Když před pár lety v Ducati příšli s tími, že končí s vývojem 2 válcových motorů, bylo to pro mě smutné oznámení.
Když jsem před 14 lety poprvé sednul na Ducati 1098, bylo to tak hodně jiné oproti těm 4V Hondám , Yamahám a úplně to změnilo můj pohled na ježdění na motorce. Ta motorka nebyla jenom nádherná, byla radikální, drsná, opravdovej závoďák. Tahle motorka způsobila, že jsem skončil s jízdou na silnici a začal s okruhama. Pak 3 roky CEC závodů atd….
Panigale 1299 posunula tento koncept až na vrchol, ale vývoj nezastavíš a tak jsem se s lítostí s dvouválem rozloučil a pořídil V4.
Z prvního svezení jsem byl trochu v rozpacích. Pořád je to sice Ducati, v nízkých otáčkách taková ucukaná, ten motor má do sametovýho projevu řadových 4V daleko, ale je to jiný. Když jste vzali za plyn 1299 na dvojku trojku, tak z nulových otáček to bylo „No to mě poser!!!“. Kdežto na V4 je to „ Ale jo jede to no ?“ Ani v tom středním pásmu to není žádnej zabiják. Peklo začíná až od 10tis. Takže na to si budu muset zvykat ? Jako samozřejmě je to rychlý jak kráva, ale tak nějak chybí to divadýlko kolem. Je to jako když jsi s ženskou která tě pořád chválí a když děláš kraviny, tak místo aby tě vrátila na zem tak tě vynáší do nebe. Možná to vypadá jako ideál ,ale po čase trochu nuda. Dost filozofování, třeba se jen budu MUSET přizpůsobit.
No nic sundám dekle, ať vidíme kam pokročila technologie ?
Je dobrý, že IMU jednotka už není umístěna debilně na předním světlometu, ale na lešení budíků, takže odpadá výroba držáku.
Také vzduchový filtr je umístěn zepředu po odklonění náfuku na krku řízení a nemusí se sundávat vstřiky a rozdělat půl motorky kvůli výměně.
Baterka je umístěná v nejvyšším bodě motorky pod nádrží – to je teda blbost…
Jo a už vím proč – na místě kde byla je totiž jakýsi eko septik do kterýho jsou svedený všechny oddechy a přepady. Tak to bude první věc kterou vyhodim.
Uchycení stupaček je vyřešený líp. Už nehrozí že při pádu to vytrhne kus motoru.
Na rámu je inovace oproti prvním modelům je zde odfrézovaná díra kvůli změkčení .
Kapoty jsou kůli proudění vzduchu víc nafouklý a jinak udělaný průduchy, aby lépe proudil vzduch
Aby se dala sundat koncovka výfuku, musí dolů zadní svod i podsedlák.
Je dobrý, že přívěra je na koncovce výfuku a tak tam po výměně nebude strašit.
Sériovej výfuk je těžkej jak prase.
Motorka opět srašně topí. Od začátku s tím taloši maj problém, přidávala se další expanzka, ale nic to neřeší. Kluci z naší crew v sezoně všichni měmili vodní
pumpy. Na jedné motorce dokonce padly 3ks. Takže chladiče budou další úprava.
Vysokou teplotu borci vyřešili tak, že už zde není teploměr ale jakési kostičky
Asi psychologie – když vidíš že má motor trvale 106 stupňů jsi víc v nervu než když svítí 3 kostičky.
Tak to jen pro začátek
Postupně jak budu pokračovat to sem budu sázet
Zima je dlouhá.....
dark-demon píše: sakra jak je mozny ze mu tohle v Ducati prodaj?
nebo to ma proste nejak zapujceny? preceneni mozny aby od nich koupil takovou motorku, ze si to nenechavaj do muzea nebo to nedaj jezdcum?
jako masakr, to neni mozny, jestli mu to fakt prodaj
vzhledem k jeho odběrům si myslím že to jde normálně a nedivil bych se kdyby ji dostal zadarmo.
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Nevím jak tam máš trubky k ABS , my to máme sundaný, možná ti tam budou trochu překážet. Dej si pozor na dotahování šroubů toho víka. Jsou tam nějaký lehký titan nebo hliník a utahuje se to jen asi na 2 kg. Je snadný je utrhnout. Šrouby na uchycení tý pumpy si kup nový , tím jak jsou vyhřátý jsou ještě křehčí. Kámoš když už to dělal potřetí, tak to měl pod 1 hodinu, ale on je trochu jinej oddíl . Tady fotka z jeho akce.
