No, k věci. Jde mi o to, zda je lepší vzít to zgruntu a udělat komplet renovaci, nebo je lepší ji ponechat v nevábném, leč celkem akceptovatelném nálezovém stavu. Motorka vypadá asi tak, jak by se dalo čekat po šedesáti rokách - chromy už veškerý žádný (je to lidová verze, takže toho chromu tam nebylo moc ani tehdá), na kolenech vejfuku opravovaný stříbřenkou, lak flekatej, místy opravovanej, nádrž už taky nějakou tu facku dostala (děda ji kdysi položil), kola hází cca 1 mm v obou směrech, stupačky jsou ošlapaný, hefty ošmataný, rozeta (spojená s brzdovým bubnem) ojetá. Sedlo mělo potrhanej potah, tak přes něj už před dobrejma čtyřicíti rokama děda natáhl potah z nějaké sypkoviny, zlomená spojková páčka nahrazena aftermarket "s bambulí". Jinak motor byl po výbrusu, až na to ojniční ložisko je cajk, nicméně při úklidu půdy byla objevena rezervní klika bez vůlí (i s válcem atd na 125ccm - původně to totiž prý byla ČZ 125 - ale prý se ty motory liší jen vrtáním, takže klika by měla být kompatibilní). Jinak byla motorka vždycky jen "nalej benzín šlápnout a jet". K motocyklu je i původní TP (papírová knížečka).
Tak tedy, co myslíte...
Upřednostnil bych názory lidí, co tímhle již prošli a nějakého veterána doma mají. Ostatní si plkejte jak chcete, aspoň to zůstane pěkně nahoře
Jinak si myslím že to je hlavně o časových možnostech každého soudruha, peníze až na druhém místě
Naposledy editováno 28.04.2013 20:03:59
1 reakcí na tento příspěvek Renovovat, či nerenovovat veterána
K původnímu dotazu - opravit po technické stránce není nejmenší problém přeci. Barvu bych nechal tak, jen poleštil a vyretušoval. Jde to kupodivu hodně dobře. Rozetu koupit/lepší novou nebo nechat odpíchnout původní žraločí ploutve a navařit tam nové ozubení...motor dle potřeby, tam je to v cajku celkem,..
Sedlo - čalounictví Rekovi, chromy nechat přechromovat - i výfuky (Motodíly BM Brno),... výfuky i kolena se dělají úplně v pohodě. Dnes to stahují v jedné lázni a nijak to nevadí. Viděl sem to na vlastní oka několikráta nebyl nejmenší problém.
Naše 350/634 1973
15000 i s nákupem původního motocyklu (už má i origo výfuky)- lak, oprava z původního stavu do originálu, motor výbrus + klika + gufera + ložiska + futra.....primár, seknundár,... Motor byl totiž zamrznutý od vody ve válcích,..origo blinkry na 634.....
Abych ale nevalil - není přeplatené přední kolo (není čas a toto je celkem jakěš takeš) a výfuky sou původní s krásným chromem - ne repliky.
Jde spíše o to se snažit a ne jen klikat po netu do košíku. Oběhnout a zajistit si sám x věcí....
Je ovšem pravda že třeba na oba Péráky budu kupovat repliky tlumičů výfuků...a na 350/15 asi i kolena,..tu asi neseženu "vhodné původní".
Naposledy editováno 29.04.2013 14:44:11
1 reakcí na tento příspěvek Renovovat, či nerenovovat veterána
Na následné vylití se poptej tohoto kolegy - http://jawarmaniak.wz.cz/
kuba350 píše: Hele já už pár motorek udělal, dělám všechno sám kromě chromu a zlatejch linek a nikdy sem se na takhle nesmyslný čísla s běžnou motorkou nedostal. Pakliže renovuješ nějakou zajímavější předválku nebo cizáka a jezdíš rok po burzách a vysedáváš na netu, popřípadě půlku dílů vyrábíš podle fotek tak asi jo. ale to co ti chybí na zetku koupíš na jedný, maximálně dvou větších burzách nebo rovnou za večer na netu...
Třebas letos:
Pro upřesnění přidám, že před renovací to všechno byli rozebraný zbastlený vraky v krabicích...
tahle motorka mi trvala 96 hodin
Tahle něco kolem 110 hodin
A péraci jsou běžně hotovy do 70 hodin
A nepřipadá mi, že by to bylo nějak odfláknutý
Spíš jde o to znát ty správný lidi, vědět kdo co má, kdo co vyrábí, kdo co umí a kde co seženu... pak je to hračka.....
videl bych to stejne:pises:
Spíš jde o to znát ty správný lidi, vědět kdo co má, kdo co vyrábí, kdo co umí a kde co seženu... pak je to hračka..... [/quote]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána
1 reakcí na tento příspěvek Renovovat, či nerenovovat veterána
každopádně ať s tím uděláš cokoliv, přeju hodně zdaru
já to mám ,,jednoduchý,, v tom, že moje čz je tak zprasená, že jiná varianta než renovace neexistuje
Ale existuje ještě varianta nového laku uměle zestařeného. Když se to uní je to v pohodě.
Písni kolegovi na http://www.motokenny.cz/. Umí, nebo udělá ti to tak, že sice nalakuje nově, ale lak sezatří a "zpatinuje",..prostě budeš mít nový lak mírně zestařený a nebude to vypadat nově.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jaký palivový filtr Babetta 210, Jawa 350/354 Kývačka, ČZ 150, Čína Pitb... | pitbikeros | 11 | 23.7.2024 v 09:00 Dr.fík |
Číslo na rámu ČZ 150 | Gran | 2 | 6.6.2024 v 07:00 Gran |
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 | ajfi | 19 | 4.10.2023 v 14:00 Drakl |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
CZ150C - podložka ČZ 150 | bisop | 6 | 12.10.2022 v 06:21 bisop |