Naposledy editováno 30.07.2013 15:03:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
Medved píše: A druha vec (abych si rejpnul a aby meli nejen shadowisti radost ) - chces jit do stylu chopper/cruiser a koukas po vodou chlazene motorce? Vodou chlazenej chopper/cruiser je jako tlusta zenska v bikinach - chucpe!
No, názory zrovna na toto se člověk od člověka velmi různí, takže...

Oni ani výrobci asi nebudou hlupáci, když se snaží efektivní chlazení motoru uspokojivě vyřešit. A právě u vzduchem nejhůře chladitelného V-éčkového dvouválce používaného v čoprkrujzerech je to obzvlášť důležité.
Vzduchem se totiž u motorek nejlíp uchladí boxer (a podobně hvězdicový motor - třeba u letadel), trochu hůř jednoválcový motor a řadový příčně uložený dvouválec, ještě hůř řadový příčně uloźený čtyřválec (ty samy o sobě už hůře chlazené vnitřní dva válce jsou navíc ještě v úplavu za předním kolem) a úplně nejhůř se chladí právě Véčkové dvouválce, kde zadní válec je efektivně stíněn předním, je ochlazován výrazně míň a u nékterých typů chronicky dochází k jeho přehříváni.
Z tohoto pohledu je právě u Véčkového motoru žádoucí účinné chlazení kapalinou, přestože někteří pravověrní čopráci vodníka zavrhují.
P.S.
Zrovna u zde diskutované Shadowky VT750 je chladiš velmi nenápadný, a je "ukryt" mezi trubkama rámu, a třeba z boku není vůbec vidět, a i z jiného pohledu skror neruší. Rozhodně tam není jako pěst na oko. Dost podobně je na tom i starší sestra VT1100. To už je mnohdy více nápadný větší obdélníkový chladič oleje u mnohých vzducháčů...
pijanst píše: Hele choppery jsou vesměs držáky. Každej z nich má nějakou svou specifickou chybku. Jenže jak se tu omýlá silná a slabá motorka, tak u těch chopperů je to malinko jinak.
Moje osmistovka váží 315kg, 1400 introuš váží asi o 60kg víc. Osmistovka je takový brblátko, ze které nedostaneš pořádný zvuk ani kdyby jsi se po... Zato ta 1400 už má zvuk jak má být. Neheledě k tomu, že 800 introuš má 2x karbec manuál a ventily se štelují růčo fůčo. Zase ta 1400 má už čerpadlo a hydroštosy. Takže starostí daleko méně.
Jen tedy abych tu nepreferoval je Intrudery, je opravdu lepší si zajít někam do bazaru, omrknout co tam vlastně mají a vyzkoušet si na to sednout a trochu si s tím zamanipulovat. Pak si prostě vybereš to, co ti sedne do pracek, koupíš to a pojedeš.
Kdybys nemohl sehnat bazary, omrkni si v profilech kdo kolem tebe bydlí a motorky jaké mají. Pak je můžeš zkusit kontaktovat, napsat do PM, jestli by za tebou nemohli dorazit a motorku ti nechat osahat. Svézt tě asi nikdo nenechá... kdo ví. Já to tak udělal a přijel z a mnou kluk přez půl republiky, že to bere jako projíždku.
Máš to ve svých rukou. Jo a jinak si na motorkářích zvykej na to, že se ti na vláknu budou "motorkáři" hádat o tom, kdo má větší pravdu.
Mnoho štěstí při výběru a pak se pochlub, co jsi vlastně pořídil
VS1400 ma 260kg provozni a 460kg maximalni povolenou. A ani se nemusis hadat, kdo z nas ma pravdu

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
lesapan79 píše: Pro mne jako začátečníka bude asi lepší s tím širším předním kolem nebo se mejlím?
Přehlídnul jsem Tvůj dotaz, takže - nepozoruju resp. neuvědomuji si žádnou změnu v ovladatelnosti v režimu typicky čopráckých pohodových kochacích jízd (opak jízdy na hraně).
Tím samozřejmě netvrdím, že by se eventualně při určitých situacích nedala nějaká případná změna v chování vysledovat. Možná při nějaké krizovce, naapdá mě třeba vynucené brzdění v zatáčce, nebo případně i při co nejenergičtějším brždění v přímém směru.
