Bohužel můj senzor je nefunkční a nový originální díl se již nevyrábí a ani není nikde skladem, tak se moje poslední naděje upínají k pořízení použitého. Problém je v rozpoznaní takovéhoto použitého termistoru.
Samotné měření elektrického odporu obyčejným multimetrem je záležitost několika minut, stačí sundat sedla jen trochu odklopit nádrž rozpojit konektor a změřit odpor mezi dvěma krajními dírami konektoru(zelený a černý drát) ne prostřední (modrý drát).
Předem děkuji za zveřejnění změřeného odporu i za tipy kde se poohlédnout po funkčním termistoru.
Naposledy editováno 04.01.2014 21:02:28
1 reakcí na tento příspěvek Termistor - senzor hladiny paliva v nádrži
Skoc na vrakovisko - ja som tak menil na PEGASE 650 - z nejakeho Mitsubishi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Termistor - senzor hladiny paliva v nádrži
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Termistor - senzor hladiny paliva v nádrži
Ale to "pocitani" a prumerna spotreba atd jak se toho bojis, je proste jenom o tom vynulovat ODO kdyz natankujes. Casem , velimi rychle si zvyknes na to ze vis kdy to prepinas na rezervu.
Ja treba kdyz nezapomenu vynulovat vim ze me to zacne skytat mezi 220-230 km (pri jezdeni Praha a okoli) samozrejme na dalkach to umim dotahnout i na 300 .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Termistor - senzor hladiny paliva v nádrži
2 reakcí na tento příspěvek Termistor - senzor hladiny paliva v nádrži
Ked e to aj v autre ako ukazovatel rezervy musi to byt rovnake - pokial mas tiez 12V siet ako to auto ;)
Ved je to uplne jednoducha suciastka, ktora sa po vynoreni zohreje a spoji kontakt a pri ochladeni odpoji.
Ale pre pokoj v dusi ;) - tu ako to niekto riesil na PEGASE ;)
http://www.motorkari...etail&ddid=39350
Naposledy editováno 09.01.2014 08:02:05
E: písmenka
Naposledy editováno 09.01.2014 15:06:21
Komplet palivové čerpadlo + senzor jsem si sehnal v Německu.
Pokud by měl někdo podobný problém tak se podělím o výsledek měření na 5 minut, které se dokonce obejde demontáže nádrže.
Termistor má za pokojové teploty 1153 Ohmů.
Kaya::no aspon žes to sehnal,vypajdá to hooodně zachovalé nebo fungl?Asi celkem paleta,co?No ale aspon máš pro sichr j "pumpičku" pokuud s tů mašinů eště chvílu počítáš.Tak at to jezdí!
Eště si neodpustím jednu poznámku pro všecky co přispívajů:Chlapi/baby NEMYSLETE,protože víte co praví ta moudrost,takže pokud nevíte,nechte si filosofické uváhy na nedělní večery ve společnosti někoho blízkého koho s tím ohromíte .Tady sa obvykle čeká na fundované odpovědi které sů k tématu a nevedů k likvidaci dané věci..DĚKUJI.P:S:Kdokoli mě tady přistihnete "myslet" obratem mě upozorněte,děkuji.
Naposledy editováno 02.03.2014 08:56:10
ja som riešil teraz tento problém. Nechce sa mi všetko prepisovať, už som prispel do iného fóra, takže pridám celý príspevok, dúfam, že pomôže :
Ahojte, aj mňa trápi problém s nefunkčným ukazovateľom paliva. Keďže som automechanik, dostalo sa mi do rúk na opravu Daewoo, a po rozobratí palivového čerpadla čerpadla som zistil, že na kontrolku používa termistor, ako v Pegase. Trochu som pátral na nete, a v Poľsku sa cez intenet dá kúpiť bez problémov (len si treba kúpiť 5ks, za nekresťanské peniaze). Keďže viac krát sa mi oplatilo nejaké veci kúpiť z čínskych internetových obchodov, po chvíľke hľadania som našiel termistor určený pre Daewoo. Cena je polovičná cca 20€,takže to aj tak stojí o polovicu menej ako org. diel od Aprilie AP8124950, ktorý s dopravou stojí 45€.
Takže dnes som sa konečne dostal k tomu, aby som sa chytil nefunkčného termistora, ktorý ovláda kontrolku paliva. Bol som ešte minulí týždeň jazdiť, aby som čo najviac minul nádrž. Demontáž nádrže + palivového čerpadla nebudem rozpisovať, je to len pár skrutiek. Pôvodný termistor je priletovaný na držiaku a prikrútený na telese palivového čerpadla. Takže po jeho odkrútení a rozpojení svorkovnice som letovačkou nahrial pôvodný termistor a demontoval som ho z držiaka. Následne som odpájkoval , z nového termistora, oba káble + vodič s konektorom od pôvodného termistoru a naletoval som nový termistor k držiaku (treba to urobiť rýchlo aby sa termistor neprehrial a nezničil, po naletovaní ho treba schladiť). Nakoniec som ešte priletoval pôvodný vodič s konektorom, a všetko bolo hotové. Všetko som poskladal a skúška dopadla na jednotku. Keďže sa jedná o termistor, kontrolka má určité oneskorenie (cca 20sek) kým sa rozsvieti, po zaliatí termistoru (schladení) kontrolka okamžite zhasne. Prikladám zopár foto. Je to fotené mobilom, takže kvalita nie je veľká.Ak má niekto záujem o termistor, viem mu ho zariadiť, stačí ma kontaktovať. Hlavný rozdiel je v tom, že termistor B57164K0471K, ktorý sa používa ako náhrada, má odpor 470 ohmov, ale tento má 950-+150ohmov, a presne zodpovedá originálu. Odpadajú problémy s nízkou životnosťou a presvecovaním kontrolky. Termistor pasuje aj do iných motoriek napr YAMAHU YZF 750 R, YZF 600 R, SUZUKI SV650, atď
Prikladám foto z mobilu:
Já se k opravě u sebe ještě nedostal. Mám v jednom stroji dokonce 2 čidla - na palubce 1/2 a E. Nejdřív se rožne 1/2, pak zhasne a rožne se E. A vyhodnocovací elektronika k tomu není potřeba žádná. Stačí žárovka na hladové oko a do série vhodný ntc termistor k dané žárovce a funguje to. Sice se žárovka nerožne hned s klíčkem - trvá to asi 20s než se termistor nažhaví - ale ušetří se na elektronice a to je hlavní :)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motorka po zahřátí nechce jet, nepr... Yamaha YZF 750 | Danybomber | 21 | 12.8.2024 v 15:32 Danybomber |
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat | Okin1 | 11 | 6.11.2023 v 23:51 2stroke |
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... | Joel1 | 4 | 6.7.2023 v 19:54 Joel1 |
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat | R.a.F | 5 | 2.11.2022 v 19:53 assassin |
Moto díly Yamaha YZF 750, Kawasaki VN 1500, Yamaha XT 600Z | Trumen28 | 2 | 30.8.2021 v 21:35 zdenysrx6 |