napiste mi nekdo neco o KTM EXC 525, ten kdo jste mel a mate o ni co psat:)
jako na endurko se mi to zda jako super stroj, jde mi hlavne o to , jake ma slabiny, abych pri koupi vedel na co davat pozor.
schanim uz dlouho EXC 300 ale porad se nedari, je jich strasne malo a kdyz tak je to za cenu, ktera neodpovida stavu
ted nizsi level:)
TT 600 na te jsem jel, dobre, super kvalitni drzak, ale docela tezke, mel jsem problem na ni prejed kladu v lese:)
XR 650R : tech je malo
pak jeste docela jde KTM LC 620
dikys
Himlhergotson>Joraell> byli to marzochy , bud si jistej
Bathed> Já ? :)
Tak sem kouknul na motospecs. a jsou tam modely s marzochama i s WP ... je ale fakt ze pravdivost toho webu je tak 50 %. Každopádně ty marzochi ležej ještě kamošovi ve stodole.. Myslím, že se dělaly 43 a 50 mm right ? tak ma ty Mxové širší 50tky. Bohužel brejle jsou rozlámané :)
Naposledy editováno 10.06.2008 22:08:55
Joraell mě za to zdrbe (
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Co se týče jízdních pocitů tak DR-Z je klidnější ale zároveň rychlejší a stabilnější, paradoxně díky jeho beránčí povaze si na něm troufnu mnohem víc "prasit". Moje pocity jsou ale zkreslený tím že na DR-Z jezdím rok a znám ho jako svoje boty.
250tka je výrazně lehčí (z principu 2T, i 530 exc oproti ní působí autobusovitě) výbušnější ale oproti jiným dvoutaktům zcela lineární, skoro bych řekl jak DR-Z jen s menším spodkem ale silnějším středem a samo vrškem. To jak majitelé píšou že se jim staví na pětku mě nepřijde, ale jsem opatrnej s plynem. Jestli nespěchám tak na ní míň řadím. Není moc pohodlná, ale jsou horší, celý den v sedle nebude takový lážo jak u DR-Z ale půjde to. Začínám si na ni zvykat a tu lepší ovladatelnost začínám objevovat, napři při náhlých změnách směru, opravdu jede kam se podíváš. Sériovej podvozek je pro enduro horší než u DR-Z.
Jinak vpodstatě klasický rozdíly mezi dvoutaktem a čtyřtaktem.
O spolehlivosti DR-Z se toho napsalo hodně, prostě držák. Když byl nějakej problém tak jsem si za to mohl sám (povolenej pastorek) a nebo mechanik (spojka), jinak standartní vyměňování spotřebáku a údržba
A teď ty rozdíly mezi 300 a 525 - shodný podvozek - platí, že do vinklů nebyl tak ochotný jako třeba Huska, ale u modelů 08 (525 nahrazená 530) už je to díky novému rámu výrazně lepší. Rozdíl ve váze není až tak zásadní, důležitější je jako vždy při srovnání 2T/4T poloha těžiště. To je u čtyřtaktu výš a tak jezdec v navazujících zatáčkách zvedá z vinklu větší váhu. Ostatně taky právě proto vyhrávají v superextrémech jako je Erzberg nebo LastManStandings právě obratné a mrštné dvoutakty. Čtyřtakt je z podstaty díky lineárnějšímu průběhu výkonové křivky jednodušší na ovládání plynem, ale pozor - na měkkém podkladu má podstatně větší tendenci pro "utržení" - tzn. že se snáz zahrabe. Při jízdě se jeví naoko jako línější a hodnější než výbušný dvoutakt. U 525 se ještě hodně projevoval ten efekt "postavené zdi" - tj. obrovká decelerace. To je nepříjemné při nájezdu do zatáčky - buď je třeba vymáčknout spojku a nebo se naučit najíždět pod částečným plynem. Výhoda motoru 525 je zase velký přebytek výkonu, takže jezdci promine třeba zařazený příliš vysoký kvalt. Výhody 2T se projeví nejvíce v rychlých zatáčkovitých pasážích (překlápění) a potom díky ostřejšímu náběhu výkonu třeba přes kořeny a kamení kdy je potřeba "potáhnout" z místa a obecně v jakémkoliv hodně členitém terénu. Nepříjemný je na zmíněných dlouhých rovných přejezdech.....
Ještě tu byla zmínka o HardEnduru KTM LC 620. Sorry, ale motorku bez vyvažováku nebrat........ Je to horší než zbíječka.....
bathed>hušky s jabkama.... XR, DRZ, TT - motorky z podstaty postavené pro běžné sportovní ježdění - odpovídá tomu líná a nezáludná charakteristika motorů (vespa psal že na DRZ může víc prasit než na ostré EXC - logicky!) podvozek naladěný doslova gaučovitě (zase Vespa psal že DRZ byla pohodlnější - logicky!) a celková geometrie je postavená tak, aby motorka jezdce (protože se předpokládá že asi nestrávil zimu s činkama v posilovně) neunavila. Naproti tomu EXC je ostré závodní nářadí! Motory ostré a jedovaté - povětšinou s přebytkem výkonu, se strmou křivkou nárůstu výkonu a točivého momentu. Převodovky s malými rozestupy mezi kvalty a s relativně nízkou maximálkou. Podvozky z fabriky surové s předpokladem dalšího naladění. Brzdy jedovaté, posaz a celková konstrukce uspůsobená pro gymnastiku za plné rychlosti. Ty první jsou schopné jezdit po silnici i v terénu - v obou případech to není žádná sláva, ale běžnému hobíkovi na vyblbnutí stačí. Ty druhé - na silnici naprosté utrpení, za to v terénu jsou ve svém živlu. Jestliže u prvních se dá říct že nezvládnou v terénu cokoliv, u druhých platí že limitujícím prvkem je vždy jezdec.
A teď ty rozdíly mezi 300 a 525 - shodný podvozek - platí, že do vinklů nebyl tak ochotný jako třeba Huska, ale u modelů 08 (525 nahrazená 530) už je to díky novému rámu výrazně lepší. Rozdíl ve váze není až tak zásadní, důležitější je jako vždy při srovnání 2T/4T poloha těžiště. To je u čtyřtaktu výš a tak jezdec v navazujících zatáčkách zvedá z vinklu větší váhu. Ostatně taky právě proto vyhrávají v superextrémech jako je Erzberg nebo LastManStandings právě obratné a mrštné dvoutakty. Čtyřtakt je z podstaty díky lineárnějšímu průběhu výkonové křivky jednodušší na ovládání plynem, ale pozor - na měkkém podkladu má podstatně větší tendenci pro "utržení" - tzn. že se snáz zahrabe. Při jízdě se jeví naoko jako línější a hodnější než výbušný dvoutakt. U 525 se ještě hodně projevoval ten efekt "postavené zdi" - tj. obrovká decelerace. To je nepříjemné při nájezdu do zatáčky - buď je třeba vymáčknout spojku a nebo se naučit najíždět pod částečným plynem. Výhoda motoru 525 je zase velký přebytek výkonu, takže jezdci promine třeba zařazený příliš vysoký kvalt. Výhody 2T se projeví nejvíce v rychlých zatáčkovitých pasážích (překlápění) a potom díky ostřejšímu náběhu výkonu třeba přes kořeny a kamení kdy je potřeba "potáhnout" z místa a obecně v jakémkoliv hodně členitém terénu. Nepříjemný je na zmíněných dlouhých rovných přejezdech.....
Tomu říkám hodně dobrý shrnutí...slovo odborníka
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
jedina nerest 300 (250) je vyfukove kolinko ktere trci do obou stran.jden kamen nebo vetsi pad a je v pr....
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
A kupodivu 300 taky docela ráda vaří, skoro jako 4T
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
ale ze 300 vari to mas pravdu , uz jsem 2x kupoval vicko chladice :\
bathed>nechci tě chytat za slovo, ale to co píšeš vlastně znamená, že bys na DR-Z tomu EXC na crosscountry stačil?
Klidně chytej, ale v životě jsem crosscountry nejel a asi nepojedu, takže nevím..
Víc budu vědět později, ale zatím na motokrosový trati jsem asi rychlejší s EXCčkem. Ale ne o moc. Ještě vem do úvahy že moje DR-Z je nejlehčí verze, je o kilo těžší než stará WR450F, takže žádnej mastodont. Na verzi S bych byl ale určitě řádově pomalejší, ta je jak popisuješ ve třídě jako TT-R a Ečkový Husky
Zdvihy to má ale slušný, takže přestavba je možná, je ale otázka jestli to má cenu.
bathed>hušky s jabkama.... XR, DRZ, TT - motorky z podstaty postavené pro běžné sportovní ježdění - odpovídá tomu líná a nezáludná charakteristika motorů (vespa psal že na DRZ může víc prasit než na ostré EXC - logicky!) podvozek naladěný doslova gaučovitě (zase Vespa psal že DRZ byla pohodlnější - logicky!) a celková geometrie je postavená tak, aby motorka jezdce (protože se předpokládá že asi nestrávil zimu s činkama v posilovně) neunavila. Naproti tomu EXC je ostré závodní nářadí! Motory ostré a jedovaté - povětšinou s přebytkem výkonu, se strmou křivkou nárůstu výkonu a točivého momentu. Převodovky s malými rozestupy mezi kvalty a s relativně nízkou maximálkou. Podvozky z fabriky surové s předpokladem dalšího naladění. Brzdy jedovaté, posaz a celková konstrukce uspůsobená pro gymnastiku za plné rychlosti.
Tak nezáludný a líný jsou třeba ještě sportovní 4T 250tky, a díky tomu jsou na nich jezdci tak rychlí.. neplatí vždycky že více je lépe ;)
Potom ty "civilní" endura, ty bych řekl naopak v terénu unavujou víc, projet si kamenitý koryto na LC4 je drsná posilovna :)) A vůbec celkově je ovládání ostrých strojů jednodušší (lehká spojka, dobrý brzdy, lehký všechno)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 | Muluri | 15 | 8.1.2024 v 11:17 Muluri |
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | Olihňos | 3 | 18.9.2023 v 20:36 Frantacz |
Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro Yamaha TT 600 R, KTM 690 Enduro, KTM 690 Enduro R | pospa5 | 18 | 14.6.2023 v 20:11 tucnak66 |
Nastavení předpětí pružiny Yamaha T... Yamaha TT 600 R | Blueracing | 8 | 30.3.2023 v 20:55 Blueracing |