Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Naposledy editováno 27.05.2014 00:09:51
Darth_Vader píše: Dík Dovi za reakci, já sem tu otázku blbě položil. Začnu od lesa. Jelikož ještě pořád studuju a peněz na provozní náklady moc nemám, potřebuji nějakou málo údržbovou motorku s co nejnižší spotřebou a s co nejnižší poruchovostí.
To nejsi sám a plně Tě chápu - s těmito požadavky na mašinu je nás víc takových, včetně mne...
Darth_Vader píše: Neženu se nějak za přehnaně vysokým výkonem, na cestach, které jezdím, stejně rychlostí nad 120 km/h dosahnu asi jen málokdy.
Do tachometrových zhruba 120 až 130 km/h jde WRko za plynem i pod zátěží úplně krásně.
Pořád se pohybuješ ještě v pásmu pod maximem krouťáku, čili s největším záběrem.
A ještě stále s přijatelnou spotřebou paliva při jízdě na nejvyšší (šestý) rychlostní stupeň).
Mrkni se když tak třeba na 3. stranu této diskuze, kde jsou tabulky s otáčkama motoru, s kvaltama a s reálnou (ne tachometrovou) rychlostí WRka.
Darth_Vader píše: Neženu se nějak za přehnaně vysokým výkonem, na cestach, které jezdím, stejně rychlostí nad 120 km/h dosahnu asi jen málokdy. U WR-ka se však bojím, že motor bude dostávat dost zabrat, i když má motor poměrně dlouhe servisní intervaly. Ve srovnaní s WR 250F, kde se počítají motohodiny a výkon je "téměř stejný", je to celkem zarážející.
Jenže to ryze terénní (ostré) eFko je odlehčený stroj optimalizovaný na výkon v terénu, ne na výdrž.
A jeho motor není "téměř stejně" výkonný, ale má ještě větší kompresi, jiné rozvody a je tak zhruba ještě o dalších 10 koní silnější než civilnější motor v Yamaze WR 250R/X. V této kubatuře je už pak takovýto významný nárůst výkonu nutně za cenu životnosti a servisní náročnosti - řeč je stále o vyhoněném motoru v ostrém WR 250F.
Naproti tomu v tomto vlákně diskutovaná civilní WR 250R/X je stavěná na výdrž i za cenu větší hmotnosti a menšího výkonu oproti ostrým strojům.
Yamaha WR 250R/X je celosvětově a dlouhodobě osvědčený, oblíbený a nikterak neošizený robustní držák, možná až příliš velkoryse navržený a vyráběný s perfektním dílenským zpracováním (a proto bohužel i poměrně drahý). Přitom všem ale s extrémně nízkými nároky na údržbu a s velmi nízkými provozními náklady. Jeho motor i podvozek vydrží strašně moc, takže i při jen minimální povinné péči Tě ten stroj přežije - toho bych se opravdu nebál.
_____
Přeberu to z jiné diskuze, i když se budu opakovat:
Jsou lidi, třeba cestovatelé v Americe, jako např. Mark alias BigDog a jeho kámoš, kteří právě na tomto civilním 250kovém WRku sjíždějí křížem krážem celý severoamerický kontinent, a to nejenom po cestách, ale pokud možno i po necestách.
Od Aljašky přes Kanadu a Státy až po Mexiko, nabalení na cesty mimo civilizaci, s velkou nádrží a ověšeni nosičema a báglama všude možně kde se dá - vepředu, na nádrži, po stranách sedla i vzadu.
A i v tomto režimu používání a po nájezdu u jednoho přes 72 tisíc km a u druhého přes 80 tisíc km jim mašiny šlapou stále jak nové před pěti šesti lety, bez nutnosti měnit alespoň píst nebo snad dokonce generálkovat celý motor.
http://www.bigdogadventures.com/WR250R.htm
http://www.bigdogadventures.com/
(Markův kamarád má v podobném režimu na WRku aktuálně naježděno přes 80 tisíc km)
WRko připravené na cestu na Aljašku
Naposledy editováno 27.05.2014 19:51:08
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Darth_Vader píše: Taky by mě zajímala spotřeba, když se jede okolo 100-120 km/h.
V tomto režimu nejezdím, takže podle svých zkušeností se spotřebou a její extrapolací z výkonové křivky si můžu jenom tipnout, že při jízdě po rovině ustálenou rychlostí zhruba 110 km/h by mohla být spotřeba WR250X (s hladkýma silničníma gumama) okolo 3.5 l/100 km nebo možná i o trochu nižší.
Jinak já si už třetí sezónu jezdím s Yamahou WR250X na pohodu po okreskách a mám zatím celkovou dlouhodobou spotřebu 2.77 l/100km:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Dovi píše:
Ahoj,
gratuluji Ti k pořízení WRka, a pozdravuj prosím u vás doma mou milovanou Vysočinu!
Tak pozdrav vyřízen Dovi
Jinak sháněl jsem něco místo skůtra na dojíždění do práce a na vyblbnutí a wrko mi přišlo jako ideální stroj. Navíc pro mě "dlouhonožce" je výška wrka ideální. Ještě mám dokonce mírně pokrčené nohy .
