Téma: Jawablázni
9.2.2011 v 21:57
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.
AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Termín Jarní Jawa Jízdy: 11.4. - 13.4.
Ubytování: Kafiho chata Kamýk nad Vltavou
(lze spát uvnitř na zemi nebo stan)
Cíl: Kafi poptá muzeum Jawa.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Termín Jarní Jawa Jízdy: 11.4. - 13.4.
Ubytování: Kafiho chata Kamýk nad Vltavou
(lze spát uvnitř na zemi nebo stan)
Cíl: Kafi poptá muzeum Jawa.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.

https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni

Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům

Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 05.03.2025 06:54:40
Blokovaní uživatelé: tornadojoe, pech.
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
19
Jezdim pořád.
13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Franky> Samozřejmě máš pravdu a já se s rokem upsal. Pokud by Tě zajímal přesně ročník tak zkus zjistit kdy byl pátý motorkářský sraz v Týně N/Vltavou.
Jinak pěkně napsáno. Pokračuj !!
PS. Víš o tom, že prototyp 634 měl hranatou obdélníkovou nádrž obšitou koženkou?
A od rozhovoru s Chalupníkem si vážně zjištění pravdy neslibuj
Když už rozhovor tak s ing.Křivkou, mechaniky Kvěchem, Hameršmídem a Mladým, továrními jezdci Válkem a Kroutilem a dalšími férovými lidmi kteří s tou lumpárnou neměli nic společnýho!!!
Naposledy editováno 12.02.2011 21:55:03
Jinak pěkně napsáno. Pokračuj !!

PS. Víš o tom, že prototyp 634 měl hranatou obdélníkovou nádrž obšitou koženkou?

A od rozhovoru s Chalupníkem si vážně zjištění pravdy neslibuj



Když už rozhovor tak s ing.Křivkou, mechaniky Kvěchem, Hameršmídem a Mladým, továrními jezdci Válkem a Kroutilem a dalšími férovými lidmi kteří s tou lumpárnou neměli nic společnýho!!!
Naposledy editováno 12.02.2011 21:55:03
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
babajezi> ok diky, myslis ze mi na ne daj kontakt v Jawe...?
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Mně by třeba, kromě předešlých nápadů, zajímalo, proč se dvoutaktní Jawa může prodávat v jiných členských zemích EU (britské ostrovy) a nemůže v zemi svého vzniku. Naproti tomu máme na trhu maloobsahové dvoutakty z Asie. Na to by měl ale odpovědět spíš nějaký politik, fabrika se bude odvolávat na platnou legislativu. A pokud tam chceš něco ze života s Jawou, zkus oslovit nějakou celebritu, která na ní jezdí. Nepletu-li se, Classica 650 má třeba Škromach.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Endy> Cituji z Facebooku , profil JAWA Moto spol. s r. o.
JAWA Moto spol. s r. o. odpověděla: "EU za zákaz prodeje nemůže, viz prodej 350 ve Velké Británii. Za zákaz prodeje mohou čeští úředníci"
PS: odpověď je reakcí na poděkování EU za neprodejnost 350ccm 2T v ČR... ale koupit se dá jak je tam později napsáno, musí se to divně obejít, kvůli našim miliónům zákonů
Naposledy editováno 13.02.2011 02:40:29
JAWA Moto spol. s r. o. odpověděla: "EU za zákaz prodeje nemůže, viz prodej 350 ve Velké Británii. Za zákaz prodeje mohou čeští úředníci"
PS: odpověď je reakcí na poděkování EU za neprodejnost 350ccm 2T v ČR... ale koupit se dá jak je tam později napsáno, musí se to divně obejít, kvůli našim miliónům zákonů
Naposledy editováno 13.02.2011 02:40:29


