laďa-prášil píše: http://www.petealbrecht.com/blog/deltic2.jpg Zdenalbenal> ty snad chápeš "jeden by chodil klasicky a druhej bezkontaktně" ? pokud jde o dvoutakty, asi jsem o většině četl nebo viděl. Takovou kravinu jsem ale nikdy nepotkal. Z toho vyplývá, že někdo z nás málo čte... Motory toho typu co myslíš nejsou tak neobvykle, byla dokonce např. tři kliky v trojúhelníku s písty běhajícími mezi nimi. Bezkontaktně - no asi jo, jinak by něco bylo na sračky. Když se to takhle definuje. OMG
Prototyp jako nápad jistě k oblasti zájmu, ale jako funkční je to totálně polovina motoru k ničemu, neúčinnost a opotřebení muselo být šílené.
2 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
laďa-prášil píše: není to prototyp, motory poháněly lokomotivy... výhody je zřejmá, nemá to ventily, těsnění pod hlavama... právě spolehlivost a bezúdržbovost byla výhodou těchto motorů...
No přiznám se, že spolehlivost a hlavně servis na tento motor mi přijde hodně zvláštní. Jdou dva proti sobě, takže dvojnásob pohyblivých částí, jakmile povolí jedinný kroužek, zcela se změní fyzika u dvou pístů najednou, nejsem si jistý, jestli účinnost protiběžných pístů má vůbec cenu řešit, myslím, že těsnější vyhrává.
Trošku jsem si to prohlédl více než předtím. Tím, že odpadla třeba hlava nebo těsnění pod hlavou přibylo plnění 3x pro každou soustavu pístů samostatně, nedá se využít centrální systém plnění, navíc v účinnosti je otázka vyplachování, když se dívám, že se otevře výfuk téměř současně se sáním a nevzniká tam vůbec systém podtlaku, takže jistě musí být dost silně přeplňovaný ten motor, protože samovolně si nic nenasaje. Plnění palivem vyhání spaliny do výfuku a ten tlak v palivu musí být dost velký aby to stíhal. Tři klikové hřídele propojené mezi sebou v účinnosti také nejsou zrovna ideálem a není nikde vidět kde a jak je to propojené například s převodovkou. Není nikde vidět systém chlazení a vzhledem k tomu, že to je dvoutakt, teplo tam určitě je i vzhledem k velkým tlakům. Mazání bych řekl, že je jednak olejem v benzinu a jednak musí být mazány i klikovky.
Vypadá to hezky, není to špatně funkční, ale oproti klasice bych řekl strašně drahá výroba, provoz i servis s hodně malou účinností. Ale je to hezké, neodsuzuji ani nezatracuji. V době, kdy nebyl problém s palivem se dělaly různé vynálezy, dneska si nedovedu představit nákladovost provozu i výroby tohoto motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
laďa-prášil píše: není to prototyp, motory poháněly lokomotivy... výhody je zřejmá, nemá to ventily, těsnění pod hlavama... právě spolehlivost a bezúdržbovost byla výhodou těchto motorů...
Zajímavé, ak se téma přestavby fechtla na dvouválec může dostat až k Napier Delticu. Mimochodem nepoháněl jen lokomotivy, ale i ponorky a lodě, ale to je vedlejší..
Hlavní výhoda není v absenci ventilů a těsnění hlavy, ale v nesymetrickém rozvodovém diagramu, který dovoluje vzájemné přesazení ojnic u protiběžných pístů. Tenhle motor byl plněný souproudem s dmychadlem. A že má uspořádání takové, jaké má bylo proto, že při značném počtu válců měl krátkou zástavbovou délku.
Tridac> Asi se budeš divit, ale největší, nejvýkonnější a nejúspornější motory světa, které pohánějí největší zaoceánské lodě jsou poháněny právě dvoudobými motory se souproudým vyplachováním. Tyhle motory mají nějvětší termickou i objemovou účinnost ze všech spalovacích motorů! A údržba? Řeknu ti to takto tyhle motory nemají spoštěč, protože takto velký starter by nikdo nevyrobil. Motor se nastartuje jen jednou při spuštění lodi na vodu a pak pracuje non-stop až do vyřazení. Tolik jen k té spolehlivosti a údržbě. Na stejném principu fungoval třeba i německý naftový 6-ti válec Jumo 205.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
Nastartuje se jednů a bude fungovat až do vyřazení z provozu .
1 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka
1 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka
Naposledy editováno 12.02.2014 09:07:42
1 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa21 nastertuje perfektne ale vyn... Jawa 50/21 Pionýr | máťa_moto_blázen | 13 | 9.10.2024 v 16:47 pitbikeros |
Startování Jawa 50/21 Pionýr | GreenBean | 10 | 10.9.2024 v 19:26 Kohlstein |
Motor Jawa 50/21 Pionýr | ddavča | 3 | 9.9.2024 v 11:58 Frantas |
Nasazení řídítek do představce - Ja... Jawa 50/21 Pionýr | VojtaSteiner | 2 | 9.7.2024 v 22:33 Kohlstein |
Jawa Pionýr kovový zvuk v motoru př... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 5 | 7.7.2024 v 20:11 Mirekdoda |