mám doma jednoho pionýra nejsem se jistý jestli je to 21 nebo 20 pravděpodobně mix obou a ještě dalších. Je to jeden celkem kompletní kousek a další dvě kostry a mraky dílů z motoru v různém stádiu rozkladu. Sám tomu rozumím jen o trochu víc než koza petrželi takže sem se domluvil s kolegou a v létě zajedem k němu na chatu a spolu s jedním šikulou na to vlítnem. Protože ten pionýr, ale dobrých 15-20 let nejezdil, si nedělám iluze, že tam bude vše v pořádku a určitě budou potřeba nějaké náhradní díly dokoupit. Doufám, že to bude spíš díly typu hadička, těsnění atd. Chtěl bych poradit co bych měl dopředu koupit, neb budu limitovaný právě tím jedním víkendem na chatě kde nebude možnost moc něco koupit a zároveň zase nemám možnost zjistit dopředu co bude potřeba. Raději koupím něco preventivně a pak to nepoužiju než aby mě něco chybělo.
Tohle jsou zatím věci které by podle mě bylo dobré koupit.
1. sadu těsnění
2. svíčku
3. fajfku
4. kabel k fajfce
5. benzínovou hadičku
6. gumičku do kohoutu
7. 2x duše
8. kondenzátor
9. olej do převodovky
10. benzín a olej do benzínu
11. indukční cívku
12. vazelínu
13. odrezovač
14. Elektroinstalace
15. žárovky
16. benzínový filtr
napadá Vás co dál?
EDIT: Tak jsem zjistil že je to typ 50/05, respektive že na 05 jsou papíry
Naposledy editováno 30.01.2014 19:15:14
Naposledy editováno 30.01.2014 19:03:46
1 reakcí na tento příspěvek Oprava/zprovoznění Pionýra
Taky jemný smirkový papír na kladívka.
Ostatní tu už asi padlo.
Naposledy editováno 30.01.2014 20:29:25
Naposledy editováno 30.01.2014 21:25:48
1 reakcí na tento příspěvek Oprava/zprovoznění Pionýra
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra
Firecracker píše: jo s tou cenou počítám pokud to bude do litru je to super i dva bych asi zkousnul.
tim myslim první nákup, pokud na tom budes chtít jezdit víc/castejs tak to stejne casem udelas komplet, to jses v tom tak za bůra
jo ted ctu ze je to 05 (pokud teda ne jenom papirove) tam pozor, zapalko je jine, jiny loziska na klice, pravej blok a pravej dekl motoru, spojkove lanko
Naposledy editováno 31.01.2014 10:41:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra
DRN. píše: tim myslim první nákup, pokud na tom budes chtít jezdit víc/castejs tak to stejne casem udelas komplet, to jses v tom tak za bůra
jo ted ctu ze je to 05 (pokud teda ne jenom papirove) tam pozor, zapalko je jine, jiny loziska na klice, pravej blok a pravej dekl motoru, spojkove lanko
V tom je trochu problém papírově a původně i reálně to byla 05, nicméně zpět jsem místo opraveného pincka po 15 letech dostal jednoho celkem kopletního a absolutně neznámem stavu, dvě kostry a plný pytel náhradních dílů.
Takže vlastně ani nevím co to je, teoreticky bych měl mít díly minimálně na postavené dvou, ale jestli to je 05/20 nevím spíš prostě mix všeho co kamarád našel v dílně.
Naposledy editováno 31.01.2014 13:07:51
Firecracker píše: V tom je trochu problém papírově a původně i reálně to byla 05, nicméně zpět jsem místo opraveného pincka po 15 letech dostal jednoho celkem kopletního a absolutně neznámem stavu, dvě kostry a plný pytel náhradních dílů.
Takže vlastně ani nevím co to je, teoreticky bych měl mít díly minimálně na postavené dvou, ale jestli to je 05/20 nevím spíš prostě mix všeho co kamarád našel v dílně.
05 má jinej motor, poznat to jde, je otazka co na to na stk reknou, pokud mas moznost vrazil bych tam 05 motor
1 reakcí na tento příspěvek Oprava/zprovoznění Pionýra
kolecko10 píše: Zjisti si co je to za motor. Počítam, že motor rozebírat nebudeš, ale kdybys měnil simerink pod zápalkem, tak by mohl být problém, protože 05 a 20 mají jiný rozměr toho gufera. Zbytek z těch popsaných "spotřebních" dílů by měl být použitelný pro oba stroje... Kdyžtak sem hoď fotku, ať víme...
raději bych tu gufera koupil obě, další věc je, že to nemám u sebe, ale u mamky v kůlně která je ode mě 130km na opravu se stejně chystáme až v červnu a do té doby nějaké fotky určitě dodám.
