Uzavřeno 20.03.2012 v 00:27 uživatelem RoumenS
Naposledy editováno 01.03.2012 20:19:51
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr chopperu pro kolegu.
rancher píše: PhoneutriaFera> ...nesnáším rádobychytráky ála kreten Che a jemu podobní.
já říkám že je hnusná, nepíšu o jízdních vlastnostech atd + vyjádřit svuj názor mohu kdekoliv. ahoj
1 reakcí na tento příspěvek Výběr chopperu pro kolegu.
2 reakcí na tento příspěvek Výběr chopperu pro kolegu.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr chopperu pro kolegu.
Já měl Introše VL 800 a ve dvou s bagáží nebyl problém ani v Alpách .Výkon ani velikost motorky není limitující u tohodle stroje.Řekl bych spíš pocit z motoru nad litr
A závodit se s timahle strojema stejně nedá , proto si to asi nikdo nekupuje .Nikdy se mi nestalo že bych vlál za 1400 nebo 1500 nebo 1600 nebo tak nějak ..závodníci maj jiný stroje.
Stejně je nejdůležitější jeho vlastní pocit , to co mu padne do oka a k srdci.
PS : těch 5000 km na rok 2001 mi přijde taky hooodně málo .
Šťastnej výběr
Naposledy editováno 14.03.2012 21:57:22
sved píše: Ať si vybere co je libo, jen mi nesedí že některé volby jsou široké kolo vepředu - cruiser a některé úzké kolo viz Virago - čopr. Pak se strhává asi úplně zbytečná diskuze. Tohle by asi měl pán vědět jestli chce to a nebo ono. Podle mě je to poměrně podstatné. Ne každému padne do oka obojí. Pak bych možná řešil zda vzducháč /tradice/ nebo vodník.
K té volbě chopper versus cruiser:
Jestli můžu doporučit nebo pro jistotu na něco upozornit, tak čopry mají obecně (opakuju - obecně!) ještě o trochu horší jízdní vlastnosti a ovladatelnost než krujzry.
Ta kombinace co nejširší gumy vzadu a hlavně té co nejužší a s co největším průměrem vepředu jde totiž u ryze silničního stroje proti ovladatelnosti. A když se k tomu přidá ta ještě větší stopa (tzn. ještě větší podseknutí přední vidlice) u čopra, je to opravdu velký rozdíl od všech jiných typů motorek.
A k tomu když si někdo ještě místo normálních řídítek dá na čopra ty obligátní supervysoké vlaštovky a jede na motorce stylem jak kdyby se houpal na hrazdě, tak má sice krásný a pozornost vzbuzujcí mašinu, takový ideální stroj na rovné silnice a dálnice a pomalou pohodovou nekonfliktní jízdu, hezky to vypadá, ale jakmile přijde nečekaná krizovka, jde doslova o hubu.
A k dilematu vzducháč versus vodník:
Jsem zastáncem jednoduchosti a obecně u motorky preferuju chlazení vzduchem, maximálně s maličkým nenápadným chladičem oleje, ale...
Ale zrovna u těchto V-éčkových motorů u čoprkrujzrů, kde u vzducháče se zadní zakrytý válec mnohem hůř chladí než přední, je pro motor a jeho životnost lepší chlazení vodou, i když je to potenciální zdroj problému (chladič, expanzka, hadice a těsnost, termostat a pak hlavně vodní pumpa).
EDIT: oprava překlepů
Naposledy editováno 15.03.2012 08:41:57
1 reakcí na tento příspěvek Výběr chopperu pro kolegu.
RoumenS píše: Klega měl ještě otázku ohledně nějaké přímesi co se dává do oleje kvůli snížení tření ve válci,či co.Vím že jsme něco podobného dávál do auta,měl to snižovat spotřebu a zvyšovat výkon.Nevím jak ot má fungovat tady,ale prý je to rozdílné u vodníka u vzdcháče.Vzducháči to prý nedělá dobře.
Pisu ted jednim prstem na tabletu, tak omluva za chybejici diakritiku...
Auta maji az na vzacne vyjimky suchou spojku (a oddelene olejove naplne prevodovky a vlastniho motoru), ale u motocyklu je tomu zase presne naopak - v naproste vetsine pripadu spolecna olejova napln a mokra spojka.
A proto jsou uz z vyroby soucasti motocyklovych oleju specialni primesy, ktere upravuji treni mezi spojkovyma lamelama a umoznuji vlastne spravnou funkci spojky a bezproblemovy prenos krouticiho momentu, zabranuji prokluzu a zniceni spojkoveho oblozeni ve velmi kratke dobe.
Takze nic do toho uz dodatecne nelit, zadne snizovace treni na bazi molybdenu a spol. !!!
Ostatne vyrobci motocyklu pred tim primo vyslovne varuji v kapitole o doporucenem typu oleje.
Cili drzet se specifikaci vyrobce a maximalne je mozne prizpusobovat si viskozitu s ohledem na prevladaji klimaticke podminky.
Motor chlazeny vzduchem ma obecne vetsi rozsah provoznich teplot a tomu je prizpusobena jeho konstrukce, ma vetsi vyrobni a provozni vule, a trochu vic nez vodnikovi mu vyhovuje mineralni olej respektive spokoji se s mensim podilem syntetickych slozek zastoupenych v motorovem oleji.
Mam vzduchem chlazeneho boxera, a u neho se toto jeste pred par lety vseobecne doporucovalo a dodnes se to traduje.
Ale neprikladam tomu nejaky velky vyznam, netreba se timto nejak trapit - mnohem vetsi vyznam pro co nejdelsi zivotnost motoru a pro jeho co nejnizsi opotrebeni ma vcasna vymena oleje a olejoveho filtru, cisty palivovy a vzduchovy filtr, kvalitni benzin, pokud mozno nizka cetnost studenych startu a v neposledni to, jak citlive se k tomu clovek chova, nez se motor zahreje na provozni teplotu.
Uff, to byl vykon naklepat to jednim prstem, snad si z toho kamarad aspon neco vezme: -)
1 reakcí na tento příspěvek Výběr chopperu pro kolegu.
Vzduch - jednoduchej a patrioty preferovanej, občas problémy se zadním válcem .logocky na něj míň fouká
vodník toch komplikovanější stavba , ale pracuje pořád v optimální teplotě jako u auta a teď si vyber
pokud vyberete napište co - pro zajímavost
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10421 | Dnes v 10:11 badyXV |
Vyběhaná vačka prvního válce Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago | Frantomas | 3 | 23.8.2024 v 17:02 Krautkopf |
virago Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 750 Virago | MaCoin | 0 | 5.8.2024 v 15:59 MaCoin |
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago | Pepanek | 7 | 18.6.2024 v 18:48 badyXV |
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago | Pepanek | 1 | 17.6.2024 v 09:14 ja1 |