Až budeš tu pumpu objednávat, kup si i ten jejich silikon.
Tak ať se daří
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
feaczko píše: doucha> Super, díky moc za radu a informace. Ještě doupřesnění. Jsou potřeba nějaké přípravky? Viděl jsem dle manuálu nějaké aretační kolíčky. Jinak včera jsem zkusil motku po "vysušení" mezi válci nastartovat a nechat běžet, zda-li to odplivne znova nebo ne, zatím klid, tak nevím, nechápu. Ale asi s tím moc dlouho neotálet a asi radši udělat co? Zkoušel jsem jestli právě nevylítne i teplota apod, ale nic, sahara si to držela na max 3 dílky. Rozumím, podle fotek jsem si všiml hned, že tam máš "lepší přístup . Nové šrouby stačí jen k pumpě? Fakt díky, moje první italka, tak než člověk přijde a všechno zjistí, tak je trošku mimo
Jestli to tudy slintá, tak to udělej, protože až bude větší teplo, bude tam ten tlak vyšší a bude se to zhoršovat. Nevím jaký máš rok výroby botorky, ty pumpy prošly už 3. modifikací a ty poslední už zdá se drží.
Žádný přípravky nepotřebuješ, na to víko ty šrouby měnit nemusíš, ale kup si nějaký do rezervy
2 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Uříznutej límec z Al disku z auta , pár hliníkových jeklů a mezikruží s kobercem
Trochu laborování s úhly a délkami, aby se dobře zul tenčí předek i tlustej zadek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše: Čau závodníci, kolega se mě tu ptal v PM na zouvačku, ale protože mi nejdou dát fotky do PM, pošlu mu to sem. Je to už upgrade verze, protože u tý co jsem vozil mě vadila váha 12 kg. Bojuju s doložitelností dodávky a tak jsem hodně věcí zredukoval. Tahle váží 3kg
Uříznutej límec z Al disku z auta , pár hliníkových jeklů a mezikruží s kobercem
Trochu laborování s úhly a délkami, aby se dobře zul tenčí předek i tlustej zadek
ty si hračička jak svině... všechno si vyrobíš to je super !
Kubik19 píše: ty si hračička jak svině... všechno si vyrobíš to je super !
No já zas úplně hračička nejsem , konkrétně tady u toho jsem dlouho gůglil a všechno bylo obludně velký nebo složitý nebo těžký
Tak mi nic jinýho nezbylo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Kamikadze-Ace píše: doucha> krásná práce Pavle! 75% redukce hmotnosti při zachováníá funkčnosti, že ty máš něco od NASA v rámci materiálu
Čau Honzo,
Nevím jak to dělá NASA, já vždycky vymetu bordel pod ponkem čumím na ty zbytky matroše a pak z toho poskládám nějakou míčovinu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
TADY
Paradox je, že jsem vás objevil v diskusi na americkým fóru , tam řešili jestli se to dá přelakovat
Naposledy editováno 25.05.2023 06:39:02
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Použitý materiál je Polyamid PA11, díky té technologii rotování vlastně přispíváš k tomu, že ten plast je docela flexibilní. Takže hypoteticky bys tu nádrž měl dřív prodřít o asfalt, než že by praskla nárazem. Ale až uvidíš tu tloušťku stěny, tak než bys to prodřel, tak jsi dávno v kačírku
Vlastně jsme se inspirovali jednak u hlavních nádrží KTM 690/Husqvarna 701, které také nahrazují podsedlový rám, a pak zejména u KTM RC8C, kterou máme taky v garáži.
Kdybys měl zájem si tu nádrž (a motorku) prohlédnout, tak budeme 5-6. června na RaceCzechu v Brně a 7.6. na Ducati Day v Mostě. Anebo kdykoliv u nás v garáži v Brandýse nad Labem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
dewwil píše: Ahoj kluci, mám technický problém s 1098. Valím si to cca 250km/h a najednou ticho zhasnul motor, pak jsem to po cigáru nachrchlal, ujel 50m a zase zdechla do toho ještě najednou nevystavuje spojka, měkká páčka, do zdechnutí to bylo za jízdy OK. Než to rozjebu na atomy, nestalo se to z vás někdy někomu? Ať vím cca po čem jít? Moto nehlásí žádnou závadu. Díky
Čau, v době kdy jsem trápil 1098 na dráze jsem měl tenhle problém asi 3x. Jak to hodně vibruje tak se pořád něco povolovalo. Jednou to byla hlavní kostra, ale vzhledem k tomu, že jsi mechanik tak to jsi asi prověřoval. Ještě by bylo dobrý vědět jestli u toho výpadku zhasly budíky ...
