Téma: Jawablázni
9.2.2011 v 21:57
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.
AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
16
Jezdim pořád.
11
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Čmoud - raději Jawettu, ta je historičtější.
Bimbo - na to jsem koukal před časem taky, ono tam bude asi zádrhel v tom že je na Smolíkovi vlastně karbec co se dával do 125ccm jen jinak otryskovanej (a tím pádem ta půlotáčka co vyhovuje 476 nemusí vyhovovat Smolíkomotoru ).Občas to prostě je jakoby proti logice věci. Člověk si říká - je to bohatší, je to v cajku a ono prdlajs. Igy to vysvětloval tím že jak je to bohaté moc při té půlotáčce tak tam toho moc shoří a tím se to přehřejvá. Jemu taky zlobil jeden píst. Prostě budu zajíždět na testovacím kopečku k vysílači mobilů a tam se dá různě řadit a ne jet na jeden kvalt stejnou rychlostí delší dobu.
Bimbo - na to jsem koukal před časem taky, ono tam bude asi zádrhel v tom že je na Smolíkovi vlastně karbec co se dával do 125ccm jen jinak otryskovanej (a tím pádem ta půlotáčka co vyhovuje 476 nemusí vyhovovat Smolíkomotoru ).Občas to prostě je jakoby proti logice věci. Člověk si říká - je to bohatší, je to v cajku a ono prdlajs. Igy to vysvětloval tím že jak je to bohaté moc při té půlotáčce tak tam toho moc shoří a tím se to přehřejvá. Jemu taky zlobil jeden píst. Prostě budu zajíždět na testovacím kopečku k vysílači mobilů a tam se dá různě řadit a ne jet na jeden kvalt stejnou rychlostí delší dobu.
Taxem byl včera předat Korado po poléčení.
Nejakých 200km do Beskyd.
Je to poděděný stroj, dlůho stál a když se na něm před dvaceti rokama jezdilo, tak asi na obyčejný olej. No a já mám dvoutaktní enom pořádný .
Chcu tím říct, že kvalitnější olej sem začal poznávat před Vizovicama, kdy se nekde z hlavy nebo pístu ulůpl nejaký karbon...a po dojetí do cíle cesty to už jelo jak z praku.
Používání kvalitního oleja do málo výkonných strojů je zbytečné - tož, chlapci, néni to pravda.
Jednak se prodlůží životnost a čistý motor bez úsad funguje trochu jinak, než zalepený karbonem.
Poznámka - nehulil sem to na plný, ale tempem okolo čtyřicítky.
Milane - dělat tuning motoru bez jakýchkoliv zkušeností a eště s nevyzkůšaným jet téměř deset tisíc kiláků do Tramtárie, to je, mírně řečeno, dost riskantní.
A tři týdny na prckolo je málo, Šíma to možná zajel, ale z takového výletu je kulový.
Prdel jak Edy Mercx a očiska furt vypleštěné na asfalt.
Děkuju pěkně.
Za své prachy bych si chtěl taky neco pěkného užít.
Naposledy editováno 07.07.2014 14:49:55
Nejakých 200km do Beskyd.
Je to poděděný stroj, dlůho stál a když se na něm před dvaceti rokama jezdilo, tak asi na obyčejný olej. No a já mám dvoutaktní enom pořádný .
Chcu tím říct, že kvalitnější olej sem začal poznávat před Vizovicama, kdy se nekde z hlavy nebo pístu ulůpl nejaký karbon...a po dojetí do cíle cesty to už jelo jak z praku.
Používání kvalitního oleja do málo výkonných strojů je zbytečné - tož, chlapci, néni to pravda.
Jednak se prodlůží životnost a čistý motor bez úsad funguje trochu jinak, než zalepený karbonem.
Poznámka - nehulil sem to na plný, ale tempem okolo čtyřicítky.
Milane - dělat tuning motoru bez jakýchkoliv zkušeností a eště s nevyzkůšaným jet téměř deset tisíc kiláků do Tramtárie, to je, mírně řečeno, dost riskantní.
A tři týdny na prckolo je málo, Šíma to možná zajel, ale z takového výletu je kulový.
Prdel jak Edy Mercx a očiska furt vypleštěné na asfalt.
Děkuju pěkně.
Za své prachy bych si chtěl taky neco pěkného užít.
Naposledy editováno 07.07.2014 14:49:55
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbame, nekdy tak za čtrnáct dní, plus mínus.
Páč můj dvorní stavitel si zajel na praxi do Jú Es Ej, do státu Oregon získávat zkušenosti s montováním dřevěných baráčků.
To bych mu měl po jeho návratu vézt nejaké šrůfky na tuzemsků stavbu.
Stejně - do téj doby to budeš mět zasej zadřené tak o nic nedojdu .
Páč můj dvorní stavitel si zajel na praxi do Jú Es Ej, do státu Oregon získávat zkušenosti s montováním dřevěných baráčků.
To bych mu měl po jeho návratu vézt nejaké šrůfky na tuzemsků stavbu.