Ale to je zatím čistě moje spekulace, protože ještě k tomu nedošlo - čili při normálním ježdění je ovladatelnost, ochota jít do zatáček, schopnost držet zvolenou stopu atd. u těchto dvou typů strojů a z mého uživatelského pohledu stejná. Mluvím o rozdílech mezi cruizerem Honda VT 750 (s kardanem, od r.v. 2004 včetně) a mezi "chopperem" Honda Shadow Spirit VT 750 (s kardanem a se vstřikama od r.v. 2007 včetně).
(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
lesapan79 píše: Co máš stále s tím plastem??? Prosím o vysvětlení pro začátečníka díky
To je proste - nemam ho rad

Ale jak pisu v kazdem prispevku - je to kazdeho vec ... trasne nebo bez, kuze nebo kozenka, uhlazeny plast nebo surovy vzhled, voda nebo vzduch ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
Dovi píše: No, názory zrovna na toto se člověk od člověka velmi různí, takže...
Oni ani výrobci asi nebudou hlupáci, když se snaží efektivní chlazení motoru uspokojivě vyřešit. A právě u vzduchem nejhůře chladitelného V-éčkového dvouválce používaného v čoprkrujzerech je to obzvlášť důležité.
Vzduchem se totiž u motorek nejlíp uchladí boxer (a podobně hvězdicový motor - třeba u letadel), trochu hůř jednoválcový motor a řadový příčně uložený dvouválec, ještě hůř řadový příčně uloźený čtyřválec (ty samy o sobě už hůře chlazené vnitřní dva válce jsou navíc ještě v úplavu za předním kolem) a úplně nejhůř se chladí právě Véčkové dvouválce, kde zadní válec je efektivně stíněn předním, je ochlazován výrazně míň a u nékterých typů chronicky dochází k jeho přehříváni.
Z tohoto pohledu je právě u Véčkového motoru žádoucí účinné chlazení kapalinou, přestože někteří pravověrní čopráci vodníka zavrhují.
P.S.
Zrovna u zde diskutované Shadowky VT750 je chladiš velmi nenápadný, a je "ukryt" mezi trubkama rámu, a třeba z boku není vůbec vidět, a i z jiného pohledu skror neruší. Rozhodně tam není jako pěst na oko. Dost podobně je na tom i starší sestra VT1100. To už je mnohdy více nápadný větší obdélníkový chladič oleje u mnohých vzducháčů...
Nejsem - a asi jsem nikdy ani nebyl - "pravoverny coprak' (btw - uz i z k1400 by mne nejradeji exkomunikovali


Zkus si projet zdejsi fora, kolik lidi tady breci nad prasklym tesnenim, krivou hlavou, ometenyma lopatkama cerpadla, netesnicimi gufery, vode v oleji, oleji ve vode, neustale se ztracejici vodou, strikajici vodou ven, prehrivanim ... a pak muzeme pokracovat v debate o vyhodach vodniho chlazeni u motorek chopper/cruiser.
edit: jeste k tomu, co nuti vyrobce delat vodni chlazeni - oni nejsou sice pitomi, ale jsou neustale tlaceni do nizsich a nizsich emisi. A to bez vodniho chlazeni a vstrikovani misto karburatoru proste dneska uz nesplni. Cimz se z motorek stava v podstate jenom blackbox, na kterem muzes akorat tak jezdit od servisu k servisu. A to mne proste nebavi - ja jsem se dost tezce smiroval s tim ze musim do servisu na nektere ukony jezdit s autem - natoz abych tam jezdil s motorkou.
Naposledy editováno 13.06.2013 09:50:32
(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
lesapan79 píše: Dovi no tak než jsem to napsal tak už tu byla odpověd. Ted už je mi jasno. Jak ty plasty snáší teploty? Nemuže se stát že by se třeba ten chrom loupal nebo jinak poškozoval? Nesetkal si se s tím? Každopádně to ani neni poznat.
Osobně ani u kolegů jsem se NIKDY nesetkal s tím, že by to žebrování válců nebo ventilová víka nějak časem degradovaly, a to ani u starých mašin.
Ono totiž není plast jako plast, a dlouhodobě největší světový výrobce motocyklů a významný výrobce automobilů a spol. (tím myslím Hondu) není blbec ani začátečník v oboru. Navíc válce i hlavy jsou účinně chlazeny kapalinou, takže na těch žebrech i víkách udržíš ruku.
A pouze poklepem něčím pevným a srovnáním zvukové odezvy s něčím tutově kovovým bys mohl usoudit, že to asi není litina a možná ani z lehkých slitin, ale že by to mohlo být případně vyrobeno z plastu. Vzhledově nepoznáš nic ani z pěti centimetrů.
