Po velmi nevydarene komunikaci ze strany DK Racingu, jsem nastesti natrefil na fajn motorkare, ktery mi Trimph XC800 pujcil na skoro cele dopoledne. Takze diky jemu, jsem mohl motorku trochu projet. Jelikoz nejsem spisovatel a soustredim se na body, ktere me zaujali, berte to prosim tak, ze muj dojem muze byt ciste subjektivni. Bohuzel zadny teren jsem s nim nejel, protoze bych se stejne bal, ze s vypujcenou motorkou neco udelam a vlastnik pak bude litovat jake trubce to motorku pujcil. Pneu na nove motorce jsou ciste silnicni a zadni ma 150ku, coz muze trochu limitovat vyber pneu. Po otoceni klicku se standardne rozblikaji kontrolky s tim, ze dokud nevyjedete, tak blika ABS. Nejak jsem nechapal kontrolku vypadajici jako na kontrolu tlaku v pneu, ale nemusim vedet preci vse. Motorka ma klasicke duse a vzhledne rafky v cerne barve. Uz jsem se vycerpal psanim, takze dal jen v bodech
Neutralni:
* bila barva je asi nejhezci
* je potreba si zvyknout na najeti neutralu, ale jinak chod prevodovky v pohode
* mechanicky plyn
* nema prepinani palivovych map, ale v tehle cenove kategorii je to normalni
* ve srovnani s podvozkem co mam ja (WP+zadni original Supertenere) je o neco tvrdsi
* nutno dat poradne chranice pacek, jelikoz ty original nevydrzi polozeni motorky, ale za tu cenu zeee...
* pro me nutno dokoupit nastavce riditek
* pri brzdeni motorem si i s original vyfukem lehounce "zaprdi", takove holcici prdiky (nebo utlumeny Wartburg )
Pozitiva:
* dvoudilne sedlo, docela pohodlne ale nevim jak to bude s delsim cestovanim, jelikoz to bych musel mit motorku na par set kilometru, da se zvednout asi o 2cm, coz bylo pro me tak sotva akorat (mam 189cm)
* zadni sedlo se odemyka vzadu a da se pod nej schovat zakladni vybava, bohuzel jine ulozne prostory motorka nema
* vypinani ABS je v menu pristrojovky
* jiz v zakladu 12V zasuvka
* ukazuje v zakladu zarazenou rychlost
* uz na 6ku motor zabira od cca. 42km/h
* nastavitelne packy
* gumove naslapy se daji vyndat v cuku letu
* jednoducha vymena prednich zarovek
* fakt lahodny motor, ktery necuka, nekucka ale proste jede dole normalne a nahore jako 4hrnek. U sve motorky hleda 6-ku, tady jsem hledal 7-ku v prevodovce.
* podvozek na to, ze se jedna o rozpoctovku je fakt dobry a jeste k tomu stelovatelny (jen fakt zaklad)
* pocitove lehka motorka
* zadni brzda brzdi velmi dobre
* ABS je dobre davkovane, zadne zbesilosti, jako u nejakych jinych motorek
* kontrola hladiny oleje je jen olejo-okem
* zadni brzda funguje daleko lepe, nez na jinych motorkach, fakt dobre brzdi
Zapory
* riditka jsou docela mekka, ze kdyz se na ne zatlaci, tak docela pruzi. Problem se podle me projevuje tim, ze pri jizde pres 100km/h vidim svetla aut za sebou lehce rozmazana. Neni to ale nic tragickeho, mozna ze vymena riditek vse vyresi.