Návštěvnost:
2116875
Online: 2889
Přihlášených: 35
Nová registrace
homeoblíbenéporadnadiskuseburzasrazycestovánímodelyhistorietechnikagalerieuživatelémotorkyvzkazyodkazy Modely
Správcem této sekce je honza_kývačkář, pokud vám zde chybí některý model nebo máte nějaká upřesňující data, dejte vědět.
JAWA|ČZ|Ostatní|Vše
Vše|Klasické|Terénní|Silniční|Prototypy
Rychlé hledání:
Vyhledávání Vyhledávání
Značka: Vše JAWA ČZ Ostatní
Kategorie: Vše Klasické Terénní Silniční Prototypy
Text Obsahuje Neobsahuje Je přesně Všechny výrazy Alespoň jeden výraz Celý řetězec
NázevPopisŘadit podle: ... Značka Počátek výroby Konec výroby Počet válců Objem válců Vrtání Zdvih Výkon Otáčky/Výkon Točivý moment Otáčky/Točivý moment Kompresní poměr Maximální rychlost Váha V Prodeji Objem nádrže Množství oleje Převodových stupňů ID modelu SprávceSestupně ... Značka Počátek výroby Konec výroby Počet válců Objem válců Vrtání Zdvih Výkon Otáčky/Výkon Točivý moment Otáčky/Točivý moment Kompresní poměr Maximální rychlost Váha V Prodeji Objem nádrže Množství oleje Převodových stupňů ID modelu SprávceSestupně ... Značka Počátek výroby Konec výroby Počet válců Objem válců Vrtání Zdvih Výkon Otáčky/Výkon Točivý moment Otáčky/Točivý moment Kompresní poměr Maximální rychlost Váha V Prodeji Objem nádrže Množství oleje Převodových stupňů ID modelu SprávceSestupně
Maximální počet modelů: 1 2 5 10 20 50 100 200 500 1000
JAWA
Klasické
2010
Jawa 660 Sportard
2008
Jawa 250 typ 597.0 Travel
2006-2008
Jawa 650 typ 836.3 Dakar
2005-2008
Jawa 650 typ 836.2 Style
2005
Jawa 650 typ 836.1 Bizon
2004-2008
Jawa 650 typ 836.0 Classic
2004
Jawa 125 typ 112 Dakar
2003
Jawa 125 typ 112 Sport
2002
Jawa 125 typ 810.5 Travel OHC
2001
Jawa 50 typ 588.0 Robby
1999
Jawa 100 typ 587 Robby
1999
Jawa 50 Dandy typ Minarelli
1998
Jawa 125 typ 810 Chopper
1998
Jawa 125 typ 810.5 Travel
1998
Jawa 125 typ 112 Dandy
1996
Jawa 50 Dandy
1995
Jawa 50 typ 585 Mosquito
1994
Jawa 250 typ 593 a podtypy
1991
Jawa 350 typ 640 a podtypy
1990
Jawa 350 typ 639
1988
Jawa 350 typ 632
1986-1990
Jawa 500 typ 826 Rotax
1984
Jawa 350 typ 638
1984-1985
Jawa 500 typ 825 Rotax
1973
Jawa 350 typ 634
1970-1972
Jawa 350 UŘ typ 633/1 Bizon
1970-1972
Jawa 350 UŘ typ 633/2 Bizon
1970-1972
Jawa 250 UŘ typ 623/1 Bizon
1970-1972
Jawa 250 UŘ typ 623/2 Bizon
1969-1974
Jawa 250 typ 592
1969-1973
Jawa 350 Californian typ 362
1969
Jawa 250 typ 590.05.00, 590.05.02 Californian
1969
Jawa 250 typ 590.05.03, 590.05.04 Californian
1969
Jawa 350 Californian typ 361.05.00, 361.05.02
1969
Jawa 350 Californian typ 361.05.03, 361.05.04
1968-1973
Jawa 90 typ 31, 37 Roadster
1968-1973
Jawa 90 typ 30, 36 Trail (Cross)
1967-1982
Jawa 50 typ 20, 21 Pionýr
1967-1982
Jawa 50 typ 23 Mustang
1965-1969
Jawa 350 typ 361 Sport
1965-1970
