Již nějakou dobu sleduji jak web, tak fórum a poslední dobou mi nedá spát jedna otázka - Proč kupujete silné motorky?
Abych vysvětlil, co mám na mysli... Mám najeto na motorce naprosté minimum a plánuji si koupit tuto nebo příští sezónu nějakou novou motorku. Aktuálně je můj favorit Kawasaki Ninja 250R (rád bych se dočkal nové verze pro rok 2010 s lepší technikou, ale to je asi jen můj vlhký sen, vzhledem k tomu, jak dlouho jim trvalo udělat v. 2008). Mám sice řidičák na A bez omezení (+ několik dalších na dvoustopé stroje ), ale nějak nevidím jediný rozumný důvod, proč kupovat jakoukoliv silnější motorku. Pro mě osobně je takhle silná motorka doslova konečnou - a to jak z ekonomických, tak i legislativních a čistě rozumových důvodů.
Rád bych vás tedy všechny tímto oslovil (především majitele silných supersportů - a z nich ty, kteří nemají možnost jezdit na okruhu) a nechal si vysvětlit, proč vlastníte tak silné stroje?
Z pohledu amatéra: Legislativa je naprosto jednoznačná (50,90,130) a stav většiny komunikací je katastrofální.
K čemu vám tedy je 100 a více koní na zadní gumě? Jak je využijete?
Jaký je rozdíl proti motocyklu, na kterém já plánuji začínat a vlastně i skončit (33 koní, max. rychlost o dost vyšší, než dovoluje zákon)?
Proč vlastnit stroj, co má větší sílu než běžné osobní auto, které i s pupkatou rodinou a psem váží 2 tuny a benzínu sežere méně, oproti vašemu stroji se 200 kily provozní hmotnosti?
Budu rád za každou rozumnou odpověď... Díky.
Jo jinak ale tady platí zákon schválnosti, bez papírů mám najeto asi jen 15 tisíc, a za tu dobu mě tak 10x ohrožovaly PČRové a měl jsem opravdu nahnáno, a s papírama mám najeto asi něco přez 40 tisíc všude po KV kraji, a ještě mě nikdy nikdo nestavěl, jen jednou páni se samopalem když utekl vězeň ze Slavkova, ale ti ani nechtěly vidět papíry, stačilo jim ukázat xicht , to se ale nepočítá, možná je to také tím že mám na to svojí taktiku, a je to hodně o štěstí, ale spíš to bude ten zákon schválnosti, už vidím jak kdybych sednul na motku bez TP, nebo kdybych si jen zapoměl papíry, tak by mě začala stavět hned první hlídka...
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
DMC.motobiker>No k tématu, ono je to fakt vo hubu jezdit na malorážce, sám jezdím ještě pořád jen na Monsteru 600, takže vím že slabá motorka může být mnohem větší riziko než něco silnýho, jak na tom přelezu těch 130 - 140 Km/h, tak už to nezrychluje, netáhne, a předjíždění trvá zbytečně dlouho, což opravdu není nic pěkného, navíc maximálka se mnou je nějakých 170 Km/h, takže když si začně nějakej blbej autař hrát na hrdinu, může mi i pěkně zatopit, a nedej bože mě může i předjet! Zato na mašině s obsahem kolem litra a výkonem nejméně 100 koní je to všechno na pohodu, stačí zato zabrat, a jede, nemusí se prostě už do ničeho přemlouvat, a je to mnohem bezpečnější, když má ten řidič rozum... Takže takhle, a proč jezdím na slabé motorce já? No prostě jen proto že zatím nemám na silnou, ale snad už to nebude dlouho trvat, už se chystám...
Hlavu máš aby ti nepršelo do krku?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
Když ten rozum nemáš, seš nebezpečnej na čemkoliv (pravda je tu jistá úměra s tim, kolik je to schopný jet)
Honit se s autařema?? Proč?? btw když bude mít slušný auto, i ten litr je občas málo.
Monster 600 slabá motorka? Vim že vše je relativní, ale tohle mi zní dost namachrovaně.
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
Je to slabá motorka, a nejslabší Ducati co ve své moderní historii vyrobili!
A s těma autařema, já se s nima ale právě nechci honit, chci je normálně slušně předjet a jet dál , samodřejmě když potkám třeba Astona, Ferrari, a jim podobné vozy, je to něco jiného, a když je to potřeba, pustím je před sebe už z principu, ale mám teď na mysli tu naprostou většinu těch borců v nějaký blbý dvaapůlce co si hrajou na závodníky...
Jo a ještě jedna věc, když už začnu předjíždět, musí to taky nějak vypadat ne , né že pojedu o 10 Km/h víc než to auto co předjíždim, co mám z toho takovej špatnej pocit, a připadám si jak když se začnou předjíždět dva kamiony, z nichž jeden jede 89 a druhej 93, ale předjet ho stejně musím, protože si chci užít zatáčky a autaři tam jezdí v průměru o 30 - 50 Km/h pomaleji než já... :\
U mě je ale možná problém v tom, že první motorka na které jsem někdy v 17ti vyjel do provozu byla Yamaha XV500, která má 50 koní a krouťák, a moje první motorka na který jsem začal jezdit někdy ve 13ti letech byla Jawa 250, takže takové ty dváci jsem si nikdá neužil, a proto mám teď možná skreslený pohled na to co je silná mašina, asi kdybych měl najeto na 125ccm třeba 10 tisíc, možná bych si šestikila víc vážil, ale takhle je pro mě obsah kolem 500 a výkon 50 koní to nejslabší, na čom se dá vůbec jet, a jezdit na něčem ještě slabším, co si už fakt ani nedovedu představit...
