![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
6.9.2011 vyšel dlouho omýlaný a spekulovaný zákon 297/2011sb. který se týká nejen změn ve skupinách řidičských oprávnění a podmínek jejich udělování dle evropské směrnice 126/2006.
Pokusil jsem se polopaticky jednoduše popsat všechny staré i nové skupiny řo na motocykly a základní podmínky jejich udělování včetně FAQ.
Pokud budete přispívat do tohoto vlákna nějakými komentáři či dotazy tak si prosím přečtěte alespoň následující "tabulku".
M (A1 150) - opravňuje k řízení motocyklů do 50ccm bez omezení rychlosti a výkonu. Tato skupina byla vydávána do konce r.2000 a v současné době se značí jako sk. A1 s omezením do 50ccm, nebo jako A1 + harmonizační kód 150
- nevydává se
AM - opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h
- minimální věk 15let
A1 - opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 ccm a o výkonu nejvýše 11 kW
-minimální věk 16let
A s omezením - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg
- tato skupina bude vydávána do 19.1.2013
- minimální věk 18let
od 19.1.2013 opravňuje i k řízení motocyklů zařazených do sk A2
A2 - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 35 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.
- tato skupina bude vydávána od 19.1.2013
- minimální věk 18let
A bez omezení - opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj
- minimální věk 21let do 19.1.2013 bez dalších omezení
- minimální věk 20 let od 19.1.2013 s podmínkou dvouleté praxe v řízení slabšího motoycyklu sk. A s omezením, nebo sk.A2 (dokládá se držením příslušné sk. řo)
- minimální věk 24let od 19.1.2013 bez dalších omezení
od 19.1.2013 Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg . Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A1 opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW , s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3 .“
B - krom čtyřkolových vozidlel do 3,5t opravňuje k řízení:
- mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h (AM)
- od 19.1.2013 opravňuje k řízení:
- motocyklů zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou
- opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A
- minimální věk 18let
FAQ:
POZOR ZMĚNA
Budu moct od r. 2013 řídit motorku do 35kw když mám oprávnění do 25kw ? - ANO dle vyjádření MD bude původní ŘO do 25kw opravňovat i k řízení motocyklů sk A2 toto vyjádření je na str.9 příspěvek #245
Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud již mám nebo si udělám řidičák do 25kw v.r. 2012 ? - ANO viz. str.9 příspěvek #245
Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (bude možné řídit poze motocykl u kterého nebyl snížen výkon více než o polovinu původního výkonu)
Budu moct v 18ti řídit motorku s 25kw která byla seškrcena z více než 50kw pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (motocykl byl upraven z motocyklu s více než dvounásobným výkonem) - stanovisko Ministerstva dopravy k tomuto problému naleznete v příspěvku #70 na str.3
Budu moct rozšířit na neomezenou už ve 20ti pokud mám nebo budu mít A do 25kw ? - ANO
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Budu moct řídit skútr do 125ccm když mám jen sk B (A1 + 150) ? - ANO
další FAQ klidně dopíšu...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
Naposledy editováno 15.01.2013 21:41:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Naposledy editováno 17.11.2011 14:11:42
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Popřemýšlím nad nějakou záludnou otázkou do FAQ ;)
Edit k otázce (možná do FAQ)
Předpokládám, že to škrcení z motorky na 35 kW z maximálního dvojnásobku v otevřené verzi bude bráno tabulkově podle výrobce a né dle aktuálního dojmu orgána O
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 17.11.2011 14:59:10
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Ano je to lepší ale i tak to neni dokonalé ..... hodně dobré vlákno
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Legolend píše: Popřemýšlím nad nějakou záludnou otázkou do FAQ ;)
Edit k otázce (možná do FAQ)
Předpokládám, že to škrcení z motorky na 35 kW z maximálního dvojnásobku v otevřené verzi bude bráno tabulkově podle výrobce a né dle aktuálního dojmu orgána O Což asi bude znamenat, že dopraváci nafasujou nějaké chytré knížky o motorkách a jejich výkonech, z malého techničáku se to asi nedočtou...
