Téma: výměna oleje Virago 750
1.12.2013 v 21:11
Ahoj
zakoupil jsem virago 750 1995, vypadá moc pěkně a motorově se zdá také v pořádku.
Pro jistotu chci vyměnit olej v motoru. Chci použít motorový olej 15W - 50 motul.
Chci se zeptat na velikosttěsnících o kroužků , které si mám připravit na výměnu u olej. filtru.(na videu měl ten chlápek sadu 3 ks )
Video výměny jsem našel na webu. Také se chci zeptat na mnou zvolený tip oleje.
Děkuji za odpovědi.
zakoupil jsem virago 750 1995, vypadá moc pěkně a motorově se zdá také v pořádku.
Pro jistotu chci vyměnit olej v motoru. Chci použít motorový olej 15W - 50 motul.
Chci se zeptat na velikosttěsnících o kroužků , které si mám připravit na výměnu u olej. filtru.(na videu měl ten chlápek sadu 3 ks )
Video výměny jsem našel na webu. Také se chci zeptat na mnou zvolený tip oleje.
Děkuji za odpovědi.
1 reakcí na tento příspěvek výměna oleje Virago 750
Já jsem dával Motul 3000 20w50 a v pohodě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna oleje Virago 750

Naposledy editováno 26.01.2014 15:29:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna oleje Virago 750
_Kovboj_> Je vidět že je to s olejem trošku složitější a máme pořád co řešit.Jenom dodám že už mám ten olej vyměněný(ještě před zazimováním)Jenom jsem došel(díky naší diskuzi) k tomu že to není ono.Jak píšeš samozřejmě to motor nezničí jenom najedeš třeba místo150000jen100000km záleží ale taky jak to budeš provozovat.No a proč si to myslím-Jedná se o vzduchem chlazený motor=bez možnosti přímé regulace provozní teploty tj.jsou jen tři možnosti 1)chlazení je stále dimenzováno na max.výkon 2)někde teplo akumuluješ než klesne zátěž 3)počítáš s možností mírného přehřátí=za nízkých teplot větší vůle pístu ve válci(zjednodušeně,existují různé úpravy)a i při provozní tep.máš určitou rezervu než u vodního chlazení .Proto při okolní teplotě do15C máš větší účinnost chlazení,akumulaci=nižší provozní teplotu motoru i oleje=větší vůle pístu stejné zatížení i otáčky=10W30(10W40/50 by bylo málo tekutý při provozní teplotě motoru tj chyba např.u ložisek ojnic aby fungovalo dokonale hydrodynamické mazání.15/20W zase málo tekutý při stude. startu.Při teplotě okolí nad 5C po startu jsou vůle menší snižují se rychleji olej je teplejší proto pro správnou tekutost a zachování kvalitního maz. filmu na všech místech 20W40(10/15W40 je moc tekutý20w50zase málo během zahřívání motoru)Při provozní teplotě potřebuješ tekutost W40 (W50 je málo tekutý W30 moc)Při přehřátí je třeba udržet kvalitní film hlavně na pístech tady zřejmě využiješ vyšší HTHS 20W40 než 10W40.Proto výrobce dle mne určil tyto hodnoty SAE, ne proto že by,,lepší´´ nebyly.Značka oleje nehraje roli-je jen o důvěře že co píšou na obalu je i v oleji.Pokud je něco špatně rád se poučím.
Naposledy editováno 27.01.2014 01:12:01
Naposledy editováno 27.01.2014 01:12:01
1 reakcí na tento příspěvek výměna oleje Virago 750
Teoreticky mě napadla otázka ... Výrobce určuje olej podle toho kam vyváží stroje ??? Určitě nebudou používat stejné v Africe, v EU nebo na Sibiři