__
Ale nepřímo jsem se už s jedním případem poškození setkal - a sice u ventilového víka zadního válce, kde uživatel neměl (zřejmě po výměně výfuků) dotažen svod nebo tam nedal původní hliníkové nebo měděné (měkké) těsnění, takže mu to tam podfukovalo.
A při delším stání (některými lidmi praktikované dlouhodobé zahřívání motoru na místě) se ty vzhůru stoupající horké zplodiny přímo z motoru "vinuly" okolo víka ventilů a časem poškodily povrchovou vrstvu víka, ale přitom k deformaci samotného víka kupodivu ani tímto extrémním tepelným namáháním nedošlo.
Ale toto je jediný případ, kdy jsem něco takového viděl aspoň na obrázku na internetu.
Ale jak se říká, všechno zlé je pro něco dobré - možná paradoxně právě tato událost upozornila uživatela na problém s netěsnícím svodem a uchránila ho od poškození výfukového ventilu a přilehlých partií a od mnohem složitější a dražší opravy, pokud by si toho nevšimnul a dlouhodobě to takto provozoval...
poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
Začátečníkovi bych to nedoporučil. Je to dost silný, spojka jde zlehka, ale jak to má ten silnej motor, tak moc neodpouští při rozjezdu začátečnický chyby. Je to jen můj názor. Viděl sem jak to se začátečníkem při rozjezdu pěkně poškubává a pak si díky tomu ustlal v křižovatce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
Medved píše: Zkus si projet zdejsi fora, kolik lidi tady breci nad prasklym tesnenim, krivou hlavou, ometenyma lopatkama cerpadla, netesnicimi gufery, vode v oleji, oleji ve vode, neustale se ztracejici vodou, strikajici vodou ven, prehrivanim ... a pak muzeme pokracovat v debate o vyhodach vodniho chlazeni u motorek chopper/cruiser.
Ano, obecně máš pravdu, vodník má oproti vzducháči další potenciálně problematický systém.
Ale konkrétně Shadowky jsou fakt hodně vymakané stroje, netrpí žádným typickým neduhem, a zrovna to jejich vodní chlazení i jeho pumpa, termostat, chladič, expanzka, hadice, spoje atd. funguje dlouhdobě tak, že o tom vodníkovi člověk prakticky neví, podobně jako je tomu dneska u aut. Respektive neví o jeho nevýhodách, ale využívá jeho výhod.
Medved píše: chlazeni vodou u motorek nemam rad obecne. Navic u chopperu/cruiseru z doby, kdy se tolik nehonily emise mi to prijde uplne zcestne - poridim si motorku delanou na vzhled a kochani nikoli na vykon - a zkurvim si ji vodnim chladicem, spoustou trubek, hadic, slozitym cerpadlem s termostatem, ruznejma nadrzkama, kritickym tesnenim pod hlavou ... to je preci postavene na hlavu. Pochopim vodni chlazeni u supersportu nebo ostreho endura, ale ne u pohodoveho silnicniho nahace nebo chopper/cruiser stylu. Asi jsem staromilec
Já jsem taky staromilec, taky mám několik motorek vzducháčů (dnes už jenom jednoválce, dříve i boxera), a je to samozřejmě o starost míň - pokud se to vždycky uchladí a pokud to někdo neutaví v parném létě v koloně apod.
Jenže zrovna u toho V-éčkového motoru, se zadním válcem v dokonalém zákrytu za předním válcem, je chlazení vzduchem na hraně, a někdy bohužel i za hranou.
A i proto jsem u Shadowky rád za to jejich vychytané honďácky SPOLEHLIVÉ vodní chlazení.
Ale nejenom proto - ať se to komu líbí nebo ne, neoddiskutovatelným faktem je, že on totiž ten spalovací motor chlazený kapalinou, a nezávisle na zatížení a teplotě okolního prostředí udržovaný v dost úzkém pásmu optimálních provozních teplot, je méně namáhán, lze u něj lépe vymezit provozní vůle, a celkově má předpoklad delší životnosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
Dovi píše:
Já jsem taky staromilec, taky mám několik motorek vzducháčů (dnes už jenom jednoválce, dříve i boxera), a je to samozřejmě o starost míň - pokud se to vždycky uchladí a pokud to někdo neutaví v parném létě v koloně apod.
Co bych delal na motorce v kolone? Kazda kolona se da objet/projet/predjet

Dovi píše:
Jenže zrovna u toho V-éčkového motoru, se zadním válcem v dokonalém zákrytu za předním válcem, je chlazení vzduchem na hraně, a někdy bohužel i za hranou.