Stejně - do téj doby to budeš mět zasej zadřené tak o nic nedojdu .
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dnes jsem se celej den sprominutím sral s autem,vyndat poloosu,vyměnit manžetu a zas vše zpět zabralo skoro tři hodiny,docela jsem se stím babral čekal jsem spíše max. hoďky dvě,ale což hlavně,že je tam a pak ještě další naschromážděné resty.
Ale malou radost mi udělala 180tka po 145km jsem dolil 5litru benzínu čili spotřeba 3,44litru
a v zápětí druhá radost,sestřička mi z návštěvy země Moravské
Veltinské zelené ročník 2013-země Moravská-podoblast Slovácká-obce Čejč. a už z něho rvu špunt večer bude lalalala
Naposledy editováno 07.07.2014 20:35:27
Ale malou radost mi udělala 180tka po 145km jsem dolil 5litru benzínu čili spotřeba 3,44litru
a v zápětí druhá radost,sestřička mi z návštěvy země Moravské
Veltinské zelené ročník 2013-země Moravská-podoblast Slovácká-obce Čejč. a už z něho rvu špunt večer bude lalalala
Naposledy editováno 07.07.2014 20:35:27
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tak jsem se pustil do reinkarnace dvoukomráčů...vůbec nemám představu jak z toho vypreparovat ty přepážky
Vlasťáku, od keho ten zelený "ventil" je?
Třeba ho znám .
Kafi - já bych ty dvoukomoráky rozsápal na sračku tak, aby mě z teho zbyly enom ty dekle, dovnitřku na prvních 5cm bych nedal nic, pak přepážku, na tu bych navařil trůbel z díravého plechu (milimetrový stójí kolem 900 Kč, 1,5mm asi 1.400,- tabula 1x2m a máš to na šedesát výfuků) světlosti o neco větší, než koncová trubka, omotal bych to drátěnků a dal to dohromady.
Velikost kraválu se dá celkem lehko doladit délků výstupní trubky.
Naposledy editováno 07.07.2014 21:55:09
Třeba ho znám .
Kafi - já bych ty dvoukomoráky rozsápal na sračku tak, aby mě z teho zbyly enom ty dekle, dovnitřku na prvních 5cm bych nedal nic, pak přepážku, na tu bych navařil trůbel z díravého plechu (milimetrový stójí kolem 900 Kč, 1,5mm asi 1.400,- tabula 1x2m a máš to na šedesát výfuků) světlosti o neco větší, než koncová trubka, omotal bych to drátěnků a dal to dohromady.
Velikost kraválu se dá celkem lehko doladit délků výstupní trubky.
Naposledy editováno 07.07.2014 21:55:09
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Zdenál-Valenta Bronislav a je velmi velmi dobrý dal jsem sklenku pravda trochu větší a je přijemně cejtit v žilách ,už jsem si objednal další flaše až tam segra v srpnu pojede,asi se budu muset nenápadně vetřít,už jsem ve sklípku neseděl víc jak dvacet let,naposledy hned po vojně u kamaráda z vojny,ale kde to tenkrát bylo to si nepamatuju páč si z toho víkendu dodnes nepamatuju skoro nic.
Kehaj-tož tak dojeť
Naposledy editováno 07.07.2014 22:10:39
Kehaj-tož tak dojeť
Naposledy editováno 07.07.2014 22:10:39
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kafi, abys neřekl, že su sviňa, tož sem vytvořil přesný a názorný technický výkres absorbčního tlumiče .
Nekdo by mohl říct, že zezačátku nemusí byt volný prostor (já ho dělám tak zhruba jako objem válca), ale když ho tam neuděláš, dost to ovlivní délku výstupní trubky z výfuku a možeš to pak mět celé ne příliš dobře, správněji k hovnu.
Já to dělám tak a funguje to.
Tů tlumivků je normálně vidět durch.
Jeden dekl udělej vyndavací a zas tam dací a máš navěky pokoj.
Naposledy editováno 07.07.2014 22:32:40
Nekdo by mohl říct, že zezačátku nemusí byt volný prostor (já ho dělám tak zhruba jako objem válca), ale když ho tam neuděláš, dost to ovlivní délku výstupní trubky z výfuku a možeš to pak mět celé ne příliš dobře, správněji k hovnu.
Já to dělám tak a funguje to.
Tů tlumivků je normálně vidět durch.
Jeden dekl udělej vyndavací a zas tam dací a máš navěky pokoj.
Naposledy editováno 07.07.2014 22:32:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlasťák1973> Určitě už je suchej i špunt. Přijeď ty, zejtra posedíme na Sausforku a ve středu pojezdíme (začmoudíme) Krušnohoří.
Naposledy editováno 07.07.2014 22:32:34
Naposledy editováno 07.07.2014 22:32:34
Vlasťáku, tož teho neznám. Musím se poptat, co je to za ducha .
No v téj oblasti sů dobré vína, onehdá sem měl Hibernala z Dubňan a enom sem pomlaskával.
