přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Kubak: hele je to seriovej Nomad CC, ten levnejsi. nejvyssi CC uz bylo moc vymeneny jsou jen kliky, za ty RF SIXC, chtel jsem aby to bylo v karbonu komplet, ram, kola, riditka, kliky
On novej Nomad je vic do sjezdova a to nevim jestli uplne potrebuju, musel bych se na tom svezt a vypada to, ze bracha nebude mit na krame predvadecku - tyhle velkozdvihova kola se jim spatne prodavaji i jako predvadecky, lidi co jezdi enduro do kola tolik nedaj. tzn budou brat spis tallboye, hightowery atd ...
jinak ja z nej tak nadsenej nejsem, funguje to suprove, ale proti predchozim generacim uz je to dost osizeny (srouby na ramu uz nejsou Ti ale ocel napr. ) a druha vec je ze to vydava porad ruzne pazvuky. prej je to u karbonaku bezny, ale me to stve. Ted byl u nas jezdit kluk s nejvyssim speslem enduro (karbon kola, komplet ohlins) a tomu to necvaka. ikdyz ja ted co jsem to prestal mejt tak uz jsem dlouho nic neslysel tuk tuk
klidne ti to muzu pujcit na svezeni, tam u vas jsou hezky traily, ze bych hodil do auta obe kola a dame "testovacku" ono by se treba na nakou takovou akci chytlo vic lidi z fora... nebo treba jested, ze bysme provetrali i Leka
jo a kdybych si dnes kupoval takovehle kolo a nemusel (a nemohl) mit SC tak bych sel do YT jeffsy nebo capra, o dost levnejsi a fakt super kolo.
Naposledy editováno 18.10.2017 18:59:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
mára929r píše: assassin> kolik to váží když je to v karbonu? ono asi jde o to aby se váha dostala co nejníž, když to stojí takový prachy, né?
jelikož mě assassin nalákal tak koukám na to YT Capra, a to má s Al rámem 13.9 kilo a s karbonovým 13.6 kilo, takže úspora celkem malá. I těch 13.9 je mimochodem hodně zajímavejch, nevím jestli se tomu dá věřit, protože je to míň než má drahej karbonovej santa.
YT Capra
SC Nomad
Naposledy editováno 18.10.2017 20:11:53
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Stev píše: jelikož mě assassin nalákal tak koukám na to YT Capra, a to má s Al rámem 13.9 kilo a s karbonovým 13.6 kilo, takže úspora celkem malá. I těch 13.9 je mimochodem hodně zajímavejch, nevím jestli se tomu dá věřit, protože je to míň než má drahej karbonovej santa.
hele, nerozumím tomu, ale menší hmotnost má můj scott a to je asi dost levelů pod než kola co máte vy
tak v čem je ta úspora?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
e: moje kolo je pěkný těžítko :)
Naposledy editováno 18.10.2017 20:14:06
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Stev píše: mára929r> tohle jsou kola na enduro, ty jsou obecně těžší, tlumiče maj delší zdvihy, asi robustnější stavba ...
tak to pak jo, však říkám že tomu rozumím jak koza petrželi, proto se tak blbě ptám. díky za osvětu
Stev píše: jelikož mě assassin nalákal tak koukám na to YT Capra, a to má s Al rámem 13.9 kilo a s karbonovým 13.6 kilo, takže úspora celkem malá. I těch 13.9 je mimochodem hodně zajímavejch, nevím jestli se tomu dá věřit, protože je to míň než má drahej karbonovej santa.
