Pořídil jsem si tuto nabíječku a pokoušel se nabít AGM baterii (moto mi nešla nastartovat).
Nabíjel jsem cca 4dny a při nabíjení v režimu moto mi napětí nešlo nikdy na 14,4V jak je uvedeno. Po nabití jsem nechal hodinu v klidu a zkusil napětí, bylo kolem 11,3V....tedy baterie neudržela napětí a šla do "koše" (říkám si, bude to špatnou baterií)
Koupil jsem novou baterii AGM 12V/12Ah 190A a po aktivaci baterie jsem nechal dobít do 100%. Nechal jsem jí 3hodiny v klidu a zkusil znovu na nabíječku režim moto, stupně 1,2,3,4 svítí a brzy přešlo na stupeň 7, ale v průběhu měření napětí nikdy nešlo až na 14,4V (jak je v manuálu), při připojení krátce na 14,2 a kleslo na cca 13,48V a tato hodnota je stále (podstatě až k stupni7).
Je průběh nabíjení (napětí) scela vpořádku? nejsem zkušený v elektro.
PS: jinak AGM baterie by při napětí 12,9V a více měla být 100% nabitá
Díky
Naposledy editováno 06.04.2013 23:33:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
Na ten start stop jsem viděl i nějaký spešl nabíječky... i když to musí jít dobíjet i "normální" nabíječkou, ne?
Myslím že ta od Cteku bude dobrá volba pro různý baterky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
jirka-mz píše: assassin> to je jasný, aby zvládla všechny možný situace, to by musela mít umělou inteligencí .
Na ten start stop jsem viděl i nějaký spešl nabíječky... i když to musí jít dobíjet i "normální" nabíječkou, ne?
Myslím že ta od Cteku bude dobrá volba pro různý baterky.
Bude to nabijet i obyc, jen to nenabije uplne do plna - coz zda se některým lidem dost vadi.
Ono se k lithiovym motobaterkam taky prodávají speciální nabijecky a jdou nabijet i tou obyčejnou - dokonce si myslim, ze na tech speciálních vlastne ani nic moc speciálního neni. Pokud nema baterie servisni konektor pro nabíjení s balancovanim, tak se nabijí jako obyc olovo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
Naposledy editováno 04.01.2020 19:49:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
Naposledy editováno 04.01.2020 19:58:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
Každopádně když připojím Lídlovku na svý auto, jezdím 2x denně po 30km do práce a z práce, tak tam podle ní 100% není. Teď v zimě chvili (možná hodinu) dobíjí než začne udržovat (baterku mám rok, předchozí tam byla 9 let a mám jí furt doma pod ponkem, kapacitu ještě celkem drží).
1 reakcí na tento příspěvek Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
Ta CTEK umí nabíjet baterie od nějakých 2V. Ale zde dávám za pravdu, že takto vybitá baterie již není úplně spolehlivá záležitost. Umí to nejspíše proto, že je to nabíječka pouze na 12V baterie. Mě to nevadí, já 6V baterky nikde nemám.
Tedy závěr - netoužím mít stále baterii nabitou na 100procent ale chci mít tu možnost ji takto alespoň jednou za rok nabít. A to nyní mám
Mimochodem, ten CTEK myslím dosažením kroku 4 nabíjecího cyklu považuje baterii za připravenou k použití, tedy je na uživateli, zda ji nechá dále připojenou na dotřísknutí nebo ne.
Mějte se fajnově!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
Kazdopadne jestli jsi ted uz spokojen, tak neni co resit. Ja uz olovo mam jen v aute a s tim jezdím a nikdy jsem ho nedobijel.
Naposledy editováno 04.01.2020 20:47:05
CTEK má režimy pro velké malé baterie, AGM neAGM, nabíjení v chladu myslím plus nějaký recond pro oživení kapacity baterií (jestli to má opravdu nějaký efekt netuším). Tyto všechny volby jdou libovolně kombinovat. Moto baterii mi nabila v klidu.