Výrobce bude škrtit jen motorky do 70kW, takže dopraváci by žádný knížky nepotřebovali. Ale když budeš mít 25kW, tak už budou muset prověřovat jestli je to škrcený z 50kW nebo třeba 80kW
Naposledy editováno 17.11.2011 16:22:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Dominik-Duka píše: mě by spíš zajímalo, k čemu je to dobrý jako celkově, kdo papíry má, tomu je to u prdele a kdo ne, tak ať si to najde, příde mi to jako naprosto zbytečnej spam
Říká ten jehož poslední dvě založená témata nesou název "domácí pekárny-jednoduché recepty a ukaž kozy"
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
2 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
R4Zzy píše: gugo> Protože by nejraději vyhostil motorkáře ze silnice, protože je vidí jako problémové řidiče, kteří dělaj jenom bordel ..
fajn, tak rovnou s dovršením 18. roku věku můžem dát každýmu automaticky papíry na náklaďák, autobus, motorku, zbroják...
prober se.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Když se v tom Veyronu roztřelí tak může zabít třeba 7 lidí .. 2 ve Veyronu a 5 v protijedoucím do kterého napálí .. ale furt to nikdo neřeší ..
proč neudělají třeba
B1 - Auto do výkonu 60kW
B2 - Auto do výkonu 80kW
B0 - Auto do výkonu nad 80kW
Na toto tu bude zas vlna kritiky, že to tak bejt nemůže a vyvracení ..
Souhlasil bych .. v 16cti A1 .. v 18cti se zkušeností neomezený ve 20 bez zkušeností neomezený
Ale doprdele když může někdo řídit v 18cti auto co jede 300 .. proč by nemohl řídit se zkušeností motorku co jede 240 ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
VlastíkPlamínek píše: fajn, tak rovnou s dovršením 18. roku věku můžem dát každýmu automaticky papíry na náklaďák, autobus, motorku, zbroják...
prober se.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Mě fascinujou ty lidi co si myslí že každej by měl v 18ti jezdit na čem chce.
Si pamatuju jak se mnou v 18ti tloukla pruberta a v blízkosti hezkejch slečen rapidně klesal zdravej rozum
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
A pak si koupit za pár korun R1 tak už tady dávno nejsem
gugo> když tobě bylo 18, tak slušná motorka byla Jawa 350, což je výkonově jiná galaxie než ty dnešní mašiny
Naposledy editováno 17.11.2011 21:48:49
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Naposledy editováno 17.11.2011 23:14:23
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Držitelům "A25kw" toto oprávnění zůstane, nerozšíří se, ani nespřísní.
Budoucí držitelé nové skupiny A2 (35kw) nesmí překročit dvojnásobek u škrcenek:
11kw v tp...max 22kw původně
25kw v tp...max 50kw původně
35kw v tp...max 70kw původně
atd
E. pro jistatu jsem poslal dotaz na MD tak doufám, že mi odpoví.
Naposledy editováno 18.11.2011 19:05:59
R4Zzy píše: VlastíkPlamínek> Já neříkám, že hned v 18cti .. Ale pořád tady nikdo nekomentuje druhou stranu věci .. v 18cti si člověk udělá řidičák sk. B .. a tatínek milionář mu hned z fleku koupí Bugatti Veyron .. a nikdo neřeší, že to má přes 1000 koní .. a nikdo neřeší co ten člověk s tím autem bude dělat ..
Když se v tom Veyronu roztřelí tak může zabít třeba 7 lidí .. 2 ve Veyronu a 5 v protijedoucím do kterého napálí .. ale furt to nikdo neřeší ..
proč neudělají třeba
B1 - Auto do výkonu 60kW
B2 - Auto do výkonu 80kW
B0 - Auto do výkonu nad 80kW
Na toto tu bude zas vlna kritiky, že to tak bejt nemůže a vyvracení ..
Souhlasil bych .. v 16cti A1 .. v 18cti se zkušeností neomezený ve 20 bez zkušeností neomezený
Ale doprdele když může někdo řídit v 18cti auto co jede 300 .. proč by nemohl řídit se zkušeností motorku co jede 240 ?
Přece na všechno nemůžou bejt zákony a tabulky. Nemyslím, že moc mlaďochů dostane k 18-tinám zrovna Veyrona, aby se to muselo řešit. Nejde přeci ani o maximálku, ale o zrychlení - a moc aut, co se dostanou z 0 na 100 pod 5 vteřin na silnici nepotkáš, ale motorka to zvládne pomalu každá druhá. A na motorce má každej tendenci prasit víc než v autě - a čím je mladší, tím víc, právě kvůli tomu adrenalinu ze zrychlení a celkově daleko intenzivnějšímu prožitku z jízdy - takže srovnáváš nesrovnatelné.