YT Capra
SC Nomad
v hmotnostech muze bejt docela bordel (13,5kg mi ukazal i konfigurator hlinikoveho RB bandit) , nekdy dost nesedi... rozdil karbon/hlina nemusi bejt tak velkej. tzn capra al s dobryma komponentama (YT ma za tu cenu top komponenty) vs Nomad se zakladnima komponentama muze bejt na stejno.
navic SC ma dva typy karbonu , lepsi a horsi, ten ram z lepsiho karbon (nomad CC) je o cca 300gramu lehci
vetsinou bejvaj hmotnosti udavany bez pedalu a nejakej mensi ram (u santy udavaj tusim hmotnost u Lka)
jinak to YT je fakt super, klidne je mozny ze parametrama santu prekona, ja bych do nej sel, kdybych na SC nedostal dobrou cenu... nejspis by mi stacil i ten AL
jinak muj ma v XLku s pedalama 13,2kg (vazil jsem i to kolo co mu rikam "tezitko" a ma komplet 15,3 coz neni fakt spatny, ten posledni upgrade ho sundal mozna i o kilo)
Naposledy editováno 18.10.2017 20:55:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
mára929r píše: hele, nerozumím tomu, ale menší hmotnost má můj scott a to je asi dost levelů pod než kola co máte vy
tak v čem je ta úspora?
hodne dela urceni toho kola, narocnej teren = ram musi byt pevnejsi. stejne tak vysoky zdvihy delaj hmotnost.
u kola co ma pres 160mm zdvihy je cokoliv pod 15kg uz dost dobry
jo a karbon nemusi byt nutne lehci, jde to pevnost a tuhost - tzn od dtejne firmy koupis stejne kolo ve dvou variantach karbon a hlinik, obe +-stejne tezke, ale karbon je pevnejsi...
ale casto se hraje hlavne na vahu. ono sundat z 16kg to kilo na 15...to je snadny a dokazes to za par tisic, dalsich pul kila uz stoji desitky tisic no a pak uz to ubejva po gramech a stoji to stovky tisic
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
vilemx píše: Neberte mě vážně, furu věcí zlehčuji. Takže nemusíte psát, že bych Nomáda nevyužil. Zatím jediný full, který bych si dokázal představit, bylo hliníkové enduro s leštěným rámem z masivních profilů, vidlicí jak z dětské krosky a zadní výškově stavitelnou stavbou. Cena nového prý hodně přes kilo. Kdyby v tom byl elektromotor, dokázal bych si to představit na vyblbnutí v lese jako náhradu kola i motorky.
opet slepa vyvojova vetev, ty se vyzivas v pruzkumu slepych ulicek cece
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
vilemx píše: Líbila se mi na tom ta robustnost . Jezdil to kluk tak 195cm/120kg a když v jednon rychlejším sjezdu hodil tlamu přes riditka po zaručení do hlubokého bahna, kolu to očividně nevadilo a jelo se dál.
cim tezsi kolo, tim vetsi nasledky od padu. to co popisujes je beznej zivot tehle bajku, takovyhle pady ani nepocitam...
neni to RB dragster? nic, ten co myslim nema 120kg :)
Naposledy editováno 18.10.2017 23:34:04
assassin píše: cim tezsi kolo, tim vetsi nasledky od padu. to co popisujes je beznej zivot tehle bajku, takovyhle pady ani nepocitam... :)
No to mi ani neříkej, že pády ke kolu patří V létě jsem snad po deseti letech hodil tlamu, když se v Rychlebkách podemnou snad hned druhý den prolomila lávka a mezi prkna se napevno zapasovalo přední kolo. Protože nejsem z nejlehčích (jinak by ta lávka vydržela, že jo) a jel jsem jen rychlostí svižné chůze (dojezd trailu přes škarpu), po šipce přes řídítka jsem sice dopadnul na ruce, ty mě ale neudržely, prolomily se a hlavní náraz schytala hrudní kost, která narazila do rukou sevřených v pěst. Tak nějak jsem to tam sice celý týden přetrpěl a odjezdil na půl plynu, ale když to ani skoro po měsíci stále nebylo ono, zašel jsem na RTG - prý to bylo naštípnuté. Takže si moc nedovedu představit, kdybych měl z kola za jízdy padat častěji
K tomu bytelnému enduru nebo skoro sjezďáku s motůrkem - fakt nevím, kam budu jezdit na motoce do lesa (jinde kromě pouště mě to fakt nebaví). Zhruba před deseti patnácti lety se totiž Češi zbláznili a vyrazili do přírody. Od té doby jsem projížďky krajinou začal vnímat jako stres, na koho kde narazím. Takže kochání a blbnutí se překulilo do neustálého skenování okolí. Řešil jsem to častými výlety do Rumunska, Afriky, na Ukrajinu, Bulharsko, apod. Jenže jen co děti trochu odrostou, těžko budu mizet někam dál. Takže festovní kolo s motrůrkem by mi asi absťák vyřešilo, ne? Do lesa s tím budu moc, dvakrát se nenašlapu, tvrdší terének to zvládne, kilometry ani fyzičku nehoním, tak co? Vygumovalo by to dva hlavní problémy - moji lenost furt šlapat a západoevropskou averzi vůči motorce v lese.