Do budoucna ještě pořídím druhou sadu kol do terénu (Warp9 ). Je to sice rana ale co
Už teď řeším kryt pod motor (vyrobím z hliníku) a kryty rukou.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Kardif píše: Tak pozdrav vyřízen Dovi
Jinak sháněl jsem něco místo skůtra na dojíždění do práce a na vyblbnutí a wrko mi přišlo jako ideální stroj. Navíc pro mě "dlouhonožce" je výška wrka ideální. Ještě mám dokonce mírně pokrčené nohy .
Do budoucna ještě pořídím druhou sadu kol do terénu (Warp9 ). Je to sice rana ale co
Už teď řeším kryt pod motor (vyrobím z hliníku) a kryty rukou.
Díky za tu službu s pozdravením krajiny okolo Javořice, udělalo mi to opravdu radost!
A jestli se Ti s těmi samodomo doplňky bude dařit, mohl bys sem pak dát pro inspiraci ostatním pár fotek, případně i s popisem "technologického postupu"?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Continental CONTI TKC80
předek 120/70
zadek 150/70
Užší v motokrosovém provedení nejsou, případně lehce zříznu špalky na bocích, ale dle zahraničních fór by v tom neměl být problém.
Následně mám dotaz, zda lze v Česku snadno koupit přední kryt motoru? Klidně i z plastu, jen aby nelítal bordel od předního drapáku přímo na motor.
JJNN píše: Dovi> Ahoj, rozhodnuto. Cena nových kompletních kol 21"/18" na WR250X by dle dealerů Yamahy vyšla na 30-47 kKč bez pneu a ještě by to nebylo jisté řešení. Takže objednám následující motokrosové pneu 17" a uvidím:
Continental CONTI TKC80
předek 120/70
zadek 150/70
Užší v motokrosovém provedení nejsou, případně lehce zříznu špalky na bocích, ale dle zahraničních fór by v tom neměl být problém.
Taky řešení, a nejrychlejší a nejlevnější.
Ale zkus se když tak ještě mrknout na ten odkaz od kolegy Kardifa
http://www.ebay.com/...f56559a1&vxp=mtr
Obě kola na konverzi z WR250X na WR250R (21" plus 18") za necelých 15 tisíc respektive za 729 US $, což je polovina až dokonce pouhá třetina toho, co Ti řekli v české Yamaze. Ovšem trochu to naroste o poštovný, a taky náš erár nepřijde zkrátka na cle a DPH. Ale i tak by to bylo za zlomek zdejších cen.
Naposledy editováno 27.05.2014 19:56:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Dovi píše: nimdus> To vypadá s tím odjezdem do divokých Karpat už docela vážně, a tak jestli je ta fotka aktuální, zlom vaz, užij si cesty i krásné přírody a v pořádku se vrať! A když si pak vzpomeneš a budeš mít čas a chuť se podělit o své dojmy a případně i o pár pěkných fotek, neváhej a hoď to klidně sem.
Díky!!!My jedeme až 7.6.,toto byl první test s bagáží v terénu,ještě pořád něco dodělávám-různý vychytávky,až bude hotovo tak sem hodím nějaké pěkné foto.
nimdus píše: My jedeme až 7.6., toto byl první test s bagáží v terénu, ještě pořád něco dodělávám-různý vychytávky, až bude hotovo, tak sem hodím nějaké pěkné foto.
jj, než riskovat, že se to cestou třeba nakonec postupně sesune na bok, je lepší to ještě teď doma důkladně poladit a předem v klidu odzkoušet...
Tak si to co nejlíp užijte, a potom poreferuj!
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Naposledy editováno 31.05.2014 11:31:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Motors píše: Taková cena se jen tak nevidí : http://www.motoinzerce.cz/motorky/yamaha/805586-wr-250-r.html
To teda nevidí.
Jenže ty nekvalitní fotografie v inzerátu jsou už asi rok a půl staré (dle EXIFu pořízené v lednu 2013) a mašina bude mít nejspíš už leccos za sebou. A prodávající si toho je jistě vědom, když to nabízí za čtvrtinu ceny nového WRka.
P.S.
Ale přesto by to mohla být dobrá koupě, např. už jen kvůli těm 21" a 18" kolům (třeba na přestavbu z X na R), a zbytek na ND - motor, převodovka, řídící jednotka, nádrž, palivové čerpadlo atd.
I když ono je ale klidně možné, že i v tomto stavu může být to inzerované WRko v plně pojízdném stavu, a třeba i ještě dlouho bude. Samozřejmě by to chtělo vidět mašinu i jejího majitele, dát s ním řeč, zkontrolovat podvozek, poslechnout si motor a motorku projet.
Naposledy editováno 03.06.2014 13:14:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
nimdus píše: ...fakt je, že Honda je tedy za 104t...
ee, Honda CRF 250L je za 115 tisíc.
EDIT - doplnění:
Na jaře 2012 vypuklo po reklamních masírovkách velké očekávání, když ji Honda ČR avizovala za sympatických 100 tisíc (přesně 99.900), aby ji pak v létě 2012 při zahájení prodeje zdražila na 107 tisíc (na 106.900).