Jawa 250 typ 590 Sport
1964-1974
JAWA 350 typ 360 "Panelka"
1965
Jawa 350 Automatic typ 360/01
1962-1974
Jawa 250 typ 559
1966-1968
Jawa 250 typ 559/05 Automatic
1960
Stadion S22
1959-1962
Jawa 50 typ 551 Jawetta Standard
1959-1962
Jawa 50 typ 551 Jawetta Sport
1958-1962
Jawa 50 typ 555 Pionýr
1957
Stadion S11
1955-1958
Jawa 50 typ 550 Pionýr
1954-1955
Jawa-ČZ 250 typ 353 Kývačka
1955-1957
Jawa-ČZ 250 typ 353.03
1957-1962
Jawa-ČZ 250 typ 353.04
1962
Jawa 250 typ 353.07 Super Sport
1954-1955
Jawa-ČZ 250 typ 353.02
1959-62
Jawa-ČZ 250 typ 353.06
1954-1955
Jawa-ČZ 350 typ 354 Kývačka
1962-1964
Jawa 350 typ 354.06
1957-1962
Jawa-ČZ 350 typ 354.04
1955-1957
Jawa-ČZ 350 typ 354.03
1954-1955
Jawa-ČZ 350 typ 354.02
1952-1958
Jawa 500 OHC typ 15
1948-1956
Jawa 350 typ 12 (Ogar), 18
1946-1954
Jawa 250 typ 11 Pérák
1939-1940
Jawa 250 Duplex Blok
1937-1940
Jawa 100 Robot
1935-1940
Jawa 250 Special, Standart
1935-1940
Jawa 350 OHV
1934-1936
Jawa 350 SV
1932-1940
Jawa 175 Villiers, Special, Standart
1929-1931
Jawa 500 OHV
Silniční
1984
Jawa 500 typ 896 Dlouhá plochá dráha
1984
Jawa 500 typ 897 Krátká plochá dráha
1978
Jawa 510 Soutěžní
1976
Jawa 250 Závodní silniční
1967
Jawa 350 typ 673 Závodní silniční
1966
Jawa 125 typ 670 Závodní silniční
1962
Jawa 350 2xOHC Závodní silniční
1959
Jawa 250 2xOHC Závodní silniční
1949
Jawa 500 OHC Závodní silniční
Prototypy
1995
Jawa 250 typ 593 Enduro Sport
1985
Jawa 250 typ 822 GS
1982
Jawa 500 typ 824 Boxer OHC
1977
Jawa 420 typ 821 Boxer OHC
1976
Jawa 350 typ 820 Boxer OHC
1973
Jawa 50 typ 238 Mistrál
1973
Jawa 250 typ 627
1971
Jawa 350 typ 637
1971
Jawa 460 typ 630
1969
Jawa 250 typ 624 "Marčík"
Terénní
1974
Jawa 350 typ 653
1974-1977
Jawa 75 typ 103 Tatran
1974-1977
Jawa 100 typ 102 Tatran
1974-1977
Jawa 125 typ 101 Tatran
1967
Jawa 125 typ 655/01
1962-1964
Jawa 350 typ 575
1962-1964
Jawa 250 typ 579
1957-1962
Jawa 250 typ 553 "Libeňák"
1957-1962
Jawa 350 typ 554 "Libeňák"
1957-1962
Jawa 250 typ 557
1957-1962
Jawa 350 typ 558
1956
Jawa 350 typ S354.08
1956
Jawa 250 typ S353.08
1954
Jawa 250 Sport
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,609 s v1.0.3107, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 13.2.2011 10:01:29
Naposledy editováno 13.02.2011 10:33:26
Endy> A taky např. z ČSSD M. Urban a pár dalších.A někteří opravdu jezdí a DOBŘE !!.Jde spíš o to,že když Jawa vyrobila první limitovanou sérii Jawy 650 Classic nabídla ji VIP lidem-politikům,podnikatelům atd. Někteří si ji koupili,pár jich na ní opravdu jezdí ,ale bohužel jinou reklamu továrně nedělají.Ono ale stačí,když třeba Urban opravdu jezdí a na Jawě 650 přijede na míting ČSSD.To asi lidi koukají.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: babajezi> ok diky, myslis ze mi na ne daj kontakt v Jawe...?