Mam mimo jine VS1400 - nemel jsem jediny problem s chlazenim - i kdyz Suzuki si pomaha SACS nebo jak tomu rikaji. Poridil jsem si teplomer oleje a jsem i pri hodne drsnem zachazeni do 130 max.
Dovi píše:
A i proto jsem u Shadowky rád za to jejich vychytané honďácky SPOLEHLIVÉ vodní chlazení.
Ale nejenom proto - ať se to komu líbí nebo ne, neoddiskutovatelným faktem je, že on totiž ten spalovací motor chlazený kapalinou, a nezávisle na zatížení a teplotě okolního prostředí udržovaný v dost úzkém pásmu optimálních provozních teplot, je méně namáhán, lze u něj lépe vymezit provozní vůle, a celkově má předpoklad delší životnosti.
Vidis - a to je zase vec nazoru. Ja si myslim ze vyssi zivotnost ma vzduchac, protoze ma z vyroby vetsi vule -> nizsi vykon -> nizsi namahani -> vyssi zivotnost. Alespon takhle mne to ucili obecne pro jakekoli strojni zarizeni ve skole. Ja jsem to jenom aplikoval na motorku.
Ja bych to ukoncil: oba systemy maji sve pro i proti, jeden druheho nepresvedcime, mame kazdy svuj nazor a prestaneme tady chudaka zacatecnika desit scenari, ktere pravdepodobne nikdy nenastanou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
1100Virago píše: Medved: Koukám, že s náklonností k vodnímu chlazení jsme na tom stejně. Nejtrhlejší mi to připadá na adventure motorkách. Nejen že je to hromada kurvítek navíc, která se dokáží pokazit na tom nejnevhodnějším a nejodlehlejším místě, ale i zbytečná kila, která se v terénu vždycky projeví.
Jojo - znam jednoho cloveka (jestli se tomu polskemu manazerovi da rikat clovek


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
"V Mongolsku už byli všichni.
...kromě sqwera"

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
Medved píše: Vidis - a to je zase vec nazoru. Ja si myslim ze vyssi zivotnost ma vzduchac, protoze ma z vyroby vetsi vule -> nizsi vykon -> nizsi namahani -> vyssi zivotnost. Alespon takhle mne to ucili obecne pro jakekoli strojni zarizeni ve skole. Ja jsem to jenom aplikoval na motorku.
Obecně to sice zhruba tak je, ale pak to nakonec stejně musíš poctivě vztáhnout na každý jednotlivý typ, a teprve až dlouhodobá praxe zjeví celou pravdu.
Některý motor se časem ukáže jako velmi povedený a všeobecně oblíbený, některý další sice už ne tak vydařený, ale kompenzuje to třeba nižší cenou a dostupnými ND z druhé ruky, a jiný stroj je zase vyloženě nespolehlivý a poruchový propadák.
A to se týká jak vodníků, tak vzducháčů.
Takže když konkrétně, tak konkrétně:
Ten velmi kvalitní kapalinou chlazený motor v Hondě Shadow VT 750, po všech těch desetiletích evolučního vývoje, kdy postipně docházelo jen k dílčím změnám a vylepšováním (velkých totiž nebylo třeba), se ukázal jako nadprůměrně spolehlivý, s dlouho životností, s velmi dobrým průběhem krouťáku a s enormě nízkou spotřebou paliva.
A v duchu Tvého příspěvku, ač to není vzducháč, ale vodník, tak se jedná o optimálně podkoňovaný (nevyhoněný) motor s výkonem cca 33,5 kW při objemu 750 ccm, takže litrový výkon tohoto motoru je pouhých 45 kW.
Pro představu - to by taková hypotetická a rovněž dvouválcová dváca (125 ccm) musela mít jenom 5 a půl kW výkonu, přitom to ale bývají cca 8 až 11 kW stroje.
A navíc namísto vyváženějšího a častěji pálícího dvouválce bývají ty dvácy až na výjimky jenom jednobuchy, a vzhledem k malému absolutnímu výkonu jsou samozřejmě dost často honěné blízko svého maxima, a nezřídka i přetáčené.
A podobně na druhé straně spektra, třeba od objemu 600 ccm a výš, jakými ohromnými (několikanásobnými) litrovými výkony se dneska běžně motocykové motory chlubí...
Čili srovnej ten shadowácký motor s výkony jiných motorů, a to dokonce i vzduchem chlazených, a už i na tomto je trochu vidět, proč je motor ve Shadowkách tak houževnatý, spolehlivý a dlouhodobě trvanlivý.