2 reakcí na tento příspěvek Oprava/zprovoznění Pionýra
kolecko10 píše: Tak já bych to takhle nebral. Píše, že jedou na chalupu a nebude mít přístup k dílum. Už vidim, jak vyčistí nádrž, a zjistí, že je třeba špatnej kondík, děravej plovák, špatná indukčka, špatná svíčka. Taky může zjistit, že to saje faleš pod zápalkem, pod válcem, pod karburátorem atd. Co bude dělat v takovym případě? Odloží fichtla a pojede domu...Když si vezme díly na opravu aspoň těch nejběžnějších závad, tak je podle mě daleko větší šance, že to pojede. Samozřejmě, že ten fichtl může po nalití benzínu naskočit, o tom žádná. Vám se ale nikdy nestalo, že by vám někdo dal na opravu nějakej stroj, a bylo potřeba vyměnit nějakou součástku? On se pouze chce vychnout situaci, že v sobotu začnou opravovat fichtla, a po půlhodině bude jasné, že to nepojede, protože nejsou díly. Takže já docela rozumim té strategii nakoupit si pár dílů za pár korun...pokud bude chtít fichtla dál provozovat, tak je stejně časem použije.
1 reakcí na tento příspěvek Oprava/zprovoznění Pionýra
kolecko10 píše: Tak já bych to takhle nebral. Píše, že jedou na chalupu a nebude mít přístup k dílum. Už vidim, jak vyčistí nádrž, a zjistí, že je třeba špatnej kondík, děravej plovák, špatná indukčka, špatná svíčka. Taky může zjistit, že to saje faleš pod zápalkem, pod válcem, pod karburátorem atd. Co bude dělat v takovym případě? Odloží fichtla a pojede domu...Když si vezme díly na opravu aspoň těch nejběžnějších závad, tak je podle mě daleko větší šance, že to pojede. Samozřejmě, že ten fichtl může po nalití benzínu naskočit, o tom žádná. Vám se ale nikdy nestalo, že by vám někdo dal na opravu nějakej stroj, a bylo potřeba vyměnit nějakou součástku? On se pouze chce vychnout situaci, že v sobotu začnou opravovat fichtla, a po půlhodině bude jasné, že to nepojede, protože nejsou díly. Takže já docela rozumim té strategii nakoupit si pár dílů za pár korun...pokud bude chtít fichtla dál provozovat, tak je stejně časem použije.
Přesně tak
fomachrom píše: jestli to do tý doby než se to odstavilo jezdilo, tak utrhnout spojku nalejt olej dopnout řetěz zkontrolovat zapalování odtrh předstih hlavně pořádně vyčistit karburátor tu gumičku do kohoutu to asi chtít vude a a možná vyčistit nádrž zažil jsem že myli přirezlý kroužky možná sundat válec a zkontrolovat jinak by to mělo lítat a dát teda ještě svíčku a vzduchovej filtr
absolutně netuším v jakém stavu to bylo odstavené dostal jsem zpět jinou motorku než jsem ke kamarádovi původně dával na opravu
Nemazáno, jezdil ose dokud jelo.
Pak si určitě nechat vystužit stojánek. Gumy na stupačky.
Když se preventivně vyměníš všechny lanovody nemůžeš udělat chybu.
Určitě novej vzduchovej filtr s novou svíčkou .
A po tom uvidíš co tě potká
Naposledy editováno 02.02.2014 20:57:00
Naposledy editováno 02.02.2014 20:57:41
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa21 nastertuje perfektne ale vyn... Jawa 50/21 Pionýr | máťa_moto_blázen | 13 | 9.10.2024 v 16:47 pitbikeros |
Startování Jawa 50/21 Pionýr | GreenBean | 10 | 10.9.2024 v 19:26 Kohlstein |
Motor Jawa 50/21 Pionýr | ddavča | 3 | 9.9.2024 v 11:58 Frantas |
Nasazení řídítek do představce - Ja... Jawa 50/21 Pionýr | VojtaSteiner | 2 | 9.7.2024 v 22:33 Kohlstein |
Jawa Pionýr kovový zvuk v motoru př... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 5 | 7.7.2024 v 20:11 Mirekdoda |