesák.
8 ks ve firmě, nikdo profesák nemá a nikdo ho po nás nikdy nechtěl.
Kdysi před pár lety byla fáma nebo nepřesný výklad zákona a policajti to i po pick-upech chtěli.
Rád bych věděl, zda existují nějaká dopravní omezení pro vozidla kategorie N1. Jedná se mi hlavně o "Zákaz vjezdu nákladním vozidlům". Platí tento zákaz také pro mé vozidlo? Děkuji za odpověď, Radim Koňař.
Pro vysvětlení. Označení vozidla N1 znamená, že se jedná o nákladní vozidlo do 3500 kg. To jsou kromě jiného všechna vozidla, která mají kvůli odpočtu DPH namontovánu dobře známou přepážku. Vztahují se tedy na ně všechna pravidla jako na ostatní nákladní vozidla, jak potvrzuje právník Zdeněk Svátek.
"Vozidlo je posuzováno jako nákladní, čili se na něj dopravní značka vztahuje. Ovšem bylo by možné, že pod dopravní značkou by byla dodatková tabulka s omezením do určité hmotnosti, například do 3500 kg, a potom by se ho zákaz netýkal."
Buď se ten právník mýlí nebo se jedná o dobrý legislativní nesmysl - proč někam nesmějí náklaďáky? Zpravidla kvůli rozměrům či hmotnosti, ne? Takže mám-li nějaké velké osobní SUV nebo mikrobus, tak tam můžu, ale s Opelem Combo ne. To je prdel.
edit: preklepy. To bylo tim rozcilenim
Naposledy editováno 17.05.2008 16:43:49
nx9005>Takze ten pravnik Zdenek Svatek je uplnej debil a samozrejme za to zadna pokuta nehrozi! Fuj, to jsem se zase rozcilil
Přesně to jsem si myslel. Sice bych se podobné absurditě až tak moc nedivil, ale přece jen mi to připadalo i na české poměry jako dost velký nesmysl.
nx9005>Hlavne neverte tomu odkazu z Ceskeho rozhlasu!! To psal uplnej idiot, ktery nerozumi vyhlasce! Vozidla kategorie N1 jsou nakladni automobily do 3,5t. Osobak nebo pickup se muze papirove take predelat na N1. To je ta znama prepazka. Vyhodou je, ze tim padem se na nej muze odecist DPH, protoze to v tu chvili neni osobni automobil. Znacka B4 "Zakaz vjezdu nakladnich automobilu" neplati pro vozidla kategorie N1 !! Do takoveho zakazu muzete vjet s pickupem ktery je dle TP N1, ale treba i s nakladnim Ivecem ktere ma celkovou hmotnost do 3,5t! Takze ten pravnik Zdenek Svatek je uplnej debil a samozrejme za to zadna pokuta nehrozi! Fuj, to jsem se zase rozcilil
edit: preklepy. To bylo tim rozcilenim
Dobře. Díky.
A můžu sundat vzadu tu síťku? :\
Bender>pokud se odebere ta prepazka tak je to brany ze vozidlo neni technicky uzpusobeny k jizde , resil sem to tu cca v listopadu tak hledej :)
Nereaguj na tak starý téma. Přepážka tam zůstala. Už to ani nevnímám. Minulý auto nebylo s odpočtem dph...omyl.
1 reakcí na tento příspěvek N1- Můžu řídit bez profesáku?
Zítra bychom měli zaplatit zálohu za "osobák", ale N1 a plni nadšení jsme jaksi včera narazili na omezení z toho vyplývající. Profesák ok, nebude třeba, ale byla tam nějaká zmínka o max. 100 km dojezdu bez tachografu nebo hmotnostní omezení pro připojení např. vozíku s 2 motorkama (P – (M + N × 68) > N × 68), ale to se týkalo nějaké čtyřmístné Dacie, ke které nešlo tím pádem vůbec připojit tažné. Většina diskuzí je staršího data, kdy se řešily především přepážky, teď jsou spíš aktuální ekoplakety, zákazy vjezdu do měst, obytných zón atd. Ne, že by to nějak výrazně mělo změnit rozhodnutí, páč když ji miluješ není co řešit, ale asi něco oficiálního by to nastudovat chtělo a taktéž býti trochu připraven...
Auto bude 2místné a napsané na firmu, která dělá i rozvozy objednávek (ale není to primární účel nákupu jako třeba kdybychom denně rozváželi zákusky po kavárnách), jde čistě o osobní preferenci, protože auto včetně uspořádání s přepážkou splňuje vše, co od něj chceme a ještě z něj sedíme na zadku, jak vypadá .
Díky