pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...
Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
2 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Stev píše: dewwil> na tom kotouči cos dal je v nejslabším místě minimálně 3x tolik materiálu.
To asi jo... já jen nevím jak to brzdí, když pominu prasknutí a zkroucení tak to musí brzdit totál na prd, ne? Menší třecí plocha...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
dewwil píše: To asi jo... já jen nevím jak to brzdí, když pominu prasknutí a zkroucení tak to musí brzdit totál na prd, ne? Menší třecí plocha...
to na zadní brzdě přesně potřebuješ
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
e: už to chápu, kdo brzdí je druhej
Naposledy editováno 09.04.2015 09:28:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
T=f.N
Třecí síla = součinitel tření x normálová síla
Edit: pokud mi nevěříš, tak tady
Naposledy editováno 09.04.2015 09:34:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
dewwil píše: Stev> Tak na V2 to chápu, ale když to vidím na okruhu i na 4V kde kluci honěj každou setinu vteřiny a jdou na obě brzdy a někteří je maj jak ementál...
e: už to chápu, kdo brzdí je druhej
nic takovýho, zadní brzda slouží jen ke stabilizaci motorky případně změně směru v zatáčce nebo s ní můžeš pomoct ke driftu, a hlavně nemáš v noze zdaleka takovej cit abys je správně nadávkoval. Takže na to hamtneš a potřebuješ ať to trochu brzdí, a ne se zablokuje kolo.
Navíc když brzdíš pořádně přední, tak na zadní potřebuješ opravdu hodně malou sílu aby se bloklo kolo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Stev píše: Jasek> jestli zadni brzdu nepouzivas, vyhod ji uplne. Tohle je o hubu.
tohle je ale taky solidní rada
dewwil píše: To asi jo... já jen nevím jak to brzdí, když pominu prasknutí a zkroucení tak to musí brzdit totál na prd, ne? Menší třecí plocha...
Brzdný účinek není závislý na ploše, jen na materiálu - součiniteli tření. Plocha kotouče a desek dělá jen životnost
jedinej problem jsou ty velky diry - ze muzou z desek vytrhavat kusy materialu, nebo ze se kotouc s malou tloustkou a navic rozvrtanej zkrouti nebo roztrha... ale tady bych se toho asi nebal....
havrajz píše: tohle je ale taky solidní rada
No už jsem viděl dvě TLR, kde ji opravdu neměli, jedno tady v ČR, nebudu jmenovat a druhý na netu... Když jsem se ho ptal tak prej ji stejně nepoužíval a když ji někdy potřeboval tak ubral nebo o kvalt či dva dolů a využíval decelerace V2...
dewwil píše: havrajz> no jo, ale třeba tam píšou i drsnosti povrchu a přítlačné síle, jelikož seriový kotouč má jinou drsnost povrchu než třeba ten co už je takhle odlehčen vyráběn, tak by zas, aby zvětšil přítlačnou sílu měl mít výkonější brzd. pumpu na odvrtaný origo kotouč nebo jiné drsnější desky??? Ale věřím, že to brzdit bude i tak...
drsnost povrchu kotouče a desek je věc pomíjivá po prvních 500? km kdy si desky sednou a z kotouče ti zmizí i stopy po prvotním broušení...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
havrajz píše: tohle je ale taky solidní rada
no hele než tam mít tenhle ementál kterej může prasknout a zablokovat mi kolo, tak radši nic. Já bych na motorku s tímhle nesednul, na motorku bez zadní brzdy jo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Stev píše: no hele než tam mít tenhle ementál kterej může prasknout a zablokovat mi kolo, tak radši nic. Já bych na motorku s tímhle nesednul, na motorku bez zadní brzdy jo.
já bych teda nesed ani na jedno, asi jsem připosera... ale každýho věc
Jde o to, že se ti může něco stát i s přední brzdou a pokud tam nemáš ani tu ementálovou zadní, tak krom motoru nemáš čím brzdit!
asi se budeš ptát co se může stát s tou přední - třeba prasklý banjo, prošoupaná hadice, prasklá gumička v pumpě, vyvařená kapalina....
havrajz píše: já bych teda nesed ani na jedno, asi jsem připosera... ale každýho věc
Jde o to, že se ti může něco stát i s přední brzdou a pokud tam nemáš ani tu ementálovou zadní, tak krom motoru nemáš čím brzdit!
asi se budeš ptát co se může stát s tou přední - třeba prasklý banjo, prošoupaná hadice, prasklá gumička v pumpě, vyvařená kapalina....
šlo mi jen o výběr menšího zla, ale zas máš pravdu že to už je asi lepší vůbec si nevybírat. Nicméně možnost že přestane fungovat přední brzda je přeci jen malá, a pravděpodobnost že to zachráníš zadní taky.