ale mam dotaz...jak to delate kdyz potrebujete zaroven brzdit???nejak jsem se zatim nenaucil drzet brzdu a vrkat do plynu(prsty mi z brzdy vzdycky sklouznou)...mate na to nejakej figl, nebo proste pri brzdeni meziplyn nedavate???
odpovedi typu brzdi zadni neberu ;)
Hondacbf1000 - tak ještě jednou - nejel jsi na všech motorkách proto tady tak jistojistě netvrď, že meziplyn při podřazování nemá smysl u žádný motorky. stejně tak když někoho baví podřazovat ve vyšších otáčkách, kdy by mu zadní kolo normálně ustřelilo, tak si tady vrkne, to je přece každýho věc, ne každej musí podřadit ve chvíli, kdy se už zadní kolo neutrhne. tak tady prosímtě pořád dokola netvrď, že meziplyn je blbost u VŠECH motorek..
1.) nemám moto z GP, ikdyž to je supersport, tak nejvíc táhne nahoře
2.) bavím se tu o Falešným meziplynu a ty sem taháš furt opravdový meziplyn z náklaďáku, v tom je obrovský rozdíl, tak nemíchej jablka a hrušky dohromady!
3.) u auta je synchronizovaná převodovka a přesto i tam ty falešný meziplyny dávám když je čas při sportovní jízdě
řaď si jak chceš ale nedělej tady v tom zmatky. Já jsem taky nejel na všech motorkách, zajímal by mne názor někoho s dvouválem třeba SP1,SP2, Ducati apod. kde maj vysokou kompresi v motoru, 4 vál s kompresí kolem 1:10-11 si nechá hodně líbit, ale s vyšší kompresí už řidič musí něco znát aby s tím uměl jezdit.
ale nenazývej to MEZIPLYN. Je to vrknutí s plynem při vymačknuté spojce, ale tomu se NIKDY NEŘÍKALO MEZIPLYN. To je jen a jen vrknutí s plynem, které nemá žádný jiný vliv na převodovku, než zvýšení spotřeby motoru. Zkus jednu nádrž jezdit bez vrkání a druhou si vrkej. Budeš mít o litr/100km vyšší spotřebu.
Když brzdí motor se zavřeným plynem, pak řadíš dolů a s vymačklou spojkou vrkneš s plynem, tak naopak prodloužíš dobu, než se potkají otáčky předlohové a hnané hřídele.
Na mokru to tam radši kopnu rychle, ale spojku pustím jemně, pomaleji. Kvůli tomu nemusím jezdit na všech motorkách, motorka s tím nemá nic společného. Společný je ale PRINCIP PŘEVODOVKY motorek.
Nojo, končím diskuzi, bavíme se fakt každý o jiném významu slova a hlavně málokdo pochopil činnost motorkářské převodovky.
Tak si ty vrkání užijte - holky se otočí vždy
hondacbf1000:
Zkus jednu nádrž jezdit bez vrkání a druhou si vrkej. Budeš mít o litr/100km vyšší spotřebu.
Když brzdí motor se zavřeným plynem, pak řadíš dolů a s vymačklou spojkou vrkneš s plynem, tak naopak prodloužíš dobu, než se potkají otáčky předlohové a hnané hřídele.
Srandisto Až teď mi došlo, že si z nich děláš prdel. Tohle přece nemůžeš myslet vážně...
já jsem nikdy neříkál že se bavím o meziplynu ale o FALEŠNÉM MEZIPLYNU ! A tomuto názvu mne učil učitel v autoškole před 12ti lety, btw. všichni tady vědí o čem je řeč, jen pár jedinců sem furt tahá dvakrát mačkanou spojku, to tady všichni víme, tak to sem netahej.
Spotřeba malinko povyskočí, to je pravda, ale já to vím a i tak to akceptuji.
Ale to cos napsal ( Virago komentoval ) je blbost na entou.
To, že budeš pomalu pouštět spojku ti stejně nepomůže, páč až ji pustíš, stejně ti otáčky vylítnou a zadní kolo trhne... a to o srovnání otáček - to jsi mne pobavil. Máš alespoň nějaké technické vzdělání?
1100Virago>hondacbf1000:
Zkus jednu nádrž jezdit bez vrkání a druhou si vrkej. Budeš mít o litr/100km vyšší spotřebu.
Když brzdí motor se zavřeným plynem, pak řadíš dolů a s vymačklou spojkou vrkneš s plynem, tak naopak prodloužíš dobu, než se potkají otáčky předlohové a hnané hřídele.
Srandisto Až teď mi došlo, že si z nich děláš prdel. Tohle přece nemůžeš myslet vážně...
teď sem si to četl 2x a vyjímečně čtu dobře.