A motor, to je pořád i dnes srdce každého motocyklu, a od něho se pak odvíjí klíčové vlastnosti každé mašiny a její celková oblíbenost...

Medved píše: Ja bych to ukoncil: oba systemy maji sve pro i proti, jeden druheho nepresvedcime, mame kazdy svuj nazor a prestaneme tady chudaka zacatecnika desit scenari, ktere pravdepodobne nikdy nenastanou .
OK, souhlas - oba systémy chlazení spalovacího motoru mají svá pro a proti, chucpe nechucpe...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
lesapan79 píše: sqwer> Ahoj myslím že tohle mi fakt nepřidá.... Každopádně děkuji všem za odpovědi a je fakt že si s toho musím něco vybrat. V motoškole budu jezdit na viragu 750. Dnes jsem byl v plzni pro výbavu. hezkej pocit fakt jo vybral jsem kožené kalhoty, bundu křivák, páteřoví chránič, crániče ramen a loktu do křiváka, krásnou koženou vestu a myslím že kvalitní rukavice... 12kousku v čudu ale mám velikou radost,,,ted už jen tu motorku mě určenou každopádně mám ještě cca možná měsíc do nákupu ale co jsem mluvil s instruktorem tak když budu šikula a mít dost času tak i možná koncem měsíce na závěrečky
a boty?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
3 reakcí na tento příspěvek poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
fajko píše: lesapan79> Ahoj, dáváš tady vizi svého snu a pak za rok,dva se uvidí??? Nic proti, kup 750, uprav podle sebe, hýčkej si jí a za dva roky prodej. Možná budeš spokojen, ale spíš bude hlodat v hlavě- a proč jsem nešel rovnou ... Taky jsem řešil před pěti lety, byl jsem rozhodnut- volusia 800, hm nakonec vs1400 a max spokojenost, žádné myšlenky na výměnu, lehký a výkonný čopřík, dokutil Pav 40 a super na cestování. A jak píše medvěd, plasty ne ne, max na jízdní kolo.
To je silně individuální, každý preferuje něco mírně jiného. Já třeba šel cestou nahoru a pak dolu, a takových lidí, kterým bohatě stačí solidní mírně podlitrový čoprkrujzr jako je Honda Shadow VT750 je hodně - stačí se zorientovat třeba na foru SHOC a tam je spousta lidí ve věku od řekněme 30 do 55 let, kteří by tu 750 neměnili, a to jezdějí i po Evropě a po dálnicích.
Řekl bych, že pokud člověk nejezdí stále ve dvou a nabalenej jak na cestu kolem světa, tak těch cca 50 koní je u tohoto relativně ještě lehkého čoprkrujzra optimální, a zvláště na ty naše rozbité silnice není třeba těžkého powerkrujzra. Lehčí stroj má spoustu výhod, jak v ovladatelnosti, tak v provozních nákladech (palivo, gumy, méně oleje atd.)
A co se těch plastů týče, není to od číňana kelímek na jogurt, ale japonská kvalita, třeba blatníky jsou pak lehčí a nereznou, a stejně nakonec o těch plastech vlastně člověk vůbec neví, pokud si někde na diskuzním foru nepřečte nějaký ten hanlivý komentář od některého diskutujícího kolegy...

Naposledy editováno 18.06.2013 07:17:18
(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
lesapan79 píše: Tak tedy zatím jsem pro honda shadow 750 od roku 2004. Určitě jí v začátku zvládnu a za rok dva se uvidí. Každopádně hledám stále nějakého toho ochotného znalce co by se jel se mnou na nějakou tu motorku podívat
Čoprkrujzry novějšího ročníku bývají obecně v dobrém stavu, jejich majitelé se o ně vcelku dobře starají, nejezdí se na tom v terénu, nejezdí se na tom většinou ani v zimě (sůl na silnicích atd.), takže koupě novějšího a míň jetého čoprkrujzra z druhé ruky nepředstavuje zpravdidla žádné velké riziko (až snad na případy, kdy se na něm už vystřídalo hodně majitelů).
Kupovat u nás novějšího čoprkrujzra z druhé ruky je tedy opakem situace, kdy se kupuje olítaná motorka jiných kategorií (supersport, kroska atd).