* ovladani pristrojovky jde opravdu ztezka - holt to chce mit mozna grif na zmacknuti tlacitka (stejny problem jako jsem mel u KTM)
* zasuvka na 12V je ten maly typ
* packy jsou nachylne na lamani, takze zvazit jestli nekoupit obycejne
* kdo ji polozi vic nebo kdo i malo a nebude mit vzadu nejake drzaky na kurfy, tak se mu to pekne prodrazi, protoze zadni stupacky jsou docela dost na rane a hlavne jsou napevno navarene k ramu
* teplo od motoru jde docela fakt dost, takze po par kilometrech brzda, plyn v zatackach jsem citil, ze mi neco zahriva levou nohu, nic neprijemneho, ale citil jsem to. Stejne tak kdyz se zastavi, tak je zahraty i ram u motoru. Ve velkych vedrech to muze byt pro nekoho neprijemne, ale to nemohu posoudit
* chladic je docela dost na rane, ale pokud si poridite normalne vyssi padaky, pak to bude v pohode
* zaklapavani policajta je ztuhle, ale mozna staci promazat
Celkovy pohled:
Velmi pekny design, pocitove dobre ovladatelna motorka. Motor pekne prede v nizsich otackach, ale dokaze se rozcilit do vyssich otackach velmi rychle (skoda ze neni naladen vic na kroutak, ale ja srovnavam s moji Supertenere, kde mam 95Nm, coz je dost velky rozdil). Padne dobre do ruky a na tech par drobnosti co pisu v zaporech su bud zvyknete nebo je jednoduse odstranite. Pro me ma motorka jedine dva zavazne problemy - teplo od motoru (nekde jsem cetl v UK, ze se to snazi na forech resit a snad se jim to dari. Ja bych vydel zatim alespon nejaky plast na zakryti tech casti ramu, kterych se muzete dotykat nohou stejne jako to ma treba KTM na ramu, kde ho muzete osoupat nohou, proste jednoduchy plasti za par korun) a zadni stupacky spojene s ramem. Pokud se tyka zadnich stupacek, tak mozna lze navrhnout nejake drzaky kufru, ktere prvotni naraz poberou nebo si zaplatit havarijni pojisteni , protoze pokud ty zadni stupacky jednou oddelate, bude to na zadni casti ramu proste videt az do konce zivotnosti motorky. Nevim, jak jsou pevne a co se muze stat, jen konstatuji stav.
Vysledek:
Joooo libi se mi a koupil bych si ji, ale dokud bych tech par drobnosti nevyresil, nedalo by mi to spat , ale to asi vsichni vedi kdo me znaji. Fotky nejsou, nebyl na ne cas
Mini recenze JirikM zde v tematu:
Triumph 800XC
Na otestování jsem dostal variantu XC, která je upravená spíše do terénu. Oproti "silniční" verzi má delší zdvihy tlumičů, má drátěná kola, jinou šířku gum, kryty rukojetí .. atd.. Co mě ale nejvíc zajímalo byl motor. Motor velmi příjemně táhne do spodu až nahoru ... přesně jak se o tom píše. V žádný otáčkách jsem nezaznamenal nějaké kopnutí motorem nebo tak něco podobnýho. S motorem jde jet celkem svižně ... tak taky úplně v klidu na 6tku od skoro 60 km/h výše. Když to porovnám se svým VSTROMem (s předchozími motorkami to asi už moc nejde porovnávat) tak zkusím shrnout klady a zápory:
Zápory :
- slabší ochrana proti větru (VSTROM je v tomhle o kus lepší)
- divný zvuk 3válce ... takové šustění/pištění
- cena ... no ale to asi vždycky
+/- ?
- gumy jsem asi moc nevyzkoušel, přiznám se, že jsem se na těch užších co byly na XC trochu bál do náklonu. Čím víc přibývalo kilometrů, tím to bylo lepší .. ale na hodnocení to není .
Klady :
- Pohodlnej posez jak pro mě tak pro batůžka
- Motorově jede krásně v celém spektru otáček
- Výkonově jsem ani necítil, že nejedu sám - jen se to sem tam na nerovnosti lehce víc zhouplo
- ABS fungovalo bezvadně
- Brzdy hezky citlivý (zadní kolo mělo tendence jí velmi rychle do smyku při rychlejším brždění)
Moje zkusenosti (Jenik) s oficialnim distributorem DK Racing - pokud mam hodnotit jako ve skole, tak "5-", takze zvazte jestli od nich motorku kupovat nebo servisovat. V tematu jsou ruzne zkusenosti, ale vetsinou obdobne ty co mam ja. Ty moje zkusenosti mam i nektere zdokumentovane. Ti stastni z Moravy nastesti maji dobre zastupce Triumphu v Brne a Olomouci, coz mi z Cech toto stesti nemame.
KamilS - vlastnik XCeka a jeho recenze:
Plusy:
+ opravdu univerzální motorka, se kterou můžete dojíždět do práce i cestovat přes celou Evropu, jezdit silnici, ale i slušně řádit v terénu (záleží na obutí)
+ lehčí, ovladatelnější a příjemnější, než všechna ostatní cestovní endura, která jsem zkusil (800GS, 1200GS, LC8, ...). V terénu mi přijde rozhodně lépe ovladatelná než 800GS - to je hodně individuální, ale já jsem se nezkamarádil s jedničkou u GS
+ výborný motor - parádně táhne ve všech otáčkách, víc opravdu nepotřebuju a to si rád občas zařádím v terénu i na silnici. Rozhodně stačí na svižné ježdění a i na cestování s plnou polní ve dvou.