coffman> myslím, že se s tím dá souhlasit, nebo spíš, je to tak, z toho plyne, že nejlépe je zkrátka nad +5°C 20W40 , co když ale někdo hledá alternativu ,, 10W40 nebo 20W50" co si vlastně vybrat jako vhodnější. Já jsem dospěl k tomu, že těch W50 asi není také moc dobrý ( při provozní teplotě ) a 10W je zase málo viskózní ( při zahřívání na provozní teplotu ).
Ještě sem dodám citaci, která se mně líbila a pro jistotu i celí odkaz kde se to už také řešilo.
-----: Tak to tě sprostě ojebali. Ujišťuju tě, že daleko líp bys udělal, kdybys tam lil obyčejný sajrajt 20W40 a dodržoval servisní intervaly.
Viraga mají jako vzducháče za studena poměrně velké provozní vůle a během prvních pár kilometrů se olej dost silně zasírá produkty spalování. Takže dochází k degradaci a okyselení, které má korozívní vlastnosti. A nepomůže tomu ani sebekvalitnější olej, protože do něj se to svinstvo dostane taky.
Takže, tenhle servis bych opravdu nedoporučil. Zřejmě jeden, který žije v zajetí starých a překonaných mazivářských mýtů
http://www.motorkari...ft=101114&fid=62
Naposledy editováno 27.01.2014 17:02:51
Ještě sem dodám citaci, která se mně líbila a pro jistotu i celí odkaz kde se to už také řešilo.
-----: Tak to tě sprostě ojebali. Ujišťuju tě, že daleko líp bys udělal, kdybys tam lil obyčejný sajrajt 20W40 a dodržoval servisní intervaly.
Viraga mají jako vzducháče za studena poměrně velké provozní vůle a během prvních pár kilometrů se olej dost silně zasírá produkty spalování. Takže dochází k degradaci a okyselení, které má korozívní vlastnosti. A nepomůže tomu ani sebekvalitnější olej, protože do něj se to svinstvo dostane taky.
Takže, tenhle servis bych opravdu nedoporučil. Zřejmě jeden, který žije v zajetí starých a překonaných mazivářských mýtů
http://www.motorkari...ft=101114&fid=62
Naposledy editováno 27.01.2014 17:02:51
TiborTeam píše: Teoreticky mě napadla otázka ... Výrobce určuje olej podle toho kam vyváží stroje ??? Určitě nebudou používat stejné v Africe, v EU nebo na Sibiři
Mně to v Yamaze tvrdili, že právě do našich strojů na naše klimatické podmínky patří 10W40 a ne co je v manuálu , tak nevím?

Naposledy editováno 27.01.2014 21:06:11
2 reakcí na tento příspěvek výměna oleje Virago 750
Řeší se tu podle mně úplné hovadiny o olejích.Ty motory jsou konstrukčně 25 let staré,a co bylo tehdy za oleje?MOGUL a fertik.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna oleje Virago 750
Doctor1 píše: Řeší se tu podle mně úplné hovadiny o olejích.Ty motory jsou konstrukčně 25 let staré,a co bylo tehdy za oleje?MOGUL a fertik.
To je pravda, ale mi tady ani tak neřešíme Mogul nebo fertik, ale viskozitu 20W40 který byl běžně k sehnání, protože nyní je levnější vyrobit 20W50 a navíc už prakticky nesplňují API SG ale spíše SJ a to prostě není lepší, možná tak pro auta.
Já ,myslím že to výrobce udává přesně za jakých venkovních teplot jaké SAE oleje(v Africe nebo na Sibiři
) extrém to jistě neřeší ale ty u nás asi nehrozí. No ještě mě napadla další ,,hovadina´´
proč 20w40.Jak jsem už psal dřív i XVS1100 např.r.výroby2001(což není zas až takový veterán)má předepsaný tento olej i API je stejné viz tabulka , motor je sice stejné konstrukce ale přece jen prodělal pár změn,proč by ho neuzpůsobily novým technologiím v oblasti mazání?Prostě při teplotě nad 15C okolí potřebuje při a po startu hustší olej než má 10/15W30/40 a řidší než má 20W50 a za provozní prostě W40(pokud nejezdíš v nějakých extrémech mimo tabulku) .To výrobce jistě vypočítal a otestoval.Cokoli změníš je něco za něco,někde sem četl že je možné jít o 1třídu SAE níž nebo výše např. dle stavu motoru,nebo toho jak to provozuješ.Já už tam nechám ten 10w40 ale na léto přejdu na 20w40.No a k tomu zasírání oleje-moderní oleje by měly být odolnější ale do toho se nechci vrtat.Jinak se omlouvám asi neumím psát jednou větou.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna oleje Virago 750
1 reakcí na tento příspěvek výměna oleje Virago 750
Tak jsme zas u 20W50
Tak to tam naper, bo než to vyřešíme, tak bude po sezóně

Tak to tam naper, bo než to vyřešíme, tak bude po sezóně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna oleje Virago 750
coffman> tak jsem se konečně dostal k tomu, abych si to přečet, a je to zajímavá informace(celé)
Jen jsem ještě úplně nepochopil tento odstavec. (úmyslně jsem ho nepřeložil)
What is Volatility?
Motorcycles, especially competition bikes, run at high rpms and high
temperatures. The last thing you need is oil evaporation endangering the
performance and life of your engine. For critical protection at high
temperatures, choose a low-volatility oil. Volatility refers to an oil’s propensity
for evaporation at high temperatures. The lower an oil’s volatility, the less
it evaporates and the better protection it provides.
Yamalube 5W-30 and 10W-40 have far and away the lowest oil volatility
and highest quality base oils on the market. What does this mean for a rider?
It means reduced oil consumption between oil changes, lower emissions and
enhanced fuel efficiency. These Yamalube formulations are well below the
JASO maximums; they also leave our competitors in the dust.
Takto jsem to pochopil já: pokud chceme předejít odpařování oleje, je lepší zvolit nižší viskozitu. ( při provozní teplotě). Čím vyšší viskozita tím se olej více odpařuje? (tím horší ochranu poskytuje). Pří snížení viskozity, se prý zvýší spotřeba benzínu. Je mně to vše trocho divné, ale asi je to tak, a nebo to Googl neumí přeložit.
Jen jsem ještě úplně nepochopil tento odstavec. (úmyslně jsem ho nepřeložil)
What is Volatility?
Motorcycles, especially competition bikes, run at high rpms and high
temperatures. The last thing you need is oil evaporation endangering the
performance and life of your engine. For critical protection at high
temperatures, choose a low-volatility oil. Volatility refers to an oil’s propensity
for evaporation at high temperatures. The lower an oil’s volatility, the less
it evaporates and the better protection it provides.
Yamalube 5W-30 and 10W-40 have far and away the lowest oil volatility
and highest quality base oils on the market. What does this mean for a rider?
It means reduced oil consumption between oil changes, lower emissions and
enhanced fuel efficiency. These Yamalube formulations are well below the
JASO maximums; they also leave our competitors in the dust.
Takto jsem to pochopil já: pokud chceme předejít odpařování oleje, je lepší zvolit nižší viskozitu. ( při provozní teplotě). Čím vyšší viskozita tím se olej více odpařuje? (tím horší ochranu poskytuje). Pří snížení viskozity, se prý zvýší spotřeba benzínu. Je mně to vše trocho divné, ale asi je to tak, a nebo to Googl neumí přeložit.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna oleje Virago 750
_Kovboj_> Takto jsem to pochopil já- těkavost olejů(odolnost proti odpařování určitých složek olejů) čím nižší tím méně se odpařuje=odolnější vyšším teplotám a že jejich 5w30,10w40 ji mají nejnižší z minerálních na trhu.Tj. méně doléváš olej,nižší emise,lepší spotřeba paliva.Týká se to spíš normy Jaso MA.No a podle těch tabulek má (jejich)10w40 nižší číslo=vyšší odolnost než 5w30.Mě celkem překvapila ta tabulka převodu SAE sice tady většina používá 20w50 ale je tady taky dost dotazů na svítící kontrolku hladiny za studena viz můj 1odkaz.Hodně to řeší přelitím (i na cizích str.)hladiny.Mě se to i přesto rožínalo,i s novým čidlem.Můžu se zeptat když si tam měl 10w40 byl v tom rozdíl?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna oleje Virago 750
coffman> co se týče rozsvěcování kontrolky. Při použití 20W50 to bylo asi nejhorší, to si zasvítilo i při zahřátém motoru, lepší to je právě u 20W40, tam to bliklo v chladnějším počasí při zahřívání, jinač to dalo pokoj, a při použití 10W40 to bylo téměř stejné, možná malinko lepší, ale už tam nebyl takový rozdíl. Jinač výměna čidla ti nepomůže, už to tu někde psal i myslím 1100Virago, že už od výrobce to čidlo je prostě nešťastně umístěné, ale neznamená to že by došlo k přerušení dodávky mazání olejem. ( myslím si, že výrobce to možná udělal úmyslně, jako takovou kontrolu mazání při studených startech. On se ten studený a hustší olej dostane na horu a potom pomaleji ztéká zpět a problikne kontrolka). Samozřejmě instinktivně člověka ta kontrolka rozčiluje, tak jsem to také řešil mírným přelitím nad rysku, ale letos to zkusím vydržet a nepřelívat, protože jsem vysledoval a už se o tom také někdo zmiňoval, že mí olej fouká někde vrchem u sání a je to tam zasrané od oleje a když jsem měl hladinu oleje níže tak to nedělalo. Ještě jsem si vzpomněl, že při změně olej.filtru na K+N se to také zlepšilo (blikání kontrolky).
Co jsem si odnesl já z této debaty o olejích: dokud to půjde, budu dávat (při teplotách nad +5°C) Castrol 20W40 a jako další variantu asi 20W50 (nejlépe Yamabule, jelikož byl vytvořen pomocí Yamahy, ale je docela drahý), dále se mně líbí Motul(Ester) Asi bych se vyhnul oleji Castrol 20W50( tomu jsem přestal důvěřovat). Olej 10W30 bych při teplotách do +15°C nepoužil, ale nahradil bych ho 10W40. Jelikož s ní (s motorkou) pod +5°C většinou stejně nejezdím a dá se s tím jed až do +15°C, a věřím když bude občas 19/20°C tak se určitě nic neděje, jde jen o to, aby s tím člověk nelítal v 25/30°C. to je můj názor na věc.
Naposledy editováno 03.02.2014 12:39:16
Co jsem si odnesl já z této debaty o olejích: dokud to půjde, budu dávat (při teplotách nad +5°C) Castrol 20W40 a jako další variantu asi 20W50 (nejlépe Yamabule, jelikož byl vytvořen pomocí Yamahy, ale je docela drahý), dále se mně líbí Motul(Ester) Asi bych se vyhnul oleji Castrol 20W50( tomu jsem přestal důvěřovat). Olej 10W30 bych při teplotách do +15°C nepoužil, ale nahradil bych ho 10W40. Jelikož s ní (s motorkou) pod +5°C většinou stejně nejezdím a dá se s tím jed až do +15°C, a věřím když bude občas 19/20°C tak se určitě nic neděje, jde jen o to, aby s tím člověk nelítal v 25/30°C. to je můj názor na věc.

Naposledy editováno 03.02.2014 12:39:16
_Kovboj_> Dik za odpovědˇ souhlasím s tebou,
k tomu 20w50 Yamalube má olej 20W-50 Semi-Synthetic for Cruisers (JASO MA) je polosyntetický pro V motory má nižší teplotní rozsah oleje 162 °C (nižší mezní hodnota kinematické viskozity) než minerál 20w50 177 °C ten tam píšou že má univerzální použití,možná je ten polosyntetický blíž 20w40?Škoda že nepopsaly víc tu změnu SAE k 20w40 se blbě shání jakýkoli data asi tak v archivech.


1 reakcí na tento příspěvek výměna oleje Virago 750
Ahoj
Chtěl bych se zeptat,zda olejové filtry jsou pro xv 750 stejné,nebo zda se liší podle roku výroby.Ještě jsem hledal,jak je to s rozvody.Nějak to nemužu najít.Po kolika km výměna nebo kontrola?
Dík
Chtěl bych se zeptat,zda olejové filtry jsou pro xv 750 stejné,nebo zda se liší podle roku výroby.Ještě jsem hledal,jak je to s rozvody.Nějak to nemužu najít.Po kolika km výměna nebo kontrola?
Dík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna oleje Virago 750
_Kovboj_> A co "obyčejné" oleje od Parama ? Zkoušel jste někdo ?
MOGUL M7ADS III SAE 20W-40 (https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaDokumentace/ti_mogul_m7_20w40.pdf)
a pro kardan MOGUL TRANS 80W-90 pro hypoidní převody
MOGUL M7ADS III SAE 20W-40 (https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaDokumentace/ti_mogul_m7_20w40.pdf)
a pro kardan MOGUL TRANS 80W-90 pro hypoidní převody
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna oleje Virago 750
serti> zdravim,přímo k tomu Mogulu - vlastní zkušenost:
Po zakoupení motorky před lety jsem samozřejmě věděl kulový, co se může a nemůže. Takže přesně tento olej M7ADSIII sem tam nalil, protože to byl jedinej sehnatelnej olej označenej 20W-40. Žil sem v bludu, že jí dávám to nejlepší. Omyl. Vůbec nejde o 20W-40, ale o specifikace, tzn. označení JASO a MA, které jsou v manuálu jasně napsány. Několik lidí nezávisle na sobě mi řeklo, že pro motorku s mokrou spojkou (virago) to není ideální.
Takže sem je poslech, a po najetí cca 1200 km sem to vypustil. Od té doby používám olej 20W-50, SH, MA2. Naprosto bez problémů najeto cca 15 000 km. Jestli tě zajímaji přesný údaje, podívej se do mojeho profilu k xv 1100, v sekci "hodnocení" to mám vypsaný do detailu.
Po zakoupení motorky před lety jsem samozřejmě věděl kulový, co se může a nemůže. Takže přesně tento olej M7ADSIII sem tam nalil, protože to byl jedinej sehnatelnej olej označenej 20W-40. Žil sem v bludu, že jí dávám to nejlepší. Omyl. Vůbec nejde o 20W-40, ale o specifikace, tzn. označení JASO a MA, které jsou v manuálu jasně napsány. Několik lidí nezávisle na sobě mi řeklo, že pro motorku s mokrou spojkou (virago) to není ideální.
Takže sem je poslech, a po najetí cca 1200 km sem to vypustil. Od té doby používám olej 20W-50, SH, MA2. Naprosto bez problémů najeto cca 15 000 km. Jestli tě zajímaji přesný údaje, podívej se do mojeho profilu k xv 1100, v sekci "hodnocení" to mám vypsaný do detailu.
Yura> Dívám se, co se tedy v tomto nabízí ...
: který si vybrat: CASTROL 20W-50 ACT>EVO 4T, Repsol Moto Rider 4T 20W-50, Motul 3000 4T 20W-50, Valvoline VR1 Racing 20W-50 ... Všechny asi splňují parametry ... 
... už jsem objednal Motul 3000 4T 20W-50 ...
Naposledy editováno 23.02.2015 18:46:14


... už jsem objednal Motul 3000 4T 20W-50 ...
Naposledy editováno 23.02.2015 18:46:14
2 reakcí na tento příspěvek výměna oleje Virago 750
Nevíte někdo ty rozměry O kroužku?Koupil bych si je,než se pustím do výměny.Při mé smůle,mi to určitě poteče.
Tak at jsem připraven.


wotan500> O kroužek,
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna oleje Virago 750
wotan500 píše: Nevíte někdo ty rozměry O kroužku?Koupil bych si je,než se pustím do výměny.Při mé smůle,mi to určitě poteče. Tak at jsem připraven.
A NEJSOU TAM DVA KROUŽKY

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna oleje Virago 750
badyXV: Jsou, dva velké (každý jiný) a jeden malý, který spoustě lidí při demontáži vypadne, pak ho tam nedají a následně se diví, že jim z motoru sákne olej

Skoro by tam bylo lepší zavolat a zeptat se...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaká dobrá baterka Yamaha Virago XV... [1, 2] Yamaha XV 750 Virago | čapčur | 33 | 8.2.2025 v 17:24 combust |
Yamaha virago 750 Yamaha XV 750 Virago | pecik | 11 | 3.2.2025 v 13:57 TomasRA |
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10423 | 22.1.2025 v 19:57 badyXV |
karbon v karburátoru Yamaha XV 750 Virago | ERAZIM | 3 | 11.12.2024 v 10:38 udinar |
Virago xv 750 elektrika Yamaha XV 750 Virago | komunikator | 3 | 15.8.2024 v 21:19 P.I.R.A.T |