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
jasne da se jen vozit po lesnich cestach, ale kouzlo je prave v tom hard terenu, kdybys videl co se da jezdit, neveril bys, ja taky nechapal...ale jak to zkusis, uz nejde jinak :)
ad motorka v lese - vidim to stejne. jsou ale podle me jen 2 smysluplne cesty - elektrokolo, ktery ma pomocnej moturek, ale vychazi ze soucasnych enduro stroju - tzn kol ktery se za poslednich par let posunuly o velkej kus dopredu. sice musis slapat, ale diky pomoci motoru se i clovek bez fyzicky bezvadne sveze.
pokud slapat nechces tak cistokrevna E-motorka. tzn E-EXC KTM, Quantya a nebo treba ta Alta (ta je totalni porno, bral bych ji hned, kdyby sla dovezt za rozumny penize)
treti cesta je neco mezi - v cechca to dela treba boxxbike, nova kola ... ze zahranici treba Bultaco - to uz je kolo na kterym se jezdi jako na moto, vic kW motor, neslapes. tyhle kola ale konstrukcne vychazi z tech starej obludnejch DH kol, tim ze se na ne prida ta elektrika, tim se z tezkyho terenu a jezdeni v tom stylu o jakem jsem psal vyse uplne diskvalifikuji. Pak uz s tim muze jezdit tak fotrik po lesni ceste a kdyz joo tak prejede pangejt a nebo si da vyjezd jako "na Africe" ... podle me totalne slepa vyvojova vetev a vyhozeny prachy. vyrobci a prodejci tehle kol tohle neradi slysi a cili prevazne na motorkare, kterejm to pripada cool a jako reseni problemu "motorka v lese" ale kdyz se pak svezes s lidma co jezdi na kole, zjistis, ze je to na hovno, nic neskocis, v technickym terenu o nicem.
na kole se totiz jako na motorce jezdit neda (predstava ze sedis na sedacce a plynujes)
mam na to asi dost vyhranenej nazor, vzhledem k tomu jak pises jakej styl jezdeni v terenu - jak na kole tak na moto - ti sedi, asi by ti to motorkokolo nemuselo tolik vadit...
servisák na mě koukal jak kdyby to viděl poprví, a hned řekl že to potřebuje hasák, kterej nemá, aby se to povolilo. jedna matka byla vožvejkaná, páč mi to kluci údržbářský v práci zkoušeli povolit sikovkama, neboť se jim to patnáctkou klíčem podařilo stejně vožvejkat.
nebylo zbytí, skočil jsem vedle do OBI a koupil za 7 stovek hasák.
mezitím jednu šlapku povolil, tu kterou jsme ani nezkoušeli. tu druhou rozebral, aby zbyla jen ta osa a aby se měl ten hasák pořádně zarafnout. páčil to, houpal jse na tom jak vopičák a nic. poradil jsem mu aby jí sundal z kola a dal do svěráku že by to mohlo jít líp. no, po chvilce mi dal za pravdu, sundal to, ale to jsem ještě nevěděl že nemá svěrák ale svěráček, takový tintítko, jako by opravoval hodinky a né kola
mordoval to všelijak asi 10 minut, až jsem to nevydržel, řekl mu ať mě k tomu pustí, omotal kliku hadrem, pořádně utáhnul (relativni pojem, v tom svěráku )
zabral a prásk! on ten vocas měl ten svěrák přidělanej k ponku, to je pravda, ale kdo mohl vědět že má desku z dřevotřísky
řekl jsem mu že svěrák mu fakt kupovat nebudu
musel jsem se smát, ale na druhou stranu mi do smíchu nebylo, páč šlapka furt držela a tam byla spoušť jak po výbuchu
dalších asi 20 minut jsme to mordovali až jsme to nakonec povolili, byl to porod ale povolila. spadl mi kámen ze srdce.
za servis si řekl 59 korun, což jsem doufal že zaplatí on mě, když jsem si to stejně povolil
no nic, dal jsem mu stovku a řekl že za zbytek si má koupit novou dřevotřískovou desku na ponk vedle v OBI kterou jsem mu zkurvil
Naposledy editováno 20.10.2017 12:45:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Wenca24 píše: assassin> Mám z endura po lese stejný dojem jako Vilem a ty... Za kolik se dá koupit slušný elektrokolo s tím motorkem u pedálů? Tak aby to uvezlo průměrnýho stokilovýho středoevropana? Docela jste mě v tomhle tématu nahlodali...
koukni na haibike - ten tohle ted hodne tlaci. pocitej s kilem :(
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
ad elektromotorka - me vadi prevazne ten hluk, jako rudej hadr na bejka to je porad, ale jen kdyz nekoho potkas... a to bys musel jezdit lesni cesty apod, to ale neni teren kvuli kterymu bych potreboval neco jako je Alta :)
na motokolo typu Bultaco musis mit papiry a i co legislativy je to jako bys byl v lese na motorce...
Nicméně nějaký e-kolo se střeďákem by mě asi taky lákolo, do Jizerek nebo Českýho Ráje na motorce nepojedu a na tomhle by to šlo, ale dát za to něco mezi kilem a kilem a půl nemůžu a ani nechci, tak holt asi furt budu ten dobytek motorkářskej
Čau, Tom
Tu příhodu, jak jsem měl celý večer pivo grátis, protože je přece nemožné, abych bez šlápnutí projel ten kamenný chodník u základny za potokem s nacvaknutou dětskou sedačkou a s připojeným dětským kolem na tažné tyči, to už sem psal?
Naposledy editováno 20.10.2017 13:49:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin píše: koukni na haibike - ten tohle ted hodne tlaci. pocitej s kilem :(
Tak to je pro mně moc:-/ kdybys věděl o něčem slušným jetým ideálně s odpočtem DPH, zkus dát vědět, možná bych to zkusil...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Wenca24 píše: Tak to je pro mně moc:-/ kdybys věděl o něčem slušným jetým ideálně s odpočtem DPH, zkus dát vědět, možná bych to zkusil...
Také bych to rád zkusil, abych věděl jestli to má vůbec cenu řešit. Dá se to někde půjčit v blízkosti lesa a na déle než pět minut?
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
kdybys mel cestu kolem, v brdech i v okoli prahy najdem neco peknyho... muzu pujcit i bike na vyzkouseni...
Wenca: moznosti je hodne, 100uz je pekny novy, horsi novy se da i za min, da se poridit i stredovej kit kterej celkem funguje a dat ho na libovolne MTB - to pripadne sehnat jete....
vilemx píše: Také bych to rád zkusil, abych věděl jestli to má vůbec cenu řešit. Dá se to někde půjčit v blízkosti lesa a na déle než pět minut?
spousta evropskych bikeparku je ma v pujcovnach - v CR nevim, ale napr Rabenberg trail center je docela blizko hranic a pujcuji kola od Treku cca 45E na den, jsou tam i super traily... fajn vylet i pro rodinu, jsou tam i jednoduchy traily, kupa sportovist, bazen atd...
http://www.trailcenter-rabenberg.de/cz/
Naposledy editováno 20.10.2017 14:14:34
assassin píše:
Wenca: moznosti je hodne, 100uz je pekny novy, horsi novy se da i za min, da se poridit i stredovej kit kterej celkem funguje a dat ho na libovolne MTB - to pripadne sehnat jete....
Samotný kit asi pro mně nemá význam-nemám nic na co bych to namontoval, akorát starší GT hardtail asi za 20 nový... Něco si o tom po večerech nastuduju a někde se na tom svezu