


Hm,...lehkou ostrou novou (dnes tak za čtvrt mega) to nechci. To nepotřebuju. To už stačilo před 12-ti roky, kdy jsem prodal poslední svoje ostrý enduro KTM 450 EXC a dnes už na nějaký hard-off stejnak nemám ani věk, ani fyzičku. Ale hlavně mi před těma 12-ti roky vadily ty represe na motorkáře-enduráře v lesích. To mě natolik stresovalo, že jsem si tehdá řekl, že s endurem končím.

Nicméně za posleních třeba 7 let se mi jen na té silnici několikrát zastesklo, když jsem viděl nějakou polní nebo lesní cestu a to nedej bóže ještě nějakou úzkou do kopce mezi stromama atd. To mě pak hned napadalo,...kurňa, tady by to na endůru šlo.


Beta-ten novej model vypadá docela k světu, ale už to váží 140 kg. Místo toho zadního lízátka-to je taky nápad to dát na enduro, se dá koupit zadní blatník s držákem SPZ pod sedlo a hned to vypadá jako Enduro. Ale zase by se na tom dalo dojet i někam trošku dál prozkoumat lesy a polňačky a tak. A předváděčka se dá koupit za 130 tis.

Fantic-lehoučký hobby endurko se slabším motůrkem než Beta, ale váhou 120 kg za 127 tisíc-nová letošní model. To by byla taková hračka na odpoledne po polních a lesních cestách. Prostě takový hobby lehoučký endůrko na terének kolem komína.



Tady testovačka Beta Alp 4.0

Beta Alp 4.0
Tady testovačka Fantic XEF 250 Trail

Fantic XEF 250 Trail


Naposledy editováno 04.11.2024 20:37:40
krokoš píše: Len sa nedolám na jar, aby si celé leto odsral.
Neboj,...dávám pozor a jdu na to opravdu z lehka.




Naposledy editováno 11.03.2025 20:06:21
1 reakcí na tento příspěvek Beta Alp 40 vs Fantic XEF 250 Trail

Koukám, že jsi nic z endura nezapoměl a ani z používání audio-video techniky


a to jsem se díval jen do toho opekání buřtů. Zítra v práci skouknu zbytek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Beta Alp 40 vs Fantic XEF 250 Trail
storeman píše: Tedy Mates, pěkná vyjížďka
Koukám, že jsi nic z endura nezapoměl a ani z používání audio-video techniky
a to jsem se díval jen do toho opekání buřtů. Zítra v práci skouknu zbytek.
Díky Jirko.



callowsick píše: Matess727x> jsem dost ojedinělej případ bývalýho majitele CRF300L, kterej tu motorku napřed strašně chtěl a po střetu s realitou jsem z ní byl fest zklamanej.
Předně ten zadní tlumič - originál je tak málo zatlumenej, že je to na rozbití držky už při svižný jízdě na okresce. Zadní brzda se za 3tis km nerozbrzdila, zůstala tupá a slabá i přes správnej záběh, a potom opakovaný čištění a obrušování destiček a čištění kotouče.
Přední brzda nic mimořádnýho, ale alespoň se tvářila, že tam je.
Fakt mě vytáčely divný rezonance z airboxu. Couráš se na prostřední otáčky na čtyřku a ze sání jde klepavej pronikavej zvuk. A jo, ukazoval jsem to servisu, hledal info po netu a prej normální. Funkci to tedy nevadí, ale po celým odpoledni ježdění to fakt vytáčí.
Zpracování a slícování plastů....na sváru rámu jsem měl nasmrknutej kousek svařovacího matroše navíc, pod lakem, a na první pohled to vypadalo, že snad svár prasknul. Jo, pak to oblezeš a řekneš si, že dobrý, no stejně to nepotěší.
Mezi sedlem a zadním plastem mezera na palec, pod zadním světlem škvíra už jen tak na malíček (ale stačí, aby tamtudy lítalo bahno dovnitř na konektory).
že to nemá přerušovač, co umí LED blinkry, nebo že to má jen dvouvláknovku v zadním světle, to už člověka sere jen proto, že ví, že to Thajská verze má...
Na palubce byly dva čudlíky na přepínání funkcí. Jejich odezva naprosto tragická, někdy se nedaly zmáčknout ani bez rukavic = radši si ty funkce odpustíš, jak blbě to jde volit.
Jinak dobrý, motor docela jede, spojka jak pírko, nežere, pěkně jezdila po zadním. Když vidím, kolik lidí to spokojeně jezdí, tak možná byla i chyba ve mně a mým očekávání, ale já jsem jí docela s radostí zamával, když šla z domu.
Tyjo s tou svižnou jízdou na okresce, že to bylo díky zadnímu tlumiči o rozbití držky to mám úplně obráceně. Tam kde bych třeba se silniční motorkou na rozmlácený hrbatý okresce musel zpomalit, abych si tu hubu nerozbil, tam s crfem můžu držet fullgas a krásně to filtruje a drží stopu. Ale mám ten první model 250 rok 13, je možný, že ty nový tříkila maj ten centrál jinej. Ani když to na místě propružím, tak mi nepřijde, že by to byla měkká žvejkačka v rámci vyšších enduro zdvihů. Jo ta rezonance z airboxu na konstantní plyn při zvýšených otáčkách do kopce tam je a všim sem si toho u více Hond. Ale mám tam teď laďák a už to neslyším



Naposledy editováno 14.03.2025 07:06:52
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Beta Alp 40 Beta ALP 4.0 | v4o | 19 | 26.7.2024 v 14:20 radimnet77 |
Manuál Beta Alp 4.0 | xrkář | 5 | 13.3.2023 v 13:42 Yevgen |
jiné pneu v TP Beta ALP 4.0 | Fulham | 1 | 28.5.2020 v 20:33 Kohlstein |
Motorka na polní cesty a ne moc těž... Beta Alp 4.0 | agrarnik | 19 | 28.11.2014 v 14:56 Tchert |
Beta Alp 4.0 [1, 2] Beta Alp 4.0 | callowsick | 41 | 23.6.2014 v 16:46 Petr-Huska |