Kamoš má víno v takových nerez tankoch s plovůcím deklem a jak táhal taky snáď teho veltlína, tož jak to má průměr půl metra a výšku neco přes metr,zavonělo to a tů jiskru jaků to mělo - no, to se musí vidět .
Ináč v pátek stavjajů na Čejči máju (to bývá prdel...nekdy jim z ní padajů ožralí šardičáci) a jako finále je v pondělí diskotéka.
Mezi tým je všeobecné krojované trdlování.
No v téj oblasti sů dobré vína, onehdá sem měl Hibernala z Dubňan a enom sem pomlaskával.
Kamoš má víno v takových nerez tankoch s plovůcím deklem a jak táhal taky snáď teho veltlína, tož jak to má průměr půl metra a výšku neco přes metr,zavonělo to a tů jiskru jaků to mělo - no, to se musí vidět .
Ináč v pátek stavjajů na Čejči máju (to bývá prdel...nekdy jim z ní padajů ožralí šardičáci) a jako finále je v pondělí diskotéka.
Mezi tým je všeobecné krojované trdlování.
Kafi> Každá přepážka je po obvodu chycena 3-4 body a máš několik možností.
1. opatrně odsekat, ale s citem, aby jsi neprosekal tubus
2. bodování odvrtat a následně zavařit a zabrousit
3. změřit délku tlumiče bez víček, stočit novej tubus a použít jen víčka
Bodování je po obvodu znát.
Bimbam> Tak ať ti smolík už smolíkuje k tvé spokojenosti
1. opatrně odsekat, ale s citem, aby jsi neprosekal tubus
2. bodování odvrtat a následně zavařit a zabrousit
3. změřit délku tlumiče bez víček, stočit novej tubus a použít jen víčka
Bodování je po obvodu znát.
Bimbam> Tak ať ti smolík už smolíkuje k tvé spokojenosti
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
zdenalbenal>drátěnky? není lepší vata do 2t výfuku? Tak tím pádem by tam ta poslední přepáčka mohla zůstat...
falco43r> odsekat myslíš jak?
falco43r> odsekat myslíš jak?
kehaj píše: Vlasťák1973> Určitě už je suchej i špunt. Přijeď ty, zejtra posedíme na Sausforku a ve středu pojezdíme (začmoudíme) Krušnohoří.
tento tyden to už nedám,má peršít a k tomu to a tamto tak budu rád když se st/čtv utrhnu aspoň na odpoledne,v pá jedem na malou rodinou dovču na Lipno návrat v uterý,pokud se nic ne.... a pak snad pojezdím.
Zdenál-taky pomlaskuju,ale musím si něco nechat na zejtra(teda rád bych)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Maabo - co dotahovat dřív - makovice nebo svorník?
Kluci, co je makovice a co svorník? Mám v tom názvosloví trochu bugr.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
lubossak> Svorník je například to co, drží pohromadě válec s hlavou v bloku motoru a má na obou koncích závit. Makovice je ta část rostliny ve které zraje plod máku a také slangový název hlavy motoru.
Zdenalbenal> Ostré motokrosové tlumiče komoru před vatou nemají (kuchal jsem jich dost). Jen po celé délce děrovanou trubku stejného průměru jako vstup a výstup. Enduro tlumiče s přísnější homologací na hluky mají děrovanou trubku do kužele - zužující se k vyústění z tlumiče, nebo mají v půlce děrované trubky šikanu - esíčko či navařenou podložku - restriktor. V obou případech proto, aby se plyny vehnaly více do vaty a výfuk byl tak tiší.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
No a třeba je pak ještě takovej šroub co drží kartery k sobě pod válci a to je taky svorník.
Akamu - no, ono to ani tak nemusí být chyba v textu, ono to může být i převzatá chyba odněkud jinud. Já koukal i před časem na tu tabulku karbeců - dával sem na to odkaz včera Bimbo - a tam jsou u některých karburátorů také tyto hodnoty udané - půl otáčky na zajíždění, třičtvrtě na provoz po zajetí. Včera odpoledne jsem Smolíka na chvílu navrčel a jezdil s ním po ulici - no a na tu půlotáčku se to jakoby dusilo a volnoběh nešel, scípal, tož jsem nastavil podle ucha aby to mělo ten volnoběh takový normálnější a ejhle byl jsem téměř na Igym doporučené jednu a čtvrt a fous navíc.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Papírový palivový filtr na Jawu Jawa 250/559 panelka | ferokulda | 11 | Dnes v 11:52 Matýsek-GSX |
Cena v roce 1962 Jawa 350/354 Kývačka | martingrey | 28 | Dnes v 09:40 Drakl |
PAV 41/40 Jawa 250/353 Kývačka | neckyy | 24 | 11.11.2024 v 11:42 MarekHajny |
karburátor Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 3 | 3.11.2024 v 21:37 1100Virago |
matice na hlavu Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 3 | 2.11.2024 v 08:39 kokoška. |