Včera jsem dělal jízdy v autoškole a jako bych tušil že spadnu vzal jsem si na sebe koženou bundu. No a fakt jsem spadl-zadní kolo mi ustřelilo na štěrku a bylo to.
Já i motorka naštěstí v celku. Ale odřeniny na noze jsou.
Z duvůdu že jsem si koupil Yzf-ko125 nechci nic podceňovat a raději bych si koupil nějaké to oblečení do 15tis.
Budu s tím jezdit na výlety, ale hlavně do školy.
Někdo mi doporučuje kůži, někdo zase textil s výstužema.
Ptám se co je podle vás lepší, váš názor? Skušenosti s pády co vydrží víc, ale i zápory.
Díky za rady
Naposledy editováno 21.03.2011 16:01:45
Danndy píše: Mam jasno díky tomuto videu!!!
Maníci-díky!!!
Věsvětlili skoro vše a díky jim!!!!
Toto video bych spis bral jako reklamu nez nejakej test.Ze meli odvahu a sednout si nazem a nechat se tahat autem,to teda smekam. Ale co se tyce testu hadru na dlouhou trat.Tak stym nemohu souhlasit.Test v takovem provedeni neni spravny. Ja bych to resil tak ze hadry bych naplnil vahou cca80kg,dal bych ji do dodavky rozjel bych se na 80km a piskoveho komparzistu vyhodil z 1,5m vysky na zem a tahl cca 30metru.Pak bych byl zvedavej jak by se tenkterej material zachoval.Protoze jen takhle si udelas predstavu o padu z motorky a dusledky a pevnost materijalu kterej bys mel na sobe. Pisi to proto protoze na nejakem poradu tusim ze z anglie delali testy matrose a mezi nimi byl i kevlar/rivle s kevlarem/ a pri 100km obstaly celkem dustojne.
Spadnou a spadnout je velky rozdil
1 reakcí na tento příspěvek Co by jste doporučily? -oblečení
Pokud má někdo zájem na "testu" stačí spadnout kolenem na šutr cca z 45cm - prostě si jen rychleji kleknout....
mladá zbuchla v nulové rychlosti na pevný chránič v motohadrech a i tam si nějaký týden zakulhala....dopad v jakékoli rychlosti bude pakárna a cokoli mezi jezdcem a zemí se počítá
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co by jste doporučily? -oblečení
Zanas píše: Jak se ti mohla nohavice vyhrnout až nad koleno? To si jel v pyžamu?
Danndy> Do té školy bude vážně lepší textil.
Hele já fakt nevim ... ani jsem si nevšim, že to bylo vrhnutý. Když jsem se vzpamatoval, nohavice byla normálně u kotníku ... řikám si super, v pohodě. Pak najednou začnu mít pocit, že se lepjej gatě na koleno, tak jsem si to vrhnul a ... už je to nějakou dobu, tenkrát jsem ještě ani neměl vlastní motorku.
O ostatních částech těla radši ani mluvit nebudu , ale ruce, záda a loket taky nevypadaly moc dobře.
Naposledy editováno 23.03.2011 20:09:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co by jste doporučily? -oblečení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co by jste doporučily? -oblečení
_KeNnY_ píše: FishX3> Tak to ti nezávidim ... každopádně neukazuju to, že je to něco strašnýho, spíš chci ukázat, že mi ty rifle moc nepomohly.
nebylo to myšleno jako kritika, jen jsem přihodil zkušenost mam na hnátě flek 12x15cm elipsu
1 reakcí na tento příspěvek Co by jste doporučily? -oblečení
bez trenek - v trenkach - teplacky - jeans - kevlar jeans - chrániče a další hadry na motorku
takže než trenyrky jsou dobry, ale motohadry s chranicema jsou lepsi...navic bych opravdu nepodcenoval chranice kloubu - jedna vec je co se deje když se soupes po silnici a druha vec je vlastni dopad, kotrmelce apod...neco jako kukla vs helma - v kukle se mozna neodres, ale škeble ti praskne nárazem...což nechceme
1 reakcí na tento příspěvek Co by jste doporučily? -oblečení
Jinak bunda kůže (dobrá se dá sehnat okolo 8000-9000 tis, což je podle mě přijatelná cena) a rifle kevlar, třeba i ty 4sr, které se dají zipem sepnout s bundou. Já dal přednost jiným a podle mě bytelnějším Freestarum.
Naposledy editováno 23.03.2011 22:20:58
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co by jste doporučily? -oblečení
lordKakacek píše: Když se bojíš nejezdi.
Jinak bunda kůže (dobrá se dá sehnat okolo 8000-9000 tis, což je podle mě přijatelná cena) a rifle kevlar, třeba i ty 4sr, které se dají zipem sepnout s bundou. Já dal přednost jiným a podle mě bytelnějším Freestarum.
Bát se a být si vědom rizika - potažmo, jej eliminovat je rozdíl.
Až budeš na vozejku s rozdrcenejma kolenama ale sprdelkou jak zrcadlo díky kevlaru, tak třeba pochopíš. Možná už až sebou poprvé řízneš - přeju aby to bylo bez následků.
Jak se říká "Není otázka jestli spadneš, otázka je jen kdy..."
Naposledy editováno 24.03.2011 00:25:14
1 reakcí na tento příspěvek Co by jste doporučily? -oblečení
Za me textil.
U textilu si hlidej material.
Nejlepe pouze Cordura 600D (denier) a vys.
Pod 600D se ti to roztrhne.
Material musi byt cordura ktera je z nylon 6.6 tj. polyamid,
ne polyester a pozor nesmi to be polyester couted
Nektere firmy pouzivaji polyester 600D, polyester je mene odolny, navic ma nizsi bod tani.
V pripade "couted-obalovani" se polyester obaluje dalsim materialy pro zpevneni. Material je odolnejsi proti oderu nicmne se snizuje bod tani, coz poznas az se s takovym materialem sklouznes. Nalepi se ti totiz na kuzi.
Cordura je zaruka ze to bude v pohode.
Textil je vhodnejsi do rychlosti cca 100 km/h.
Vetsina padu je v rychlostech mensich cca 50km/h.
V tomto pripade padas pod vetsim uhlem a klouzes kratsi dobu nez v pripade rychlosti vyssich. Material a hlavne stehy tak musi vydrzet prvotni mrdu. Diky tomu ze textil ma pevnejsi siti ma vetsi sanci to vydrzet. Kuzi nemuzes tolik
prosivat, pac by se ti trhala a z toho duvodu pri padech v mensich rychlostech ti dobrej textil odvede lepsi praci nez kuze.
Vetsina zraneni se tyka spodni casti tela cca 70-80% -> kalhoty a kolena jsou vzdy v pade, horni cast tela byva poskozena mene. Takze investovat do kalhot.
V pripade ze jezdis na moto do skoly/prace kazdej den zkus se podivat i na neco jako
overpants
tyhle kalhoty jsou konstruovany na rychle a jednoduche navleceni, ktere se dava jako druha vrstva nad civilni obleceni.
u nas a vubec v evrope jsem toho bohuzel moc nenasel.
neco dela revit ale mam podezreni ze to delaji z polyesteru 600D = cca cordura 300D
A hlavne, cokoliv co budes kupovat, brat s chranicema, pripadne dokoupit - specielne na kolena atd. Pripadne aby v tech hadrech byla aspon kapsa do ktery si muzes nacpat so potrebujes. Vkladaci chranice dokoupis kdekoliv treba louis.eu
Vsechny chranice na kloubi by meli mit ce certifikaci dle CE 1621-1, na vkladaci paterak ce 1621-2 level2.
Lepsi je porizovat penove-mekke chranice. Tvrdy ti naraz castecne rozlozi na vetsi plochu nicmene ti naraz nepohlti. Mekke chranice maji schopnost pohlcovat naraz. Idealni je kompozit z obou dvou. U textilu je pak mekky chranic lepsi, v pripade padu s tvrdym chranicem nejenom ze to boli ale strkas textil mezi dve tvrdy plochy coz textil ale ani kuze moc rada nema.
V pripade textilu 600D a niz pocitej s tim ze po padu v cca 50km/h a vys je textil na odpis. Kuze pravdepodobne taky. 1000D cordura by mela vydrzet nekolik zasahu do stejneho mista pripadne se dat opravit.
Co se kuze tyce, nikdy nevis jak tu kravu krmili. Navic je dulezity jestli mas duveru k nejake znacce. Pokud poserou zpracovani kuze nebo berou dodavatele s nejnizsi cenou kuze muze stat za hovno a je jedno jesli je to dainese nebo super super.
Kuze pri kazdym desti ztraci trochu ze sve pevnosti a to i kdyz se o to dobre staras. Komba stara 5 let muze byt pri dobre peci a par procent horsi, pri spatne treba i o 50%. Je to loterie. A u kuze plati ze cim mene svu tim lepe.
JA pouzivam
kalhoty - textil, kevlar motoport
bunda - kuze (4sr roudster)
a spokojenost.
Cest Ef
Naposledy editováno 24.03.2011 12:49:13
jeste co se tyce bot,
asi bych doporucil vysoky.
ja mam teda takovy ty nadkotnikovy tcx x-cube, tj. nejsou to holinky
kdyz mi klouzlo predni kolo, tu nohu jsem tam instinktivne strcil,
kotnik to podrzelo ale byla to takova pecka ze rupla pata
ted pouzivam holinky, myslim si ze kdybych je mel tenkrat tak i ta pata je v pohode
u te holinky se naraz rozlozi na celou botu a cast narazu se tak transferuje to lytka tj. do svalu
ja teda do botky narval jeste tlumvlozku, takze doufam ze to bude priste bez problemu
v pripade kotnickovejch to mohlo jit jen do klenby a kotniku
myslim si ze boty ktery nemaji ani chycenej kotnik jsou dobry leda tak na kolo
ten kotnik je totiz v pripade padu jasnej
na x-cubech mam skrablo spicu a kotnik
zdur
Ef
Sahyb píše: Chceš sice radu jenom od ženskejch, ale jako kluk ti řeknu, že je to jedno v čem pojedeš, protože jestli si máš pořádně rozbít držku, tak se to stane ať seš v kůži nebo v textilu, jinak já bych na sebe kůži nenavlík ani za nic. je to vopruz jak v dešti, tak i v horku. Ale každý má jiný názor. Za mě určitě textil. a nepadej
s tim nemuzu souhlasit..zazil jsem cca 400km po alpach komplet v desti a moje kozena komba (radne naimpregnovana) vydrzela podstatne vic nez kluku goretexovej textil..o tom ze kuze vydrzi vic pri padu se ani bavit nemusime.navic komba podstane lip sedi na tele a je to uplne jinej pocit nez v textilu
pro doplneni mam dainesse -kupovano starsi - spokojenost nejvetsi
Naposledy editováno 24.03.2011 22:06:03
Pokud se jedna o kuzi- bunda kalhoty, tak tady plati nasledujici:
a) kvalitni kuze a nebo za
b) ruzne atrapy a nahrazky ktere jsou vydavany za kvalitni kuzi
znacna cast pochazi z Polska a Polsko a Cina nema od sebe daleko. Proto urcita skupina lidi tady v Cesku moc nenakupuje a prevazne jezdi Rakousko, Nemecko, neni to vzdy otazka jenom slev. V otazce oblibene znacky v Cesku ani nahodou,tady rozhoduje zaplaceni a prodejci je fuk odkud co pochazi, samozrejme mohou byt vyjimky. Voditko cen podle katalogovych cisel jsou specializovane prodejny Rakousko , Nemecko. To samy plati u textilniho obleceni, tady bych si znackove obleceni nekoupil.
Kuze vydrzi vice nez textil pokud postupujes pole rad vyrobce, je to pouze o penezich ktere zaplatis za vosk a kazdy rok prace na nekolik hodin u bundy a kalhot.
Naposledy editováno 24.03.2011 21:55:46
Jo a těď mne napadlo - viděla jsem taky tvoje vrstevníky jezdit do školy v kožených džínách a bundě.Asi taky dobrý, dá se v tom vegetit celý den a kdybys náhodou hobloval asfalt,přece jen ochrání líp než textil - přes něj se totiž dají vyrobit obstojný spáleniny, když se šoupeš.
Každopádně ti přeju,ať takovýhle kvality svýho ohozu memusíš prověřovat osobně .
1 reakcí na tento příspěvek Co by jste doporučily? -oblečení
http://motoride.sk/embed.php?ID=25408
Angi píše: Pozri si tento test a rozhodni sa sám.
http://motoride.sk/e...php?ID=25408 [/quote]
To video sem dal na minule straně sám autor příspěvku a je sice zajímavé, nicméně si nemyslím že má vyšší vypovídající hodnotu - klouzání není zdaleka jedinné riziko a ani nemyslím že by převažovalo - při pádu. Větší procento "zážitků" bude díky možnému střetu s dalším objekty. Nejezíme na okruhu abych si to po zadku fičel 50m, spíš dám supermana a poletím nějakam do křoví, svodidel, stromu, škarpy, auta, mostkua kdo ví do čeho všeho. takže otěr není zdaleka TOP - ano pokud povolí švy, budu mít něco co je mi 3x velký, nebudu mít požádnou helmu atd skončím jako hadrový panáček....co konkrétně je pro mne nejdulezitejsi budu asi těžko odhadovat , protože těžko odhadnu jak bude probíhat pád - takže jýá bych každopádně vycházel z vyhodnocení důležitosti a zranitelnosti mého těla kde číslo 1 je bezesporu hlava, pak tu máme páteř, klouby atd...
a to vše musí být rozumně pohodlné už proto abych si nežřekl "nebudu se do toho navlíkat, jedu si jen ke kámošovi pro sešit, vždyť je to jen ...km - pak je mi zbroj k ničemu.
Znám pár případů kdy poslední slova byla - jdu se jen sklouznout než to prodám ... jen to vyzkouším, jen kousek, proč se oblíkat...nepozornost díky podcenění.
1 reakcí na tento příspěvek Co by jste doporučily? -oblečení
http://www.psihubik..../bunda-reverge-i3566
Pokud jde o boty a nešel bys vyloženě do sport-silničních,tak ty první dvoje cestovky maj slušnej poměr výkon-cena :
http://www.profimoto...cz/boty-boty-silnice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co by jste doporučily? -oblečení
4sr a psi u nas rozhodne dobry akurat ze psi se necha za stejnou kvalitu znacne preplacet
co dstanes u 4sr zaplatis u psi dvojnasobne
a kvalita je cca stejna
u textilu uz je to trochu jinak
psi pouziva 500d corduru, na zadku a nekdy i kolenach zdvojenou
u 4sr nevim jiste. nejlevnejsi model je delanej z 300d airdura
cest ef
U kalhot povolily i švy, ale říkám "šitovky"....na letošní sezónu si určitě na kalhotech připlatím