No a letos Honda upravila ceny jak endura CRF 250L, tak komplementárního motardu CRF 250M, a to na 115 tisíc (114.900).
Naposledy editováno 04.06.2014 06:00:47
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Obracím se na Vás na zkušenější a prosím o rady. Protože sem motku koupil čistou, bez jakýkoliv doplňku potřebuji tedy nějaké dokoupit.
Takže začnu :)
Blástry:
Prosím o nějaké doporučení, něco sem probrouzdal a zatím se nejvíce přikláním k Cycra Probend, nějaké zkušenosti, pro a proti? Jako další alternativa přichází ACERBIS, tam jsou ale ohlasy jednou kladné a jednou negativní. Navíc jak je to s montáží, jsou na všechny motorky stejné?
Kryt motoru:
Ze začátku sem si myslel, že ho až tak nebudu potřebovat. Ale po tom co sem si všiml, že veškerý bordel z předního kola letí hned na motor sem si říkal, že bude asi lepší ho tam mít. V úvahu jich připadá spoustu, ale někdo tu již doporučoval od Flatland. Popřípadě nějaká další rozumná alternativa za rozumnou cenu? V ČR Flatland asi stejně nepořídím.
Zadní nosič:
V úvahu samozřejmě připadá originál, avšak si myslím, že by se mohl dát pořídit za rozumnější cenu. Tak kdyby někdo o nečem věděl prosím :)
Gumy:
Pro mé ježdění mi výkon u WRR absolutně nechybí, musím říct, že jsem zatím projel/vyjel všechno co jsem si umanul, ale co je samozřejmě trošku nedostatek sou ty defaultní skoro silniční gumy, jakmile člověk jede po trošku blátivé cestě, tak nedrží a nabalují na sebe bordel. Doporučení nějaké jen třeba o trošku víc terénní a aby se tolik nesjížděli? Na netu sem vyčetl chválu na Mitas, někdo však oponoval tím, že Michelin se hůře sjíždějí. Kdyby někdo měl bližší info budu rád :)
Ještě nahodím pár fotek alespoň mobilem :)
Tady mi došlo, že se ten chránič motoru fakt bude hodit, veškeré kamení, písek, atd rovnou na motor
Tento víkend sem byl na klasické vyjížďce avšak mě překvapil brod přes řeku, kde je normálně tak 20cm vody, ale jak teď hodně přšelo, byl tam asi tak metr :D Rozhodl jsem se to vzít zkratkou přes bažinu, ruce samozřejmě totálně popálené a pošlehané od kopřiv. Blástry sou tedy také potřeba :)
Nejraději mám nějaké takovéhle zapomenuté cestičky, kde nepotkáte živáčka, avšak cesta je fakt napínavá, kde se nakonec člověk ocitne. Tady sem vyjel nějakému pánovi na statku :D
Pokud se tu již něco z toho řešilo, tak prosím nekamenujte, pročetl jsem toho fakt mraky, tak už se ztrácím v tom, kde jsem co četl :)
Naposledy editováno 04.06.2014 11:46:10
Blástry: Pokud cheš to nejlepší tak Cycra Probend CRM s montážní sadou na řidítka o průměru 22.(Pokud už nemáš lepší řidítka s větším průměrem) např: Cycra probend CRM 22
Kryt motoru: Vyber takovej kryt, kterej ti nahradí i ty plastové kryty na rámu. Prostě něco co kryje i pumpu(je dost a ráně) např: Chránič motoru
Zadní nosič: Batůžek na záda :)
Gumy: Co mi vydželo docela dlouho a v terenu (né megabahno) byli Maxxis Maxxcross na tvrdý povrch. JInak jsem pak jezdil Mitas XT754 a ty byli v terénu podstatně lepší, ale rychelji ubývali na asfaltu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Dovi píše:
V tomto režimu nejezdím, takže podle svých zkušeností se spotřebou a její extrapolací z výkonové křivky si můžu jenom tipnout, že při jízdě po rovině ustálenou rychlostí zhruba 110 km/h by mohla být spotřeba WR250X (s hladkýma silničníma gumama) okolo 3.5 l/100 km nebo možná i o trochu nižší.
Jinak já si už třetí sezónu jezdím s Yamahou WR250X na pohodu po okreskách a mám zatím celkovou dlouhodobou spotřebu 2.77 l/100km:
Mit WRko, uzasnou motorku na zabavu, lehouckou, hbitou, schopnou prolezt neuveritelny veci, vyject neuveritelny vyjezdy, jezdit driftem, a jezdit s tim pod 3 litry po okreskach na spotrebu, to je zvlastni pristup. Ale holt kazdej jsme nejakej
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
S těmi gumami jsem furt nerozhodnutý, nechci koupit drapák a pak se párkrát projet i na asfaltu a sjet ho Budu muset ještě něco počíst.
Zatím děkuji za postřehy!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 292, 293] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8772 | Dnes v 10:37 ZdendaZB |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 23 | 3.10.2024 v 21:39 stomas |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |