Téma: Retro -motocykly za socialismu
 
7.6.2011 v 11:25
Zajímavý pořad ČT,o našich stojích.koukněte ..ZDE


Naposledy editováno 07.06.2011 11:26:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 07:44 | Nahoru | #31

PajaZR píše: Roman2bk> Tak škodovka určitě nebylo TOP ve východním bloku.řekl bych že hrůza.zastaralé,hodně nekvalitní.
Ale to jsem trochu odbočil.



No to jsem odbočil už já, s těmi auty. Dovolím si nesouhlasit, když porovnáš co vyráběli východní němci (dvoutaktního trabanta a warburg) a co dělali Poláci, tak Škodovka byla prostě lepší.
Sice poslední vzhledově pěkně auto bylo asi Embéčko, které bylo úspěšné i mezinárodní soutěžích, nebo možná ještě Rapid...
(a myslím vždy na tu dobu, kdy to auto vzniklo!)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 07:58 | Nahoru | #32

Roman2bk píše: No to jsem odbočil už já, s těmi auty. Dovolím si nesouhlasit, když porovnáš co vyráběli východní němci (dvoutaktního trabanta a warburg) a co dělali Poláci, tak Škodovka byla prostě lepší.
Sice poslední vzhledově pěkně auto bylo asi Embéčko, které bylo úspěšné i mezinárodní soutěžích, nebo možná ještě Rapid...
(a myslím vždy na tu dobu, kdy to auto vzniklo!)



...já to nechci nějak moc pitvat a rozebírat....ale Polácí měli Fiata 125...a to byl v tu dobu "luxus" vůz....když se zjevila první Samara nebo Oltcit..tak lidi na to čuměli jako na zázrak!
A třeba Wartburg Combi byl žádanější než Škodovka!...v socialistickém táboře!

A k těm motorkám,prostě ty JAWY a ČZ v letech 70-80 byly na dobré úrovni a konkurence schopné v rámci 2T motorek!...a vývozy nebyly jen na Východ a Kubu!...jezdili po celém světě!

Naposledy editováno 08.06.2011 07:59:17

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 09:27 | Nahoru | #33

PajaZR píše: Roman2bk> Tak škodovka určitě nebylo TOP ve východním bloku.řekl bych že hrůza.zastaralé,hodně nekvalitní.
Ale to jsem trochu odbočil.



Skoda favorit byla zastarala a nekvalitni ? Videl jsi auta ve stejne tride te doby ? Fiat UNO , ford fiesta, opel corsa ? Kde jsou tyhle modely dneska a kolik favoritu jezdi po nasich silnicich dnes. Nehlede k tomu ze cena byla i trojnasobna oproti favoritu.

1 reakcí na tento příspěvek Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 09:31 | Nahoru | #34
prostě je to škoda že tady vládnul komunizmus a Rudí bratři z východu . stačí se podivat na země kde byl komunizmus...komunizmus vzniknul v Rusku a podle toho ty země taky tak dnes vypadaji. měli nás za 2hý světový osvobodit Amíci a byl by to dnes všechno jinak

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 09:53 | Nahoru | #35
MB je určitě bez diskuze, jak designově, výbavou, pohodlím. Další řady co potom přišly už byly jen aby se něco rychle chrlilo.

Creck píše: Skoda favorit byla zastarala a nekvalitni ?


Vývoj byl plánován hodně dlouho, a sakra trvalo než se skutečně vyrábět začal jestli si nepamatuješ. A pak to nebyl zase až tak zázrak. Ne, že by byla zastaralá a nekvalitní, jen prostě přišla o nějaký ten rok později než by měla, toť celé. Kam se vývoj dostal bylo dobře vidět pod křídly VW. Na Felicii si to natrénovali a sjednotili se, a pak už začli konečně dělat auta

Každopádně na kdyby se nehraje, dnes je krásně vidět jak na trhu často vítězí ten, kdo dodá cokoliv, byť je to sračka, ale jen je první. Tehdy to byly dva rozdílné světy, odhadovat jak by se asi Jawě dařilo, kdyby se dařilo, je vyloženě věštění z kávové sedliny...

Každopádně se lidstvo nepoučilo, do uplně stejné prdele (centrální plánování, regulace, nesmyslná nařízení, vymýšleníní nesmyslů) se teď ženem pouze pod modrýma hvězdičkama místo rudýma, a centrála se přesunula z Moskvy do Bruselu. Jinak stejné zvyky, stejné postupy

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 09:55 | Nahoru | #36

Jirka749 píše: komunizmus vzniknul v Rusku a podle toho ty země taky tak dnes vypadaji.



Tak se do toho ruska podívej Než tam "komunismus vzniknul" tak žili v pravěku, to nebyl ani středověk! Během pár let si celkem rychle přeskočili několik etap rovnou do civilizace. Tam to byl relativně výkonný systém, samozřejmě za svojí cenu. Ale tak černobílé, jak se to dneska všude zjednodušuje, to rozhodně není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 10:37 | Nahoru | #37

Creck píše: Skoda favorit byla zastarala a nekvalitni?...



Nepochybne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 10:49 | Nahoru | #38

Dawe02 píše: Nepochybne.



Muzes to rozvest podrobne ? Srovnani Fačka a treba auta ve stejne tride fiat UNO ?

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 10:52 | Nahoru | #39

PajaZR píše: Neprovokuj Ber to tak že v roce 1990 začínali od nuly a ještě s dluhy,a z hovna bič neupleteš.



Začínali od nuly, ale bez dluhů, ve světě o kterém nic nevěděli a s lidmi, co si neuměli poradit. Před revolucí bylo úkolem vedení továrny jen zajistit výrobu, o prodej se starat nemuseli. Po revoluci tu byl najednou problém - obchod. Výrobků bylo dost, jejich prodej vyžadoval práci, úsilí a dovednosti. A taky třeba reklamu. Jawa nic z toho neumí dodnes.
Vývoj je další věc. Pracoval jsem ve dvou firmách ve vývoji, takže vím jak ten vývoj funguje kapitalisticky a jak socialisticky. V prvním případě se jde jasně za nějakým cílem, který se utváří ve vedení, honí se termíny a výsledky, výkonnost vývoje je vysoká. Konstruktéři bez dobrých výsledků konči. V socialistickém vývoji (dodnes v českých firmách starého typu) si každý dělá to co uzná za vhodné a to že se něco vyvine je jen výsledkem zájmu některých konstruktérů. Žádné jasné cíle nejsou stanoveny, jednou za čas se předvede nějaký nový lepší výrobek. Vedení má radost z nové hračky a přemýšlí, jakým způsobem ji obchodně zužitkuje. Výkonnost schopných pracovníků je čtvrtinová, protože je nikdo nehoní. Navíc tam pracuje další půlka méně schopných konstruktérů, kteří za několik let nic opravdu dobrého vymyslet nedokázali.
A pak je tu výroba. Jsou lidé, kteří chtějí pracovat, při práci kmitají, nezdráhají se zapotit nebo občas makat přes čas. A pak jsou tu socialističtí pracovníci, které zajímá hlavně pohoda, svačina, oběd a hlavně se nepředřít. Když je nikdo nehoní, udělaj desetinu toho co výkonný zaměstnanec, když je někdo opravdu honí, tak polovinu a ještě se cítí ukřivdění a zotročení. Ale plat by chtěli stejný, jako ti výkonní.
Výsledky fungování firmy jsou pak velmi rozdílné.

Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 11:00 | Nahoru | #40
Další věc ohledně Jawy - slyšel jsem, ale nemám to nikde ověřené:

V první půlce 90-tých let měla o Jawu zájem Honda, chtěla si z ní udělat něco podobného, jako VW group ze Škodovky. Tedy silnou dceřinou pobočku ve střední a východní Evropě. Tehdy ale po první vlně privatizace přišla nová všeobecná politická objednávka - nerozprodáme "národní poklady" cizákům, odteď privatizace českou cestou. Takže Jawu ovládl tunelář Charouz a podobní, kterým o rozvoj firmy rozhodně nešlo. Jawa později projevila zájem o spolupráci s Hondou, ale ta už neměla zájem. Nějakou svou fabriku si otevřela sama v Itálii a ještě někde.

dj_hroch píše:
Každopádně se lidstvo nepoučilo, do uplně stejné prdele (centrální plánování, regulace, nesmyslná nařízení, vymýšleníní nesmyslů) se teď ženem pouze pod modrýma hvězdičkama místo rudýma, a centrála se přesunula z Moskvy do Bruselu. Jinak stejné zvyky, stejné postupy



A to mě přesně na současné politice nejvíc sere. Pod taktovkou evropských soudruhů do socialistické prdele a socialistického krachu. Vše zregulovat, pokud to ještě trochu funguje, tak tuze zdanit a když už se jim to povede zabít, tak to zadotovat. Cela současná EU je prostě špatně. Celý ten jejich socialismus je neživotaschopný, Číňani, USA i Rusko se nám smějou, jak se sami likvidujeme.

Naposledy editováno 08.06.2011 11:07:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 11:04 | Nahoru | #41
Creck> Zamenujes tridy. Favorit byl odjakziva povazovan za small family car(EU) neboli Compact(US) sve doby. V cestine nazyvane nizsi stredni trida.
Konkurenty mu podle data skutecneho uvedeni na trh (Favorit trpel take pomalym nabehem vyroby pokud si pamatujes) byly napr. Opel Astra F, Renault 19, VW Golf III, Ford Escort V a podobne....
Vsechny uvedene byly vzdy v zebricku TUV od jeho zavedeni vyrazne lepsi nez Favorit jako 8-9 lete vozy i jako 10-11 lete vozy. Dokonce i Fiat Tipo, znamy poruchovy vuz je statisticky lepsi. Tolik ke spolehlivosti.

Zastaraly byl take, a to jak pouzitou vyrobni technologii (znacne!), tak z pohledu vybavy vozu. To snad nemusime rozpitvavat, stacilo se tenkrat v 1990 svezt v R19 a bylo docela jasno kde je Skoda.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 11:10 | Nahoru | #42
Dawe02> Tak kdyz zabrousim jen na wiki , obzvlast me tam zaujme veta : Výsledky byly souběžně porovnávány se zkušebními auty Fiat Uno a Volkswagen Golf. Škoda Favorit dopadla dobře, jak bylo odborným novinářům demonstrováno i na zkušebním vzorku BK-3 na podzim 1987

cs.wikipedia.org/wiki/Škoda_Favorit Tudiz opravdu takovy srot ? Za vic nez polovicni cenu oproti srovnatelnym vozum te doby ?

edit : Renault 19 beres oproti facku jako vyborne auto ? Mel jsem ho dva roky, neuveritelny srot , to auto nejezdilo pul roku bez poruchy. Netopilo, neustale podrbana elktrika, cepy odchazeli jak na bezicim pasu ...... Po zkusenostech s timhle autem bych uz vzivote francouze nekoupil.

Naposledy editováno 08.06.2011 11:14:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 11:16 | Nahoru | #43
Creck> Klidne cerpej z wikipedie. V tom pripade se podivej take na originalni jazykovou verzi, ne na lokani - jaka trida automobilu a jaci konkurenti jsou tam uvedeni.
Znovu, z pohledu trid jako dlouhodobe pouzivane klasifikace je to zcela jasne Compact.

Prodejni cenu nech stranou. Porovnaval jsi (ty sam!!) 'kvalitu a zastaralost'. K tomu jsem se vyjadroval.
Kdyz zacala byt skoda opravdu kvalitni a nezastarala, prestala byt take levna, to slo ruku v ruce s inovaci subdodavatele a technologiii.

Edit> R19 r.v. 1988 jezdi muj otec. Ma ho uz 15 let. Ja mu rikam uz leta at to vymeni, on meni porad jen ty spodni kulaky (btw> ja jsem se kvuli vypadlemu spodnimu kulovemu cepu prave v tom R19 nekdy v roce 1999 vyboural). To ale nic nemeni na tom ze to byl v obou tebou sledovanych smerech lepsi vuz nez Favorit.

Naposledy editováno 08.06.2011 11:19:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 11:36 | Nahoru | #44
Dawe02> Ja netvrdim ze to byla evropska spicka. Nevim kdo napsal tohle oznaceni pro facko, protoze uz podle rozmeru je kazdemu jasne kam favorit patri. Tudiz ho porovnam se srovnatelnou konkurenci a tim je pro Facko Corsa, Fiesta, UNO, Golf uz bych rekl je nekde jinde, mozna tak Polo.

Pro me Facko pri srovnani s touhle konkurenci nevychazi vubec spatne, navic kdyz tady opravdu uvedeme jeho polovicni cenu oproti konkurenci.

Facko jsem mel nez mi ho ukradli, nikdy zadny vaznejsi problem, zimni starty v pohode, rezavejici zadni dvere + celkova rez , ktera je u tehle aut v tehle tride skoro vsude.

Pokud by jsme chteli vyzdvihnout auto srot za sociku, byl to Olcit , ktery vychazel z Citroenu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 11:51 | Nahoru | #45

Creck píše: Dawe02> Tak kdyz zabrousim jen na wiki , obzvlast me tam zaujme veta : Výsledky byly souběžně porovnávány se zkušebními auty Fiat Uno a Volkswagen Golf. Škoda Favorit dopadla dobře, jak bylo odborným novinářům demonstrováno i na zkušebním vzorku BK-3 na podzim 1987



Odkdy je nějaká jazyková verze wikipedie brána za bernou minci? Je to uplně stejná stoka jako jakékoliv forum, to na úvod. A ano, nějaká porovnání ještě v polovině (!) 80. let sice vyznívala ještě dobře, ale výroba začala konec 88, kloudně až v 89 (!) To už byl přece svět a hlavně konkurence daleko jinde, časový rozdíl byl dost propastný. Za tu dobu se otočily dvě nové generace konkurentů, že...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 11:58 | Nahoru | #46
Creck> pokud se shodneme na tom, ze to bylo zastarale a malo kvalitni auto za nizkou cenu, pak budu spokojen. Ono jen ta nizka cena ho delala pomerne konkurenceschopnym. Pamatuju ze kdyz se dal horko tezko v r 1989 jeden z prvnich koupit, tak stal snad jen o 10 tisic Kcs vic jak 125ka. Takze nejakych 85000Kcs, nebo tak nejak. Takze v prvnich letech se i na zapad od nas prodaval 'za pusu' jako studentske auto. Jakmile se ale otevrela ekonomika, sla ta cena raketove nahoru...myslim ze ty pozdejsi Formany v metalize staly nakonec pres 220 tisic, to uz zadna lace nebyla.

Naposledy editováno 08.06.2011 11:59:37

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 12:04 | Nahoru | #47
dj_hroch> Tak predevsim tady lidi absolutne netusi co rikaji. Prvni veta za krach JAWY muzou zasrani komousi.

Krach JAWY ? Do roku 89 pokud se nekde objevila JAWA tak se po ni zaprasilo jak po uzenem, byla defacto predprodana znamym driv nez prisla do prodejny. Nevim jestli tomuhle rikat krach. Uz vubec ne jak tu nekdo tvrdi ze vyrabela na louku kde se skladovala Vazne by ti sedmnactileti kluci nemeli psat o necem o cem vi z TV.

Co se tyce znarodneni JAWY, kde proboha JAWU znarodnili komousi ? JAWA byla znarodnena v r.45 vyhlaskou ministerstva prumyslu. Takhle bylo znarodneno vetsina podniku kvuli obnove valkou ponicene zeme.

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 12:12 | Nahoru | #48
Creck> Lidi toho nakecají.

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 12:25 | Nahoru | #49

2LEKO píše: ...já to nechci nějak moc pitvat a rozebírat....ale Polácí měli Fiata 125...a to byl v tu dobu "luxus" vůz....když se zjevila první Samara nebo Oltcit..tak lidi na to čuměli jako na zázrak!
A třeba Wartburg Combi byl žádanější než Škodovka!...v socialistickém táboře!

A k těm motorkám,prostě ty JAWY a ČZ v letech 70-80 byly na dobré úrovni a konkurence schopné v rámci 2T motorek!...a vývozy nebyly jen na Východ a Kubu!...jezdili po celém světě!



No jo... proč ale potom VW neinvestovali do nějaké té továrny, když bali tak super?
Klidně to můžem pitvat Poláci jej dělali v licenci od Italů, nevymysleli jej, takže potenciál firmy bez vývoje daleko menší. Navíc nevím jestli luxus.... co se týče velikosti, tak určitě ne. Na Oltcit jsem slyšel v té době že tam byla nějaká obvyklá blbá závada (teď si nevzpomenu) "luxusní" byl asi spíš že byl nezvyklý. A ten Wartburg, ten byl taky dvoutaktní a smrděl, ne?
Jinak jasně, každý měl kolem sebe nějaké známé a ti tví mohli pět ódy na jiné auta, než ti mí Myslel jsem to tak, že se Škodovky hodně dobře prodávaly v okolních zemích. I když jasně, tehdy byly na všechno pořadníky... takže se prodaly asi všechny vyrobené auta....

----

A ještě z jiného soudku, díky nařízení RVHP nesměla Škodovka vyrábět auto s vyšším obsahem motoru, než kolik ji nařídili (myslím že těch 1250ccm, ne?). Stejně tak Tatrovka nesměla vyrobit lidový vůz, jen "papalášfára" a nákladní auta taky jen určitých parametrů, ne nic lehčího, ne dodávky, apod. Prostě firmy si nesměly navzájem konkurovat. Konkurence byla záměrně potlačena. A najednou se otevřely drsné obchodní trhy...
To taky mělo vliv.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 12:29 | Nahoru | #50

Creck: ...Do roku 89 pokud se nekde objevila JAWA tak se po ni zaprasilo jak po uzenem, byla defacto predprodana znamym driv nez prisla do prodejny. Nevim jestli tomuhle rikat krach. Uz vubec ne jak tu nekdo tvrdi ze vyrabela na louku kde se skladovala


Zase špatně, Crecku, jako obvykle. Po Jawách se prášilo jen díky tomu, že Mototechny zrovna nepřekypovaly Hondami, Yamahami a dalšími pořádnými motorkami. Jakmile se po roce 89 otevřely hranice, všichni si začali ze zahraničí tahat vysněné japonce a Jawy opravdu končily na týnecké louce, kde úspěšně rezivěly, protože chyběli odběratelé.

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 12:36 | Nahoru | #51
Dawe02>
Samozrejme ze se shodnem na tom ze facko nebyla zadna spicka v evrope. Bylo to levne, umerne cene spolehlive auto pro siroke masy.

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 12:37 | Nahoru | #52
1100Virago> To uz se bavime o jine dobe, ne o ere komouse ne ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 12:39 | Nahoru | #53

Creck píše: Skoda favorit byla zastarala a nekvalitni ? Videl jsi auta ve stejne tride te doby ? Fiat UNO , ford fiesta, opel corsa ? Kde jsou tyhle modely dneska a kolik favoritu jezdi po nasich silnicich dnes. Nehlede k tomu ze cena byla i trojnasobna oproti favoritu.



donedávna jsem jezdil fiestou z 89, kdybych ji nepoškodil tak že se nevyplatila oprava jezdím dál. Forman z 93 bylo moje první auto.

Fiesta lepší ve všech směrech.

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 13:06 | Nahoru | #54

Stev píše: Fiesta lepší ve všech směrech.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 13:38 | Nahoru | #55
Stev> Ja parkrat jel v modelu s 1,2 44 kw a nepoznal jsem zadny vetsi rozdil v jizdnich vlastnostech. Diametralni rozdil tam nebyl. Oproti samozrejme cene.

I design , to se na me nezlob, je o hodne horsi nez facko



Naposledy editováno 08.06.2011 13:39:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 13:55 | Nahoru | #56
Creck> 89 už je další generace, jezdil jsem 1.1 37kw. Jízdní vlastnosti nesrovnatelný, mechanická výdrž všeho větší, a nějak mě v tom bavilo jezdit. Nevzpomenu si na nic kromě kufru kde by byl forman lepší. Vzhled těžko hodnotit, ale asi se mi i ta fiesta líbila víc.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:03 | Nahoru | #57
Stev> No vydrz, tatik ma pres sedmdesat , facko najeto 170 000 a nemel tam od doby kdy ho koupil zadnou vaznou poruchu.

Ja mel same vykriky moderni techniky a do kazdeho jsem cpal neuveritelne prachy. Posledni opravy napr. turbo 25 000 kc , servo 16 000 kc .

Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:07 | Nahoru | #58
neblázněte, i ta letitá fiesta je oproti fáčku zázrak.
Se podívejte do okolních států, kolik tam jezdí "fáček". Možná jich najdete pár na slovensku a šmytec. Nebýt to "vlastenecká škodovka s dílama za pár korun" tak i u nás to každej strčil někam do kopřiv.

E: já míval Peugeot 106, rok 1991.
Ve srovnání s fáčkem: jelo to jak formule, nehnilo to, startovalo to pořád, vypadalo o 20 let mladší.....atd.
Prostě fáčko ještě není auto porovnatelný se západníma autama!!!

Naposledy editováno 08.06.2011 14:10:25

1 reakcí na tento příspěvek Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:10 | Nahoru | #59
creck: srovnavat cenu za jakou se to tu prodavalo za totace je uplne mimo, podobne tu staly i ziguly.. na vsechno poradnik na 5let dopredu a jak se otevreli hranice tak ceny tehle levnejch aut taky znacne poskocily nahoru... stryc jezdil s formanem solitaire a tusim ze stal temer 300tis....

jinak ja jezdil jednickovym golfem kterej byl o deset let starsi nez prvni favorit a troufam si rict ze byl ve vsem lepsi...

a ten design mi prijde elegantni jeste dnes(a to ani nedam foto gticka ):

(reakce na) Retro -motocykly za socialismu

8.6.2011 v 14:11 | Nahoru | #60

Creck píše: Stev> No vydrz, tatik ma pres sedmdesat , facko najeto 170 000 a nemel tam od doby kdy ho koupil zadnou vaznou poruchu.

Ja mel same vykriky moderni techniky a do kazdeho jsem cpal neuveritelne prachy. Posledni opravy napr. turbo 25 000 kc , servo 16 000 kc .



jo jenze ty auta uz si vsechny koupil jako vylitany mrchy...

myslim ze kdyby si tvuj tatik v te dobe koupil fungl nove uno, jezdi dodnes uplne stejne jako to facko...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist