Naposledy editováno 19.08.2013 17:19:10
Redguy píše: Proto bych asi dodrzoval hlavne minimalni kvalitu podle API a viskozitu bych proste prizpusobil tomu, v jakych teplotach zrovna jezdim. Samozrejme u motorek se spolecnou naplni motoru, spojky a prevodovky to laborovani asi tak jednoduchy nebude kvuli moznemu prokluzu, ale je mi opravdu divny, ze vyrobce nebo aspon distributor nebere v uvahu lokalni klima a placne jedno SAE pro celou planetu na cely rok.
U vodníka to podle mě nemusí hrát takovou roli jako u vzducháče. Jsem zrovna kouk do manuálu co tady je na m.cz a píšou tam syntetika 15W-50, nic víc o podnebí a okolní teplotě.
Naposledy editováno 20.08.2013 12:52:52
x_Casper píše: fajn-tom> Mrkni se pořádně do dolní části obrázku, upozornění v rámečku, kde se mimo jiné píše: "Do not use 10W rated oils whith a hot viscosity rating greater than 40. for example DO NOT use an oil with a viscosity rating of 10W-50."
no to čísílko 50 značí určitou vyskozitu oleje při nějaké teplotě. 50 se dá oproti 40 použít za višších teplot, ale při stejně teplotě je více viskoznější než 40 a to pro visokootáčkové motory nemusí být dobře.Takže se ty oleje neliší jen tím že jeden má větší teplotní rozsah, ale i rozdílnou viskozitou při stejné teplotě
x_Casper píše: Dolph-cz> To je taková ovčí metoda, podřídit se tomu co je někde napsaný, jenže ovčí metoda funguje jen pro ovečky zavřené v ohrádce a taková metoda ovšem nereflektuje to, že s motorkou chci jezdit převážně na okruhu a jestli jsi tam někdy byl tak víš, že se tam motor ohřeje ohodně víc než v provozu pro kterej je motorka navržena. Stejně jako jsou ovce víc ohroženy vlkem když utečou z ohrady. Samozřejmě že výrobce ví nejlíp jaký olej je nejvhodnější pro běžný provoz ale jestliže ta motorka má světla a blinkry tak asi není primárně vyrobená pro ježdění po okruhu. Sry za primitivní příměr ale tady to zacpávání huby na fórech mě vždycky točí - diskusní fóra jsou k tomu aby se v nich diskutovalo což stále jak vidnou spoustu lidí nedovede pochopit.
aha-možná si to psal,že chceš jezdit na okruhu,ale asi jsem to přehlídl...,nebudu to hledat.
..ono je tady totiž podobný dotaz každou chvíli,lidi chtějí udělat pro motorku "něco víc",tak vymýšlejí kraviny.
...ve tvém případě ano-pokud to budeš honit po okruhu,dá se předpokládat vysoké zatížení motoru a tím i vyšší provozní teplota oleje.tím pádem by byl vhodný olej s vyšším tepelným zatížením-tedy 10w50 full syntetic a tím pádem je třeba také upravit interval výměny na polovinu a pod.
ale můj osobní skromný názor je,že to bez problémů umaže i 10w40 patřičné specifikace,pouze bych zkrátil výměny.za těch cca 25 let co jezdím a opravuju motorky jsem zkoušel kde co,různé značky olejů,různé aditiva a přísady a jediné co opravdu prodlužuje životnost motoru je čistý vzduchový filtr a pravidelná výměna oleje.a bohatě stačí specifikace co doporučuje výrobce.
honit to sice budeš,ale tyhle motory jsou výborně chlazené a to ne jen motor,ale i olej...,tyhle vysoko rozsahové oleje jsou primárně určené spíše pro motory jaké mají např. ostré endura a motokrosy,kde se tahá z jednoho válce přes 50 koní,nemá olejový chladič,celý motor má 15kilo a je v něm litr oleje a to i pro převodovku.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ukazatel paliva Triumph TT 600 | Donyx | 0 | 27.4.2019 v 10:53 Donyx |
Potřebuju radu s triumphem Triumph Speed Four, Triumph TT 600 | silver.wrc | 1 | 26.4.2019 v 18:45 Desm |
Přehřívání Triumph TT 600 | ChoseHnizdo | 5 | 22.3.2015 v 20:44 piplman |
pro a proti Triumph TT 600 | pajik6r | 5 | 4.6.2014 v 12:41 PetrKlusacek |
Snímač ryhlosti Triumph TT 600 | PetrKlusacek | 2 | 4.6.2014 v 09:49 PetrKlusacek |