+ dobré sedlo už v základu (dělené, nastavitelné, pohodlné)
+ posez, ve kterém vydržíte 12hodin jízdy
+ přehledný a čitelný display
+ výborná světla
+ výborný alternátor
+ výborný podvozek vzadu
+ dobré brzdy, které mě ještě nezklamaly i při přejezdech slušných kopců
+ výborné ABS, které zabere až opravdu když to je potřeba a přiměřeně
+ dobrá cena
+ dobré servisní intervaly
+ slušná nabídka origo i neorigo příslušenství
+ rozhodně nejhezčí cestovní enduro!!!
Mínusy:
- spotřeba - hodně záleží na stylu ježdění. Dá se dostat pod 5l, ale i nad 7l
- pro mě zvuk motoru - někdo to vychvaluje, ale mě se to kvílení moc nezamlouvá.
- zvonivý zvuk koncovky výfuku, když prudce klesnou otáčky (vyřeší to nová koncovka)
- stupačky spolujezdce navařené přímo na rám
- čelní štít - nad 60km/h vytváří velký hluk a turbulence (už jsem rozhodnutý pořídit jiný)
- z japonské motorky jsem zvyklý na lepší ovladače světel a blinkrů - nechodí tak jemně a čitelně
- ovládání počítače na displeji je fakt na houby. Chtělo by to na řidítkách.
- chladič žene teplo na pravou nohu - ale opravdu nepříjemné to bylo pouze jednou, nebo dvakrát
- občas se mi zachytí nohavice o ukončení spojkového lanka u motoru
- chybí mi výstražné blinkry
- chybí mi teploměr
- chybí mi permanentně zobrazený počet celkových ujetých kilometrů
- chybí mi snadné vypnutí ABS
- chybí mi snadné nastavení podvozku - je třeba šroubovák! :(
- menší komunita lidí, než u známějších značek
+ i - dost tvrdý podvozek ve předu - někdy poskakuje na drobnostech, které jiné motorky vyžehlí. Na druhou stranu se s ním dá opravdu drsně skákat v terénu, bez dopadů na dorazy (takže bych vlastně měkčí nechtěl) :)
Naposledy editováno 08.11.2012 11:27:36
1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
">http://www.advrider....ivhqW3pxXL.jpg[/img]
Naposledy editováno 21.10.2012 21:40:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
Občas se relativně rychle projet neni řek bych na škodu.Ještě nejsem páprda
Tohle vlákno mě zajímá,protože se mi 800XC líbí a momentálně to mam tak,že kdybych měl jít do 2 motorek,tak jedna z nich pravděpodobně bude tahle,nebo HQ Terra.Kdyby jednu,tak to bude MM Granpasso.Už jsem tu správně?
Na těch fotkách je vidět, jak ta mašina leze z fabriky nedotažená
To že se dostane bahno pod sedadlo je hanba konstruktérů
Že to rovnou nemá kvalitní kryt motoru a zadního tlumiče
Letos to už nestihnu, ale na jaře bych rád testovací jízdu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
Jinak poslední motorky co šli z fabriky dodělané a dalo se s nimi rovnou vydat přes Saharu byly tak Afrika, Dominátor, Supertenerka750,BMW R80/100GS PD. Cokoli pozdějšího už je nutno upravovat, minimálně ochrana motoru,rozměr kol,podvozek,ulož.zavazadel, svody aby netrčely dolů pod motor, řadička+brzd.páka aby nebyl hliníkový nesklopný odlitek, aby se to v terénu uchladilo,.... Myslím, že v tomto ohledu je na tom Tiger800XC vcelku dobře, u BMW800GS tento základní set pro jízdu v terénu od TT někdo počítal na 60.000Kč, jestli se nepletu.Tento Tiger má v základu většinu věcí , o které jsem usiloval na Tigrovi 955i co jsem měl doma
Naposledy editováno 24.10.2012 10:08:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
Teď si to chce koupit kamarád
Byl jsem se na tom povozit a hrozně to padalo do zatáčky , řidítka se hned začala zavírat v rychlostech pod 30kmh jsem je musel tahat zpátky
1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti
Otázka kdo si to PR zaplatil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
Z těch starejch cos uved je podle mě asi nejlepší ta ST 750 a je fakt,že dneska už podobný téměř nikdo nenabízí.
Jediný výjimky jsou různý edice jako Stelvio NTX-pěkná,pohodlná,ale těžká,drahá a v reálu bude zhruba stejně rychlá jako Tiger 800.