Takže sleduj nabídky třeba na Motoinzerci (soukromé osoby):
http://www.motoinzer...ia=&razeni=cenaa
na Tipmotu (motobazary):
http://www.tipmoto.c...ia=&razeni=cenaa
nebo tady na Motorkářích:
http://www.motorkari...5Btext%5D=shadow+750
Pokud si netroufáš si sám vybrat a koupit a neměl bys nikoho zkušenějšího k ruce, pak by se asi dalo doporučit sledovat nabídku u Tasse (Rabštejnská Lhota, pod Pardubicema, kousek od Chrudimi).
http://www.motorkari.cz/motobazar/153023/
Tím sice neříkám, že to tam musí být vždycky 100% bez chyby, ale Tass se orientuje na dovozy celkem ne tak starých motorek zvenku a obecně vozí dobré kousky (žádné spravované načančané vraky), a spousta zde v ČR ježděných mašin dotažených zvenku přešla přes něho.
Řekl bych, že v rámci tuzemských motobazarů mívá nadprůměrně kvalitní nabídku, a že tudíž ten první přísnějěí výběrový filtr za zákazníka udělal už on sám.
Na jaře tam toho měl podstatně víc, momentálně je to slabší:
http://www.motorkari...5Btext%5D=shadow+750
EDIT:
Jen pro jistotu - nemám s Tassem nic společnýho, a určitě taky není svatej a dají se i tady na Motorkářích najít negativní zkušenosti, ale to se po určitém čase asi nevyhne žádnému obchodníkovi...
Naposledy editováno 18.06.2013 09:04:21
poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
P.S.
Ještě jedna rada nebo názor:
Měl jsem původně Shadowku s karbecem a teď mám o něco novější Shadowku Spiritku se vstřikama, a proto bych v rámci těch Shadowek nezavrhoval ani Spiritku (Honda Shadow Spirit VT 750).
Jízdníma vlastnostma mi to přijde totožný (v rámci kategorie čoprkrujzrů stále ta stejná skvělá ovladatelnost a pohodlí) a vzhledově ještě hezčí - není to tak "hamatný" jako cruiser, působí to celkově takovým lehčím vzdušnějším dojmem, má to decentní zadní blatník (ne taky vyvalený ven) a decentnější přední blatníček pasující k tomu většímu užšímu přednímu kolu.
Vzhled je samozřejmě čistě subektivní záležitost, ale jinak motoricky jsou to stejné stroje s osvědčeným robustním a velmi úsporným motorem, s krásným zvukem a se zátahem odspodu, akorát že ty původní Shadowky od r.v. 2004 včetně byly s karburátorem a sytičem, a Spiritky od r.v. 2007 včetně jsou už s honďácky pověstně spolehlivýma vstřikama (mj. o starost míň po zimě, při každém studeném startu, při přechodu na rezervu a dlouhodbě při absenci nutnosti jakékoliv údržby oproti karbecům), a taky Shadow Spirit není až tak moc okoukaný typ jako cruizer Shadowka.
Ale se žádným z těchto typů bys nešlápnul vedle, ty mašiny nemají žádnou typickou chybu nebo dokonce vadu, ale hodně předností, kde opravdu velkou spolehlivost, levný provoz a vyvážené vlastnosti bych asi kladl na první místo - a říkám to i z vlastní velmi dobré zkušenosti.
1 reakcí na tento příspěvek poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
Medved píše: koukni do bazaru na www.k1400.cz ... na druhe strane je tam shadow spirit 2007, na dalsi strane druha.
Sice starší inzeráty, ale možná ještě budou aktuální - pokud sem ještě zakladatel vlákna chodí...

- posezónní nabídka ze září 2012, ročník 2007, 12 tisíc km
- zimní nabídka z prosince 2012, ročník 2007, 20 tisíc km
Naposledy editováno 20.06.2013 11:11:53
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
E 10 [1, 2] Honda VT 750 Shadow Spirit | wulfi | 53 | 6.9.2024 v 11:03 jandaxx |
Honda Shadow Spirit VT750 [1 ... 6, 7] Honda VT 750C Shadow, Honda VT 750 Shadow Spirit | Dovi | 210 | 19.5.2024 v 08:32 HANOJ |
výfuk Honda VT 750 Shadow Spirit | peko11 | 9 | 31.3.2024 v 08:38 brnzi |
jaky olej do motoru a diferenciálu [1, 2] Honda VT 750 Shadow Spirit | venagsxr | 32 | 9.5.2022 v 08:18 Wingfr |
honda vt 750 shadow spirit výpadky ... Honda VT 750 Shadow Spirit | Kubajs999 | 2 | 22.9.2021 v 17:57 Yura |