Pochop, že to co nazýváš Jawou už s ní nemá nic společného a přestaň hledat pravdu v Týnci! Až budeš mít čas, tak se můžem domluvit a dát u kafe pokec o tom co by pro Tebe obnášelo
zjistit pravdu a hlavně jí zveřejnit

Jinak kontakt na ty kluky samozřejmě mám

Naposledy editováno 13.02.2011 15:42:05
v.voCas.s> Takže jsem to tipnul celkem dobře
O možnosti koupě vím, ale štve mě, že zrovna u nás to nejde normální cestou. Myslím, že tolik nadšenců zas není, aby nově koupené dvoutakty likvidovaly naše průzračné životní prostředí.
milan1963> Myslím, že to bylo zhruba v době, kdy limitovanou edici Jawa vyrobil i Prim. Pěkné hodinky za nepěknou cenu

milan1963> Myslím, že to bylo zhruba v době, kdy limitovanou edici Jawa vyrobil i Prim. Pěkné hodinky za nepěknou cenu


1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak by mě zajímalo, zda ještě kreslí na prkně
(údajně prej jo, na PC techniku a software není, proto jim ten litr trvá, trvá a trvá, před róókem byl v lakovně a nejspíš pořád "lakují"
)


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
babajezi> Ok dík, beru tě za slovo někdy kolem léta začnem :)určitě se ti ozvu. Hele a proč to teda neni Jawa nebo tak a proč ne zrovna v Týnci?:)
Kafi> O tom se tady vážně psát nedá. To až osobně.
Podíval jsi se na výpisy z obchodního rejstříku jak jsem Ti doporučoval nebo jsi byl línej?
Když si to proklikáš až do konce, zjistíš konečný stav majetku a "na koho jsou akcie" tak by Ti mělo lecos dojít. Pokud k tomu ještě použiješ Cibulkovy seznamy tak Ti toho dojde ještě víc. No a ten zbytek Ti možná prozradí lidi kteří se dodnes se záměrnou likvidací a vydrancováním továrny nesmířili. Nevěř ale tomu, že bys to mohl někde zveřejnit

Naposledy editováno 13.02.2011 18:39:11
Podíval jsi se na výpisy z obchodního rejstříku jak jsem Ti doporučoval nebo jsi byl línej?
Když si to proklikáš až do konce, zjistíš konečný stav majetku a "na koho jsou akcie" tak by Ti mělo lecos dojít. Pokud k tomu ještě použiješ Cibulkovy seznamy tak Ti toho dojde ještě víc. No a ten zbytek Ti možná prozradí lidi kteří se dodnes se záměrnou likvidací a vydrancováním továrny nesmířili. Nevěř ale tomu, že bys to mohl někde zveřejnit


Naposledy editováno 13.02.2011 18:39:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
v.voCas.s píše: Jinak by mě zajímalo, zda ještě kreslí na prkně (údajně prej jo, na PC techniku a software není, proto jim ten litr trvá, trvá a trvá, před róókem byl v lakovně a nejspíš pořád "lakují"
)
Každý lakování by mělo trvat tak dlouho, aby se lidi těšili a nepřestalo je to bavit...
Obávám se, že takový zázrak, aby to lidi příjemně překvapilo, se čekat nedá. Vzpomeňme rozporuplné přijetí FGR... Já bych přijal jawu i kdyby vypadala jako enfield, jenom, kdyby se vyrábělo, prodávalo, vyváželo. Kdyby byly firemní prodejny a servisy. Mrtvolu kupovat nemá cenu, bohužel.
Kafi - Jinak "Jawa od počátku až do teď"... kniha to asi nebude a asi taková už je, ne? Tak ne abys opisoval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
laďa prášil> Zamysli se nad tím, proč ti ....z Týnce okamžitě po několika nepříjemných otázkách od "Tomáše" který jednoznačně dost věděl, zrušili diskuzi na facebooku !!!!!!!
Jedna z těch otázek pokud se nepletu zněla kolik dostali státních dotací a co za ně předvedli !!!!
Jedna z těch otázek pokud se nepletu zněla kolik dostali státních dotací a co za ně předvedli !!!!
Pokud jde o dotace - já bych to nedoporučoval.. jak říká Karel v Nestydovi. Jedna věc je úvěr - jiná dotace. Úvěr si pohlídá banka - dotace - papír snese leccos. V kapitalismu se o to pokusili s továrnou De Lorean a jaký to byl výmrd!
Jinak Babejzi, mě to samozřejmě nepřekvapuje. Kolik dotací dostali - to je snd veřejná informace nebo měla by být a co za to - to všichni víme.

Jinak Babejzi, mě to samozřejmě nepřekvapuje. Kolik dotací dostali - to je snd veřejná informace nebo měla by být a co za to - to všichni víme.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kafi: hodláš taky zabrousit na sportovní pole? Myslím, že soutěže byli svého času doménou právě JAWY. A takoví lidé jako Mašita, Mrázek, Císařové,(abych někoho neurazil, že ho vynechám), by možná měli k tomu co říci. Pokud by jsi měl zájem, mám nějaké fotky soutěžní JAWY, někdy z roku 1977, kterou jsem stavěl od šroubku.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
dědku to jsi ty ten uprostřed -

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
šmudla> Ale šmudlíku, vždyť mě přeci dávno znáš.
Za tohle bludišťáka nedostaneš. Musíš i ty zbylý dva 
Naposledy editováno 15.02.2011 08:49:47


Naposledy editováno 15.02.2011 08:49:47
Když jsme u těch soutěží našel jsem moc pěkný ČS film plný motokrosu a vůbec všech motorek z dob okolo roku 1970. Doporučuji stáhnout a shlédnout.www.ulozto.cz/6973040/rodeo-cesky-film-1972-avi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
babajezi> Koukam, ze zase krasne krmis a basnis
jako naprosty znalec se klidne pletes o 10leti(74 nebo 86 to je jedno, hodinky jako holinky, ze?) a basnis jaky byly prototypy ... Prototypy jsou fajn, ale jsou to pouze prototypy, ktery ac mohly byt slibny, tak teprve v masovym provozu by se ukazalo nakolik fantasticky byly. Takovy RD350 bylo stejny kategorie, jeji etalon a staci porovnat s tim co umela trinda, co vydrzelo RD pri svym vykonu a co umelo(treba absence vibraci az do 10tis min-1). Ani jeden prototyp neprekonal vlastnostma tuhle zcela seriovou motorku a jestli o fous jo, takne v potencialni seriovy podobe. Porevolucni vyvoj je sice zatizenej krivdama a machinacema, ale polozme si otazku, za co a za jak dlouho by fabrika plna onech zlatych rucicek dokazala provest transformaci na svetovou fabriku z tovarny vyrabejici poslednich 30let zastarale dvouvalce jednoho jedineho typu, bez prodani nejake zahranicni znacce! Kde by se z niceho nic vzal ten klicovy zachranujici typ velkoobjemovy motorky 4T? Ano, byla tu ona 4T 400ka, ale uz v ty dobe to byl tak preplnenej segment trhu, ze za hranicema by to mela hodne tezky! Znamenalo by to tak obrovsky invetice do vyrobniho zarizeni, ze to bylo nemyslitelny, dlouhodobe fabrika bez motorarny moc vydelavat nebude.
Naposledy editováno 15.02.2011 10:13:52

Naposledy editováno 15.02.2011 10:13:52
Jindra650> Synku! Až ti bude 60 tak se taky občas spleteš a napíšeš něco nepřesně. Kor o něčem co bylo před 35 lety!. Tak dlouho ještě ani nejsi na světě. Dokonce si myslím, že se občas klidně spleteš i teď. Nemám náladu se tady opakovaně dohadovat s kloučkem který nejenom že vůbec nic neví a který v té době ani nebyl na světě, ale ještě k tomu je vrcholně nevychovaný! Musíš si pro své hádky najít někoho ze svých vrstevníků znajících historii a problematiku Jawy z polistopadových "naprosto objektivních" mediálních zvratků.
Nazdar
PS. A mimochodem! Na RD 350 jsem najezdil 38 000km. kolik ty?
Naposledy editováno 15.02.2011 10:41:41
Nazdar
PS. A mimochodem! Na RD 350 jsem najezdil 38 000km. kolik ty?
Naposledy editováno 15.02.2011 10:41:41
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Az na to, ze zrovna ta tvoje 400ka je maximalne 25let stara... urcite toho dost nevim, ale nesnazim se jen stale brecet nad tim, ze nekdo udelal intriky a znicil fabriku co mela souzeno dobyt svet, kdyz realita je trochu jinde a to musi uznat kazdy rozumne premyslejici clovek. Na jedny strane si veci stary 40let nesmirne idealizujes a na druhy az presprilis demonizujes polistopadovy vyvoj, ktery urcite nebyl dobry ale rekneme si popravde, jak lepe to mohlo dopadnout? To ze se toho tolik rozkradlo, to ze se kazdy chtel jen ve vedoucich pozicich statu napakovat neni nejaka zvule shora, ale vypovida to o nasi narodni moralce, o tom, jaci jsme a dopadlo by to uplne stejne, kdyby se tehdy vlady ujmul nekdo jiny. Po 40 letech komunismu se narod od Masaryka drobet zmenil a prechod na kapitalismus podle toho dopad jak u nas, tak v celym vychodnim bloku, ukaz mi jedinej priklad toho, ze by to jinde bylo jinak? Apropo, z zadnych medialnich zvratku nevychazim, na nektere medialni informace mam vyhraneny nazor. ...a na RD jsem najel dostatek na to abych si udelal obrazek, stejne tak abych si udelal obrazek o kvalite konstrukce a zpracovani nad rozebranym motorem. Nepotrebuju jako ty jen stale mavat vekem - automatickou zarukou vseznalosti uplne vseho, bez naroku na zkreslenost pohledu a moznosti se zmylit a tim kolik jsi na cem najel tis.km.
Mimochodem, proc by se mel 60lety clovek, co denodenne tu bojuje za svou pravdu plest v takovych vecech? dvakrat za sebou? Ja teda znam 75lety lidi, co se nespletou po 35letech ani v mesici, natoz v roce ci desetileti. Jako mnohem vetsi krivdu bych osobne bral jiny veci, treba to, ze Motorlet nedostal od statu po revoluci podporu na dokonceni certifikace v ty dobe uz hotovyho vyvoje motoru M602, do kteryho fabrika ze svyho dala veskery svoje prostredky a bez certifikace to byly lusknutim prstu vyhozeny penize(ale uz na to fabrika sama nemela), vsechno diky rozhodnuti statu, ze nebude podporovat letectvi - komunistickou chloubu. To nebyl pripad Jawy, ktera mela sotva par prototypu, ktery v roce 1990 byly tak tak na urovni okolniho sveta, ale M602 v primym srovnani skutecne byl lepsi jak konkurencni motor GE CT7 a na urovni P&W ...obecne osud naseho leteckyho prumyslu je daleko smutnejsi nez to co se stalo motocyklovym vyrobcum .....uz jsem psal, osud naseho prumyslu je takovej, jakou moralku ma narod, jestlize je pro nas dulezitejsi momentalni obohaceni pred budoucnosti, tak to bude takhle pokracovat dale, za 22let se dost lidi obmenilo, ale princip privatizaci a pridelovani zakazek je stale stejny, dokud je co prodavat, dela se to stejne jak po revoluci jako by se nechumelilo.
Naposledy editováno 15.02.2011 11:17:19
Mimochodem, proc by se mel 60lety clovek, co denodenne tu bojuje za svou pravdu plest v takovych vecech? dvakrat za sebou? Ja teda znam 75lety lidi, co se nespletou po 35letech ani v mesici, natoz v roce ci desetileti. Jako mnohem vetsi krivdu bych osobne bral jiny veci, treba to, ze Motorlet nedostal od statu po revoluci podporu na dokonceni certifikace v ty dobe uz hotovyho vyvoje motoru M602, do kteryho fabrika ze svyho dala veskery svoje prostredky a bez certifikace to byly lusknutim prstu vyhozeny penize(ale uz na to fabrika sama nemela), vsechno diky rozhodnuti statu, ze nebude podporovat letectvi - komunistickou chloubu. To nebyl pripad Jawy, ktera mela sotva par prototypu, ktery v roce 1990 byly tak tak na urovni okolniho sveta, ale M602 v primym srovnani skutecne byl lepsi jak konkurencni motor GE CT7 a na urovni P&W ...obecne osud naseho leteckyho prumyslu je daleko smutnejsi nez to co se stalo motocyklovym vyrobcum .....uz jsem psal, osud naseho prumyslu je takovej, jakou moralku ma narod, jestlize je pro nas dulezitejsi momentalni obohaceni pred budoucnosti, tak to bude takhle pokracovat dale, za 22let se dost lidi obmenilo, ale princip privatizaci a pridelovani zakazek je stale stejny, dokud je co prodavat, dela se to stejne jak po revoluci jako by se nechumelilo.
Naposledy editováno 15.02.2011 11:17:19
Jindra650> Myslím, že na diskuzi o politice nemám trpělivost a ty věk. Jinak nechápu proč tě tak rozčiluje omylem napsaný rok 75 místo 85. Chceš se jen hádat? Mě už vážně nebaví číst tady od někoho tvého věku co jsme dělali v Jawě blbě. Podle tvých vrstevníků asi všechno. Ještě že se to po tý "revoluci" (čti majetkovém komunistickém puči) všechno zachránilo a uvedlo do správných kolejí 
A o osudu našeho leteckého průmyslu a jeho rovněž tak záměrné likvidace by sis měl popovídat s Ing.Šimůnkem a Kamarýtem.(pokud ovšem tušíš kdo to je)
Ještě bych v archivu možná někde našel "porevoluční" rozhovor s bývalým ředitelem Letovu ing. Matouškem a jeho názorem na to, co se v leteckém průmyslu chystá za gauneřinu
Naposledy editováno 15.02.2011 11:25:38

A o osudu našeho leteckého průmyslu a jeho rovněž tak záměrné likvidace by sis měl popovídat s Ing.Šimůnkem a Kamarýtem.(pokud ovšem tušíš kdo to je)
Ještě bych v archivu možná někde našel "porevoluční" rozhovor s bývalým ředitelem Letovu ing. Matouškem a jeho názorem na to, co se v leteckém průmyslu chystá za gauneřinu

Naposledy editováno 15.02.2011 11:25:38
Stve me to, jak tady jen neustale brecis nad tim, jak vsichni stali proti Jawe, glorifikujes to co se tam pred revoluci delo, jako by se jinde nic podobnyho nedelo. A o tvoje datumy jsem se oprel proto, ze kdyz chces delat vseveda, tak bys mel nejdriv aspon udavat pravdivy informace, to by nemelo bejt tezky, kdyz sam upozornujes na motor ktery evidentne je o vic jak dekadu mladsi. A rad bych se konecne od tebe uz dozvedel, jak by podle tebe pri nepreruseni vyvoje jawy jeji produkce vypadala treba v roce 1995 a 2000, protoze to je sama krivda podle tebe, ale co by ji udrzelo nad hladinou a proslavilo po listopadu? Prosil bych vecne a strucne ....vyvoj ostatnich fabrik zname, takze muzeme presne porovnavat s konkurencnimi vyrobky
BTW: o leteckem prumyslu a co se delo vim dostatek, jinak bych se o tom vubec nezminoval a mam to z prvni ruky(od zase asi pro tebe neznamych lidi, nema proc se jimi ohanet) a tam oznaceni gaunerina ma opravdu svoje opodstatneni, protoze tam byly velky rozpracovany projekty s nejakyma kolobrndama nesrovnatelny a skoncily opravdovou zvuli.
Naposledy editováno 15.02.2011 11:39:18
BTW: o leteckem prumyslu a co se delo vim dostatek, jinak bych se o tom vubec nezminoval a mam to z prvni ruky(od zase asi pro tebe neznamych lidi, nema proc se jimi ohanet) a tam oznaceni gaunerina ma opravdu svoje opodstatneni, protoze tam byly velky rozpracovany projekty s nejakyma kolobrndama nesrovnatelny a skoncily opravdovou zvuli.
Naposledy editováno 15.02.2011 11:39:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 21, 22] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 660 | Včera v 22:41 Borntobewild |
Výfuky a kolena Jawa Jawa 350/354 Kývačka | Tom350354 | 3 | 26.2.2025 v 20:21 cmiral |
vypínání spojky Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 2 | 23.2.2025 v 09:00 Tom350354 |
Moto retro helma Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 250... | anton_ | 20 | 21.2.2025 v 09:42 KostějNesmrtelný |
Rok výroby Jawa 250 Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 3 | 18.2.2025 v 15:06 udinar |