Pak je 990 ADV Dakar,která tak nějak zadeklovaná je aj s padákama.Do terénu podstatně vhodnější,jenom to žere olej a benzínu taky dost-mohla by mít aspoň o 5L větší nádrž.Motoricky hodně zábavná(jenom mi při mý vejšce drnčela palice-potřeboval bych vyšší,nebo malý plexi),ale taky by mě zajímal rozdíl od 800XC v přímym srovnání,protože za těch 300k už by byl Tiger neskutečně vybavenej.
Jediný asi vady co sem u něj zatim teda zjistil je:zadní přepákování-dost na ráně a nevim,jestli to centrál vykreje,zadní tlumič-to nebude problém zadeklovat,aby na něj nelítaly šutry,všude zmiňovaný vedro od chladiče-už je nějakej upgrade?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
zmulin píše: Left> V jednom se na tom Monstru cestovat dá překvapivě v pohodě.Sice to je trochu opruz při delších přejezdech a v enduropasážích(s některejma jsme nepočítali,když byly zakreslený jako normální silnice...) je to pomalejší,ale na pěkný točitý silnici to zas vrchovatě vrátí.
Z těch starejch cos uved je podle mě asi nejlepší ta ST 750 a je fakt,že dneska už podobný téměř nikdo nenabízí.
Jediný výjimky jsou různý edice jako Stelvio NTX-pěkná,pohodlná,ale těžká,drahá a v reálu bude zhruba stejně rychlá jako Tiger 800.
Pak je 990 ADV Dakar,která tak nějak zadeklovaná je aj s padákama.Do terénu podstatně vhodnější,jenom to žere olej a benzínu taky dost-mohla by mít aspoň o 5L větší nádrž.Motoricky hodně zábavná(jenom mi při mý vejšce drnčela palice-potřeboval bych vyšší,nebo malý plexi),ale taky by mě zajímal rozdíl od 800XC v přímym srovnání,protože za těch 300k už by byl Tiger neskutečně vybavenej.
Jediný asi vady co sem u něj zatim teda zjistil je:zadní přepákování-dost na ráně a nevim,jestli to centrál vykreje,zadní tlumič-to nebude problém zadeklovat,aby na něj nelítaly šutry,všude zmiňovaný vedro od chladiče-už je nějakej upgrade?
podle ofigo ceniku stoji XCecko asi 270 a Advik 320, coz z hlediska vzhledem ke kvalite, neni zas tak velky rozdil
Jenik789 píše: podle ofigo ceniku stoji XCecko asi 270 a Advik 320, coz z hlediska vzhledem ke kvalite, neni zas tak velky rozdil
Proto píšu,že se to chce svézt,protože kačena mi přišla hodně dobrá a na Triumphu jsem ještě nejel,ale zas se mi líbí víc.Každá má i svý pro a proti a pokud by byly dobrý obě podobně,tak za 50k si myslim,že bych pořídil všechno co schází a ještě by zbylo na dovču.Každopádně já stejně budu řešit asi spíš ojetiny,nebo předváděčky a kdoví jestli to,páč se chystam stavět house
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
Jinak rád si motorky vylepšuju(viz předešlé moto-Tiger 955i) a i když je to někdy trochu pokus/omyl, celkově už jsem vlastnosti Dakara celkem vylepšil a do jara jej čeká trochu větší úprava, tak snad se to zdaří.Jinak jak už bylo řečeno-dnes by bylo hodně těžké na trhu najít stroj, který je skutečným CESTOVNÍM ENDUREM z výroby a není třeba jej přepracovávat z endura na cesťák nebo častěj z cesťáku na enduro.Jsou jen stroje co jsou této idei víc nebo míň vzdálené, u kterých to je méně pracné a nákladné.Proto mi přijde Tiger 800XC dost zajímavý a do budoucna bych ojetinu určitě zvažoval.To už se bude vědět i životnost a nekoupil bych už znovu moto co se nevyrábí min. 5let a má tudíž dětské nemoci vychytané
">http://www.offroadex...TigerCreek.jpg[/img]
Zde již horko na nohu jistě nefouká
Naposledy editováno 28.10.2012 11:44:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
http://www.icmn.cz/t...neboji_5663.cmn-foto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
PetrAT píše: Left> ten test si museli zaplatit asi přímo z fabriky , na to by asi české zastoupení nemělo
podle me se domluvili KTM a i Triumph, protoze KTM potrebuje pripravit pudu pro 1190 a Triumph potrebuje reklamu, takze ted vyhraje XC a na jare 1190, jak jednoduche. Jediny skodny je tedy zakaznik a ctenar CMN.