K tomu pár rozebraných převodovek aut a dvě rozebrané převodovky motorky. Několik výměn spojky u auta přes den, jednu výměnu spojky přes noc, jednu výměnu spojky u fichtla.
Na Tebe nemám, to přiznávám.
Tak meziplynu zdar a fotbalu zvlášť...!
to teda nemáš a to ani náhodou , né vážně, podle toho co píšeš máš kvalifikaci větší, já jsem motory nerozebíral. Musíš mít tedy hafo zkušeností, tak to potom nechápu tvůj názor...že jsi přesvědčen o opaku...
nemám sice rozmontované motory ale naježdíno mám celkem dost, ani se neodvažuji to spočítat (cca 15let ježdění moto+auto, auto v práci,..), tak mi to přijde logické z těch zjištění během jízd co je a není dobré pro motor..
btw. taky mám strojní průmyslovku
Cobra357>BagoBorec>Cobra357>Když jsem to začal číst tak jsem napřed řval smíchy. Teď když jsem to dočetl, tak jenom zděšeně zírám !!!! Vůbec by mě nenapadlo, kolik lidí neumí řadit!!
Ono nemusí zákonitě znamenat, že kdo neřadí jako TY řadí hned špatně
Synu synu ! Rozhodně nemám problémy jak brzdit a ovládat plyn najednou
Cobra, nediv se. Tady hodně lidí přestupuje od počítače rovnou na litra a pak se bojí vrknout plynem. Z obav aby jim to neulítlo pod prdelí.
Proto ale vznikly ty nesmyslné hádky, co je a co není meziplyn.
Ano, na motorce si každý kope jak se mu zlíbí, ale vrkání ať nenazývá "meziplyn". Snad jedině "falešný meziplyn".
A kvůli prokluzu zadního kola vrknout s plynem až když kopne nižší kvalt, před puštěním spojky.
Z ješitnosti tady kdekdo nesmyslně hází rady, ale mě šlo o mechanickou funkci převodovka-motor.
Tak čus bus autobus.
P.S.: Autem mám najeto přes milion km, ale na motorce desetiticíce.
Vrknutím před podřazením zvýšíš otáčky motoru a přiblížíš je otáčkám převodovky po podřazení.Rozdíl mezi otáčkami nebude tak markantní a vše proběhne plynuleji.
Pokud nemám pravdu tak mě prosím vyveď z omylu
Ale hlavně se nechci hádat, tak už mi to zas nikdo nevymlouvejte.
Moc tomu nerozumím, ale motorka má jinou převodovku, než auto.
BagoBorec>hondacbf1000> Dobře, říkejme ,,vrkání" falešný meziplyn.I přesto mi přijde, že nemáš pravdu.
Vrknutím před podřazením zvýšíš otáčky motoru a přiblížíš je otáčkám převodovky po podřazení.Rozdíl mezi otáčkami nebude tak markantní a vše proběhne plynuleji.
Pokud nemám pravdu tak mě prosím vyveď z omylu
Máš pravdu A navrhuji ujednotit se na výrazech. Takže žádné VRKÁNÍ, nejsme holubi, nýbrž MEZIPLYN (prostě i když mezitím nedám neutrál, tak dávám MEZI - řazení - PLYN. Souhlasíte ?
ale bez problemu si pri brzdeni predkem podrazuji a brzdim motorem a u toho davam meziplyn... pokud chci ovsem zadkem brzdit intenzivneji, jen podrazuji a meziplyn nedavam
v kazdem pripade meziplyn asi prevodovce lahodi, kdyz podrazovani jde hladceji a ti co rikaji, ze je to kravina jsou asi bez citu. At to bylo XT, TDM, GSo, fichtl, FJR, GTR, Canyon, CBR ... vzdycky sly kvalty s meziplynem lepe a to i posledni roky vyroby
hondacbf1000>ChipGS> Protože nemá neutrály. Už se opakujeme všichni.
Měli byste tu diskuzi stopnout. teda zablokovat.
to by asi meli, protoze kdo to tu ma cist! po precteni stranky sem musel preskocit k posledni, protoze to je fakt neco. stejnak lidem, kteri nejsou schopni se zamyslet nad funkci mechanickych soucasti nevysvetlis jak to je, protoze jedna pani povidala.
hondacbf1000>ChipGS> Protože nemá neutrály. Už se opakujeme všichni.
Měli byste tu diskuzi stopnout. teda zablokovat.
Pravda pravda....opakujeme:)
a zablokovat? ze by motototalita, nebo motorasisticky prispevky? ty jeden falesnejmeziplyne!!!
mezi nas cistokrevny meziplyny se nehodis tak si davej pozor na PLYN
at nemusis vecer honit prikryvku po strope:)
Naposledy editováno 28.09.2008 09:54:38