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
pan.bada>DMC.motobiker> Dave81...Souhlasím s Davem81, je vidět, že věk a zkušenosti tvoří rozum. DMC máš sice pravdu o rezervě výkonu, která ti pomůže překonat problémy v provozu, ale to platí hlavně u aut, pomalu každá motorka kolem 50 koní ti tyto situace na okreskách pomůže hravě překonat taky. Pokud vím i ten nejslabší monster má kolem 70 koní na dvouválu - to je slušnej výkon, na okresce seš s nim pomalu pán silnic. Ale jestli potřebuješ závodit s autama s rychlostí nad dvě kila, tak to potřebuješ fakt něco silnějšího ale je to pičovina. Kámoš jezdí raptora 650 a ujíždím mu akorát na výjezdech a na rovině nezávodíme, na okreskách je to o umění, ne o síle.
nejmenší monster pro japonsko měl objem 400ccm. Výkon kolem 35 koní. Evropský byly 600. ty maj výkon 40kw neboli cca 55 koní ;)
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
Dave81>to všichni: no rozhodně to na okrskách není jen o kW, a myslim, že konkrétně na tom monstru na klikatejch okrskách potaháš nejednu výkonnější motorku když víš co a jak s tim.
pokud okresky maj kvalitní povrch tak určitě ;)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
illMedvědGuzzin>Dave81>to všichni: no rozhodně to na okrskách není jen o kW, a myslim, že konkrétně na tom monstru na klikatejch okrskách potaháš nejednu výkonnější motorku když víš co a jak s tim.
pokud okresky maj kvalitní povrch tak určitě ;)
Jojo a na minibikovy draze zas vsechny potaha minibajk.
Bubrak ZX10R>illMedvědGuzzin>Dave81>to všichni: no rozhodně to na okrskách není jen o kW, a myslim, že konkrétně na tom monstru na klikatejch okrskách potaháš nejednu výkonnější motorku když víš co a jak s tim.
pokud okresky maj kvalitní povrch tak určitě ;)
Jojo a na minibikovy draze zas vsechny potaha minibajk.
asi tak ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
pan.bada>Bubrak ZX10R> jakou souvislost má uklouznutí v zatáčce s výkonem....a o umění jezdit sem se splet sory... je to o umění všude a vždycky ne jen na okreskách
Ja to myslel tak, ze je lepsi vychutnat vysoky vykon na prazdny prehledny rovince, nez spolehat na svoje umeni v zatacce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
Generiq>Bubrak ZX10R> To by mě zajímalo, jestli jsi při té jízdě, co máš v avataru, dal kolínko...
Dal sem kolenni vazy. Ne nedal, si blazen? Jel sem opatrne jak to slo, 3 kolecka (v Sosnovy) jen pro fotaky/kamery a rychle se zas oblict.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
pan.bada>Bubrak ZX10R> Ani v tom s tebou nesouhlasím, ale to už je subjektivum, já mám raději zatáčky a výjezdy, v podstatě ty okresky, než testování maximálky někde na dálnici...Každej ví jaký to je na supersportu už jen ve 250, kolik vteřin, ne minut tak vydržíž jet? pak tě smrkne nějaký bawo, porše, apd a akorát seš nasranej.
Staci par vterin. Jinak na ZX9 sem ve 260 jednou usinal. Pravda, ZX10 je v tom trochu jina, takovy jizdni kolo.
Ale jinak souhlas ze je to subjektivni, nema ale vyznam nekomu vyvracet ze ho bavi rychlost na rovince. Ja jezdim v zatackach s vetsi rezervou kvuli tomu co jsem psal, a ne ze bych nekdy nekoho nepredjel, nebo se nezvladl nekoho drzet (samo krom utahlych serpentyn, kde je spousta motorek vhodnejsich, casto i diky prevodu).
Jinak když nebudeme počítat ty výstřely do tmy jako je Ducati 400SS Junior a Monster 400, tak v moderní historii Ducati je Monster 600 nejslabší stroj co vyrobily, a pokud já vím tak silnější než 55 koní šestku nedělaly, jinak celkově je to super stroj, kterej je ale vhodnej spíš pro slečnu co váží 50 Kg a moc nespěchá a nebo pro 18ti letýho kluka co se chce vyjezdit, ovšem na to už to má moc Kw, ale slabá ta mašina fakt je, o tom se nemusíme moc dohadovat, stačí se svést a je to jasné, ale on i ten M750 je slabota, oproti M600 dá asi tak o 20 Km/h více, čekal jsem od něho teda víc, když už tak M1000Ds, to je mašinka podle mého gusta, také to není žádné peklo, ale jede to přesně tak jak si představuju, a asi bych si na něj nestěžoval...