Kouknete kdo motocykly dodal KTM CEE a Triumph, takze bez lokalnich dovozcu .
Je to hnus velebnosti, protoze spousta lidi tomu pak veri.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
Left píše: Jenik789> Nevím jak často čtete ČMN, ale právě na autprovi článku -Kuba Nič, si hodně cením toho, že narozdíl od většiny ostatních píše pravdu, ať už chválí a nebojí se i kritizovat, což ostatní nedělají.Zkuste se sami podívat do starších čísel ČMN. A taky je to člověk, který to v terénu umí s velkým endurem, konkrétně jeho XRV750 RD-04.Takže ať se to někomu třeba nelíbí, já mu to co píše věřím.
Vyborne, aspon ma 1 priznivce, ostatni s kteryma jsem mluvil(vcetne me) ho nesnaseji, protoze plka nepodlozene nesmysli, ktere "jedna baba povidala". Proc myslis ze CMN jde do kopru? Jelikoz jsem si vyzkousel oboje, mohu taky neco rict a to ze je to reklamni nesmysl. Kdysy davno jsem si s tim pisalkem Nicem psal, ze ty jeho nesmysli jsou fakt blbosti a ze mu je dokazu, ale nemel zajem . Dle meho je to clovek, ktery zatloukl hodne hrebicku do rakve CMN. Zbohem CMN a radeji rychle skoncit, nez umirat s Nicem.
Tot muj nazor . BTW. staci si precist starsi clanek ohledne srovnani F800GS a 800XC a uvidite, jak si ty clanky protireci ohledne prave XCecka
PS. ty jeho plky lze jednoduse vyvratit v realu, ale to pan pisalek nechce
Naposledy editováno 01.11.2012 07:45:18
Jenik789 píše: Vyborne, aspon ma 1 priznivce, ostatni s kteryma jsem mluvil(vcetne me) ho nesnaseji, protoze plka nepodlozene nesmysli, ktere "jedna baba povidala". Proc myslis ze CMN jde do kopru? Jelikoz jsem si vyzkousel oboje, mohu taky neco rict a to ze je to reklamni nesmysl. Kdysy davno jsem si s tim pisalkem Nicem psal, ze ty jeho nesmysli jsou fakt blbosti a ze mu je dokazu, ale nemel zajem . Dle meho je to clovek, ktery zatloukl hodne hrebicku do rakve CMN. Zbohem CMN a radeji rychle skoncit, nez umirat s Nicem.
Tot muj nazor . BTW. staci si precist starsi clanek ohledne srovnani F800GS a 800XC a uvidite, jak si ty clanky protireci ohledne prave XCecka
PS. ty jeho plky lze jednoduse vyvratit v realu, ale to pan pisalek nechce
Tak nám je vyvrať tady prosím
1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
zmulin píše: Jenik789> Mě zajímaly ty plky
zaloz jine tema nekde jinde, at to tady neplnime OT
Jenik789 píše: zaloz jine tema nekde jinde, at to tady neplnime OT
Aha.Tak já to pochopil,že se ty plky týkaj srovnání XC800 s 990Adv. ,respektive F800GS.To by sem patřilo,řek bych,protože veškerý tyhle srovnání mi připadaj zajímavý.Pravej obrázek si stejně musí udělat až každej sám,ale může se stát,že něco přehlídne co by ho pak sralo a k tomu ty testy jsou.Když už si něčeho teda všimnou...Jestli jde o něco jinýho,tak na nový téma kašlu.ČMN moc často ani nečtu.
3 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
Edit: Mysleno nejakej starej test na kterej se odkazujes...
Naposledy editováno 03.11.2012 11:09:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis triumph [1, 2] Triumph Tiger 800 XC | Petr.E | 45 | 3.10.2024 v 19:11 skaza55 |
Servis Moto Bystré Triumph Tiger 800 XC | Pepa2778 | 13 | 9.9.2024 v 12:13 MilanR1 |
Triumph od roku 1990 Triumph Speed Triple, Triumph Speed Four, Triumph Sp... | Apo-Rider | 8 | 7.9.2024 v 13:48 kratkej01 |
nestartuje teplý Triumph Tiger 800 XC | RomanMan | 13 | 18.8.2024 v 13:31 Animals21 |
Triumph Tiger 800 XC-řetězová sada Triumph Tiger 800 XC | pega | 5 | 3.8.2024 v 00:32 assassin |