Podruhý konektor stojánku, tam to bylo ještě dvouvodičově přes mikrospínač, který jsem měl vyřazený s klemu v konektoru. Nejvíc mě vyškolila přerušená pojistka řídící jednotky, která nebyla přepálená ale přerušená mechanicky uklepáním takže chvíli převáděla a chvíli ne, navíc to na ní nebylo poznat.
Pak se stávalo, že byl volnější kontakt na baterce. Může to být spoustu věcí to víš sám... ale tipnul bych nějakej spoj v elektrice. Moc jsem ti nepomohl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Zazi píše: doucha: Díky. Nějaké zkušenosti s nádržemi už máme, děláme spoustu let podsedlové nádrže na KTM 690 a Husqvarna 701, ty jsou ale vyfukované. U předních rally nádrží na KTM 790/890 Adventure jsme se naučili rotované plasty, funguje to skvěle a na těch Rally s tím nikdy nebyl problém. Loni naše 790 vyhrála Dinaric Rally a odpadala toho opravdu dost, a bez nějakého poškození.
Použitý materiál je Polyamid PA11, díky té technologii rotování vlastně přispíváš k tomu, že ten plast je docela flexibilní. Takže hypoteticky bys tu nádrž měl dřív prodřít o asfalt, než že by praskla nárazem. Ale až uvidíš tu tloušťku stěny, tak než bys to prodřel, tak jsi dávno v kačírku
Vlastně jsme se inspirovali jednak u hlavních nádrží KTM 690/Husqvarna 701, které také nahrazují podsedlový rám, a pak zejména u KTM RC8C, kterou máme taky v garáži.
Kdybys měl zájem si tu nádrž (a motorku) prohlédnout, tak budeme 5-6. června na RaceCzechu v Brně a 7.6. na Ducati Day v Mostě. Anebo kdykoliv u nás v garáži v Brandýse nad Labem.
Díky za odpověď
loni jsem po pádu řešil nádrž i podsedlák ale jestli jsem to pochopil, tak je tohle novinka. Líbí se mi to
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše: Čau, v době kdy jsem trápil 1098 na dráze jsem měl tenhle problém asi 3x. Jak to hodně vibruje tak se pořád něco povolovalo. Jednou to byla hlavní kostra, ale vzhledem k tomu, že jsi mechanik tak to jsi asi prověřoval. Ještě by bylo dobrý vědět jestli u toho výpadku zhasly budíky ...
Podruhý konektor stojánku, tam to bylo ještě dvouvodičově přes mikrospínač, který jsem měl vyřazený s klemu v konektoru. Nejvíc mě vyškolila přerušená pojistka řídící jednotky, která nebyla přepálená ale přerušená mechanicky uklepáním takže chvíli převáděla a chvíli ne, navíc to na ní nebylo poznat.
Pak se stávalo, že byl volnější kontakt na baterce. Může to být spoustu věcí to víš sám... ale tipnul bych nějakej spoj v elektrice. Moc jsem ti nepomohl
Naposledy editováno 25.05.2023 23:12:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
3 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Jindřej píše: dewwil> ou to je je ta horší varianta
mi povídej... Ale zpojízdnit to časem musím, takhle je to do výstavky a neprodejné... Ještě, že mám TLTéma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Super-anti-contra-multi-extra-uniká... [1 ... 5, 6] Honda CB 1100/EX, Buell 1125CR, Norton Commando, Duc... | TomasRA | 166 | Včera v 11:20 Koudy01 |
Ducati - Diagnostika Ducati Multistrada 1200, Ducati Diavel, Ducati Multi... | PP_MT | 1 | 30.10.2024 v 08:35 LukinNc750x |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 7 | 24.10.2024 v 10:36 Ozzy_ |
Panigale v4 2019 Ducati Panigale V4 | Richard_899 | 4 | 22.9.2024 v 19:04 Martin_V4S |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |